Deze Jaguar XF 3.0D-S heeft sportieve ambities

Auteur: , 15 Reacties

Volplakken met stickers, dikke zwarte vellings erop, en klaar is je power-Jaaaaag. Deze XF kwam overigens tot stand dankzij een Germaans triootje.

Liefhebbers van hele potente Jaguar-sedans pakken de XFR of de XFR-S met hun beestachtige supercharged 5.0 liter V8. Maar wat als je verslaafd bent aan diesel? Dan is de 3.0 D S met zijn 275 pk de beste keuze. Ik heb er zelf eens eentje aan de tand mogen voelen, en geloof me, je komt weinig te kort.

De stickerplakkers van 2M sloegen de handen ineen met Loder1899, die we eerder deze week nog een Fiesta ST af zagen rossen, en MB-Individual Cars voor een goede werkverdeling: de een de wrap, de ander het onderhuidse. Het resultaat is deze 340 pk sterke XF op 21 inch lichtmetaal met holle spaken met 255/30ZR21 en 295/35ZR21 banden. ‘B’ to the ‘r’ to the ‘e’ to the ‘e’ to the ‘d’.

De sprinttijden zijn als volgt: 0-100 km/u in 5,4 seconden, 60-100 in 3,3 sec, en 80-120 km/u in 4 seconden vlak. Helaas wordt het koppel niet gegeven, de Vmax wel: met 280 km/u topsnelheid kan je met je diesel net een XFR-S bijhouden. Alleen al die stickers hadden van mij achterwege mogen blijven.

Normaalgesproken zien we Arden als er een Jaguar getuned wordt, is dit een welkome afwisseling?



15 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Ziet er echt niet verkeerd uit! Ze zijn lekker bezig bij Jaguar!
@jessetje:
Lees de tekst eens, deze Jaguar is verbouwd door een stelletje Duitsers.
Die zijn heel goed in staat gebleken om van een gedistingeerde Engels automobiel een ordinaire bak te maken. Dat laatste is dus mijn mening over dit “project”.
Originele velgen eronder laten en zonder bestickering bestellen. Maar wel met deze voorbumper: heel gaaf die rode luchtgeleiders in de luchtroosters en als de rest van de auto ingetogen is staat dat nog best wel subtiel.
Is niks.
Heerlijk bruut! De kofferbak deksel had gewoon wit gemogen, maar damn zeg, wat een snoepje!!
Styling van de Jaguar XF vind ik persoonlijk ook veel mooier dan 5,E,A6
Heerlijk die snelle diesels!
Het koppel is trouwens best makkelijk uit te rekenen.
P=m*2π*n.
M=P:(2πxn).
Stel dat dit ding zijn maximum koppel rond de 2500 toeren draait, wat me wel aannemelijk lijkt, want heeft ie standaard ook.
Dan is het koppel (340*736):(2π:(2500/60))=955,8.
Hij zal dus rond de 950Nm beschikbaar hebben. Zou nog best kunnen want standaard heeft hij er 600.
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: 950 NM uit een 3l diesel! Lijkt me eerlijk gezegd iets te gortig..
@baap: Waar moet hij dan z’n extra pk’s vandaan halen? Meer toeren zou niet echt gaan.
Ziet er wel erg leuk uit!
Dikke bak
Heel gaaf, maar dan zonder de stickers.
Veel mooier dan de 5,E en a6
Ik ben normaal gezien niet zo van tuningspul, maar in dit geval, Sodeju.
Ik heb er zo 2. De facelift en de vorige model. Super auto’s, vooral de facelift. Veel mooier en veel meer karakter dan de duitse concurrenten. Ook geen problemen ermee gehad
Mooiste auto van de laatste paar maanden op autoblog! Helemaal in die kleur en velgen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).