• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nice! Een Bentley Mulsanne coupé

Auteur: jaapiyo, gepost 1 oktober 2017 om 14:16 – 18 Reacties

Afbeelding Nice! Een Bentley Mulsanne coupéAfbeelding Nice! Een Bentley Mulsanne coupéAfbeelding Nice! Een Bentley Mulsanne coupéAfbeelding Nice! Een Bentley Mulsanne coupéAfbeelding Nice! Een Bentley Mulsanne coupéAfbeelding Nice! Een Bentley Mulsanne coupé

Bentley
If we build it, they will come.

Dat moet in ieder geval de gedachte zijn van het Duitse mcchip-dkr uit Keulen. In de werkplaats van de tuner worden doorgaans dikbolides opgepompt door middel van chiptuning en tupperware, maar momenteel zijn ze bezig met een wat specialer project. Op basis van een Bentley Mulsanne wordt er namelijk een Mulsanne coupé gebouwd. Affengeil!

In het verleden kwamen er van Bentley’s topmodellen ook coupé’s en cabrio’s, maar bij de Mulsanne is het er tot op heden niet van gekomen. Al in 2012 was er weliswaar het gerucht dat er een cabrio variant van de Mulsanne zou verschijnen. Die werd vervolgens echter afgeschoten, alvorens jaren later toch weer opnieuw aangekondigd te worden. Alfaësque praktijken dus bij Bentley. Er bestaat inmiddels wel een concept van de auto, maar feit is dat het ding nog steeds niet op de markt is. Over een gesloten coupé wordt al helemaal niet gesproken.

Dat is jammer, want de Mulsanne is toch een beetje ‘de echte Bentley onder de Bentley’s’ (rijtest). Bovendien zijn we groot fan van de Bentley Brooklands, een soort stoomschip op wielen (rijtest). Bij mcchip-dkr zijn ze het waarschijnlijk met ons eens en dus krijgt de Mulsanne een dubbele deurectomie. De auto is nog niet af, maar op plaatjes zie je al een beetje waar het naartoe gaat. Dik project, of laat maar zitten?

Met dank aan Quirijn voor de tip!

Ook interessant!

  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • Nog iemand interesse in dé ultieme Bentley?
  • Volgende Bentley Mulliner
    Volgende Bentley Mulliner wordt laatste met W12
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/twaalfcilinder-limousines-door-de-jaren-heen-894390
    Bentley Flying Spur Mulliner moet Mulsanne doen vergeten

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, coachbuilding, Coupe, mcchip, mulsanne, tuning

Vorig bericht: « BMW 218i Active Tourer blijkt een onbetrouwbaar kreng
Volgend bericht: Wat we al weten over de nieuwe Porsche 911 »

Lees Interacties

Reacties

  1. pietertjep85d zegt

    1 oktober 2017 om 14:19

    Ben benieuwd naar het eindresultaat. De lijnen lijken zo niet helemaal te kloppen, maar we zullen het zien.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      2 oktober 2017 om 13:08

      @pietertjep85d: Zullen ze achteraf wel aanpassen, het zijn professionelen. Maar wat mij betreft had de deur wat langer mogen lopen (enkele cm). Ziet er wat braafjes uit zo…

      Login om te reageren
  2. phaeton zegt

    1 oktober 2017 om 14:35

    Ja!

    Login om te reageren
  3. Teerdz zegt

    1 oktober 2017 om 14:51

    Zou echt af zijn geweest als ze die knik in het voorscherm een soort van hadden kunnen repliceren in het achterscherm (een beetje zoals de nieuwe Conti GT die ook heeft), nu lijkt het wel een beetje of er een rare knik in de raampartij zit, omdat hij nu in een rechte lijn schuin omhoog loopt.

    Login om te reageren
  4. tdu2zonda zegt

    1 oktober 2017 om 14:52

    Heel cool!! Ik had hier een paar weken geleden al een mailtje over gestuurd naar jullie! Wel tof om te zien dat er een artikel van gemaakt is. Ze zijn bij Mcchip ook nog een 911 Targa GT3 RS aan het bouwen haha

    Login om te reageren
    • tdu2zonda zegt

      1 oktober 2017 om 16:13

      @tdu2zonda: sorry. Long day. Fixed!

      Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    1 oktober 2017 om 15:10

    Zo mooi als de laatste Brooklands wordt ie toch nooit. Dus ik hou het wel bij die. Cremewit met een cognac interieur aub.

    Login om te reageren
  6. aambei zegt

    1 oktober 2017 om 15:13

    Is dat nou een Carbon dak op een Bentley van 2,5 ton? Ziet er tot nu toe wel gaaf uit, maar weet niet of ik een one-off Bentley zou bestellen bij een bedrijf met de naam van een burgerrestaurant.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      1 oktober 2017 om 15:28

      @aambei: Ach, Zenatec klonk ook niet heel flitsend, maar maakt het echt uit? Die auto was, voor een ‘projectje’, een aardig succes en dat zie je nu nog altijd aan de vraagprijzen waar deze omgebouwde Maybachs voor weggaan.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        1 oktober 2017 om 15:46

        @granlusso: De Xenatec Coupé was dan ook met goedkeuring van Daimler gebouwd. En dat succesvolle viel best mee, na slechts 8 Coupés ging Xenatec al failliet.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          1 oktober 2017 om 17:07

          @Edge: Hmm, ik wist niet dat se zo snel al failliet gingen. En het is natuurlijk Xenatec, iets te snel getypt.

          Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    1 oktober 2017 om 15:35

    Ben toch wel benieuwd wat dit doet met de stijfheid van de body, aangezien de a-stijl vlakker ligt, het dak is doorgezaagd en de b-stijl is verplaatst. Dit moet behoorlijke consequenties hebben voor de structuur.

    Eigenlijk hadden ze dan ook de body wat korter moeten maken om de verhoudingen wat beter in evenwicht te houden.

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      1 oktober 2017 om 22:44

      @potver7: Ik zat te denken aan alle electronica, die er uit is gehaald en weer erin moet.

      Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    1 oktober 2017 om 16:41

    Dit vind ik het mooiste stadium van een project en net voor de plamuur gesmeerd gaat worden.
    Dan kun je het vakmanschap bewonderen voordat het verstopt wordt

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      1 oktober 2017 om 20:03

      @rob5nismo: Écht vakmanschap heeft geen plamuur nodig…

      Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    1 oktober 2017 om 17:02

    Dit heeft toch nooit meer de kwaliteit en afwerking van een “echte” Bentley?! Verder wel een gaaf projectje.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      1 oktober 2017 om 20:05

      @trustmeiamanengineer: kan wel, maar is niet makkelijk. Kost vooral heel veel tijd en vakmanschap, maar het lijkt me bij dit project wel goed zien. Hier wordt niet naar de centen gekeken. Touring Superleggera maakt trouwens ook coachbuilt Bentleys en die zijn door Bentley zelf erkend als zijnde dezelfde kwaliteit van afwerking.

      Login om te reageren
  10. rd1991 zegt

    1 oktober 2017 om 20:19

    Jammer dat die voorkant wanstaltig blijft met die grote lampen en de te kleine knippers…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North