
Potverdorie zeg, ziet dat er even lekker uit.
De grote coupé is een van de segmenten die met uitsterven bedreigd is. Doodzonde, want auto’s als de Bentley Brooklands en de laatste S-Klasse Coupé waren bijzonder gaaf. Genesis presenteert vandaag een nieuwe concept car die hier naadloos op aansluit.
Het betreft de Genesis X Gran Coupé Concept en we krijgen er ook meteen een cabrio bij: de Gran Convertible. Beide auto’s zijn gebaseerd op de topklasse sedan van Genesis, de G90. Deze auto wordt ook in Europa geleverd, zij het niet in Nederland.




Deze auto’s zijn dus grote jongens, maar Genesis heeft ze nog wel enigszins elegant weten te maken. De coupé ziet er van de zijkant uit als een moderne Brooklands en dat is zeker een compliment. Voor en achter zien we de typische Genesis-designtaal met de dubbele strepen als verlichting.




De binnenkant doet ook weinig onder voor een Bentley. De Gran Coupé heeft een weelderig interieur met veel hout en bruin leder. De Gran Convertible heeft een opvallend interieur met blauw leer. Gewaagd, maar ook wel heel gaaf.
Helaas rept Genesis met geen woord over de productieplannen, dus we vrezen het ergste. Maar je weet het nooit, misschien worden de auto’s wel zo enthousiast ontvangen dat ze denken: we doen het gewoon. De basis is er al (de G90), dus het hoeft niet heel ingewikkeld te zijn. En het design oogt ook productierijp. Dus wij zouden zeggen: in productie die handel!





Eensch! Produceren! De keuze wordt te schaars en de GT modellen verdwijnen ten faveure van flatgebouwen.
Heel gaaf! De wielen van de cabriolet op de coupé en hij is af. Eindelijk ’turbine’ wielen die links en rechts gespiegeld zijn, daar gaat mijn OCD goed op. Desnoods elektrisch, ik wil ze.
Daar hebben ze zaken beter op orde dan bij Jaguar.
Jaaaaa!!!!
Absoluut schitterend, wat een mooie klassieke coupe, wow. Als Lexus fan had dit uiteraard een ‘ lexus’ moeten zijn maar helaas de LS krijgt een Suv als opvolger, verschrikkelijk.. . Hyundai en Kia doen eigenlijk alles goed op dit moment….. . Ene model na het andere, weten goede kwaliteit te borgen en zeer succesvol.
Sneu als je 1 april grap pas op 3 april klaar is. Want die cabrio is echt een gruwel en de coupé is ook niet erg fraai van proporties.
Die coupe is wel aardig, maar er klopt toch iets niet, de cabrio is gewoon raar.
Wel kun je er met de ogen half dicht inderdaad een soort grote Bentley of Mercedes van een aantal jaren terug in zien. Op zich een leuke categorie auto’s, maar met alle respect, niet van deze fabrikant. Dat moet je toch aan Bentley, RR, Mercedes en Cadillac overlaten.
Nog niet zo lang geleden zeiden we dat ook over Hyundais en Kias uit lagere segmenten, maar intussen draaien ze daar uitstekend in mee. En zeker vergeleken met Cadillac is de afwerking van de grotere Genesis modellen gewoon prima op peil. En meer liefhebbermodellen zoals coupés zijn altijd fijn. Dus ik zeg: laat maar komen!
Wel met je eens dat er iets niet helemaal klopt aan de coupé. Op de eerste foto viel het minder op, maar op de andere foto’s komt ie toch net wat minder uit de verf.
Een soort gepimpte SEC’s uit de jaren 80 met een AMG-exterieur en een Carat Dutchatalet-interieur. Leuk voor Trump cs. maar hier niet.
De coupe klopt gewoon helemaal. De cabrio is een maatje te groot, ik ben benieuwd hoeveel dat ding tordeert op een Europese klinkerweg.