• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Lamborghini Diablo is het koopje van het jaar

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 9 oktober 2017 om 12:30 – 31 Reacties

Afbeelding Deze Lamborghini Diablo is het koopje van het jaarAfbeelding Deze Lamborghini Diablo is het koopje van het jaarAfbeelding Deze Lamborghini Diablo is het koopje van het jaar

Deze Lamborghini Diablo zou zomaar het koopje van het jaar kunnen worden
Of zit er nog een addertje onder het gras?

In een wereld waar klassiekers nog vrijwel elke dag duurder lijken te worden, is het best verfrissend om zo nu en dan een ‘goedkoper’ exemplaar tegen het lijf te lopen. Neem bijvoorbeeld deze Lamborghini Diablo VT uit ’94, die voor de schappelijke prijs van £130.000, omgerekend zo’n €145.000, op het net staat.

Aan de tellerstand zal het niet liggen. Met slechts 8.500 mijlen op de klok kan het niet anders dan dat de Diablo zijn leven grotendeels heeft doorgebracht in verwarmde garages. Dit komt de ongeveer 500 pk sterke 5,7-liter V12 alleen maar ten goede, want behalve de versnellingsbak is er vrijwel niets aan veranderd en doet het alles het nog als vanouds. Tenminste, als we de eerste en enige eigenaar mogen geloven, die erop staat dat zijn Diablo in topconditie is. Gaan we puur op het uiterlijk en het interieur af, waar het stuur overigens aan de verkeerde kant zit, dan zou dat nog eens waar kunnen zijn ook.

Toch wil ik jullie nog even tegenhouden, voordat jullie massaal de daken beklimmen om daar dit feestelijke moment te vieren. Het prijskaartje dat er voorlopig aanhangt zou kunnen duiden op de waarde van het openingsbod, gezien de wagen op 25 november geveild zal worden door Historics at Brooklands. Mocht dit het geval zijn, dan zal de uiteindelijke prijs van de Diablo met een beetje geluk op kunnen lopen tot het dubbele, zo niet meer.

Ook interessant!

  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer
  • Buitenkansje: Diablo SV op te halen bij Domeinen
  • Te veil: Lamborghini Countach als peperduur bouwpakket
  • Dit is de duurste Lamborghini LM002 ooit

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

diablo, Lamborghini, rood, veiling

Vorig bericht: « Moeten RIC en VER langer bij Red Bull blijven?
Volgend bericht: Laatste G650 Landaulet ontzettend prijzig na biedoorlog »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    9 oktober 2017 om 12:46

    Droombak zeg! Dit wil je toch veel liever dan een moderne 911 Turbo o.i.d.? Ervan uitgaande dat beide auto’s “voor erbij” zijn.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      9 oktober 2017 om 12:59

      @2wheeler: Een oude 911 (Turbo), mits niet te exotisch (zoals RS uitvoeringen) is anders ook verdomd leuk en stukken goedkoper. Grote kans dat deze Diablo gewoon weer terug gaat naar een garage onder een dekentje de komende 20-30 jaar …

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        9 oktober 2017 om 16:53

        @dawwg: mijn vergelijk was met een hedendaagse Turbo (omdat de prijs ongeveer op hetzelfde niveau is, dacht ik) een oude Turbo zou de keus inderdaad een stuk lastiger maken! Ik heb dan ook wat met oude meuk…

        Login om te reageren
    • jorden zegt

      9 oktober 2017 om 13:40

      @2wheeler: Zo’n Diablo lijkt mij helemaal niet zo’n leuke auto voor er bij. running costs zullen schrikbarend zijn. Weekendje weg met je lief wordt al een tikkie lastig (spullen, parkeren, drempels etc). Het is ook weer geen track day auto… Betrouwbaar als een weigerende nitraat vlinder (die reputatie heeft hij iig wel). Dus ook niet ideaal om door de Alpen te knallen. Hij staat vooral heel p0rno in je garage.

      Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      9 oktober 2017 om 14:31

      @2wheeler: eh, nee bedankt.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        9 oktober 2017 om 16:51

        @porschepdk: Met zo’n naam kan dat ook niet anders eigenlijk ;)

        Login om te reageren
    • m54b30 zegt

      9 oktober 2017 om 16:44

      @2wheeler: Om te zien zeker, maar om te rijden niet, zeker voor lange afstanden niet.
      Bekijk even dit geweldige filmpje bestaat uit 2 delen, ik zou absoluut voor een moderne turbo S gaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=TB7_YZMqOWw&t=570s

      Login om te reageren
    • m54b30 zegt

      9 oktober 2017 om 16:45

      @2wheeler: Oeps dit is een nieuwere diablo, zal allicht al fijner zijn.
      Maar alsnog een leuke fimpje van de countach ;)

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        9 oktober 2017 om 16:51

        @m54b30: thanks! Vanavond even spieken tussen het werken door.

        Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      9 oktober 2017 om 16:50

      @2wheeler: zie jullie allemaal eens praktisch zijn ;). Nou, dan neem ik hem wel. Toen ik nog een kleine 2wheeler was hing dit beest aan de muur! Graag inclusief alle imperfecties a.u.b.!

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      9 oktober 2017 om 17:20

      @2wheeler: liever een nieuwe 911 Turbo.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        9 oktober 2017 om 17:53

        @rufctr01: ik merk dat ik in de minderheid ben… mooi! Meer Lambo voor mij. Soort van dan..

        Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      9 oktober 2017 om 18:36

      @2wheeler: Tja, dat is voor mij een zeer makkelijke keuze, maar ik heb dan ook van al dit soort merken het minst met porsche, vind de meest snelle en dure versies van de 911 niet onderscheidend genoeg van de instap 911. Als ik zoveel geld op een auto stuk sla, (wat in de basis een “normale” 911 is), wil ik dat ik dat ook zie aan de buitenkant elke keer als ik er naartoe loop om te rijden, of als ik alleen al gewoon even de garage inga om de auto te bekijken (tis immers porno in levende lijve), en dat vind ik missen bij de turbo helaas. #nuzijndefanboysgekwetst

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        9 oktober 2017 om 19:31

        @spykerboy: dit heb ik dus ook! Een mooie donkerblauwe Targa met tobacco interieur is meer dan voldoende bij Porsche. Wil ik wat snellers, dan ga ik toch voor iets anders. Dat is (helaas?) het beeld dat ik nu heb bij Porsche. Het straalt geen spierballen meer uit.

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          10 oktober 2017 om 12:46

          @2wheeler: naja niet meer, ik heb dat altijd eigenlijk wel gehad. Maar ieder zo zn smaak :) neemt niet weg dat de turbo etc erg cool zijn, maar de enorme meerprijs vind ik niet gerechtvaardigd voor hoe onderscheident het is van de basis.

          Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    9 oktober 2017 om 12:53

    Een nieuwe blogger?

    OT: Wat een bak! P0rno op wielen :-)

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      9 oktober 2017 om 15:20

      @cossiekiller: Nieuwe blogger inderdaad! Aangenaam!

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    9 oktober 2017 om 13:01

    Ah, van reageerder naar schrijver! Leuk, @ikschrijfookoverautos.

    Ik vind het een gave bak. Rood staat de auto zeer goed en in combinatie met het fraaie interieur vind ik het mooi samengesteld exemplaar.

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      9 oktober 2017 om 15:21

      @viezefreddyw: Dankjewel Freddy! Hoop dat je ze een beetje met plezier weg zal lezen ;)

      Login om te reageren
  4. baasbas zegt

    9 oktober 2017 om 13:03

    Nooit fan geweest van de Diablo.
    Slap aftreksel van het origineel

    Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      9 oktober 2017 om 13:21

      @baasbas: Vriend! Ik zeg: Miura heerlijk, Countach natte jongensdroom, Murcielago geweldig, Aventador weinig mis mee (behalve de meeste bestuurders, maar dat terzijde). Maar de Diablo….meh. Als iemand die er nog nooit eentje live heeft gezien en er dus ook zeker nog nooit mee heeft gereden kan ik gefundeerd en onderbouwd stellen dat het ‘m niet is.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        9 oktober 2017 om 13:48

        @ghengiskhan: Countach… als LP400 dan.. Niet de 25th anniversary. Eigenlijk is de Jalpa nog net iets mooier. Ook graag clean.

        Het originele ontwerp van de Diablo vind ik VEEL gaver.

        Klinkt goed ook
        https://youtu.be/kcb4iJ0ZHIo
        https://youtu.be/_5NgGQr2u4I

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          9 oktober 2017 om 18:43

          @baasbas: De foto van (volgens jou) het originele design die je post is een foto van een Cizeta Moroder….

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            9 oktober 2017 om 22:53

            @spykerboy: Correct, juist, waarachtig en goed gezien.

            Dat is dan ook precies mijn punt
            :-)

            Login om te reageren
      • ttr6 zegt

        9 oktober 2017 om 14:02

        @ghengiskhan: Ik zeg: je hebt gelijk. Ik heb er ook nooit in gereden maar eens een tijd achter gereden waarbij ik het TR6-je ongenadig op zijn donder heb moeten geven….geluid uit die Lambo was super maar voor de rest leek het op een kit car en da’s geen compliment. Nee…..de Miura….daarna hebben ze het voor mijn smaak een beetje verloren.

        Login om te reageren
      • porschepdk zegt

        9 oktober 2017 om 14:32

        @ghengiskhan: vanaf de Aventador heb ik niks meetmethode Lamborghini. Doe mij maar zo’n Italiaans paardje

        Login om te reageren
  5. MaartenD zegt

    9 oktober 2017 om 13:33

    In Nederland bij Munsterhuis ook eentje te kopen voor 5k minder, wel hogere KM-stand, maar stuur tenminste wel aan de goede kant. http://www.autotrader.nl/auto/lamborghini-diablo/1996/hengelo/7g9cr/lamborghini-diablo-57-vt-munsterhuis-sportscars/?zoekopdracht=lamborghini-diablo%7Csorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      9 oktober 2017 om 16:13

      @maarten020: Betere kleur ook. Geel oogt veel mooier dan dat rood.

      Login om te reageren
  6. ruben83 zegt

    9 oktober 2017 om 18:05

    Zo’n exlusieve auto rij je niet dagelijks, en dan stuur aan de rechterkant met veel vermogen op de Nederlandse weg zou ik zelf niet graag doen. Al zou ik uberhaubt het geld hebben. Het blijft wel een erg mooie Diablo

    Login om te reageren
  7. appeltje zegt

    9 oktober 2017 om 19:10

    Ik wist niet eens dat anderhalf ton anno 2017 zo’n goede deal was. Ik kan me tijden herinneren dat het ongeveer de helft was. Desalniettemin kan ik me de prijsstijging voorstellen. En… Voor dat geld staat hij alleen voor je deur. De all-in kilometerprijs maakt de aanschafwaarde alsnog nietszeggend…

    Login om te reageren
  8. spiderman zegt

    9 oktober 2017 om 20:51

    Anderhalve ton (of nog veel meer) voor een auto die nooit zo bijzonder en ruw werd als de Countach, die notoir onbetrouwbaar was en ook nog met het stuur aan de verkeerde kant. Laat maar, voor dat geld krijg je ook heel veel ander moois en exclusiefs.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North