Deze Alfaholics GTA-R 290 is de Alfa die je wilt

Auteur: , 49 Reacties

Fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap........Fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap. Fap.

De epische restomod-toko Alfaholics (als je ze niet kent: shame on you, en snel even HIER bijlezen) heeft recentelijk een nieuw project voltooid, en wat voor één. Deze GTA-R 290 met rolkooi weegt dankzij een streng dieet (ja, dat is een koolstofvezel motorkap die je ziet) 830 kg, en zijn 2.3 Twin Spark legt 240bhp @ 7,000rpm in de schaal. Voor de snelle rekenaar: dat is 290 bhp per ton.

Alfaholics omschrijft de auto, die heerlijk klassiek op 15 inch lichtmetaal (met staal-look) en 195 mm smalle bandjes staat, als “…as capable lapping the Nurburgring in under 8 minutes as cruising the streets of Monaco.”

De specs zijn als volgt:

Body

Monocoque steel body, fully seam welded
Carbonfibre doors, bonnet & boot
Kerb weight of 830kg

Drivetrain

2.3 litre Alfa Romeo Twin Spark Engine – 240bhp @ 7,000rpm
Motec engine management system with electronic fuel injection
GTA lightweight close ratio 5 speed gearbox
Copper-sintered plate limited slip differential
Lightweight propshaft and rifle drilled halfshafts
Stainless steel sports exhaust
Aluminium high performance radiator & oil cooler

Suspension

Titanium top front wishbones
Geometry improvement kit
Double adjustable aluminium gas shock absorbers
Lightweight spring conversion with adjustable ride height
Titanium fasteners
Aluminium T-bar and lightweight trailing arms

Brakes

Superleggera billet aluminium 6-pot front brake kit with 300mm vented discs
Superleggera billet aluminium 2-pot rear brake kit with 267mm discs
Dual circuit bias adjustable aluminium pedal box

Interior

Leather trimmed Recaro seats with inflatable lumbar support
Alcantara and leather trimmed dashboard
Wilton Wool carpets
Dynamat sound and heat insulation
12-point T45 roll-cage trimmed in leather
Billet aluminium pedals
Momo Prototipo steering wheel

Miscellaneous

Speed sensitive, adjustable load electric power steering
Heated, lightweight windscreen
Lightweight rear screen and side glass
55 litre foam-filled aluminium fuel tank
7×15” GTA Superleggera alloy wheels
Yokohama Neova AD08R 195/55 R15 tyres

Options

Air-conditioning
Aluminium body conversion



49 reacties

Leuk enzo, maar ik ben geen fan van restomods. Gewoon volledig origineel liever.
Wat een heerlijk snoepje!! Die Alfa met die Nissanmotor van laatst is maar een draak vergeleken met dit.
@berlinetta: vergeet vooral de belachelijke ‘Stance’ van die Alfa niet.
Zwaar overdone op een dergelijke auto. Doe dat lekker op je Crown Victoria of zo, maar niet op (semi)klassiekers.
@berlinetta: Zo mee eens; wat een keiharde porno is dit. En gewoon leuk & betaalbaar (4x nieuwe 15″ zijn heeeheul veel stukken goedkoper dan 4x >= 19″ na een dagje scheuren en driften op het circuit) zonder ook direct levensgevaarlijk ziekelijk snel te zijn :)
Zoals een Alfa hoort te zijn: rood en snel!
Godverrrdomme… Net klaar met douchen en ik mag weer hoor…
Kijk, zo is het een heel stuk beter dan dat hok met de Nissan motor.
Of ik echt zonodig die 290pk wil?
Ik denk dat ik met 90 minder ook heel tevreden zou zijn.

Zo, nu ga ik verder met waar ik mee bezig was, fap, fap ,fap, fap.
@whatdoiknow: je gebeden zijn gehoord en deels gehonoreerd, je krijgt er nu opeens 240!
@bennyblisto:
Nah, 200 vind ik genoeg, per ton dan hé.
Maar waarom geen Nissan SR20 blok? Beetje jammer dit!

Maar even serieus, wat een prachtig ding, ik hou wel van smaakvolle restomods en dit is volgens mij een van de betere!
@mazdarx: Omdat het een Alfa is en geen Nixxan?
Fap fap fap
*pakt bakje om kwijl op te vangen*

Idee voor een rijtest misschien Autoblog? #ijdelehoop
Boooner
Hebben hebben hebben hebben!
Ja ja…heeeh
iemand een tissue?
Ja. Geef het.
Dus eigenlijk is ie nu zoals iedereen hem al had in Gran Turismo of Forza (kun je tot bijna exact de zelfde waarden opwaarderen, volgens mij).

Schitterende auto, en ergens mag ik dit soort ‘tuning’ wel. Het is weliswaar niet origineel, maar het is wel gedaan in het gedachtegoed van het origineel. Ze hebben er geen Nissan blok ingelegd, ofzo…
@gtwillem: op forza kun je er ook een 8c blok met twee turbo’s 800 pk in hangen als je wilt..
@sr20det: is dat zo? Ik dacht alleen de V6 uit de Brera.
@gtwillem: kan ook haha, weet in ieder geval dat het nergens op slaat.. net zoals je een v6 blok van een r35 in een datsun 510 kon hangen.
Gatverdamme wat lekker…Hoe moet ik nou die vlekken tegenover mijn vrouw verklaren?
@norge: geknoeid met de kitspuit :-) Hoef je niet eens te liegen ;-)
Jezuskriebel wat een geile bak! Gewoon perfectie!
Heerlijk! Wat mag t kosten?
@mrrallycross: wil ik stiekum toch ook wel weten… Een singer kost 450k geloof ik… Dus wat zou dit kosten?
oef…..die motor!

prachtig!!!!!
Kijk zo heurt het! Geen raar jappen blok er in zoals we van de week voorgeschoteld kregen.
Kijk zo hoort een auto te zijn: lichtgewicht, snel en prachtig. Jammer dat de meeste autoproducenten deze 3 pijlers zeer moeilijk kunnen combineren de laatste tijd.
@blootmens:
Dat ze zulke auto’s niet meer maken kan ie de fabriekanten niet kwalijk nemen. Aan de ene kant maakt regelgeving het onmogelijk en stel dat het mogelijk zou zijn, dan koopt de tot het bot verwende volgevreten consument het niet meer.
Als we het over niches hebben, dan is dit wel een hele kleine.
Oké en we doen er nog een tandje bij… Met een video op het circuit.
https://youtu.be/r39QoaJtVXo
@w0o0dy: Goede tip. Spannend(bij La source had hij toch naar de één terug moeten schakelen :P) en je ziet/hoort duidelijk hoe de physics werken. 15 minuten lang en helemaal uitgekeken.
Lekker hoor! Meestal geen fan van alfa’s, maar zulje klassiekers krijgen wel een plusje, net als die zwarte van laatst.
Het is wel echt heel erg goed gelukt dit keer. Wat een fantastisch ding!!
Ik zie voornamelijk een lijst me veel dure onderdelen, gestopt in ene auto’tje die, in de sterkere normale varianten al perfect is.

Maar als de eigenaar komt en me vraagt of ik een stukkie wil rijden, vertel ik m wel hoe cool en vet dit is.
blij dat ik toch nog even ben “gekomen” om te genieten van dit moois!
pure perfectie zou ik zo zeggen, maar wat mag dit kosten?
Fap, spritz… Shortest fab session evah!
Ik denk dat dit hun eigen GTA creatie is, je bent aardig flauw als je hier een echte GT-A voor slachtoffert.
De echte GT-A heeft een volledig alumilierium body en een stalen bodemplaat en kosten een 1/6 Superjacht, 1/5 prive jet

En laat ik het zo zeggen, mocht ik ooit een Alfa GT Junior (1300) GT 1600 GTV 1750 of 2 liter hebben, houd ik hem ver, heel erg ver uit de buurt van de Alfa holics werkplaats.

Één van de charmes van de Giulia GT’s is altijd die iets waggelende kont; soort van Sophia Loren waggeltje als je hem lekker in een bocht zet, eerst schrik je jezelf het lazarus, maar al gauw merk je dat er weinig gebeurt naast dat lieve waggeltje.
Althans zo herinner ik ze me. En de rooooooaaaaar in den pijp als de toeren klimmen .
De Giulia sedan doet eigenlijk precies hetzelfde, maar dan met vier deuren
En handschoentjes aan in zo’n ding he !
@desjonnies: in mijn eerste ritje met een GTV zat idd zo’n “momentje”. Maar ik knikte vanuit de polsen iets naar links en totaal onder controle. De eigenaar zat naast me en zei dat ik haar maar moest kopen want we waren duidelijk goede maatjes… Helaas moest ik een ander pad kiezen.. Maar ik denk nog vaak terug aan die vuurrode lieveling.
Peurno!
’t is geen eggie – gelukkig –

De echte GT-A had een aluminium body en hier staat dat de body uit staal is.

Lig ik vannacht niet wakker……..
prima ding…. maaruh heeft u ook een groene?
Zelfs airco,haha.Mooi maar met al die dure spulletjes onbetaalbaar.Wie na de prijs vraagt kan hem niet betalen zeker.
Uit artikel over petjes onlangs:

“Mannen in rode Alfa’s gay? Klopperdeklopt.”

Aan bovenstaande reacties te zien hebben gerard joling en de zijnen ze hier voor het uitzoeken zeg…

/not that there’s anything wrong with that
Restomodding done right!
Gaaf! Leuk ook dat dit blok nog enigszins de zelfde uitstraling heeft als het originele nord-blok. HEBBEN PLEASE!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).