• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi toont mysterieuze nieuwe e-tron SUV

Auteur: machielvdd, gepost 23 april 2021 om 17:58 – 12 Reacties

De A6 e-tron heb je waarschijnlijk gezien, maar Audi heeft ook deze nieuwe e-tron SUV concept weggezet op de beursvloer, zonder verdere tekst of uitleg.

Audi laat er geen gras over groeien met de e-tron line-up. Dit jaar maakte we al kennis met de Q4 e-tron en de A6 e-tron. Die laatste is nog een concept, maar wel een concept dat al aardig productierijp oogt.

Deze A6 e-tron stal vooral de show op de autoshow van Shanghai, maar stiekem liet Audi daar ook alvast de volgende e-tron zien. Het e-tron nieuws buitelt dus over elkaar heen. De nieuwe e-tron is nog naamloos, want de auto heet simpelweg ‘concept Shanghai’.

Om wat voor model het precies gaat is dus nog niet duidelijk. Een voor de hand liggende optie is dat het hier om de verwachte Q6 e-tron gaat. Die komt samen met de elektrische Porsche Macan op het nieuwe PPE-platform te staan. Deze Q6 e-tron zal nog voor de A6 e-tron (die ook op dit platform staat) in productie gaan.

Het lijkt logisch dat dit de Q6 e-tron is, maar er is één probleempje: de auto ziet er eigenlijk iets te groot uit om voor een auto van Macan-formaat door te kunnen gaan. Sterker nog: de auto is daadwerkelijk een slag groter. Een van de weinige dingen die Audi verklapt is de lengte en die is 4,87 meter. Dat komt meer in de buurt van de Cayenne dan van de Macan.

  • Audi e-tron SUV concept
  • Audi e-tron SUV concept
  • Audi e-tron SUV concept

Er is daarom nog een andere optie, die wat plausibeler is. Volgens sommige bronnen zou deze auto niet op het PPE-platform komen te staan, maar op het MEB-platform. Net als bijvoorbeeld de nieuwe Volkswagen ID.6, die 4,87 meter lang is. Exact net zo lang als de e-tron SUV concept. Interessant… heel interessant. Als het inderdaad een Audi-versie van de ID.6 betreft is het zeer de vraag of de auto naar Europa komt.

Dit e-tron SUV concept blijft dus nog een beetje een mysterie. De ware identiteit is van deze auto wordt in de tweede helft van dit jaar onthuld, beloofd Audi. We wachten in spanning af.

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi laatste verbrandingsmotor
    Audi: laatste nieuwe verbrandingsmotor in 2026
  • Audi toont imposante neus van volgend e-tron model
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, shanghai

Vorig bericht: « Wat is er speciaal aan SUV- en 4×4-banden?
Volgend bericht: Tesla Model 3 blijft aan kop: nu 600+ km range »

Lees Interacties

Reacties

  1. tysson zegt

    23 april 2021 om 18:56

    Lijkt wel een beetje op de Olson RS6

    Login om te reageren
  2. Donstil zegt

    23 april 2021 om 19:06

    Ik vind het wel echt lekker duidelijk dat ze allemaal e-tron heten.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 april 2021 om 19:22

      @Donstil: er zijn meer fabrikanten die worstelen met het benamen van zo’n ‘onderscheidende’ modellenreeks. Vooral merken die zich bedienen van een cijfer/letter combinatie. Wat dat betreft is een apart (sub)merk zoals Polestar, ID of Ionic een stuk slimmer.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 april 2021 om 06:13

        @RRRobert: zo’n submerk kost een gigantisch marketing budget om in de markt te zetten. En meestal mislukt het (Maybach, Infiniti, Xedos, DS). Je kunt ook de vraag stellen “waarom moet het type aandrijflijn eigenlijk in de naam terugkomen?”. Dat is niet echt nodig.
        De huidige e-tron valt qua formaat precies tussen Q5 en Q7, die had best Q6 kunnen heten. De e-tron GT is een product van de Audi afdeling die de RS modellen maakt en meer een sportwagen dan een sedan of liftback dus die had best R6 kunnen heten.

        Login om te reageren
    • dolledries zegt

      24 april 2021 om 10:30

      @Donstil: straks als alles ev, valt e-tron gewoon weg.

      Login om te reageren
  3. birdnerd84 zegt

    23 april 2021 om 19:13

    De e-tron reeks zien er stuk voor stuk geslaagd uit. Deze mag er ook wel zijn.

    Login om te reageren
  4. flatoutmarten zegt

    23 april 2021 om 19:32

    ID4 rebadge?

    Login om te reageren
    • donpiston zegt

      24 april 2021 om 02:06

      @flatoutmarten:ID4 staat op het MEB-platform. Deze concept staat op het PPE-platform. Dus neen, geen ID4-rebadge…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 april 2021 om 06:36

        Dat is een speculatie in dit artikel. Volkswagen group neemt de Chinese markt heel serieus, op dezelfde show hebben ze de VW Taragon en Audi A7L, modellen speciaal voor de Chinese markt. Beide grote wagens afgeleid van minder grote wagens, dus op een relatief goedkoop platform (China is een beetje als de VS, groot en maar ook goedkoop is wat ze willen). Daarom zou dit ook best een Q4L kunnen zijn speciaal voor de Chinese markt. De wagen oogt ook wat te smal om een echte Q6 te kunnen zijn.

        Login om te reageren
  5. JagID3Merc zegt

    23 april 2021 om 21:33

    Snelle opvolger van de huidige e-tron SUV?

    Login om te reageren
  6. v12powerr zegt

    24 april 2021 om 23:40

    Ik vind ‘m wel wat weg hebben van de eerste Q7, of ben ik de enige?

    Login om te reageren
  7. Abdelaziz zegt

    25 april 2021 om 03:10

    Audi blijft nummer 1 je kunt zeggen wat je wilt kwaliteit en betrouwbaarheid

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North