• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Ferrari 512 TR Cabrio is dubbel fout

Auteur: Dizono, gepost 5 augustus 2016 om 12:59 – 39 Reacties

Afbeelding Deze Ferrari 512 TR Cabrio is dubbel foutAfbeelding Deze Ferrari 512 TR Cabrio is dubbel foutAfbeelding Deze Ferrari 512 TR Cabrio is dubbel foutAfbeelding Deze Ferrari 512 TR Cabrio is dubbel foutAfbeelding Deze Ferrari 512 TR Cabrio is dubbel foutAfbeelding Deze Ferrari 512 TR Cabrio is dubbel fout

Ferrari 512 TR Cabrio
Wat zou het motief van deze misdaad zijn?

Burberry, ooit een merk voor oud geld, tegenwoordig verkwanseld door snelle jongens en Chinese namaak. Zoals Jort Kelder het ooit zo mooi liet zien in ‘Hoe heurt het eigenlijk’: bij oud geld zit het bekende motiefje decent verstopt aan de binnenkant van de jas, het klootjesvolk wil er juist zo veel en vaak mogelijk mee worden gezien.

Dat plaatst deze Ferrari 512 TR meteen in die laatste categorie. Nu zijn een Testarossa en diens doorontwikkelingen sowieso geen auto’s voor de jonkheren en baronnen van deze wereld, maar in deze uitvoering springen de tranen je meteen in de ogen. En wel om twee redenen.

Alleerst natuurlijk de Burberry-wrap die Garage Italia Customs deze 512 TR heeft aangemeten. Toegegeven, het is marginaal beter dan de Chinese taferelen op deze Alfa-Romeo 4C, maar het scheelt niet veel.

De andere reden is dat er helemaal geen cabrio-versie van de 512 TR is en iemand dus de zaag in deze youngtimer heeft gezet. Die ‘iemand’ is Scuderia Baldini in dit geval, een bedrijf dat verantwoordelijk is voor meerdere dakloze Testarossa’s. Ferrari zelf onthoofde slechts één Testarossa, een speciaaltje voor niemand minder dan FIAT-baas Gianni Agnelli. Des te pijnlijker dat deze neppert op het conto komt van zijn kleinzoon Lapo Elkann, de man achter Garage Italia Customs.

Ook interessant!

  • 82-jarige ramt winkelpui met zeldzame Ferrari 512 TR
  • Ferrari Testarossa restomod: blasfemie of niet?
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

512, Cabrio, Ferrari, garage-italia-customs, lapo-elkann, testarossa, wrap

Vorig bericht: « LOL: vliegtuig mist afslag naar aeroporto
Volgend bericht: Dit is de goedkoopste Porsche Cayenne van Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. dasc zegt

    5 augustus 2016 om 13:05

    Waarom?

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      5 augustus 2016 om 17:17

      @dasc: Omdat Lapo een Leipo is.

      Login om te reageren
  2. str8six zegt

    5 augustus 2016 om 13:08

    Verse Gucci-petje, La’Coste polo met alle knoopjes dicht en zieke Prada nektasje en Nike-petje om ‘m af te toppen!

    Login om te reageren
    • alloallo zegt

      5 augustus 2016 om 13:17

      @str8six: 2x petjes??

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        5 augustus 2016 om 13:53

        Dubbele swag…. @alloallo:

        Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      5 augustus 2016 om 13:21

      @str8six: twee petjes?

      Login om te reageren
    • MARS zegt

      5 augustus 2016 om 13:23

      @str8six: 2 petjes?

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        5 augustus 2016 om 13:23

        @mars: fijne app jongens!

        Login om te reageren
      • dutchcorvette zegt

        5 augustus 2016 om 14:56

        @mars: 2 petjes?

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      5 augustus 2016 om 13:26

      @str8six: Ik snap em wel hoor. Nike pet voor de trackdays (lekker sportief). Andere voor de cruise.

      Login om te reageren
    • kle500 zegt

      5 augustus 2016 om 13:52

      @str8six: maar dat petje dan wel zo hoog mogelijk op je hoofd!

      Login om te reageren
      • 888natan zegt

        5 augustus 2016 om 16:48

        @kle500: en een beetje schuin, of is dat niet meer ‘hip’?

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        5 augustus 2016 om 20:53

        @kle500: ja en twee maten te klein…

        Login om te reageren
  3. dutchoutlaw zegt

    5 augustus 2016 om 13:11

    Zonde…

    Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    5 augustus 2016 om 13:12

    Hoezo is een Testarossa/512TR niks voor de baronnen en jonkheren? Ik vind het juist stijlvol zo’n vintage Ferrari. Als er nou eens een voetballer z’n witte 458 Spider met zwarte wielen inruilt voor zo’n klassieker, gaan hun vrouwtjes en zijzelf misschien vanzelf hun jasjes met merkprintje weer omgekeerd binnenstebuiten dragen.

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      5 augustus 2016 om 15:50

      @granlusso: geloof je het zelf?

      Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      5 augustus 2016 om 17:17

      @granlusso: Dit er zeker eentje voor een heer. Voor een ruiten heer wel te verstaan…

      Login om te reageren
  5. kasplant zegt

    5 augustus 2016 om 13:18

    Man man, wat is die Lapo Elkann diep gezonken met zijn ‘Ferrari-tuningshop’. Dit is daar een van de meest sprekende voorbeelden van.

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      5 augustus 2016 om 17:16

      @kasplant: Je ziet een patroon?

      Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    5 augustus 2016 om 13:28

    “Zoals Jort Kelder het ooit zo mooi liet zien in ‘Hoe heurt het eigenlijk’: bij oud geld zit het bekende motiefje decent verstopt aan de binnenkant van de jas, het klootjesvolk wil er juist zo veel en vaak mogelijk mee worden gezien. ”

    Hetzelfde met de shirts van Ralph Lauren Polo en bijna alle andere “natte merken”. Hoe groter het logo erop, des te goedkoper ze zijn.

    Login om te reageren
    • bartjeeh zegt

      5 augustus 2016 om 18:28

      @jack_abarth: een polo met groot logo is duurder…

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      5 augustus 2016 om 20:54

      @jack_abarth: wtf is een “nat” merk??

      Login om te reageren
      • koekwaus zegt

        6 augustus 2016 om 15:04

        @davelepeef: ik vermoed dat het iets met watersport van doen heeft

        Login om te reageren
  7. racerx zegt

    5 augustus 2016 om 13:29

    Lelijke wrap, maar verder vind ik een 512TR zonder dak best fraai!

    Login om te reageren
  8. jochempie zegt

    5 augustus 2016 om 13:29

    Lapo heeft weer in de poederdoos gezeten..

    Login om te reageren
  9. Edge zegt

    5 augustus 2016 om 13:32

    Deze, en ook die Testarossa Spider van Agnelli laten toch wel zien dat de Testarossa/512TR prima wagens zijn om een cabrio van te maken. Die platte, brede achterkant staat hem goed.

    Maar dat is dan ook wel het enige positieve wat ik erover te zeggen heb. Lapo moet zich maar weer gaan bezighouden met het cokesnuiven met hoeren en het seksen met travestieten. Blijkbaar is hij daar beter in dan het tunen van auto’s.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      5 augustus 2016 om 20:55

      @Edge: dr is ook een dakloze blauw metallic Testarossa op deze aardbol, met wit interieur. Die is pas gaaf!!

      Login om te reageren
  10. pinut187 zegt

    5 augustus 2016 om 13:39

    Jezus das lelijk..

    Login om te reageren
  11. 2wheeler zegt

    5 augustus 2016 om 13:52

    Die wrap is verschrikkelijk, maar het is een bijzonder fraaie wagen zonder het dak!

    Login om te reageren
  12. Forza zegt

    5 augustus 2016 om 14:22

    Heeeee…..spiegels vergeten te wrappen? Jammer, dat had ‘m echt afgemaakt.

    Login om te reageren
  13. denniss00 zegt

    5 augustus 2016 om 14:38

    Wat is het motief? Ruitjes natuurlijk!

    Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    5 augustus 2016 om 15:04

    Met deze auto is maar 1 ding mis: de vraagprijs.
    Als de prijs wel goed zou zijn (ik weet niet hoeveel, maar hij is sws te hoog), zou ik m graag willen hebben.
    Rijd ik m zo voor 1 zomer. Volgende zomer een andere wrap erop. En wil ik m ooit verkopen, gaan de stickers eraf.
    Hoeken ga ik toch niet met deze oude gescalpeerde heer; maar hij zal nog altijd wel lekker willen brullen en dat is nu beter te horen.

    Login om te reageren
  15. spykerboy zegt

    5 augustus 2016 om 15:49

    wap eraf en je hebt een zeer indrukwekkende auto, dat staat vast. vind een dakloze 512TR ook mooier dan de coupe eerlijk gezegd, nu komt de brede kont nog beter uit de verf!! mooie matte rode wrap erop ofzo, straightpipes en klaar!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      5 augustus 2016 om 20:56

      @spykerboy: mat rood?? Ben je nou helemaal van de pot gerukt!?

      Login om te reageren
  16. awesome zegt

    5 augustus 2016 om 17:26

    “Wat zou het motief van deze misdaad zijn?”

    Ruitjes…

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    5 augustus 2016 om 23:08

    Dan heb je het niet helemaal begrepen…

    Login om te reageren
  18. dirkiii zegt

    6 augustus 2016 om 00:31

    Interieur kleur is wel gaaf

    Login om te reageren
  19. Maarten123 zegt

    6 augustus 2016 om 08:15

    Dakloze TR, nog steeds episch sinds Outrun.

    Login om te reageren
  20. josvanrey zegt

    7 augustus 2016 om 06:41

    Wat is de definitie van fout?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North