Deze dealers kunnen aan je oude Porsche sleutelen

Auteur: , 32 Reacties

Er zijn zes nieuwe monteurs gecertificeerd.

Je klassieke Porsche pico bello in orde laten maken? Naast de specialisten, kun je ook terecht bij diverse dealers van het merk. Porsche heeft vandaag bekendgemaakt dat er zes nieuwe monteurs zijn toegevoegd aan het Porsche Classic Technici-label.

Porsche Centrum Leusden, Porsche Centrum Rotterdam, Porsche Centrum Eindhoven en Porsche Centrum Twente zijn de dealers die beschikken over het certificaat. De monteurs hebben een speciale opleiding ondergaan om onderhoud en reparaties aan oude Porsches te kunnen uitvoeren. Ze kregen deze opleiding in Zuffenhausen. Het betreft een vijfdaagse cursus, waarbij de monteur aan het einde een theorie- en praktijkexamen moet afleggen. Onder andere Ferrari heeft een vergelijkbaar concept.

Porsche Centrum Leusden en het Porsche Center Twente beschikken over twee gespecialiseerde monteurs. Porsche Centrum Rotterdam en Porsche Centrum Eindhoven krijgen elk één technicus. De onderdelen die worden gebruikt bij het repareren of herstellen van een oud model betreffen speciale Porsche Classic-onderdelen. Eind 2015 ging ook in Nederland het eerste Classic Center open bij Porsche Centrum Gelderland in Heteren. We maakten er atoen deze video over.



32 reacties

Goed om te weten; nu eerst nog geld hebben om er één aan te schaffen.
@hotze: en geld om te laten onderhouden
@henk_he: Als je kan sleutelen. Weet wat je doet, I.c.m met een handboek. Is het goed zelf te doen.
@henk_he: het is in wezen niks anders dan een snelle kever. Technisch grotendeels identiek met hier en daar wat andere onderdelen.
Kijk zo’n lijstje zou ik dus ook heel erg graag eens vinden voor BMW oldtimers, liefst zowel België als Nederland! Ik schuim het web maar af en vind nooit iets nuttigs
@jonathan1996: In Rotterdam zijn legio monteurs die je E36 voor een leuk prijsje op kunnen knappen hoor.
@Gulli: e36? beter kijken hoor, je vindt nog foto’s van mijn e24 op autojunk geloof ik!
@jonathan1996: beter zoeken! In mijn regio zitten er al twee (Betuwe)…
Lekker zeg, die derde foto, twee 959’s in de pitstop.
Dealer? Met een klassieker ga je naar een échte specialist. Een (oude) kerel met een vieze overal in een mottige garage, maar die precies weet wat ‘ie doet en waarom. Maargoed, die klassiekerprijzen lopen zo uit de hand dat de glazen tempels vanzelf volgen om je “klassieker” als nieuw te maken.
@trustmeiamanengineer: Die oude kerel geeft op een dag zijn pijp aan Maarten. En dan? Ik denk dat dit een goed initiatief is.
@crashingduke: dan ga ik zolang hij leeft liever naar die oude knar dan een knaapje met 5 dagen ervaring
@trustmeiamanengineer:

Jetcars .. onderhoud voor hoger opgeleiden ..
Gouden handel dit. Slimme zet van Porsche.
6 nieuwe dealers, waar staat de rest?
Door dit klassieker ‘programma’ breng ik mijn Porsche nog steeds naar de dealer. Prijzen zijn ook iets gunstiger tov normale prijzen.
Je kunt natuurlijk naar de dealer gaan, maar daar betaal je ook fors voor. Schmidt in Oss is bijvoorbeeld een specialist waar je ook heel goed terecht kunt met je klassieke Porsche.
@germancarsftw: en in Nijmegen heb je Clubsport in Lent (pand van Henny van Doorn); tevens gespecialiseerd in Volvo en BMW (want Henny van Doorn). Ook het adres voor inbouw van Compressor en Hartge-tuning.
Een klassieker op bandjes met en richtingsgebonden profiel. Kan dat?
Ik vind van niet. Jullie?
@ramshoek: volledig met je eens!
@ramshoek: Je kunt ook gewoon wat minder autistisch doen en gewoon rijden met die handel!
@ramshoek:
steek er anders polyglas banden onder. Gewoon niet rijden als het regent, vriest of op wegen met bochten. Moderne banden steken en de trommel remmen ombouwen naar bekrachtigde schijf remmen is iets wat ik op elke klassieker zou doen tenzij het een museumstuk is. Ik ben een grote oldtimer fan maar sommige modificaties zijn gewoon een must in het verkeer de dag van vandaag.
@ramshoek: Ik heb van horen zeggen dat er ook een 1’tje op zijn kenteken staat.

Schande !!!
Ik deed het altijd zelf aan mijn luchtgekoelde 911’s met K-Jetronic injectie.
Zit niet veel rocket science in zo’n oude 911, verder heb ik een Armeense plaatwerkert spuitert die fantastisch werk levert.
Enige kanttekening bij een oude 911 is : Ze roesten. Als de neten ! Latere kunnen wel deels gegalvaniseerd zijn, maar ze roesten. Als de neten !
@desjonnies: dat is denk ik niet helemaal juist. Vanaf 1976 zijn 911’s elektrolytisch verzinkt / gegalvaniseerd. Porsches vanaf dat jaar roesten in principe weinig. Dit omdat zink de eigenschap heeft (populair gezegd) op te offeren bij beschaving waardoor het staal behouden blijft. Heb een 991 4S en was ‘m van plan 20 jaar te houden 😀
@911targa:
Ik weet het, ik weet het ik heb een 77’er 2.7 gehad en een 84ér ?? Carrera met G 50 bak.
Maar ze roesten.
Origineel waar, na deze modellen en met de komst van de watergekoelde modellen is het 100 % verbeterd, maar die twee knarren van mij (waarvan de bronskleurige 2.7 mijn lieveling was) roestten, omdat die hele verzink methodes nog niet zo fijn waren en dit onderhuids nog steeds de oer-911 uit 1964 waren met veel holtes waar vuil zich kon ophopen, met name onder de voorschermen.
En weescht eerlijk : een 991 is eigenlijk een heel ander auto dan die luchtgekoelde oude, nerveuze knarren.
Wij van Porsche verleasen niet alleen voertuigen ..

Wij verkopen ook certificaten ..
Een vijfdaagse cursus?? Nee bedankt…
Best gek dat er speciale dealers voor moeten worden aangewezen. Die “olde belle’s” hebben toch niet de meest ingewikkelde techniek onder de kap?
Garages heb ik nooit goede ervaringen mee in mijn 20 jaar autobezit. Wel zitten er redelijke garages bij die ik mijn auto kan toevertrouwen.
Hoe vaak ik mij ge-ergerd heb aan ruitensproeiervloeistof terwijl ik alleen daar water in wil hebben.
De garage waar ik nu mijn auto naar toe breng doet tenminste Brembo remschoenen monteren als ik dat wil. Bij Porsche krijg ik tenminste ook Porsche remonderdelen, dus blij dat ik ben. Nu nog wel een Porsche kopen.
Heb je cash en maakt het je geen zier uit, breng hem dan hierheen . Ik doe dat niet . Mijn ervaring is dat er legio specialisten zijn die voor redelijke prijzen ( geen €120 p/u) je Classic Porsche kunnen onderhouden . Het meeste onderhoud voer ik zelf uit . Met een handboek en beetje lef kom je het verst en je leert je auto erg goed kennen .
Plaspoelpolder rijswijk (geijnstraat)TMC auto die zijn ook goed.oldtimers. Zij doen bijna alleen porsche

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).