• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Koenigsegg Agera RSN heeft een astronomische prijs

Auteur: hayte, gepost 12 juni 2020 om 20:08 – 19 Reacties

Koenigsegg Agera RSN

En de prijs van deze Koenigsegg Agera RSN is ook nog eens zonder BPM.

Het bezitten van een hypercar, wie wil dat nou niet? Wat hypercars betreft, ligt Koenigsegg sowieso aan de extreme kant van het spectrum. Aalglad, met her en der spoilers en ailerons om de auto op de weg te drukken. En natuurlijk een 5.0-liter V8 met twee turbo’s met belachelijk veel vermogen. Althans, dat is wat deze Koenigsegg Agera RSN achter de stoelen heeft zitten.

Achterkant Koenigsegg Agera RSN

Voor wie zich afvragen wat deze Agera RS zo ‘N’ maakt: deze is uniek en specifiek gemaakt voor de klant. In dat geval plakt meneer Koenigsegg kennelijk een extra letter achter de modelnaam. In het geval van deze hypercar is het duidelijk dat de koper een liefhebber is van de kleur blauw. Het gaat hier om de kleur Josh Blue. Aan de buitenkant wordt deze kleur afgewisseld met ‘Diamond Dust’ en zijn er ‘accenten van koolstofvezel en wit’. Ook aan de binnenkant van de auto komt blauw op je af, het alcantara heeft namelijk deze kleur. Ook hier wisselt zwart koolstofvezel het blauwe af.

Achter die blauwe stoelen zit overigens niet een V8 die 960 pk en 1100 Nm produceert. Deze RSN heeft namelijk de optionele One:1-upgrade gekregen. Daardoor produceert deze Koenigsegg maar liefst 1360 pk en 1371 Nm. Benieuwd naar de topsnelheid? Die is 389 km/u. En dat is geen theoretisch verhaal, dat heeft deze Agera RSN daadwerkelijk gehaald.

Interieur Koenigsegg Agera RSN

Nu komen we wel aan bij de minpunten van deze bizar snelle cabrio. Om te beginnen met het stuur. Het gaat hier om een Britse Koenigsegg, dus dat stuur zit aan de verkeerde kant van de auto. Het gros van de tijd ga je daar weinig last van hebben, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Niet dat mensen veel rijden in auto’s die miljoenen waard zijn, maar goed.

Het tweede puntje is wat vulgair. De vraagprijs van deze Koenigsegg. De Britse verkoper SuperVettura heeft namelijk een prijs bedacht van 4.020.000 pond voor de Koenigsegg Agera RSN. Dat is 4,47 miljoen euro. Een aardige prijs dus, al is het wel een unieke hypercar. Die prijs is wel al inclusief BTW, dus in Nederland hoef je alleen BPM te betalen. Kan de Nederlandse overheid er ook nog aan profiteren.

Ook interessant!

  • De voormalige snelste productieauto krijgt een make-over
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, agera-rs, blauw, geld, hypercars, koenigsegg, occasion, V8

Vorig bericht: « ‘Bij Tesla moet je niet naar heden kijken, maar naar toekomst’
Volgend bericht: Mag je coronaschermen in je auto plaatsen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    12 juni 2020 om 20:16

    Voor dat bedrag kan je heel wat leuks kopen, beter dan dit wanstaltig apparaat in ieder geval.

    Login om te reageren
    • amphiby zegt

      12 juni 2020 om 23:05

      @baklava: Absoluut veel (!!!) ander leuks voor te krijgen. Maar dat dit wanstaltig is ben ik dan weer niet met je eens. Niet mijn kleurkeuze, maar als machine toch bewonderenswaardig ?

      Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      14 juni 2020 om 00:18

      Voor iemand met zon zoete naam, is dit wel een zure reactie zeg.
      Wanstaltig… Dat ding is gewoon super sick vriend.
      Alleen die spoiler is te (functioneel) groot

      Login om te reageren
  2. AbdelJabbar zegt

    12 juni 2020 om 20:31

    Hoe is het eigenlijk gesteld met de betrouwbaarheid van die blokken?

    Login om te reageren
    • papa zegt

      12 juni 2020 om 20:38

      @a20racer: is toch gewoon nissan?

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        12 juni 2020 om 21:23

        @papa: dat is toch bij McLaren?

        Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        12 juni 2020 om 21:24

        @papa: Koenigsegg baseert zich uiteindelijk toch op een Ford blok?

        Login om te reageren
        • basman147 zegt

          12 juni 2020 om 21:40

          In het begin waren ze idd gebaseerd op de Ford Voodoo V8. Tegenwoordig zijn ook de blokken van eigen fabrikaat. Onder de link naar een nteressant stukje over de overeenkomsten de verschillen.
          https://www.roadandtrack.com/car-culture/a26339473/koenigsegg-ford-v-8/

          Login om te reageren
          • racerx zegt

            13 juni 2020 om 09:24

            @basman147: leuk stuk, thanks!

            Login om te reageren
    • jorden zegt

      13 juni 2020 om 00:22

      @a20racer: Geen duurtest in de Autovisie?

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    12 juni 2020 om 20:59

    Mooi ding, maar wat een geld…

    Aan de andere kant, denk dat je makkelijk 1000 pond er vanaf kan praten omdat het stuur aan de verkeerde kant zit.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      12 juni 2020 om 21:31

      @moveyourmind: hahaha

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      12 juni 2020 om 23:12

      @moveyourmind: er zijn wel eerder auto’s omgebouwd. Ik zie de moeite niet.

      Login om te reageren
  4. woudloper zegt

    12 juni 2020 om 22:57

    Heeft er wel 10.000 km op twee jaar tijd mee gereden. Nice.

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      13 juni 2020 om 03:06

      @woudloper: twee jaar tijd ONDER mee gereden.

      Login om te reageren
  5. Sander zegt

    12 juni 2020 om 23:11

    De naam Agera RSN is niet door Christian von Koenigsegg zelf bedacht maar door de eigenaar van de auto. Een groot deel van de gebouwde Agera RS’en heeft een gepersonaliseerde naam. Daarnaast is het standaard vermogen van een Agera RS 1160pk en met het 1MW package 1360pk. Met deze upgrade ligt de topsnelheid op 447km/u.

    Login om te reageren
  6. onlyporscheman zegt

    12 juni 2020 om 23:48

    Auto is puur bragging rights.

    Login om te reageren
  7. ericd zegt

    13 juni 2020 om 15:35

    “Het bezitten van een hypercar, wie wil dat nou niet?”
    Nou, ik niet. Wat mot je ermee? Ik zou ‘m meteen verkopen, en er een handige auto en een sportieve auto voor in de plaats kopen, plus m’n hypotheek afbetalen… en van het restant relaxen.
    Koenigseggs zijn door hun strikt gelimiteerde producties speculatie objecten geworden. Zo ‘erg’ dat de doorverkoper er meer aan verdient dan de fabriek.

    Login om te reageren
  8. wilnox zegt

    13 juni 2020 om 17:30

    Ik haak af op het stuur rechts ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North