Deze BMW 750i kost minder dan een Aygo X-Fun

Auteur: , 72 Reacties

Maar, levert 'ie je dan ook minder fun op?

Wel, de Siebener heeft 326 pk en weegt 1.955 kilo. De Aygo X-Fun heeft 69 pk en weegt 815 kilo. Als we de autoblog-Casio er even bij pakken betekent komen we er zodoende achter dat bij de Bimmer elk peerd zes kilo in beweging moet brengen terwijl elk Japans ros 11,8 kilo mee moet torsen. Lijkt me dus een duidelijke overwinning voor de BMW.

Nu we die vraag uit de weg geruimd hebben, is het tijd om de Bimmer in kwestie eens nader te bekijken. Het is weer zo’n juweeltje uit de absolute hoogtijdagen van het merk, namelijk de periode net voor de millenniumwisseling, toen nog niemand van een Bangle-butt gehoord had. Onlangs lieten we al een E38 passeren met de V8 uit de E39 M5. Dat was een erg gaaf ding met sportieve aspiraties, maar deze donkerblauwe E38 is vooral chique.

Het betreft een vroeg facelift-model met de traanoogjes. Of je die mooi vindt of niet is een kwestie van smaak. Ik zelf ben er enorm fan van en zou alleen vanwege deze koplampen al bijna een prelift E38 laten staan. Door de uitsparingen in de lampen worden de dubbele ronde koplampen nog eens geaccentueerd. Hoe meer old skool BMW-sfeer, hoe beter. De velgen zijn ook weer precies de goede units die tevens onder het hierboven genoemde exemplaar zitten.

Onder de kap huist in dit geval echter geen bonkige V8, maar een soepele V12. Ontzettend veel power levert dit blok eigenlijk niet per se, want de achtcilinder in de 740i had er al 286 stuks. De ‘dubbele zes-in-lijn’ loopt echter soepeler dan een Gazelle die in een bad met Advil gevallen is. De 180.000 kilometer die de auto achter de rug heeft mogen dan ook geen probleem heten.

De Beier staat te koop bij BMW dealer de Beier. Tipgever Mevlut vond ‘m echter op Autotrack. ‘Alle’ opties die je je in 1999 voor de geest kon halen zitten erop, behalve witte pinkers. Dat is mooi want oranje pinkers zijn objectief mooier. Koop dan?

Dank Mevlut voor de tip!



72 reacties

Mooie auto waaraan eigenlijk alles klopt en dat is voor een FULL OPTIONS YOUNGTIMER KOOPDAN!!!1! vrij zeldzaam!
@2wheeler: Dit is simpelweg een oud beestje met 180.000 op de klok. Zuipt fors, antieke navigatie, alles aan deze auto is oud en doorgezeten. Nog steeds kosten de banden minimaal 350 per stuk, en je blijft rijden in een oude bak. De huidige generatie kan meer, rijdt beter en zuiniger en over smaak valt te twisten. Net zoals over he begeleidende artikel met Bimmer, peerd, ros en andere zg leuke teksten, die je meestal tegenkomt bij schoolkranten.
@orakel: Ik vind jou stom
@vondick: Met alleen kreten opschrijven, schiet niemand iets op. Neem een voorbeeld aan de rest, die komen tenminste met een toelichting
@orakel: Nu vind ik je nog stommer.
@vondick:
Hahaha, een echte intellectueel aan het woord. . Met een uitgebreid verhaal. Niet dus. LOL.
De facelift had toch iets andere achterlichten en een breedbeeld navi??? Wat klopt er niet.
@prop: Breedbeeld navi kwam iets later. Niet meteen na de facelift.
Onwijs mooie wagen. In de tijd dat BMW dat nog kon bouwen.
@viezefreddyw: over 20 jaar wordt dat gezegd over de huidige generatie BMW’s
@blo3to3t: nee
@maarten020: Wat nee? Reken er maar wel op.. 😂
@blo3to3t: nee hoor . Dat kan je gerust vergeten. Of over 20 jaar moeten de auto’s zo vreselijk slecht zijn geworden dat ze terug verlangen naar de huidige generaties. En niet alleen bmw.
@blo3to3t: zou zo maar kunnen. De Z3 coupe wordt nu bijna heiligverklaard. Maar die auto werd in zijn tijd veelal afgebrand om z’n uiterlijk.
Heel gaaf, vooral het leren dashboard. En een fax aansluiting is natuurlijk iconisch. Nu iemand zoeken die je nog kunt faxen.
@maarten123: wij hebben hier nog een fax..
@maarten123: de rechtbank
@maarten123: De rechtbank kun je idd nog faxen
@berlinetta: maak er maar ‘moet’ van. Belachelijk. Je had het gezicht moeten zien van de nieuwe student-stagiair
Note to self .. Balkenende keihard aanpakken ..
@lincoln: ja houdt je daarvan?
Niet mijn cup of tea. Als het een oude, grote slee moet zijn kies ik iets Amerikaans.
@w115: Geen W115? 😋
Oranje pinkers! Sowieso
@shibby:

Tis een BMW hoor ..
@shibby:
Doe mij maar wit.
Is veel cleaner.
Oranje hoort op een jaren ‘80 BMW.
@e28forever: sh*t, komt hij net een maamdje of negen tekort om een jaren 80 model te zijn…
@erik2907: 9 maand of 9 jaar?
@shibby: Wat maakt het uit, niemand gebruikt ze
Prachtige auto!
Maar wat kost ie nou?
@bierbuik:

10 rooitjes meer dan Jetcars er voor vroeg ..
@bierbuik: Als je op het linkje klikt gaat er een wereld voor je open.
In dezelfde etalage staat ook de 10x duurdere Alpina B7 Biturbo Allrad. Intrigerend apparaat …
“mijn auto kan faxen” … pfoe, destijds konden weinig mensen daarmee pronken….en dat is vandaag nog steeds niet anders
@arashrsf: mijn auto heeft een WAP browser, daarvoor geldt hetzelfde :-)
@escort77: die van mij ook als ik mn oude mobieltje meeneem
Lijkt me sterk dat deze minder kost dan die Aygo.
In aanschafprijs ja, maar dat is maar een fractie van de totale kosten over 5 jaar.
Alleen de wegenbelasting is per jaar al zo’n 1100 euro duurder dan voor die Aygo, om nog maar te zwijgen over brandstofkosten en onderhoud.
@alcantara: kniesoor die daar op let…
Dit is in mijn ogen de aller aller mooiste sedan aller tijden, wát een bak…
Jammer dat het een shadowline is, daardoor oogt hij me net wat te donker, en ook de interieurkleur is het net niet, maar voor de rest: ZALIG… Ik kan hem niet met goed fatsoen kwijt, anders had ik er al eerder één gehaald.
@stationcar: over dat shadowline, hij lijkt half shadowline oid te zijn, de lijsten om de ramen zijn zwart, maar er zitten wel de chroomstreepjes op de bumpers en stootranden.
Nog steeds een schitterende auto!
Zit daar nu zo’n ontzettend lelijk fake xenon setje in?
Diegene dat dat monteren zouden ze de auto ter plaatse in brand van moeten steken:-) Voor de rest ben ik een rustige persoon hoor ^_^
Blijft een knappe wagen, volledig origineel dan:-)
@unknown32: nee: xenon zat in de eerste jaren alleen in het dimlicht; grootlicht en stadslicht (de binnenste koplampen) waren conventioneel. Deze (schat ik) 5000K lichtkleur is echter niet origineel, maar wel als aftermarket set te koop bij BMW
Maarre een asgo x fun is wel fun, volgens de naam dan
@snel70: vreemd, als ik het lees vertaalt mijn brein het als “groot kruis door fun”. Ik denk ook dat dat dichter bij de werkelijkheid zit.
@stradale888: precies! ; )
Toch wel de mooiste BMW naar mijn mening. Tijdloos kwa ontwerp.

Zelf zou ik denk ik voor een 728i gaan..
@kuip: Prachtige wagens indd. Heerlijk, ik zou gaan voor een 740i/740d, would/245pk, 440nm/560nm. Koppelrijk rondzweven.
@e90320d208pk: Lol, would=286pk
2000 kilo??? Mag misschien wel een beter PK-gewichtsverhouding hebben dan de Aygo, maar in de bochten is de Aygo vast meer fun.
@user888: 😂
@user888: na een week zo’n ding op Lanzarote gereden te hebben, wil ik je graag uit je droom helpen. Die dingen rijden voor geen meter. Gigantisch overhellen in de bochten, ultra-smalle fietsbandjes, en bij alles wat je beetpakt krijg je het idee dat er gigantisch op bezuinigt is. Hoe kan het nog dunner, lichter enz.

Als het dan toch perse een klein koekblik moet zijn dan liever een Up (of Mii/Citigo), daar kun je nog mee hoeken voorzover dat gaat met de standaard 60pk.

Nog veel liever de bimmer natuurlijk. Wat een prachtbak!
Jammer dat hij in België op twee jaar meer aan taks en inschrijving kost dan een nieuwe aygo… anders kocht ik zo’n auto als reiswagen…
Alsof je in de wondere wereld van Chriet Titulaer stapt met al die snufjes die ooit het modernste van het modernste waren. Een soort Huis van de toekomst op wielen.

Imagine de stem van Chriet, die uitlegt wat een fax is en de fantastische en ongekende mogelijkheden daarvan demonstreert door als een visionair per fax een soort van Whatsapp bericht te sturen en gelijk een berichtje terugkrijgt en voorspelt dat we in de toekomst steeds vaker op deze manier gaan communiceren.

En dat is alleen nog maar de fax, deze 7 serie zit tot de nok toe vol met fantastische verhalen met een Limburgs accent.

Wat is dit toch een mooie machine om mee door de tijd en het land te reizen.
@moveyourmind: Dit is de enige juiste comment.
Och wee mijn vader had een zilveren 740i met grijs leder interieur uit Amerika geïmporteerd, mocht er toen wel eens in rijden, voorzichtig een blokje rond… En toen ik eindelijk mijn rijbewijs had was ie ingeruild voor een X5, de horror!

Verlang nog wel eens terug naar tijd, alleen de geur van het leer al en het geluid van de achtcilinder wanneer ie aansloeg!
Jammer dat de belastingen zo hoog zijn in België voor deze, anders zou ik hem wel willen!
Een TOP auto, toch liever een W220 van MB.
Lekker in de opties maar ik mis de stoelventilatie en de kontmassage…had hem persoonlijk ook liever chromeline gehad met een lichter interieur maar verder heel mooi uitgevoerd!
@skinnybmw: deze hebben toch nooit stoelventilatie als optie gehad? Ik heb het in ieder geval nooit gezien op een e38
@janfloor: Je hebt gelijk…was als eerst als optie verkrijgbaar op de E65. My bad! Volgens mij alleen retrofit bij de E38.
Prachtige E38 inderdaad. Ik koop hem zelf zeker (nog) niet, want ik rij inmiddels vijf jaar naar volle tevredenheid met een E38 (ja, ook een 750i dus) en ik sluit me aan bij de enthousiaste reacties over dit type: het is een heerlijke automobiel.
Vol opties voor een e38 is hij nog lang niet, ik mis onderandere massage stoelen, klaptafels, koelkast, actieve cruisecontrol, multifunctionele bediening voor de achterbank en zo kan ik nog wel ff door gaan.
@mikespek: Dat is wat ik ook dacht. Een e38 kun je bijna niet full options hebben. Twijfelde alleen of de ACC al leverbaar was in 1999
Een Aqgo is geen fun
gek dat een licht (en regensensor) toen nog niet bestond. Verder dik in de opties. Vraag me af of deze nu full option is of nog niet. Spijtig van de automaat wel.
Tijdloze prachtige auto om verliefd op te worden. Dat interieur ook zo geweldig. Wat een auto.
Een gazelle gevallen in een badkuip met Advil loopt niet zo soepel meer met die gebroken pootjes denk ik
Fantastische auto, ik heb zelf een 740i van dit model gehad, donker groen met beige interieur…. goede oude tijd

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).