Deze Mercedes-advertentie maakt je dag

Auteur: , 40 Reacties

Op het eerste gezicht lijkt dit een doorsnee oude C-Klasse diesel met veel kilometers op de klok. Totdat je de advertentietekst leest, die is briljant!

Wij ook niet

Sommige mensen kopen niet alleen een auto, die kopen ook het verhaal achter de auto. En of deze auto een verhaal heeft! Lees maar even mee:

Dit schitterende stuk Duitse degelijkheid is al vanaf nieuw onderdeel van onze familie en heeft veel… nee, ENORM VEEL meegemaakt.

Hij begon het leven als lease auto voor mijn vader. Hierdoor zaten de eerste twee gaatjes al na ongeveer twee uur in de lederen bekleding. Wij wielrennen namelijk graag, een station zou dus een stuk praktischer zijn geweest, maar ach, “het is een leasebak, dus we gooien het wel op de achterbank”.

Mijn vader was al een oude vent toen hij hem in ontvangst nam, dus boven de 110 km/h heeft de auto in al die tijd niet gereden. Het verbruik zat dan ook regelmatig onder de 4,0L/100km. Het absolute record trouwens was 3,6L/100km, te danken aan een defecte sensor in de versnellingsbak.

We waren beide zo op de C gesteld dat mijn vader hem van zijn werkgever heeft overgenomen. Dat was toen de teller ongeveer 2,5 ton aan kilometers aangaf. Vanaf dat moment is de auto behandeld als een privé investering. Zo werd vogelpoep bijvoorbeeld altijd binnen 6 maanden hardnekkig met een schuursponsje verwijderd… en werden de velgen eerder vervangen dan dat ze werden gewassen.

Dankzij het gerecyclede staal dat in dit model C gebruikt is had je bij steenslag en schade altijd binnen no-time roestvorming. Zodra er dus iets aan de auto was liet mijn vader het gehele paneel overspuiten… door iemand die eigenlijk niet in het vak zou mogen zitten. De auto heeft zo vaak bij de schadehersteller gestaan dat ik werkelijk geen idee heb of er überhaupt nog één paneel de originele lak draagt.

Maar goed dat is allemaal cosmetisch. Het mag geen wonder zijn dat al die taxi-boeren ooit zo’n Mercedes hebben gereden. Met tijdig onderhoud zijn ze technisch niet kapot te krijgen. Bovendien heeft die techniek een aantal waanzinnige gadgets. Denk bijvoorbeeld aan de oplossing voor verkeersergernis nummer 1, bumperkleven. Het zogenaamde ‘Mercedes Active Roetgordijn’ bouwt zich gedurende de rit langzaam in het uitlaatsysteem op. Activeren kan dmv het gaspedaal. Die vervelende bumperklever krijg je, net als in een James Bond achtervolgingsscène, zo van je af! Ideaal!

Precies om die reden besloot ik de auto ongeveer 4 jaar geleden over te nemen. Er stond ook pas 390.000 km op de teller, dus het beestje was nét ingereden. Als eerst heeft hij een verwen-beurt gekregen en zijn de gebroken achter-veren, alle wiellagers en de kromme velgen vervangen. Achteraf had ik dat laatste beter niet kunnen doen, want toen ik voor de tweede keer achter het stuur in slaap viel heeft die keer niet de vangrail links, maar een betonnen wegafzetting rechts ervoor gezorgd dat de velgen niet meer herbruikbaar waren. Zoals je ziet is de C daar nu goed op voorbereid.

Inmiddels wijst de teller 563.000 km aan en rijd hij nog steeds als een zonnetje. Zoals je kunt zien op de een-na-laatste foto zijn de afgelopen 7.000 km afgelegd met een gemiddeld verbruik van slechts 4,9L/100km. Een van de laatste modificaties, om van het irritante geluid van het kapotte deurslot linksachter af te komen, is het afgekoppelde slot. Je hoeft dus ook niet bang te zijn dat ze er ooit in zullen inbreken en schade aan de auto aanbrengen, want het portier kan gewoon open (alarm werkt wel).

Ik verhuis naar België (rustig maar, ik blijf gewoon Hollander). Na zo’n zorgvuldig opgebouwde historie is het natuurlijk logisch dat ik de auto mee wilde nemen. Helaas moet je daarvoor eerst naar een import-keuring in België. De auto slaagde met vlag en wimpel, maar een snelle rekensom van de ambtenaar gooide roet in het eten. De uitkomst was dat de totale kosten voor het importeren hoger liggen dan dat de auto nog aan economische waarde in zich heeft. Ofwel (Belgisch accent aan) “Menier, u kunt betrrr een ander voiture kopen, dan dezen te nimporteren” (Belgisch accent uit).

Daarom zoek ik een geschikt baasje (mag zowel uit Nederland als Afrika) om ervoor te zorgen dat deze emotioneel overbeladen C-klasse die 1.000.000 km’s alsnog gaat halen. Ik twijfel daar in ieder geval geen moment over.

Boekjes liggen volgens mij ergens in de auto. Ik zal die opzoeken tijdens uw proefrit.

Het gaat om een ‘classic’ uitvoering met:

Cruise Control en Speed-limiter
Automatisch Airco
Lederen bekleding
Automatische neerklapbare hoofdsteunen achter (altijd leuk om je passagiers mee te zieken)
Elektrische ramen
Trekhaak
Life Hammer (misschien wel het belangrijkste)
Radio/CD-speler met boordcomputer en:
stuurwielbediening

UPDATE: de advertentie heeft inmiddels een slordige 700.000 views(!) op Marktplaats. De status van de ad veranderde dus al heel snel in ‘gereserveerd’. Daar moesten we het fijne van weten, meer info en een verhaal van de verkoper in dit vervolgartikel.



40 reacties

Hahaha humor heeft hij iig wel.
@rolov: doet mij heel erg denken aan de verkoper van een Volvo. Hij kreeg hem maar niet verkocht dus ging hij de autoradio verkopen inclusief auto. Dat lukte ook niet. Toen een cd in een cd-speler inclusief auto.
Hahahahahahahahahahahaha. Als je nu niet overtuigd bent, weet ik het ook niet meer!
Ik zou zeggen; “KOOP DAN!!”
Hahahaha dit soort advertenties kan ik zeker waarderen! Geef deze man een medaille!
‘Mercedes Active Roetgordijn’ Geniaal.
*autoblog reaguurpubermodus aan* Nou met zo’n advertentietekst krijgt hij vast geen koper. Want dan moet je juist zeggen dat de auto goed is. Dat doet mijn vader ook altijd. Wij hebben een Maserati en twee Ferrari’s *autoblog reaguurpubermodus uit*
@swaffelaer: dievsn mij heeft nog een mosel a geen geld voor een ander
@dirkiii: jouw vrijdagmiddagborrel is vroeg begonnen zo te zien.
@560pkferrari: hahaha!
@dirkiii: Ok. Wat?
@dirkiii: oh haha telefoon niet vergrendeld en in de zak gedaan
Hahaha geweldig
toch 6 ton gereden, de staal kwaliteit is herkenbaar.
Zo verkoop je een auto!
Haha prachtig. Lekker eerlijk.
edit: thanks we hadden em ook al gespot
http://www.autoblog.nl/nieuws/wie-helpt-deze-arme-man-van-zijn-rammelende-saab-af-73675
@RazorHead: hahaha het Interesseert hem echt niks.
@RazorHead: Hij moet van zijn omgeving de auto te koop aanbieden onder druk maar hij wilt hem niet verkopen. Met die prijs en die historiek gaat dat niet gebeuren en dat weet hij maar al te goed.
Een held! Heerlijk!
Creatief verkopen
Ben erg benieuwd wat deze gast wat rijden in België
@mrrallycross: een bmw.
Tof. Ik ben ooit een keer een advertentie over een Porsche 944 tegengekomen die ook ongeveer deze ontwapenende cynische stijl had (alleen in het engels en korter). Heb die nog gebookmarked toen maar helaas is de auto al verkocht (dom, dom, dom).

Niet bij stil gestaan dat zoiets ook AB waardig kan zijn, wat het bij nader inzien wel was. Ach ja, volgende keer beter.
Niet doen is duurder, toch?
Niets mis mee. Blijkbaar is die bak technisch goed onderhouden. Dit verhaal maakt het allemaal geloofwaardig en gek genoeg erg betrouwbaar.
Gezien het aantal woorden in de advertentie zal die al duurder zijn dan de dagwaarde v/d auto!. Geen slimme verkoper, beetje aandachtstrekker.
@Sracerr: beter dan

MERCEDES C VOL VOL VOL, DIESEL, CLIMATE CONTROL, LEER, ABSOLUTE HAMMER OPTIK!!! 1000 EURO ALLEEN VANDAAG!!!
Maar hoe veel vraagt hij?
Whaha prachtige advertentie, die kan zo in de mercedes showroom wagens verkopen
Hahahahaha!
Grappige advertentie ja. Bewijst maar weer dat het technisch gewoon degelijk spul is. Beetje jammer dat de elektronica vaak storingen geeft en de lak alleen voor de show is, anders was ook deze generatie onverwoestbaar. Bovendien, als het verbruik waar is kan daar werkelijk niet één ecodiesel tegenop, hoezo vooruitgang…
Hahaha, en aan meneer zijn “Belgisch” accent te horen, lijkt hij ergens in Oost-Vlaanderen te gaan wonen.
Haha leuk verhaal
Held !
Haha als een baas!!!
Haha wat een humor! TOP!
Hahah leuk!!
Hij zal zo wel flink snel worden verkocht, in anderhalve dag al 20 000 keer bekeken.
Ik heb er zelf trouwens ook wel om kunnen lachen. :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).