• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze dealers kunnen aan je oude Porsche sleutelen

Auteur: RubenPriest, gepost 15 december 2017 om 10:58 – 32 Reacties

Afbeelding Deze dealers kunnen aan je oude Porsche sleutelenAfbeelding Deze dealers kunnen aan je oude Porsche sleutelenAfbeelding Deze dealers kunnen aan je oude Porsche sleutelenAfbeelding Deze dealers kunnen aan je oude Porsche sleutelenAfbeelding Deze dealers kunnen aan je oude Porsche sleutelenAfbeelding Deze dealers kunnen aan je oude Porsche sleutelenAfbeelding Deze dealers kunnen aan je oude Porsche sleutelenAfbeelding Deze dealers kunnen aan je oude Porsche sleutelen

Deze dealers kunnen aan je oude Porsche sleutelen
Er zijn zes nieuwe monteurs gecertificeerd.

Je klassieke Porsche pico bello in orde laten maken? Naast de specialisten, kun je ook terecht bij diverse dealers van het merk. Porsche heeft vandaag bekendgemaakt dat er zes nieuwe monteurs zijn toegevoegd aan het Porsche Classic Technici-label.

Porsche Centrum Leusden, Porsche Centrum Rotterdam, Porsche Centrum Eindhoven en Porsche Centrum Twente zijn de dealers die beschikken over het certificaat. De monteurs hebben een speciale opleiding ondergaan om onderhoud en reparaties aan oude Porsches te kunnen uitvoeren. Ze kregen deze opleiding in Zuffenhausen. Het betreft een vijfdaagse cursus, waarbij de monteur aan het einde een theorie- en praktijkexamen moet afleggen. Onder andere Ferrari heeft een vergelijkbaar concept.

Porsche Centrum Leusden en het Porsche Center Twente beschikken over twee gespecialiseerde monteurs. Porsche Centrum Rotterdam en Porsche Centrum Eindhoven krijgen elk één technicus. De onderdelen die worden gebruikt bij het repareren of herstellen van een oud model betreffen speciale Porsche Classic-onderdelen. Eind 2015 ging ook in Nederland het eerste Classic Center open bij Porsche Centrum Gelderland in Heteren. We maakten er atoen deze video over.

Ook interessant!

  • Worstenbroodjes bij Porsche Centrum Brabant?
    Worstenbroodjes bij Porsche Centrum Brabant?
  • Porsche Bentley Lamborghini Rotterdam
    Porsche, Bentley en Lamborghini Rotterdam staat er nu zo voor
  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW
  • Niemand wil deze Ferrari, zelfs de eigenaar niet
    Niemand wil deze Ferrari, zelfs de eigenaar niet

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

dealers, Klassiekers, Porsche

Vorig bericht: « Introductie Lamborghini Urus gepaard met record
Volgend bericht: 5 Eredivisie-voetballers en hun auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. hotze zegt

    15 december 2017 om 11:03

    Goed om te weten; nu eerst nog geld hebben om er één aan te schaffen.

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      15 december 2017 om 11:55

      @hotze: en geld om te laten onderhouden

      Login om te reageren
      • toeter11 zegt

        15 december 2017 om 12:54

        @henk_he: Als je kan sleutelen. Weet wat je doet, I.c.m met een handboek. Is het goed zelf te doen.

        Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        16 december 2017 om 18:53

        @henk_he: het is in wezen niks anders dan een snelle kever. Technisch grotendeels identiek met hier en daar wat andere onderdelen.

        Login om te reageren
  2. jonathan1996 zegt

    15 december 2017 om 11:18

    Kijk zo’n lijstje zou ik dus ook heel erg graag eens vinden voor BMW oldtimers, liefst zowel België als Nederland! Ik schuim het web maar af en vind nooit iets nuttigs

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      15 december 2017 om 11:44

      @jonathan1996: In Rotterdam zijn legio monteurs die je E36 voor een leuk prijsje op kunnen knappen hoor.

      Login om te reageren
      • jonathan1996 zegt

        18 december 2017 om 01:32

        @Gulli: e36? beter kijken hoor, je vindt nog foto’s van mijn e24 op autojunk geloof ik!

        Login om te reageren
    • galgootje zegt

      16 december 2017 om 10:24

      @jonathan1996: beter zoeken! In mijn regio zitten er al twee (Betuwe)…

      Login om te reageren
  3. hotze zegt

    15 december 2017 om 11:24

    Lekker zeg, die derde foto, twee 959’s in de pitstop.

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    15 december 2017 om 11:50

    Dealer? Met een klassieker ga je naar een échte specialist. Een (oude) kerel met een vieze overal in een mottige garage, maar die precies weet wat ‘ie doet en waarom. Maargoed, die klassiekerprijzen lopen zo uit de hand dat de glazen tempels vanzelf volgen om je “klassieker” als nieuw te maken.

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      15 december 2017 om 12:55

      @trustmeiamanengineer: Die oude kerel geeft op een dag zijn pijp aan Maarten. En dan? Ik denk dat dit een goed initiatief is.

      Login om te reageren
      • hans33sw zegt

        15 december 2017 om 19:06

        @crashingduke: dan ga ik zolang hij leeft liever naar die oude knar dan een knaapje met 5 dagen ervaring

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 december 2017 om 16:59

      @trustmeiamanengineer:

      Jetcars .. onderhoud voor hoger opgeleiden ..

      Login om te reageren
  5. poes zegt

    15 december 2017 om 11:58

    Gouden handel dit. Slimme zet van Porsche.

    Login om te reageren
  6. boerenmestwagen4life zegt

    15 december 2017 om 12:14

    6 nieuwe dealers, waar staat de rest?

    Login om te reageren
  7. z4coupe30si zegt

    15 december 2017 om 12:14

    Door dit klassieker ‘programma’ breng ik mijn Porsche nog steeds naar de dealer. Prijzen zijn ook iets gunstiger tov normale prijzen.

    Login om te reageren
  8. germancarsftw zegt

    15 december 2017 om 12:14

    Je kunt natuurlijk naar de dealer gaan, maar daar betaal je ook fors voor. Schmidt in Oss is bijvoorbeeld een specialist waar je ook heel goed terecht kunt met je klassieke Porsche.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      16 december 2017 om 18:56

      @germancarsftw: en in Nijmegen heb je Clubsport in Lent (pand van Henny van Doorn); tevens gespecialiseerd in Volvo en BMW (want Henny van Doorn). Ook het adres voor inbouw van Compressor en Hartge-tuning.

      Login om te reageren
  9. ramshoek zegt

    15 december 2017 om 12:18

    Een klassieker op bandjes met en richtingsgebonden profiel. Kan dat?
    Ik vind van niet. Jullie?

    Login om te reageren
    • poes zegt

      15 december 2017 om 12:49

      @ramshoek: volledig met je eens!

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      15 december 2017 om 12:59

      @ramshoek: Je kunt ook gewoon wat minder autistisch doen en gewoon rijden met die handel!

      Login om te reageren
    • O plaat zegt

      15 december 2017 om 16:32

      @ramshoek:
      steek er anders polyglas banden onder. Gewoon niet rijden als het regent, vriest of op wegen met bochten. Moderne banden steken en de trommel remmen ombouwen naar bekrachtigde schijf remmen is iets wat ik op elke klassieker zou doen tenzij het een museumstuk is. Ik ben een grote oldtimer fan maar sommige modificaties zijn gewoon een must in het verkeer de dag van vandaag.

      Login om te reageren
    • Senne zegt

      15 december 2017 om 18:33

      @ramshoek: Ik heb van horen zeggen dat er ook een 1’tje op zijn kenteken staat.

      Schande !!!

      Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    15 december 2017 om 12:30

    Ik deed het altijd zelf aan mijn luchtgekoelde 911’s met K-Jetronic injectie.
    Zit niet veel rocket science in zo’n oude 911, verder heb ik een Armeense plaatwerkert spuitert die fantastisch werk levert.
    Enige kanttekening bij een oude 911 is : Ze roesten. Als de neten ! Latere kunnen wel deels gegalvaniseerd zijn, maar ze roesten. Als de neten !

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      15 december 2017 om 13:24

      @desjonnies: dat is denk ik niet helemaal juist. Vanaf 1976 zijn 911’s elektrolytisch verzinkt / gegalvaniseerd. Porsches vanaf dat jaar roesten in principe weinig. Dit omdat zink de eigenschap heeft (populair gezegd) op te offeren bij beschaving waardoor het staal behouden blijft. Heb een 991 4S en was ‘m van plan 20 jaar te houden ?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        15 december 2017 om 14:26

        @911targa:
        Ik weet het, ik weet het ik heb een 77’er 2.7 gehad en een 84ér ?? Carrera met G 50 bak.
        Maar ze roesten.
        Origineel waar, na deze modellen en met de komst van de watergekoelde modellen is het 100 % verbeterd, maar die twee knarren van mij (waarvan de bronskleurige 2.7 mijn lieveling was) roestten, omdat die hele verzink methodes nog niet zo fijn waren en dit onderhuids nog steeds de oer-911 uit 1964 waren met veel holtes waar vuil zich kon ophopen, met name onder de voorschermen.
        En weescht eerlijk : een 991 is eigenlijk een heel ander auto dan die luchtgekoelde oude, nerveuze knarren.

        Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    15 december 2017 om 16:58

    Wij van Porsche verleasen niet alleen voertuigen ..

    Wij verkopen ook certificaten ..

    Login om te reageren
  12. frederik zegt

    15 december 2017 om 17:16

    Een vijfdaagse cursus?? Nee bedankt…

    Login om te reageren
  13. RickB zegt

    15 december 2017 om 19:22

    Best gek dat er speciale dealers voor moeten worden aangewezen. Die “olde belle’s” hebben toch niet de meest ingewikkelde techniek onder de kap?

    Login om te reageren
  14. tarquesh zegt

    15 december 2017 om 21:33

    Garages heb ik nooit goede ervaringen mee in mijn 20 jaar autobezit. Wel zitten er redelijke garages bij die ik mijn auto kan toevertrouwen.
    Hoe vaak ik mij ge-ergerd heb aan ruitensproeiervloeistof terwijl ik alleen daar water in wil hebben.
    De garage waar ik nu mijn auto naar toe breng doet tenminste Brembo remschoenen monteren als ik dat wil. Bij Porsche krijg ik tenminste ook Porsche remonderdelen, dus blij dat ik ben. Nu nog wel een Porsche kopen.

    Login om te reageren
  15. woertquattro zegt

    15 december 2017 om 21:43

    Heb je cash en maakt het je geen zier uit, breng hem dan hierheen . Ik doe dat niet . Mijn ervaring is dat er legio specialisten zijn die voor redelijke prijzen ( geen €120 p/u) je Classic Porsche kunnen onderhouden . Het meeste onderhoud voer ik zelf uit . Met een handboek en beetje lef kom je het verst en je leert je auto erg goed kennen .

    Login om te reageren
  16. elemento zegt

    16 december 2017 om 10:22

    Plaspoelpolder rijswijk (geijnstraat)TMC auto die zijn ook goed.oldtimers. Zij doen bijna alleen porsche

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North