
Ondanks alle M-striping is dit géén M.
De laatste generatie 6 Serie – de 6 Serie GT vergeten we even – is een van de fraaiste moderne BMW’s. Deze auto klopt gewoon helemaal, al zijn er misschien mensen die het een ouwelullenbak vinden. Dat kan echter niet gezegd worden van de auto die nu bij Leitner te koop staat.
Dit exemplaar is namelijk voorzien van een dikke widebody, een M-livery en goudkleurige 21 inch velgen. Een tikkeltje ordinair, maar toch wel heel erg lekker. De auto doet een beetje denken aan het M6 GT3-project van Junior Strous (kennen we die nog?). Die was alleen nog iets extremer.




Er is alleen één probleem met deze auto: het is helemaal geen M6. Terwijl er wel M6-logo’s en M-striping op zitten. Daarmee moeten we deze auto toch echt in de wannabe-categorie plaatsen. Daar is gelukkig een oplossing voor: de M6-badges eraf halen.
In werkelijkheid is het een 650i, wat natuurlijk helemaal geen auto is om je voor te schamen. Integendeel, deze uitvoering heeft gewoon een dikke biturbo V8, die 402 pk en 600 Nm levert. Maar toch lijdt deze auto aan een ernstig minderwaardigheidscomplex.


Er is in ieder geval flink geld gestoken in dit project. De bodykit is afkomstig van Prior Design en de velgen van Vossen. Dat is geen goedkoop spul. Verder is de auto voorzien van een H&R-onderstel en nog wat aanpassingen die niet gespecifeerd worden.
Het is dus geen M6, maar dat kun je niet afleiden uit de prijs. Leitner wil namelijk – hou je vast – €79.500 hebben voor deze auto. Om dat even in perspectief te plaatsen: je hebt al een echte M6 vanaf 40 mille. Dan is 80 mille wel héél veel geld voor een 650i, bodykit of geen bodykit.





Toen ik auto leitner op de kentekenplaat zag wist ik alweer genoeg. Deze is mooi indicatief voor de opslag die ze daar hanteren, ook al zitten er soms (overpriced) pareltjes tussen.
In dit geval ben ik dat helemaal met je eens dat er een forse prijs aan hangt, maar in veel gevallen vind ik dat eigenlijk wel meevallen. Met name bij de andere merken dan Mercedes en BMW heeft hij normaal gesproken volgens mij best redelijke prijzen.
We moeten echt stoppen met auto’s aanpassen voor de 14 jarige pubbertjes.
Die kopen dit niet. De rest hoop ik ook niet. Wat een gedrocht.
Hmmm. Zouden dit soort creaties dan gekocht worden door kinderlokkers?
De bodykit is op zich wel gaaf, de stickers meh en de velgen glimmen te hard..
Geef mij dat andere project maar.
Leitner heeft het niet begrepen, dit soort verbouwingen verhogen niet de prijs maar verlagen de prijs juist.
Even internetten en ik leer dat je voor 20.000 euro minder ook een Alpina B6 hebt. dan is de keuze toch snel gemaakt lijkt mij.
Is een veel betere keuze, alleen heb je voor 20K minder geen nette B6