
In 2014 kregen we bovenstaande concept van Bentley, maar er zijn nu meer details bekend over hoe Bentley deze auto wil gaan verkopen. Onder andere met een prijskaartje van meer dan een miljoen euro!
Het was een projectje van de destijds grote baas van Bentley: Wolfgang Dürheimer. Een cabrio op basis van de Mulsanne, dat was zijn idee. En er kwam zelfs een pracht van een conceptcar uit dat idee voort. Echter, na zijn vertrek naar Bugatti kwam er een andere Wolfgang aan het roer bij de Britten: Wolfgang Schreiber. En die gooide het idee op een plank. En daar lag het prachtige idee weg te stoffen, tot twee jaar geleden toen Schreiber het veld ruimde en Dürheimer weer de baas van zowel Bugatti als Bentley werd. Een mooi moment voor Dürheimer om zijn pet project af te stoffen.
Hoewel het niet meer tot een volledige productierun zal komen, overweegt Schreiber om de speciale Mulliner-afdeling een serie van 20 stuks te laten bouwen, om verkocht te worden voor een stinkend hoge prijs aan “echte connaisseurs”. Die prijs zou overigens rond de £1 miljoen Britse ponden uitkomen, een dikke €1,3 miljoen euro.
Het is de bedoeling dat de auto binnen een jaar of twee op de markt is.











Ik noem hem ‘walvis met een open ruggetje’
@cadrez: ik noem ’t een mooie auto.
@cpp1: ik noem het een te dure
VolkswagenAudi…Ja, ik vind het prijskaartje te hoog, zelfs voor een Bentley.
@e1000bmw523i: vind het prijskaartje ook te hoog, maar dat verandert mijn kijk op deze auto niet. Als ik het geld had kocht ik absoluut niet zoiets. Maar ik kan het wel waarderen als ik iemand zie rijden in zo’n auto.
Mooie uitvoering, mooie kleur, smaakvol ding.
@cpp1: mooi en smaakvol zeker, maar het prijskaartje niet waard. Mulliner of niet.
Wat een prachtig ding! Jammer dat hij zo laat alsnog gaat komen en dat er maar twintig stuks gaan komen waardoor hij zo duur gaat worden, maar wat een mooie auto! Mooier dan de Rolls Royce Phantom Drophead Coupe.
Ik dacht eerst naar een Rolls-Royce te kijken…
@bmwalpina: dacht ook eerst aan een drophoofd.
Ach ja, dan moet ik nog maar een tijdje in de Brooklands rijden voordat deze uit gaat komen…
@BmwMPower: niets gaat boven de barokke schoonheid van een brooklands!
Azure was een stuk mooier :)
Schitterend, die heupen!
Ieuw. Ik dacht ff naar een van die containerschepen te kijken maar er zitten wielen onder!
1,3 Miljoen…. Dan liever 2 Phantoms, een Drophead en een gewone.
@E34M5Touring: of een brooklands en die mooie boerderij/villa/kasteel (rijksmonument) die ik gevonden heb.
Groot, ja Teutonisch groot jazeker.
Maar wel mooi en imponerend eerlijk is eerlijk.
Is’ie mooier dan de Rolls?
Geen idee, me denkt dat degenen die al als uitverkorene de Rolls Phantom drophead hebben, deze gewoon ook kopen om het ‘ setje ‘ convertibles compleet te hebben.
Tenminste zou ik zo puissant rijk zijn deed ik dat.
In plaats van een zeewaardig zeiljacht
Van boven ziet het er net uit als een RR
Nee! Dank u! Je zult dat geïnvesteerd hebben en er plotseling op gewezen worden dat er zich op het achterdek boktorren hebben gevestigd…………
@9000cse: Ik zie het busje van Le Termite Destroyeur al in de haven van Monaco staan! Even het achterdek van de Bentley platspuiten :)
Ik blijf wachten op een Maybach Landaulet maar wel behoorlijk gaaf deze wagen.
@henkhupelschoten: van de Maybach (de grote/veels te dure/lelijke) is er een landaulet versie geweest toch? Een Mercedes Maybach landaulet zie ik nog niet zo snel gebeuren.
@cadrez: alhoewel, binnen mijn vriendenkring is er toch al ’n tijdje vraag naar . . .
@cadrez: Ja, http://bestcarmag.com/sites/default/files/38035832012-maybach-landaulet-5429.jpg geweldige butler! En zeg nooit nooit. Na de G63 6X6 zullen ze wel gek genoeg zijn om een Mercedes-Maybach landaulet te maken. De Pullman wordt immers ook nog steeds gebouwd.
Zie veel liever een S klasse cabriolet. Hou je nog een bak geld over ook al boeit dat niet zo in deze prijsklasse.
Als je zo graag een Rolls wilt, dan deze.
@dutchdriftking: huh?
Rolls/ Bentley (gelieve te schrappen wat niet past)
@cadrez: ehnm Bentley bedoel ik natuurlijk.
Meh…. ‘Te’ vat het wel samen.
En ik blijf erbij, iets uit Continental-series is wat je moet hebben vandaag de dag bij Bentley.
Ik heb de airscarf gespot! Daar was toch een rechtzaak over?
@henk123456: bij mercedes ja
Op dit vlak zat ik Rolls Royce hoger in en eerlijk gezegd zou ik ook liever gaan voor een RR. De Mulsanne Convertible ziet er te lomp uit i.t.t de gewone Mulsanne die ik wel kan waarderen.
Dit vind ik prachtig
https://www.netcarshow.com/rolls-royce/2017-dawn/1024×768/wallpaper_06.htm
Snap dat niet.. er is toch gewoon markt voor zn type auto? Van de Azure zijn er ook 1400 van gebouwd.
Ow en ik vind deze echt fantastisch! Dit is een Bentley, niet zn Q7 met een andere baaaaadge
Denk da’k ‘m ga bestellen als’k ne grote jonge ben (geld zat heb), ben er alvast mee bezig . . .
Vraag me af of, zelfs met een prijskaartje van £1M, dit uit kan. Een cabrio ontwikkelen is meer dan alleen het dak eraf halen. Ontwikkelkosten + het met de hand bouwen van 20 stuks… Door dieselgate zijn het volgens mij deze projectjes die sneuvelen. Maar goed, voor ons toch vrij irrelevant…
@menbren: Dit soort exclusiviteit wordt meestal op verzoek van de klant ontworpen en gemaakt . . .
Ik zou gewone Mulsanne kopen en dan naar een coachbuilder gaan om hem om te bouwen. Zal denk ik de helft kosten. Touring is vrij goed in dit soort dingen
Een hoop geld en zullen waarschijnlijk ergens in een verwarmde garage belanden en/of in een zandbak.
Maersk Mulsanne
Veel te veel geld voor zo’n auto