• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Toyota Corolla is er nu ook als brute toerwagen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 28 november 2018 om 23:01 – 22 Reacties

Afbeelding Nieuwe Toyota Corolla is er nu ook als brute toerwagenAfbeelding Nieuwe Toyota Corolla is er nu ook als brute toerwagenAfbeelding Nieuwe Toyota Corolla is er nu ook als brute toerwagenAfbeelding Nieuwe Toyota Corolla is er nu ook als brute toerwagen

Nieuwe Toyota Corolla is er nu ook als brute toerwagen
Kijk, daarmee word je tenminste niet uit de pitstraat gelachen.

Toyota heeft de smaak flink te pakken, want het blijft vandaag maar aan de gang met zijn aankondigingen. Naast een gefacelifte Prius, de Nederlandse prijzen van de RAV4 en hybride varianten van de nieuwe Toyota Corolla komt het ook met een toerwagenversie van de Corolla Hatchback op de proppen. De Japanse autofabrikant heeft daarmee duidelijk het lekkerste voor het laatst bewaard, want deze puike bolide is een lust voor het oog.

De voor het circuit geprepareerde Toyota Corolla Hatchback is speciaal gemaakt voor het British Touring Car Championship (BTCC). De Corolla Hatchback wordt in het leven geroepen als vervanger van de veel grotere, ogenschijnlijk minder wendbare Avensis. De Corolla Hatchback zal het in het kampioenschap o.a. opnemen tegen de Honda Civic Type R, de Subaru Levorg GT, de Vauxhall Astra en de BMW 125i M Sport.

Hoewel Toyota geen exacte specificaties heeft bekendgemaakt, is dit voor ons niet per se noodzakelijk. Immers, ook het BTCC heeft een reeks reglementen waaraan de constructeurs zich behoren te houden. Volgens de huidige regels zijn de volgende onderdelen bij iedere auto hetzelfde, om de kosten te drukken: “turbo, wastegate, intercoolers, ECU (engine control unit), instrumentation and dash, power management system, six-speed sequential gearbox, fuel tanks, differential, subframe, steering, brakes, clutch, wheels, dampers and suspension.”

Daarbij worden alle deelnemende auto’s, inclusief deze Corolla, aangedreven door een 355 pk sterke tweeliter turbomotor. De auto komt vanaf volgend seizoen in actie. Op 6 april begint het seizoen op het circuit van Brands Hatch.

Ook interessant!

  • Corolla
    Dit is de nieuwe Toyota Corolla Cross, een compacte SUV
  • Video - het geluid van de Toyota driecilinder op waterstof
  • Gerucht: Toyota komt met de leukste kleine stationwagon!
  • Corolla Cross GR Sport
    Corolla Cross GR Sport is ultieme vinex-mobiel

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

btcc, corolla, Racing, Toyota

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GT R PRO
Volgend bericht: Officieel: Ferrari SP3JC is géén verbouwde 812 Superfast »

Lees Interacties

Reacties

  1. peug206 zegt

    28 november 2018 om 23:16

    Nu nog een manier om zoiets op de weg te krijgen met dezelfde specs. 2l turbo met 355pk in je saaie corola sedan.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      28 november 2018 om 23:20

      @peug206: je kan het in een Prius stoppen.. is ook nog eens minder saai.

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      28 november 2018 om 23:31

      @peug206: Laten we eerst maar eens beginnen met gewoon een nette 200pk in elke willekeurige Jap hatchback/sedan. Die zijn er nauwelijks, vooral pruttelblokjes die de klok slaan. Wat dat betreft pakken de Duitsers het toch beter aan qua motorenaanbod.

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        29 november 2018 om 07:18

        @alcantara: de nieuwe hybride heeft een 2.0l pruttelblok met elektragoodies samen hebben die al 180pk. En dat is nog maar een “saaie” versie. En bovenal ook verkrijgbaar in een mooie station.

        Login om te reageren
      • dotternetta zegt

        29 november 2018 om 08:26

        @alcantara: Honda 2.4

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      29 november 2018 om 08:35

      @peug206: polo R WRC Street met stage 2 tuning ?

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        29 november 2018 om 10:00

        @ghost: is dat een corolla sedan?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          29 november 2018 om 10:33

          @peug206: nee een peug206

          Login om te reageren
  2. g60gti zegt

    28 november 2018 om 23:29

    Dat “kwik fit” achter op maakt me het meest zorgen.. toch maar de monentsleutel voor de zekerheid op de wielbouten zetten

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      29 november 2018 om 01:20

      @g60gti:
      Ik heb daar werkelijk waar een keer een monteur moeten uitleggen hoe zijn hydraulische krik werkte.
      Nooit meer.

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      29 november 2018 om 01:20

      @g60gti: welke wielbouten? Of bedoel je de centrale wielmoeren?

      Mbt kwikfit heb je soms gelijk, maar er zitten grote verschillen tussen vestigingen, franchisers zijn beter dan garages die direct onder de landelijke keten vallen.

      Login om te reageren
  3. ikleesookoverautos zegt

    29 november 2018 om 01:38

    Ben wel benieuwd hoe die Subaru Levorg er uit ziet in BTCC outfit.

    Login om te reageren
  4. fastforward zegt

    29 november 2018 om 06:47

    De Japanners zijn goed bezig. Komt deze er ook in TCR spec? Lijkt me een leuke aanvulling voor het veld.

    Login om te reageren
  5. joostdetaalnazi zegt

    29 november 2018 om 06:58

    *daarmee word je

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      29 november 2018 om 07:07

      @joostdetaalnazi: als je de grap moet uitleggen is het niet grappig Joost

      Login om te reageren
      • joostdetaalnazi zegt

        29 november 2018 om 07:37

        @shalomleon: Klopt. Er is inderdaad niets grappig aan. :)

        Login om te reageren
    • mastemaker zegt

      29 november 2018 om 07:09

      @joostdetaalnazi: je doet je naam eer aan

      Login om te reageren
      • henrie zegt

        29 november 2018 om 07:53

        @mastemaker: En terecht. Het Nederlands is hier regelmatig van bedroevend niveau…

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          29 november 2018 om 10:01

          @henrie: je zit ook niet op de website van het taalkundig instituut.

          Login om te reageren
  6. ouwedibbes83 zegt

    29 november 2018 om 08:04

    Op de site van BTCC lees ik ook over die standaard subframes, dat lijkt me best lastig ten opzichte van de constructie die uit de fabriek kwam rollen. In hoeverre is zo’n BTCC auto nog vergelijkbaar met t origineel qua chassis? Kan iemand dat uitleggen?

    Login om te reageren
  7. campingbeausejour zegt

    29 november 2018 om 08:52

    @ikleesookoverautos –> hierbij een foto van de Levorg : http://www.btcc.net/wp-content/gallery/2018-thruxton/Plato-2.jpg

    Subaru UK ondersteunt dit programma, er ligt een 2-liter boxer in, die bijna volledig onder het schutbord ligt.

    Subframe is inderdaad standaard en wordt gebouwd door RML. Dit artikel geeft wat meer info : http://www.speedhunters.com/2012/08/car-feature-btcc-honda-civic/

    Login om te reageren
  8. rsraymond zegt

    29 november 2018 om 10:59

    Mooie aanwinst voor het BTCC, blijf het toch wel een van de mooiste toerwagen kampioenschappen vinden. Mooie races, grote velden en er word echt geknokt om elke centimeter.
    edit-thanks, aangepast.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North