Deze Defender is handiger dan de echte

Auteur: , 27 Reacties

Middagje klussen? Pak je Land Rover erbij.

Land Rover mini-gereedschap

Dat Land Rover inventief is met het verzinnen van nieuwe modellen wisten we al. De plek die de Velar (rijtest) in de markt inneemt is mij nog steeds niet helemaal duidelijk, om nog maar te zwijgen over de dakloze Evoque. Nu heeft Land Rover weer iets nieuws bedacht, een Defender, maar dan een maatje kleiner. Een flink maatje kleiner, hij past namelijk in je portemonnee.

Voor 13 á 14 euromunten kun je dit über coole minigereedschap in je zak hebben zitten. Een dergelijke tool zul je vast en zeker een keer nodig hebben, dus waarom zou je er niet eentje kopen in de vorm van een klassieke Defender. Deze mini-Defender heeft 11 functies, waarvan zes verschillende moersleutelmaten zijn. Daarnaast heb je een platkop schroevendraaier, een snijder om dingen af te korten en een bandenprofiel meter. De mini-Defender is nog steeds nuttig wanneer je klaar bent met sleutelen en de overwinning van je mannelijkheid wilt vieren met zo’n goudgele jongen. Het is namelijk ook een flesopener.

Mocht je het gereedschap niet in je portemonnee willen bewaren, dan kan je hem in de imitatie-suède hoes stoppen die je erbij krijgt. Al doet dit wel afbreuk aan je mannelijkheid.

Land Rover mini-gereedschap en suede zakje



27 reacties

11 functies, maar ik lees en zie er maar 10. Wat is de laatste dan, sleutelhanger?
@potver7: Letterlijk een ‘Defender’, zo te zien kan je ‘m ook gebruiken als werpster.
En de 11e functie?
@dizono: staat op de afbeelding: spanner
@escort77: uhh spanner is een engels woord voor steek sleutel. Dus nog steeds maar 10 functies
@dizono:
Hij beschermd je tegen tijgers. Zie jij er ergens? Ze zijn trouwens een bedreigde diersoort.
@dizono: je kunt hem ook gebruiken als ijskrabber
Echt iets voor Lincoln..
Geinig, maar om je Defender er mee te onderhouden is het net niet genoeg.
Leuk… maar handig? Nope, daar is de leatherman voor uitgevonden. Punt!
@tjorque: probeer die maar ’s in je portemonnee te krijgen. Tenzij je een fancy manpurse hebt natuurlijk…
@davelepeef: je hoeft de ruimte in je manbag niet te verzieken!! Daar heb je de handige pouch aan je riem voor.. en mocht je je riem moeten afdoen dan kan je hem altijd nog in een plek stoppen waar mannen die niet van manpurses houden, liever niet zoeken. 😛
@davelepeef: portemo..watte?
@tjorque: De eerste de beste die denkt een leatherman nodig te hebben op een voertuig van mij krijgt een trap onder z’n reet en hoeft nooit meer terug te komen.

Als je handig genoeg bent om te sleutelen ben je ook handig genoeg om net die nuttige doppen plus ratel, tangetje en schroevendraaier in een zakje te stoppen en in het voertuig te steken.
@lekbak: aan mijn voertuigen hoeft er onderweg over het algemeen niet gesleuteld te worden. (De wrakken zijn inmiddels afgedankt & gestockeerd om ooit gerestaureerd te worden.) En voor de pech betaal ik pechverhelping.
De leatherman ligt in de auto voor knutseldoeleinden als ik op vakantie ben. Thuis heb ik een gereedschapskoffer voor algemeen bouwwerk, elektriciteit en voor sanitair- en sleutelwerk.
Die koffers nemen alleen téveel plaats in om altijd mee te slepen….
@tjorque: Mijn punt is dat zulk spul meer kwaad dan goed doet (pasvorm, dikte en hardheid materiaal). Ben je dusdanig afgelegen dat fatsoenlijke hulp niet kan komen is een basis setje goed gereedschap de ruimte meer dan waard dus zowel zo’n kaartje als een leatherman zijn nutteloos bij pech met de auto.
@lekbak: daar ben ik het mee eens als je over auto’s spreekt dat wel. In m’n evasion ging de potsleutelset echte schrovendraaiers en een paar sleuteltangen (je kent ze wel die van knipex met parallelle bek) meestal wel mee voor echt sleutelwerk, maar de leaterman is altijd handig voor ty wraps, ijzedraadjes en ander prutswerk…
m’n scenic daar kan je eigenlijk geen drol meer aan sleutelen (te krap, elektronica, te complex…), dus leatherman volstaat om lampjes te vervangen en andere prutsen. Dus enkel leatherman en de standaard gereetschapjes die er in liggen mee…
Grappig ding, maar ik dacht dat Engelse auto’s ook altijd Engelse (lees inch) maten gebruikte voor alle bouten, moeren ed. Is dat voor Land Rovers anders?
@vers23: goeie vraag!
@vers23: bij de Defender is het merendeel metrisch, met uitzondering van wat bouten in de aandrijflijn/chassis. Hoe dat bij de 88/109 series modellen is weet ik niet.
@dizono: ik geloof dat men bij British Leyland vanaf de jaten 80 auto’s is gaan ontwerpen in centimeters, vermoedelijk geholpen door het feit dat de net opkomende computersystemen daar ook op ingesteld waren. Zo is de XJ40 (die met de vierkante koplampen) volgens mij de eerste Jag die in centimeters is ontworpen.
@dizono: volgens mij zijn het millimeters…timmermannen rekenen in centimeters, autotechneuten/werktuigbouwers in millimeters. ;-)
Blijft fantastisch, die heerlijk droge Engelse humor…

Aan auto’s van Britse makelij gaat natuurlijk nooit iets stuk… Dat weet iedereen…
Leuk om aan de binnenspiegel te hangen in je old school defender
Volgens mij is de de 11e functie een gidsje die je erbij krijgt om eenheden mee om te rekenen
Brrr, je moet er toch niet aan denken dat iemand met dit soort prul aan een auto gaat zitten. Gegarandeerd ellende met dol gedraaide boutjes en moertjes. Altijd passend gereedschap gebruiken! Een goede bankpas om dat te kopen is dan ook veel nuttiger…
Je hebt met een normale steeksleutel meestal beperkte ruimte om een knappe slag te maken, met deze tool wordt het er zeker niet beter op.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).