Deze Formula Drift Corolla kan van jou zijn

Auteur: , 18 Reacties

Kijk, dat is nog een lekker.

Sommige auto’s zijn zó smakelijk dat je niets anders wilt dan jezelf eraan vergrijpen. Deze Toyota Corolla iM is zonder meer zo een auto. Het gruwelijke apparaat werd in 2017 ingezet in het Formula Drift Pro-kamoioenschap en heeft daar, met enig succes, gretig zijn banden opgerookt. Straks kun jij hetzelfde doen, als je met voldoende poen aan komt zetten.

De Corolla is in het seizoen van 2017 meerdere malen in actie gekomen op het wereldtoneel. De volledig omgebouwde hatchback uit Japan won verschillende evenementen en sloot het seizoen zelfs als tweede af in het kampioenschap. De bestuurder van het monsterlijke gebakje, Fredric Aasbø, heeft de geblazen 2,7-liter viercilinder flink de sporen gegeven. Dat is niet vreemd als je beseft hoe speels de Corolla is en vooral hoe hij klinkt.

Het moge duidelijk zijn dat de Corolla tot in het kleinste detail is geprepareerd om de allerbeste powerslides te kunnen zetten. De achterwielaangedreven bolide heeft een handgeschakelde vierbak van G-Force, een aandrijfas van carbon, een enorme turbo van BorgWarner en uiteraard een indrukwekkend, totaal andere koets dan het origineel. De binnenzijde is praktisch volledig gestript. Hier vinden we dan ook enkel een rolkooi en racestoelen van Takata. Bieden kan nog vijf dagen op Bring A Trailer. Momenteel is het hoogste bod 46.100 dollar.



18 reacties

Wát een gaaf ding, gele platen erop en gaan met die banaankleurige Toyota! Hoezo Corolla’s zijn saai?
@bierbuik: Corolla’s zijn van oudsher goeie drift auto’s. Nou ja totdat ze voorwielaandrijving kregen
Toch vreemd dat hier geen hot hatch versie van te koop is.
Leuk maar in NL sowieso niet op kenteken te krijgen (helaas).
@ghost: alleen leuk voor trackdays, inderdaad. Een een handgeschakelde vierbak met -ongetwijfeld- aangepaste overbrengingen t.b.v. het driften maakt dit niet echt wat je noemt geschikt voor dagelijks gebruik
@RRRobert: haha idd! Misschien wel sequentieel? Dan is het na 3000-5000 kilometer sowieso tijd voor revisie..
@RRRobert: wel makkelijk met inparkeren, die wielen gaan zo schuin dat je elk bochtje ook zonder drift kan maken.
In die advertentie kan ik niet terugvinden of die auto al z’n onderhoudsbeurtjes heeft gehad, en ook niks over garantie etc. Ik zoek nog even verder..
1000 pk, 1150nm koppel en een redline van 9k. Dat moet serieus leuk zijn.
Hier een filmpje van de bouw, best indrukwekkend gedaan:
https://youtu.be/IxOhP0v21Gc
Jammer, ik dacht dat ze gewoon een paar dienblaadjes van de Mac onder de achterwielen hadden gelegd. Overdreven gedoe met dat ombouwen allemaal…
Motor in lengte achter de vooras en toch past het standaard dash er nog in. Wat gaat er dan mis bij normale productie c segmenters?
@dutchdriftking:

5 sterren behalen op crashtests.
@jack_abarth: Ik vermoed dat dit zelfs veiliger is. Meer ruimte om in te deuken voor voetgangers. Zo’n vermoeden dat een drift Corrola sowieso vaker zal crashen dan de gemiddelde Corolla.
@dutchdriftking: waarschijnlijk de HVAC verwijderd.
James Deane gaat voor de tripple dit jaar, let maar op 👌🏼
De bouw hiervan is fantastisch, ware kunstwerken. En toch kan ik niet wennen aan de Corolla.

De lui die deze gebouwd hebben doen ook de auto’s van Tanner Foust. Ze hebben een Scion XB driftauto gemaakt met een 2jz voor Rutlegde Wood van TG USA. Daar kwam de XB ook langs in een aflevering. Bruut spul!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).