• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Audi rolt straks in Brussel van de band

Auteur: RubenPriest, gepost 22 juni 2017 om 10:57 – 30 Reacties

Afbeelding Deze Audi rolt straks in Brussel van de bandAfbeelding Deze Audi rolt straks in Brussel van de bandAfbeelding Deze Audi rolt straks in Brussel van de bandAfbeelding Deze Audi rolt straks in Brussel van de bandAfbeelding Deze Audi rolt straks in Brussel van de bandAfbeelding Deze Audi rolt straks in Brussel van de bandAfbeelding Deze Audi rolt straks in Brussel van de bandAfbeelding Deze Audi rolt straks in Brussel van de band

Deze Audi rolt straks in Brussel van de band
De tweede elektrische Audi voor de fabriek in het Belgenland.

De Duitse autofabrikant heeft Audi Brussels uitgekozen om de productie van de e-tron Sportback op zich te nemen. Daarmee krijgt de fabriek in Vorst (Brussel) de tweede elektrisch Audi in handen. Nog geen twee jaar geleden werd bekend dat de eerste elektrische SUV van Audi ook in België van de band zal komen te rollen.

Het is de bedoeling dat de elektrische auto in 2019 op de markt verschijnt. Hoe de productieversie eruit komt te zien is nog niet bekend. Audi toonde het concept eerder dit jaar tijdens de Shanghai Auto Show in China. Deze vierdeurs auto heeft een elektrische aandrijflijn. De elektrorakker heeft een vermogen van 435 pk. Er is ook een boostmodus. In deze modus is de auto goed voor 500 pk en 800 Nm koppel. De actieradius bedraagt 500 kilometer met een accupakket van 95 kWh.

Het zal de tweede elektrische auto van Audi worden. Eerst komt de e-Tron SUV. Deze elektrische mastodont moet in 2018 op de markt komen en zal de strijd aangaan met onder andere de Tesla Model X (rijtest).

Ook interessant!

  • Officieel: Audi Q4 e-tron en Sportback
  • Audi e-tron SUV concept
    Audi toont mysterieuze nieuwe e-tron SUV
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Dit kost een aflopende daklijn op je Audi Q4 e-tron

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, fabriek, sportback, SUV

Vorig bericht: « Bedrijf uit Eindhoven gaat onderdelen maken voor de F1
Volgend bericht: Horner: gat met Mercedes en Ferrari flink gedicht »

Lees Interacties

Reacties

  1. eetvlagetmoney zegt

    22 juni 2017 om 11:03

    “Hoe de productieversie eruit komt te zien is nog niet bekend”

    Wel waar, want alle audi’s lijken tegenwoordig (jammer genoeg) precies op elkaar. Een grote saaie eenheidsworst. Dat was vroeger wel anders.

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      22 juni 2017 om 11:10

      @eetvlagetmoney: Noem eens een ander succesvol merk die niet op elkaar lijken?? Mercedes? BMW?

      Login om te reageren
      • eetvlagetmoney zegt

        22 juni 2017 om 11:14

        @dijan: Ik begrijp dat er bepaalde merkidentiteit moet zijn. Dat je meteen ziet: “he!, dit is een audi/bmw/renault etc”, maar toch vind ik de Audi’s van de laatste jaren (2008-nu) zo gigantisch saai geworden. Daarnaast is het zelfs voor petrolheads als wij soms maar lastig uit elkaar te houden of het nu een a4 of a6 was. of een Q5 of Q7.

        Toegegeven dat dit bij de nieuwste modellen wel makkelijker gaat.

        Er mag wat meer jus overheen. Dus bovenstaande render gaat er natuurlijk van ze lang zal ze leven niet komen, en dat is prima…maar audi gaat ook dit project omtoveren tot een saaie leasebak die exact hetzelfde smoelt als al hun andere modellen.

        Login om te reageren
        • jorden zegt

          22 juni 2017 om 11:37

          @eetvlagetmoney: check de Q2, er lijkt toch een voorzichtige kanteling aan te komen.

          Login om te reageren
          • acizane80 zegt

            22 juni 2017 om 12:59

            @jorden: nu praat je toch wel over een lelijk hok.

            Login om te reageren
        • esprit84 zegt

          22 juni 2017 om 12:08

          @eetvlagetmoney: mensen (lees: het grote ongeïnteresserde koperspubliek) houden niet van grote verandering. Als er meer geld op de plank komt kan men gewoon dezelfde auto maar dan “beter/groter” rijden.

          Oersaaie zet maar money rules natuurlijk.

          Login om te reageren
      • Erik zegt

        22 juni 2017 om 11:15

        @dijan: Honda

        Login om te reageren
        • mzonneveld zegt

          22 juni 2017 om 11:18

          @erik2907: Succesvol zei hij…

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            22 juni 2017 om 11:36

            @mzonneveld: kijk eens naar de verkopen van honda wereldwijd en dan weer naar audi…

            Login om te reageren
            • Erik zegt

              22 juni 2017 om 12:04

              @peug206: dank je :-)! Sommige mensen kijken niet verder dan de Europese Unie en kennen dan ook niet alle merken en modellen. Zoooooo jammer!

              Login om te reageren
              • peug206 zegt

                22 juni 2017 om 16:43

                @erik2907: ik durf rustig te zeggen dat ik ook lang niet alles weet, heb het afgelopen week even opgefrist na de discussie onder een ander artikel over rijtesten ;)

          • Erik zegt

            22 juni 2017 om 12:06

            @mzonneveld: verrekijker nodig om ook over de grenzen te kijken van de EU? Of leef je op een platte aarde die 10 km vanaf de Nederlandse kust zee-opwaarts ophoudt?

            Login om te reageren
      • jonathan1996 zegt

        22 juni 2017 om 11:16

        @dijan: porsche

        Login om te reageren
      • 545e60 zegt

        22 juni 2017 om 11:19

        @dijan: Hij zegt toch ook niet dat het alleen bij Audi is? Dat andere merken het ook doen, doet niks af aan het feit dat de meeste Audi’s erg veel op elkaar lijken.

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        22 juni 2017 om 11:24

        @dijan: Doe toch eens niet zo aangevallen elke keer man. Hij mag dat toch vinden of niet dan.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          22 juni 2017 om 14:20

          @e34m5touring: Amen!

          Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    22 juni 2017 om 11:25

    Ik denk dat het voor de markt veel interessanter is om c-segment elektrische auto’s op de markt te brengen, daar zit het volume. Ik weet dat de grote jongens meer winst geven maar daar worden er ook veel minder van verkocht.

    C-segmenters met 400 tot 500 km range is wat de grote massa wil

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 juni 2017 om 11:53

      @lekkerlinksrijden: yep. Maar voor een grote range heb je een grote accu nodig en die past alleen in een grote auto.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        22 juni 2017 om 13:50

        @mashell: maar met de ontwikkelingen op het gebied vd accu’s gaat het ook hard en moet binnen 2 jaar een veel betere range geven

        Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    22 juni 2017 om 11:30

    Heee, een gerebadge ursus

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    22 juni 2017 om 11:32

    Die 35″ wielen gaan zeker en vast op het productiemodel komen. Een lange regenjas met een man erin verzekerde me dat.

    Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    22 juni 2017 om 11:34

    Een accupakket van 95kwh en een range van 500km? Is dat realistisch?

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      22 juni 2017 om 11:37

      @pomoek: theoretisch ja, praktijk? Neh

      Login om te reageren
  6. hans12670 zegt

    22 juni 2017 om 11:38

    Lijkt wat op een gerestylde Porsche Macan. Mooie auto op het eerste gezicht.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      22 juni 2017 om 12:08

      @hans12670: is dat het….. Ik dacht even voor het eerst sinds jaren weer een mooie Audi te zien. Helaas dan ook nog een elektrokar.

      Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    22 juni 2017 om 12:07

    Ik zag een soort van jongensdroom achtige Piet Olyslager tekening (zoek die man maar eens op) en vond het een indrukwekkende verschijning.
    Totdat ik dat lullige verlichte Audi logo in de grille zag.
    Als diamantjes in een mannenoor.
    Hoe kleine dingen een heel ontwerp doen devalueren.

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    22 juni 2017 om 12:09

    Ik vind ik het dashboard wat traditioneel van opzet. Ik heb hier op zich geen probleem mee, ik hou van een stuurwiel, daar de bestuurder toegedraaide schermen klokken en vette knoppen, maar je zou eigenlijk wat meer innovatie verwachten in een model als dit. Bij de Tesla 3 zie ik een duidelijke ontwerpkeuze, met als uitgangspunt: de bestuurder wordt minder belangrijk (ik vind die I-pad schermen overigens vreselijk maar dat terzijde) https://i2.wp.com/electrek.files.wordpress.com/2016/06/tesla-model-3-black-matte-1.jpg?w=567&h=425&crop&quality=82&strip=all&ssl=1 . Dat is een gegeven waar we aan moeten wennen maar die wel steeds realistischer wordt. Ik heb het idee dat Audi daar nog niet aan durft en dus nog steeds voor traditie kiest.

    Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    22 juni 2017 om 14:22

    Als ze het interieur zo laten dan ziet het er wel goed uit. Alleen ben ik weer bang dat Audi een accountant naar de tekening laat kijken en gaat vragen hoe ze het saaier kunnen maken.

    Login om te reageren
  10. elemento zegt

    22 juni 2017 om 15:19

    Rufctr inderdaad…..
    Net als bij audi q7 waarbij pikes peak concept was zo mooi… dit wordt ook zo een concept lelijke realiteit auto

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    22 juni 2017 om 16:09

    VAG in Brussel !!

    Gaat dus gewoon 3.000 euro EU subsidie per voertuig bij .

    Elektrisch sjoemelen ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North