Deze bestelauto heeft een BMW Individual interieur

Auteur: , 52 Reacties

...en een I6 onder de kap.

Als ondernemer kan je een E39 BMW tegenwoordig sowieso al vrij voordelig rijden dankzij de youngtimer regeling. Even leek het erop dat het bijtellingspercentage voor youngtimers in 2017 zelfs nog ietsje omlaag zou gaan. Maar helaas, dat bleek een vergissing van de bank belastingdienst in uw voordeel nadeel. Gelukkig zijn er echter altijd wel een paar creatievelingen te vinden die de kunst verstaan om op niveau rond te rijden zonder gepakt te worden door de fiscus.

Oké, dan rijd je wel met een diesel, dus écht geniaal klinkt ‘ie niet. En dat verhoogde dak zorgt ook niet voor extra stijlpunten bij de MKB-chica’s die je probeert te verschalken. Voldoende vermogen om snel die volgende bestelling af te werken heb je echter wel met deze 530d. Een ander voordeel van deze E39 is dat het gebrek aan een achterbank gecompenseerd wordt door weldadige luxe op de twee voorstoelen.

Deze Touring heeft namelijk een Individual interieur met leder in een kleur die inmiddels het beste te omschrijven valt als okergeel. De combinatie met het helle hout is zoals de Duitsers dat zelf noemen ietwat gewöhnungsbedürftig, maar wel bijzonder. Bovendien hebben de stoelen een massagefunctie en zijn ze verwarmd, waardoor rugblessures als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Volgens de verkoper op Marktplaats is het niet alleen de enigste in Nederland, maar in de hele wereld! Ondanks dat er 319.875 kilometer op de teller staan wil hij dan ook 3.750 Ekkermannen zien voor de Bimmer uit het jaar 2000. Maar hoeveel zou jij over hebben voor deze hoge 5-serie GT avant la lettre?



52 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Dat verhoogde dak en de kofferbak maakt het helemaal af.
320.000km, hmm nee dank je.
@baklava: zegt niets, mijn E39 heeft 326.000 op de klok en rijdt nog prima en motorisch in prima conditie. Als het onderhoud maar goed en tijdig is uitgevoerd.
@sportevo:
De M57 is een dijk van een dieselmotor.
Zo robuust worden ze niet meer gemaakt, geloof me.
Alleen spijtig dat de randapparatuur zo kwetsbaar is. (Zoals bij de meeste moderne diesels)
Ik geef zelfs geen €10 voor een diesel!!
Ik sla even over.
Aan het interieur te zien komt de pasen eraan
@lekkerlinksrijden: zwart van buiten, geel van binnen, dat klinkt als een verrot paasei..
Volgens de verkoper op Marktplaats is het niet alleen de enigste in Nederland, echt waar ‘enigste’?
@reobnednab: fries.
@reobnednab: volgens de verkoper wel.
@reobnednab: ik twijfelde ook! Dus even opgezocht.

Volgens het officiële Groene Boekje bestaan enigst en enigste wel degelijk.
Het betekent dan leukst of leukste, maar het wordt tegenwoordig niet meer zoveel gebruikt.
In de betekenis van uniek spreken we van enig (in zijn soort).

OT: neen, ik spaar wel even door. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de 1e rang
@reobnednab: waar jij je al druk om maakt. Bij ons is de deur los of dicht. Bij andere is die open of op slot. Laat iedereen toch mooi. En hou is op met iedereen te willen verbeteren.
Verschrikkelijk interieur
Hoeveel liever deze verbouwde Fünfer dan welke bestelauto dan ook. Voor deze prijs heeft de verkoper de originele achterbank hopelijk ook nog ergens liggen.
Deze auto is toch wel heel zonde.
Een mooie bmw slecht ongebouwd tot bestelwagen.
Totaal voor l*l met zo’n bestelbus.
Daarnaast €3K voor een auto met 310.. km in die staat?
@fiestacruizer: Die NL grijs kenteken regels slaan echt nergens op, mensen kopen auto’s die ze anders nooit kunnen financieren en op de weg houden , slopen de achterbank eruit, blinderen de achterruiten zodat niemand het ziet en rijden dan trots rond……

Bovendien wordt dit alleen door de bedrijfseigenaar / directeur / zzp’er gedaan, want elke baas koopt voor zijn personeel gewoon een caddy, berlingo of zo iets ……..never nooit een omgebouwde luxe auto.
via Android app
Dus je koopt een liefhebbersauto om hem vervolgens zo te verbouwen dat ie graflelijk wordt, onder het mom: ik wil minder betalen? Ik snap deze auto niet…
@stfu: liefhebber van geld, dat lijkt de enige drijfveer te zijn om dit op grijs kenteken te kunnen zetten, heeft niets met autoliefde te maken.
@stfu: ik snap de auto wel, want die voldoet hiermee aan de regels voor bedrijfswagens. Ik denk dat je bedoelt dat je de eigenaar/initiatiefnemer niet begrijpt, die deze E39 heeft laten ombouwen tot een dieselaangedreven monster van Frankenstein. Die snap ík namelijk ook niet.
@rrrobert: Ja dat snap ik wel. Maar waarom dan zo’n dikke 530d met zo’n interieur. Pak dan een wat simpelere 5 en verbouw die om.
Kan ik mijn Prius hier op inruilen?
@josvanrey: tuurlijk, snel doen. Weer een Prius minder op AB..
Oei….. wat is die vern#%qt! Heb je een van de mooiste BMW-ontwerpen ever en dan ga je er een polyester roeiboot op z’n kop erop plakken om een grijpstuiver te besparen. Betaal dan iets meer en rij hem als ondernemer met een fiscaalvriendelijke bijtelling op geel kenteken. Of rij hem niet als je het niet kunt betalen. You did the wrong thing bro!
@tenaci: het is best een flinke grijpstuiver die je in je zak houdt.
Op geel kenteken betaal je behoorlijk wat wegenbelasting.
Bovendien een uitkomst als je net iets meer ruimte nodig hebt.
@hplh: dan is er dus nog een andere optie: rij hem niet als je het niet kan betalen. En als extra ruimte het argument is, dan ben je beter af met een Toyota Hi-ace. Mijn mening is dat dit zonde is van zo’n mooie auto.
@tenaci: ga nu niet doen of het een bijzondere auto is.
In Polen barst het ervan.
En er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen betalen.
@tenaci:

De Ikea Billy boekenkast voor op de weg ..

Gedrag jij je eens effe als een vent ..
Met die rare krokodillentranen van je ..
@lincoln:
denk dat een hi-ace ongeveer 10x langer meegaat dan een billy.
Na een avondje stappen moest ik zo nodig naar het toilet. Dat interieur doet me weer erg denken aan die avond.
Alleen omdat iets de ‘enigste’ in de wereld is, hoeft het nog niet de hoofdprijs te kosten.
Wat een lelijk dak zeg hahaha maar auto zonder dat vreselijke dak is wel prachtig.
Nou, ‘individual’ is ie in elk geval wel.
Wat een vies uitgeleefd ding man, brrrrr
Ik snap het gemopper op grijs kenteken niet zo goed. Je spaart bij aanschaf duizenden zo niet tienduizenden euro’s aan BPM uit. Daarnaast nog eens een duizend+ per jaar aan MRB bij een dikke diesel. Dit is niet de fraaiste uitvoering maar een Mercedes ML, BMW X5 of Mitsubishi Pajero heeft geen dakverhoging nodig.

Hebben jullie liever dat deze ondernemers dan in een Peugeot 308 SW of Megane Estate rijden? Ik zie liever een dikke Tundra op de weg rijden.

En ik gun het de ondernemers ook. Nederland BV graait al hard genoeg, prima dat je dan wat terug graait.

Of is het soms jaloezie?
@smulders: ik kan me niet voorstellen dat er iemand bij de nieuwe aanschaf van dit vehikel, de gedachten had om er een lookalike lijkwagen van te bouwen. Nogal jammer.

Dit is zo’n gevalletje, de btw zat er op, maar de broekriem was nog iets te groot… ingevoerd vanuit Duitsland, vervolgens het ding gesloopt (iets anders kan ik het niet noemen) en ingevoerd als bedrijfswagen?
Kenteken alleen al is 2 rooitjes waard ..
(Voor mij dan ) ..
Scheelt een hoop kosten. Toch snap ik het niet helemaal
@mrrallycross: scheelt een hoop ekkermannen, snap je?
Mooie kerstboom is het. Airbag lampje + ABS/ASR. En dat met de hoge vraagprijs..
Bij het lezen van de advertentie, dacht ik gelijk aan Friesland… na het zien van de adv. ook nog eens onderstreept.

Het alternatief voor de Friese boer, die vanwege de nieuwe youngtimer regeling, zijn diesel dampende w123 moest wegdoen en vervolgens dit verzonnen heeft?

Dan toch maar een oude ML. Een BMW met een wrat op het dak, dat is geen BMW.
Kan je elke kleur kiezen die je wil ga je die kleur uitkiezen.
Sowieso snap ik die regels van ombouw naar grijs kenteken niet. Een X6 kan blijkbaar zonder dakverhoging op grijs kenteken gezet worden terwijl een Defender wel zo’n belachelijke verhoging nodig heeft.

Maar goed, deze ombouw ziet er buitengewoon slecht uit. Zonde, interieur is een kwestie van smaak maar het individual leer is meestal wel van een betere kwaliteit dan het normale leer. In mijn auto ziet het er in ieder geval nog prima uit.
Sowieso snap ik die regels van ombouw naar grijs kenteken niet. Een X6 kan blijkbaar zonder dakverhoging op grijs kenteken gezet worden terwijl een Defender wel zo’n belachelijke verhoging nodig heeft.

Maar goed, deze ombouw ziet er buitengewoon slecht uit. Zonde, interieur is een kwestie van smaak maar het individual leer is meestal wel van een betere kwaliteit dan het normale leer bij BMW. In mijn auto ziet het er in ieder geval nog prima uit.
@sportevo: nee dan snap je de regels niet zo goed en ook wiskunde niet..
@pinut187: ik snap de regels wel en wiskunde is ook niet zo’n punt maar ik begrijp niet dat de RDW een auto als bijvoorbeeld een X6, die totaal nooit bedoeld is als ‘auto voor goederenvervoer’ op grijs kenteken toelaat.

@sportevo: euh nee dan snap je de regels nog steeds niet helemaal..
Waarom heb je die dakkapel nodig als je hem op grijs kenteken wil zetten? Iets van minimumhoogte om als bestelbus gekeurd te worden?
@wijsneus: zonder dakverhoging zo het “fiscale” blok niet in de auto passen.

Om misbruik van grijs kenteken te voorkomen zoals voorheen Citroën ax en Peugeot 106 en 205 op grijskenteken moet er nu een fiscaal blok in de laadruimte van een auto passen voordat men het een bestelauto mag noemen.
Dacht dat het een lijkenwagen was.
HOE lelijk. Koop dan een Golf Variant op grijs kenteken
Sjiek ding. Lkkr voor in… Achter in. Ruimte. Voor Je tyfus zooi… Helemaal af.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).