• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze AMG-variant komt niet naar de huidige Mercedes C

Auteur: RubenPriest, gepost 25 juni 2018 om 08:46 – 17 Reacties

C-klasse


Dat gaat nog wel even duren.

Mercedes-AMG kwam eerder voor de E-klasse en recenter voor de CLS-klasse met een 53-variant. Dit is een tussenweg als je de C43 te mager vindt en de C63 te duur/bruut. Hoewel de huidige C-klasse een 43-variant kent, zal de 53-versie niet naar het huidige model komen. Het gat blijft dus aanwezig.

Er gingen geruchten de ronde dat Mercedes-AMG nog met een C53 zou komen, maar tegenover Go Auto laat een woordvoerder weten dat dit niet gaat gebeuren. Technisch gezien is de toevoeging aan het gamma mogelijk. Echter, uit het interview wordt duidelijk dat Mercedes de zesde generatie C-klasse wil laten voor wat het is en vermoedelijk pas bij de nieuwe generatie met een 53-variant gaat komen.

Om het geheugen even op te frissen. De 53-motor combineert een geblazen 3.0 zes-in-lijn met een 48v-elektrosysteem. Deze milde hybride is goed voor een gecombineerd vermogen van 430 pk en 520 Nm koppel. Het aantal modellen met een 48v-elektrosysteem zal alleen maar uitbreiden, niet alleen bij Mercedes.

Zo heeft Audi de MHEV-techniek inmiddels ook omarmt met de A8, A7 en de A6. De technologie kan de verbrandingsmotor van een extra boost voorzien en helpt daarnaast de auto zuiniger te maken. Een nadeel is het bijkomende gewicht. Aan autofabrikanten de taak om van de steeds zwaarder wordende vierwielers toch een lekker rijgedrag mee te geven.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « Hopla, nieuwe Aston Martin DBS Superleggera is gelekt
Volgend bericht: Dikke GLE fikt af in Helmond, villa ontsnapt aan ramp »

Lees Interacties

Reacties

  1. ariif zegt

    25 juni 2018 om 09:40

    In de toekomst zal het horen van ‘Ik heb een AMG’ dus alleen nog maar gemixte gevoelens oproepen met als toon ‘mehh’ ipv ‘vet!’.
    Gevoelswaarde van AMG daalt zo wel helaas..

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    25 juni 2018 om 09:49

    Ik snap de keuze voor 53 niet zo goed. 55 zou beter passen lijkt mij.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      25 juni 2018 om 10:08

      @viezefreddyw: dan denken mensen weer aan de 5.4L V8, verwarring alom

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        25 juni 2018 om 10:18

        @2wheeler: De verwarring is er nu natuurlijk nog niet.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          25 juni 2018 om 12:47

          @viezefreddyw: idd. Het is toch logisch dat de A45 een tweeliter motor heeft en de C43 een drieliter. Net als de E53. En die ‘63’ is een 6.2, 5.5 of 4.0 geweest. Eigenlijk alles behalve een 6.3 (tenzij met een V12, dan natuurlijk weer wel). En de ‘55’ was een 5.4. En die ‘65’ is een 6.0.

          Kortom, bij AMG wordt er wel vaker gesjoemeld :-).

          Login om te reageren
  3. dondeboer zegt

    25 juni 2018 om 09:53

    Inderdaad. Mercedes gaat wat dat betreft audi na, ook die hanteren nu cijfers waarvan me echt niet duidelijk is waar ze mee samenhangen. TDI 45, geen idee wat dat zegt. De 63 van Mercedes snap ik, maar 43 en 53? Vaag.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      25 juni 2018 om 10:52

      @dondeboer: Helaas is de motor hard op weg om gewoon een van de vele vinkjes in de optielijst te worden. Had je in de jaren ’80 echt een andere auto als je een BMW 323i kocht dan een 316 (totaal ander motorkarakter, maar ook ander onderstel en uitrusting), nu kan je al die dingen mixen. Instapdiesels met AMG-pakketten, bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        25 juni 2018 om 11:20

        @mout: Helaas kan ik niet anders dan je volledig gelijk geven. Tegenwoordig kan je met rijmodi gewoon kiezen wat voor auto je vandaag wil. In comfort naar de ring, in performance over de ring, in comfort weer naar huis. Objectief gezien uiteraard beter, maar op de een of andere manier gaat ’t toch ten koste van de charme. ’t Feit dat Doug DeMuro in de Chiron de conclusie trok dat je na een paar minuten zou vergeten dat je met 1.500 pk onderweg bent is natuurlijk een fantastische prestatie, maar toch mis ik de tijd dat je stalen ballen moest hebben om in een sportauto te rijden.

        Login om te reageren
    • generaalalfa zegt

      25 juni 2018 om 17:17

      @dondeboer:
      Kan je mij dan de 63 van AMG uitleggen want daar snap ik ook geen snars van. Eerst een 6.2 nu 4.0..

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        25 juni 2018 om 18:03

        @generaalalfa: bijna alle fabrikanten ronden motorinhoud af naar boven, en die 6.3 heeft inmiddels als getal historische waarde, dus die kan ik ze nog vergeven,zeker temeer er bij dat geval nog een kleine link is met het vermogen. Net als dat de 528i van BMW al sinds jaar en dag geen 2.8 meer is,maar een verwijzing naar het vermogen dat ze met een atmosferische 2.8 hadden kunnen halen.
        Maar het is indd allemaal marketing.

        Overigens was mijn reactie oorspronkelijk bedoeld als reactie op viezefreddy.

        Login om te reageren
  4. loserboi932 zegt

    25 juni 2018 om 10:01

    Ze moeten gewoon het vermogen weergeven in pk’s/kw’s ipv al die random getallen.

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      25 juni 2018 om 11:12

      @loserboi932: Of gewoon niets.. Al die tierenlantijn op de kofferklep vind ik sowieso niets. Lekker leeg laten.

      Login om te reageren
  5. 2wheeler zegt

    25 juni 2018 om 10:11

    Ik draag AMG een warm hart toe dus ik vind het best. Dat het straks allemaal geen stampende V8 beulen zijn maakt me niet zo heel veel uit. Het is jammer, maar je ontkomt er toch niet aan. Daarnaast komen er nu duidelijke concurrenten op de markt voor de Audi S4/5/6 en BMW Mx40i modellen.

    Login om te reageren
  6. JagID3Merc zegt

    25 juni 2018 om 12:07

    @RubenPriest: De A4 en A5 zijn ook al voorzien van MHEV modellen.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      25 juni 2018 om 17:00

      @citroen4life: is dat zo? Welke dan? Heb je daar een (officiële) bron van? Albast bedankt!

      Login om te reageren
      • JagID3Merc zegt

        25 juni 2018 om 17:11

        @willeme: Ik heb laatst in een huur A4 gereden met kenteken RK-453-R met MHEV.
        Tevens terug te vinden in de prijslijst van de A4: https://forms.audi.nl/~/media/Forms/Audi/Downloads/A4/Prijslijst/Prijslijst_Audi_A4.ashx
        https://www.udenhout.nl/audi/voorraad-nieuw/A4/23860/audi-a4-b9-lease-edition-2-2-0-140-kw-190-pk-fsi-mhev-avant-7-versn-s-tronic
        https://www.udenhout.nl/audi/voorraad-nieuw/A5/23867/audi-a5-sportback-b9-s-line-edition-2-0-140-kw-190-pk-fsi-mhev-sportback-7-versn-s-tronic

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          25 juni 2018 om 22:36

          @citroen4life: thanks!! Dat wist ik oprecht niet. Weer wat geleerd. Maar dan is dat sinds kort? Bij de introductie was het volgens mij nog niet zo.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North