• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze AMG GT heeft een G-Label

Auteur: willeme, gepost 17 september 2017 om 19:37 – 12 Reacties

IMA RXR ONE
Maar natuurlijk.

Tussen al het nieuwsgeweld van de IAA 2017 is het vrij logisch dat kleiner nieuws ondersneeuwt. Wat moet je dan doen? Zorg dat je product extra opvalt. Althans, dat zal tuner IMSA waarschijnlijk gedacht hebben, want het is lastig om hun laatste product, de RXR ONE, over het hoofd te zien. Maar wat is het eigenlijk?

De IMSA RXR ONE (ze hebben waarschijnlijk Caps Lock aan laten staan bij het typen van het persbericht) begon zijn leven als huis,- tuin- en keuken AMG GTS (rijtest). Volgens IMSA zet de RXR ONE een nieuwe maatstaf op het gebied van exclusieve en verfijnde tuning. Ok, exclusief is niet zo moeilijk. Bouw er eentje en je bent er al. Verfijnd, mwah. Not so much.

Maar daar blijft het qua bescheiden doelstellingen niet bij. IMSA had als doel gesteld om de auto optimaal te laten presteren op de openbare weg evenals op het circuit. Om de auto lichter te maken is de gehele body van koolstofvezel. Ook de onderkant van de AMG GTS is aangepakt, deze is nu grotendeels vlak en eindigt achter in een diffusor die ook daadwerkelijk functioneert, net als de gigantische achtervleugel.

Dan de motor. Het is natuurlijk dezelfde AMG 4.0 ‘Hot-V‘ Biturbo, maar het vermogen is iets opgekrikt. Dankzij grotere turbo’s levert de RXR ONE maar liefst 860 pk en 1.000 Nm. Tel daarbij op dat deze AMG GTS serieus is afgevallen (de RXR ONE weegt slechts 1.296 kg) en we kunnen ons voorstellen dat de prestaties in orde zijn. Helaas geeft IMSA niet op wat deze nu precies zijn. Wel kunnen ze melden dat er een race-specificatie onderstel onder zit en dat de banden extreem plakkerige Pirelli P-Zero Trofeo R’s zijn. Oh, en de IMSA RXR ONE heeft een G-label. Uiteraard.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche
    Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, Autoshows, iaa, iaa-2017, imsa, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Stewards doen uitspraak over incident GP Singapore
Volgend bericht: 7 redenen waarom deze auto de moeite waard is »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob5nismo zegt

    17 september 2017 om 19:49

    Ik vind dit wel een mooie Mercedes

    Login om te reageren
  2. pechweg zegt

    17 september 2017 om 19:54

    Een standaard AMG GT heeft toch ook gewoon een G-label, zo noemenswaardig is het niet

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    17 september 2017 om 20:00

    1000nm op de achterbandjes met 1300kg. Brrrrr!

    Login om te reageren
  4. kennone zegt

    17 september 2017 om 20:12

    Ik houd van G labels!! En dan is deze nog mooi ook!!

    Login om te reageren
  5. MercMeister zegt

    17 september 2017 om 20:13

    Alles met een G is leuk, G-string, G-plek, G-atverdamme.Enz.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 september 2017 om 07:16

      @MercMeister: de provincie Groningen is je dankbaar.

      Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      18 september 2017 om 09:35

      @mercmeister: En G-krachten natuurlijk!

      Login om te reageren
  6. Davidov zegt

    17 september 2017 om 20:38

    Bruut apparaat hoor! :D

    Login om te reageren
  7. sulobb zegt

    17 september 2017 om 22:36

    ZUIPEN JONGE!! NIKS VAN AANTREKKEN…

    Login om te reageren
  8. bmwe81 zegt

    17 september 2017 om 22:53

    Als je die vleugel omdraait, kan je ermee vliegen

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    18 september 2017 om 04:45

    Dat is nog eens een heftig apparaat zeg! En dan die specs o.0

    Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    18 september 2017 om 10:35

    Ain’t nothin but a G-thang baaaaby

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North