• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Nezha S is Tesla 3-killer met 1.100 km range

Auteur: willeme, gepost 24 april 2022 om 13:58 – 12 Reacties

Nezha S

Uiteraard zijn er een paar addertjes onder het gras. Maar de Nezha S is stiekem best veelbelovend.

De Tesla model S is weliswaar de eerste serieuze elektrische auto, de Model 3 is de EV die commercieel een enorm succes is. Het aantal concurrenten voor deze auto’s zijn dan ook niet op één hand – of twee handen – te tellen.

Dit is de meest recente en zeker niet de laatste, de Nezha S. Nezha heeft al twee SUV’s in het gamma en het is nu tijd voor een middenklasse sedan. De auto is van Chinese makelij en moet beter zijn dan de Tesla Model 3. Lukt dat ook? Als het om styling gaat is het smaakafhenkelijk, alhoewel de Nezha S iets meer een eigen smoel heeft, alhoewel er e-tron GT invloeden aan de achterzijde te zien zijn.

Nezha S

Afmetingen Nezha S

Om even een idee te krijgen van de Nezha S, het apparaat is 4,80 meter lang, 2 meter breed en 1,40 meter hoog. De wielbasis is 2,90 meter. Dat is 11 centimeter langer, 15 centimeter breder en 3 centimeter lager dan een Model 3.

In technisch opzicht is het een bijzonder geval. Het is een elektrische auto die ook als dusdanig ontworpen is. Echter, je kan ‘m krijgen met een verbrandingsmotor. Deze is echter net als bij de BMW i3 echt bedoeld als range-extender. Vandaar dat ze ook die 1.100 actieradius halen die we benoemen in de titel.

Nezha S

NEDC! In 2022!

Die 1.100 km is dan ook nog eens gekleurd, want het is een NEDC-opgave die ze in China nog hanteren. Het geheel elektrische model moet 710 km volgens de NEDC halen. Waar ze vooral prat op gaan is het energieverbruik. Volgens Hozon Auto (dat de Nezha-modellen bouwt), verbruikt de Nezha S zo’n 12 kWh per 100 km.

Volgens Hozon komt dat door hun HozonEPT4.0-batterij (samen ontwikkeld met Huawei) en de enorm efficiënte motor. Meer details hebben we helaas nog niet. Dus wat voor motoren, accupakketn en range-extenders er gebruikt worden is onbekend.

Nezha S

Uiteraard is het interieur super-futurstisch en strak, zoals het een Tesla-killer betaamt. Veel schermen en weinig fratsen. Wel krijg je een audiosysteem met 21 speakers. Ook op het gebied van autonomie verzet de Nezha S maatstaven: level 4 is namelijk mogelijk.

Meer lezen? Dit zijn de 10 elektrische auto’s met de grootste actieradius!

Ook interessant!

  • VW pompt 2 miljard in productie Tesla-killer met 700 km range
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Video: Carwash sloopt Range Rover
  • Tesla krijgt subsidie
    Tesla krijgt subsidie van € 1.100.000.000 van Duitsland

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

China, Elektrisch, range-extender

Vorig bericht: « Wat is er in toch met Mercedes en Hamilton aan de hand?
Volgend bericht: Toen Charles Leclerc Max Verstappen een drabbige plas in drukte »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    24 april 2022 om 14:15

    Best een knappe auto, voor een Chinees.

    Login om te reageren
  2. jaapiyo zegt

    24 april 2022 om 14:16

    Man man man…Die Chinezen laten BMW even zien hoe gespleten koplampen er wel redelijk uit kunnen zien…

    Login om te reageren
  3. schreute01 zegt

    24 april 2022 om 14:40

    Pas maar op. Een Huawei-batterij. Voor je t weet word je bespied onderweg naar je vriendin.

    Login om te reageren
  4. krikke240z zegt

    24 april 2022 om 16:03

    Dat Tesla nog leeft met al die killers!…..

    Login om te reageren
  5. Werner zegt

    24 april 2022 om 17:04

    Waarom het in dit artikel over Tesla gaat, is mij een raadsel..

    Login om te reageren
    • Curacars.com zegt

      24 april 2022 om 18:49

      Omdat er anders niemand op het artikel klikt laat staan hieronder reageert.

      Login om te reageren
  6. Marco zegt

    24 april 2022 om 20:17

    *ICE Killer

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    25 april 2022 om 06:43

    Een achterkant zonder merklogo, dat zie je niet vaak.

    Login om te reageren
  8. gezondverstand zegt

    25 april 2022 om 08:30

    Prachtig.
    Als die met een Tesla 3 vergeleken wordt dan zal de prijs wel overeenkomstig zijn.
    Dan is het alleen de onbekendheid die ze tegen hebben.
    Van buiten en van binnen overklast ie iig de T3 met gemak!

    Login om te reageren
    • gezondverstand zegt

      25 april 2022 om 09:06

      Die Nezha SUV’s (V en N01) zijn niet om aan te gluren. Nezha overtreft zichzelf met deze S.

      Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      25 april 2022 om 10:45

      @gezondverstand: buiten dat ik beide auto’s niet zo geslaagd vind qua design zou dat me sowieso weinig uitmaken. Als ik een elektrische auto zou kopen moet die vooral betrouwbaar zijn als elektrische auto. Denk ook dat er daarom minder mensen voor een Chinese startup kiezen. Ik vind eigenlijk alleen een taycan en een Model S geslaagd qua design als het om een EV gaat. Voor mij helaas te duur die twee.

      Login om te reageren
      • gezondverstand zegt

        25 april 2022 om 11:24

        Betrouwbaarheid maak ik me niet zo’n zorgen over.
        Maar zolang deze nieuwe merken nog niet hun marktaandeel hebben schrijf je als een dolle af op zo’n auto.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North