Hier, een voorproefje op de Insignia OPC

Auteur: , 18 Reacties

Als Opel met een Insignia OPC gaat komen, dan komt 'ie er mogelijk zo uit te zien.

Hier, een voorproefje op de Insignia OPC

Voorlopig is de 1.5 met 165 pk de krachtigste benzine-Insignia die je in Nederland kunt krijgen. Later komt er nog een tweeliter met 260 pk, maar het ultieme snoepje zal de OPC-variant zijn.

De Amerikaanse tweelingbroer van de Opel Insignia is de Buick Regal. Dit model is onder andere leverbaar in de Verengde Staten en ook in China. In het Aziatische land komt binnenkort de Regal GS en dit zijn de eerste foto’s. Dit is de sportieve variant op het reguliere model. Omdat het uiterlijk van de Regal als twee druppels water op de Insignia lijkt, is fantaseren over een OPC-trim niet zo moeilijk.

De GS-uitvoering beschikt onder andere over nieuwe bumpers, een speciale blauwe kleur, Brembo achterremmen en 19-inch velgen. In de VS zal er ook een Regal GS komen. Het is dus een kwestie van tijd tot wij in Europa aan de beurt zijn.

De vorige Insignia OPC had een 2.8 turbo V6 met 325 pk onder de kap. Het nieuwe topmodel zal het met een viercilinder moeten doen. Verwacht een opgepepte versie van de tweeliter motor met om en nabij de 300 pk.

Hier, een voorproefje op de Insignia OPC



18 reacties

Met huidig co2 klimaat totaal kansloos hier.
De 2.0 met 260PK is volgens mij nu al leverbaar. In ieder geval wel te bestellen.
Grappig, lijkt best veel op het voorproefje wat ik lange tijd geleden op autojunk uploadde :)
Die interieurfoto (of is het een render image?) ziet er vreemd uit; door het gebruik van een groothoeklens lijkt het alsof je alleen achter het stuur past als je Peter Dinklage heet.
Brembo achterremmen, AP op de voorwielen?
300 pk is wel erg weinig als je je bedenkt dat de vorige generatie astra opc al 280 pk had.
@6speed: Ja het is echt behelpen.
@6speed: Dat wordt hetzelfde geklooi als met het vermogen van de RC-F en de GS-F. Evenveel vermogen, maar een verschil in segment.
Het ziet er best stoer uit!
De mooiste Franse wagen van dit decennium.
Wat staat dit ding lelijk op z’n wielen zeg. Moet je die wheel gap zien. Sowieso een lelijke auto in mijn ogen!
@cpp1: Dit “ding” rijdt niet over onze prachtige wegen, maar in china.
Als dit ‘em wordt zoals op deze foto, dan doe maar niet. Oersaai. En dan moet je die klojo ‘ontwerpers’ noemen?
@sulobb: jij kunt het beter?? Daarom blijf je hier reaguren?
@406_v6: ik denk dat hij sportieve varianten het liefst ziet met een drie meter brede spoiler, ‘petjes racing team’ stickers bovenaan op de voorruit, 4 uitlaatpijpen die vooral dienen om lawaai te maken en een cd installatie om zijn happy hardcore collectie grijs te draaien..
@winkeb: LOL. Je slaat het goed mis…en je begrijp zero van wat ik bedoel, dus had je je energie beter bespaard voor een andere reactie…
Ziet er best leuk uit op de zwarte velgen na.

Van de vorige Insignia was er ook een 2.8 turbo versie met 260pk (niet opc), dus ik denk dat de OPC 2.0L variant van de nieuwe ook wel boven de 300pk zal uitkomen. Hij is in elk geval al een kleine 200kg lichter, dus sneller en beter rijden zal hij zowieso wel gaan doen.
@rubenpriest: het Franse Autoplus rept van een V6 met zo’n 500PK… omdat de Insignia in Down Under ook de Holden Commodore V8 moet gaan vervangen…fingers crossed!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).