• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze BMW Z4 heeft een V10, maar niet díe V10

Auteur: Author, gepost 7 september 2016 om 11:06 – 52 Reacties

Afbeelding Deze BMW Z4 heeft een V10, maar niet díe V10Afbeelding Deze BMW Z4 heeft een V10, maar niet díe V10Afbeelding Deze BMW Z4 heeft een V10, maar niet díe V10Afbeelding Deze BMW Z4 heeft een V10, maar niet díe V10Afbeelding Deze BMW Z4 heeft een V10, maar niet díe V10Afbeelding Deze BMW Z4 heeft een V10, maar niet díe V10Afbeelding Deze BMW Z4 heeft een V10, maar niet díe V10Afbeelding Deze BMW Z4 heeft een V10, maar niet díe V10

Deze BMW Z4 heeft een V10, maar niet díe V10
Dit project is compleet off the chain.

Bij BMW en V10 denk je aan de E60 M5 en de E63 M6. De mannen achter deze Z4 hebben het helemaal anders gedaan. Zij propten het gargantueske blok uit de Dodge Viper (8,3-liter V10 , dank u) in de lange snufferd van de Beierse coupé. Dat blok is goed voor een pk of 550. Het koppel is in dit geval nog belangrijker. De V10 levert ongeveer 750 Nm aan koppel, waarvan 90% bij 1.500 tpm beschikbaar is.

Zoals je aan de rolkooi (zie gallery) kunt zien heeft men niet simpelweg het blok uit de Viper in de Z4 Coupé gehangen en klaar is Kees. Overigens weegt het beest droog minder dan 1.400 kg en om de boel ook weer tot stilstand te laten komen, hebben de bouwers van dit monster de remmen van een Audi R8 eronder gezet. Puik spul dus.

Wie niet bang is voor een auto met een bizarre hoeveelheid power kan HIER z’n slag slaan. De vraagprijs ligt op een alleszins redelijke 49.500 euro.

Dank aan @donvincenzo en @vinox voor het tippen!

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Coupe, Dodge, motor, occasion, tuning, V10, Viper, z4

Vorig bericht: « Volvo haalt de verlengde S90 naar Europa
Volgend bericht: Autojunk Foto Van De Maand – Augustus 2016 »

Lees Interacties

Reacties

  1. scottishcarspotter2000 zegt

    7 september 2016 om 11:08

    Denk dat m origineel houden voor de restwaarde beter was geweest…

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      7 september 2016 om 12:11

      @scottishcarspotter2000: dat is toch volledig niet relevant.

      Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      7 september 2016 om 13:10

      @scottishcarspotter2000: Geen auto is nog goedkoper, heb je nog meer tips die je wil delen met ons?

      Login om te reageren
    • gunthervogler zegt

      7 september 2016 om 13:47

      @scottishcarspotter2000: origineel, ze lekker Nederlands, doe maar normaal dan doe je gek genoeg, samen rijden in een vloot grijze auto’s omdat de restwaarde hoger is. Waar heeft iedereen zijn ballen gelaten? Achterin je grijze dacia?

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        8 september 2016 om 07:55

        @gunthervogler: Een originele Z4 coupe is allerminst een saaie grijze dacia.

        Login om te reageren
  2. Gulli zegt

    7 september 2016 om 11:11

    Blij dat ze hem aan de buitenkant redelijk standaard hebben gehouden. Ik mag aannemen dat ze er trouwens ook een stevigere cardan as in hebben gehangen? Tenzij je van wokkels houdt is dat geen overbodige luxe.

    Login om te reageren
    • Okkii zegt

      7 september 2016 om 11:31

      @gulli: serieus, ze hebben van de rolkooi een chassis gemaakt en jij maakt je druk om een cardanas.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        7 september 2016 om 11:36

        @okkii: doe ik gewoon, zo ben ik!

        Login om te reageren
  3. reactief zegt

    7 september 2016 om 11:12

    Eerst altijd ff door de foto’s scrollen, maar bij het zien van die rolkooi had ik toch ff een Holy Shit momentje!

    Login om te reageren
  4. cliosport2000 zegt

    7 september 2016 om 11:15

    Ik denk dat de verkopers hun hart vasthouden als iemand een proefrit wil maken..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 september 2016 om 11:23

      @cliosport2000: die rolkooi suggereert inderdaad iets van “we weten eigenlijk wel zeker dat dit hopeloos mis zal gaan alleen nog niet wanneer”.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        7 september 2016 om 21:59

        @mashell: eerder een hulpchassis om de tordering tegen te gaan want ik denk niet dat het originele deze krachten aankan als het gas erop gaat

        Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    7 september 2016 om 11:17

    Auto is nog niet klaar. Er staat nog een bouwstelling in.

    Login om te reageren
  6. christiaan zegt

    7 september 2016 om 11:25

    Geen half werk, ziet er goed uit

    Login om te reageren
  7. pinut187 zegt

    7 september 2016 om 11:26

    Dit is een serieus project zeg. BMW, Dodge en een beetje Audi, je verwacht het niet..

    Login om te reageren
  8. rolov zegt

    7 september 2016 om 11:26

    Ik had de kooi zwart gedaan. Maar het zijn Duitsers en die houden hiervan. Is die nu streetlegal als hij naar Nederland zou komen? Op nl platen dus?

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      7 september 2016 om 11:50

      @rolov: jahoor, waarom niet? En juist cool die kooi zo! Veel beter dan dat onopvallende wat al die nl’ers plaatsen

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        7 september 2016 om 13:03

        @spykerboy: ik ben meer van het onopvallende bij zulke auto’s . Dus vandaar zwarte kooi.

        Login om te reageren
    • kingjoop zegt

      7 september 2016 om 12:04

      @rolov: volgens mij geldt dat als ie op kenteken staat uit elk willekeurig EU-land, dan moet NL dat ook accepteren. Iets met vrij verkeer van goederen. Daarom importeren lui van die VW Sambabusjes uit Brazilië eerst in de UK en dan op de boot naar t vasteland.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        7 september 2016 om 12:13

        @kingjoop: dat is dan ook de enige reden waarom het jammer is dat Engeland de EU verlaat.

        Login om te reageren
  9. mijosu zegt

    7 september 2016 om 11:27

    Effe lekker instappen en wegwezen is er niet bij.

    Login om te reageren
  10. derek306 zegt

    7 september 2016 om 11:29

    Gewoon vet dit! Waarschijnlijk een bak met onderstuur, ik weet het gewicht niet van een viper blok, maar het is zeker leuk trackday speelgoed.

    Login om te reageren
    • Bender zegt

      7 september 2016 om 11:37

      @derek306:
      uit de advertentie:
      “Gewichtsverteilung: 51% vorne 49% hinten (mit Beifahrer fast genau 50%)”

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      7 september 2016 om 11:44

      @derek306: 325Kg dressed, dus met alle accesoires en spruitstukken etc. Ongeveer 50kg zwaarder dan de M motor uit de Z4M. De E60 V10 scheelt maar 15kg dressed met de Viper motor. En die swap zie je toch best vaak gebeuren. Ik denk dat met de toevoeging van de rolkooi er best nog wat balans in zit. Het is niet zoveel dat je het niet meer recht kunt trekken.

      Login om te reageren
      • derek306 zegt

        7 september 2016 om 12:55

        @E34M5Touring: dankje!! Dan is het optisch bedrog geweest, ik heb altijd gedacht dat het een loei zware motor was. Zal vast komen door de gigantische motorkap van een viper..

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          7 september 2016 om 13:02

          @derek306: Ja valt best mee, het blok van de laatste generatie Viper is zelfs 80kg lichter dan de variant die hier gebruikt is. Daar zitten veel meer aluminium onderdelen op. Je verkijkt je er soms enorm op hoor. Ik vind het altijd wel leuk om dat uit te zoeken. Je hoort het namelijk ook vaak bij LS Swaps. Maar die LS blokken zijn vaak lichter dan de motor die er uit komt.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            7 september 2016 om 13:50

            @e34m5touring: Valt mij ook wel mee. 50 kg zwaarder dan de originele motor die in vergelijking hiermee een naaimachientje is.

            Het drooggewicht van 1.400 kg blijft ook nog wel binnen de perken vind ik. Het is geen licht smijtautootje, maar het is nog altijd lichter dan die walvissen die tegenwoordig worden gemaakt.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              7 september 2016 om 15:30

              @berlinetta: Volgens mij zit het origineel rond de 1350kg. Dus zo groot zijn de verschillen niet. De extra pk’s lossen dat wel op ;)

              Login om te reageren
  11. moondustfocus zegt

    7 september 2016 om 11:30

    Heb weleens eens WTCC BMW van dichtbij gezien, die had precies zo’n rolkooi vanaf de veerpoten. Dit is gewoon een racewagen met kenteken.

    Login om te reageren
  12. goodolddays zegt

    7 september 2016 om 11:46

    Kijk dat is nog eens een volledige rolkooi

    Login om te reageren
  13. e1000bmw zegt

    7 september 2016 om 11:49

    En dit blok is ook een stuk betrouwbaarder.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      7 september 2016 om 11:57

      @e1000bmw523i: Wel jammer dat er maar een 5800rpm redline in zit. Zo’n Z4 moet ook een beetje gillen vind ik ;)

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        7 september 2016 om 14:56

        @e34m5touring: Heb je ook een punt.

        Login om te reageren
  14. kempenaer zegt

    7 september 2016 om 11:50

    Een koopje voor bmw liefhebbers.

    Login om te reageren
  15. sanderz28 zegt

    7 september 2016 om 11:50

    Als je een rolkooi neemt heb je geen vertrouwen in je eigen rijvaardigheid…

    Login om te reageren
    • dnadave zegt

      7 september 2016 om 11:56

      @sanderz28: want dat is het enige nut van een rolkooi volgens jou?

      Login om te reageren
      • sanderz28 zegt

        7 september 2016 om 12:07

        @dnadave: haphaphap is zeker lunchtijd haha

        Login om te reageren
    • cliosport2000 zegt

      7 september 2016 om 12:01

      @sanderz28: Er bestaat ook zoiets als een ‘beunhaas’ in het verkeer of op het circuit. Als je die tegenkomt dan kun je nog zo leuk sturen, maar dat garandeert niets ;)

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      7 september 2016 om 12:09

      @sanderz28: nee dan heb je track plannen….

      Login om te reageren
    • tragepater zegt

      7 september 2016 om 12:12

      @sanderz28: het zaakje recht te houden misschien? En dan als bijzaak je eigen veiligheid….

      Login om te reageren
    • gunthervogler zegt

      7 september 2016 om 13:49

      @sanderz28: jaaaaaa….. hé!

      Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    7 september 2016 om 12:00

    Kijk, dat schiet tenminste op.

    Login om te reageren
  17. tragepater zegt

    7 september 2016 om 12:09

    Tuning zoals tuning hoort te zijn! Beter dan al die Tupperware troep van tegenwoordig! Schijt aan de restwaarde! Hobby is het belangrijkste

    Login om te reageren
    • gunthervogler zegt

      7 september 2016 om 13:50

      @tragepater: amen to that!

      Login om te reageren
  18. sjeppie156 zegt

    7 september 2016 om 12:43

    Viperloveeee

    Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    7 september 2016 om 13:51

    Lijkt me eigenlijk best een prima circuitspeeltje. De handling van een BMW en de onverwoestbaarheid van die Viper-V10.

    Login om te reageren
  20. mrmiyagi1982 zegt

    7 september 2016 om 15:04

    Vet! En 600nm bij 1500tpm…. gvd ik wil hm! (Die motor dan)

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      7 september 2016 om 15:32

      @mrmiyagi1982: http://www.moparproshop.com/viper_engines1

      Sla je slag!!

      Login om te reageren
  21. mrmiyagi1982 zegt

    7 september 2016 om 15:37

    @e34m5touring
    Oh die kost maar een kleine 30.000dollar…. dan doe ik t nog maar ff zonder dikke v10.

    Login om te reageren
    • tragepater zegt

      7 september 2016 om 16:39

      @mrmiyagi1982: yup…. Vroegah kreeg je er nog de viper bij maar toen hadden ze wel wat minder peekaas :-p

      Login om te reageren
  22. autoblog12 zegt

    7 september 2016 om 16:53

    Leuk driftspul!

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    8 september 2016 om 04:15

    Viper V10 <3

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North