Heerlijk apparaat!
Dikke Amerikanen (auto’s dus, geen toeristen) kom je helaas maar weinig tegen aan deze kant van de grote plas. Gelukkig is een enkeling liefhebber genoeg om die dingen alsnog deze kant op te halen, ondanks dat een beetje muscle car met al z’n pk’s en grammen CO2 niet echt geschikt is voor het Nederlandse verkeer.
Zonde, want zo’n Challenger R/T ligt behoorlijk prettig op het netvlies én produceert een fraai geluidje. Dat de prestaties prima zijn spreekt voor zich, want Hemi. De occasion in kwestie heeft volgens de verkoper 400 pk dankzij een Magnaflow performance uitlaatsysteem. Daarnaast is de Dodge voorzien van een KW schroefset, dus reken maar dat het met de wegligging snor zit.
Personaliseren is bij een auto als deze heel gebruikelijk en da’s ook bij deze Challenger gebeurd. De auto rolt op dikke 22 inchers en is voorzien van matzwarte striping om het geheel net dat beetje extra sportiviteit te geven. Bovendien kun je gezien de kilometerstand (82.000 stuks) nog wel effe vooruit.
Wie niet bang is om een paar keer per week bij de benzinepomp te staan en eens wat anders wil dan de gebruikelijke AMG/M/RS doet er goed aan om de advertentie te bekijken, voor 29.500 euro neem je ‘m mee!
Je zoekt wel iets Amerikaans, maar met meer pk’s? Misschien is de Hellcat met 707 pk wat voor je. En anders heeft Dodge ook nog de Demon in het gamma, met 840 pk de overtreffende trap.
Dikke bak, maar deze velgen vind ik niets.
@kilum: Ik heb zijn kleine broertje te koop, een SRT4 voor maar 25 euro per pk. En hij heeft er standaard a 240 voor je!
Leuk ding! Andere velgen zouden inderdaad beter staan
Monsterlijk ding. Het geluid wat er uit komt vind ik altijd angstaanjagend lekker. Alleen de velgen, tja… Niet helemaal mijn ding.
KW schroefset dan is het meteen dik in orde met de wegligging, yeah right.
Ik wil wel zo’n gebruikte achterband om er een salontafel van te maken…
Fijne auto. Onderhuids is het een Mercedes W210 E-Klasse, dus je hebt de stabiliteit en comfort van een E. Houd er rekening mee dat dit niet de (bekendere) SRT-8 is. Grootste verschil met de SRT-8 zijn het sperdifferentieel en de grotere remmen.
@Maarten123: en het feit dat een srt een 6.1L is en deze R/T maar een 5.7…compleet andere motor dus.
Wat een ontzettend gave auto. Lijkt me veel leuker dan een tweedehands Duits powerhouse. De prijs vind ik ook nog wel meevallen. Ik had er alleen normale velgen ondergeschroefd. Black on black is voor pubers of hoogblonde Finnen.
Heerlijke looks maar dat goedkope plastic van het interieur kan toch niet.
@vegelien: Tja, daar is de prijs in de VS ook naar.
@berlinetta: helemaal mee eens. Jammer dat ons kleine kikkerlandje dit nagenoeg onmogelijk maakt waardoor je dus prijstechnisch het geld moet neerleggen van een “premium” wagen.
@vegelien: Je hoort het gewoon kraken als je er naar kijkt. Verder hele dikke bak, niet naar mijn smaak. Hoop dat iemand dat ding koopt en er van geniet!
Pff €73 per pk, kostte mijn vorige hobbywagen ook, echter had die er maar 34…
De prijs valt me trouwens nog best mee voor zo’n gaaf apparaat!
@uselessguy: renault 4?
Ik vind de Challenger persoonlijk echt heel gaaf, maar deze sla ik dan weer even over.
Stukje duurder dan mn €13,28 per pk… OT: wat een heerlijke bak, moeten we vaker zien in Nederland!
Dat is wel een leuk idee voor een lijstje. Minste euro’s per pk. Wel veel onderzoek werk denk ik…
@redneckdarian: Volgens mij was er laatst wel een artikel over de goedkoopste auto’s met 400 pk. Kan hem ff niet meer vinden.
Met die verlaging en die wielen lijkt ie zo uit “In time” weggereden te zijn. Vet hoor! Zou er zelf wel andere wielen onder gooien.
Prima mods, maar velgen zijn een nono imho
Als ik een recente occasie als daily driver zou kopen (rij er nu één van de zaak) zou het een 2+2 RWD coupe zijn met een leuke motor moeten worden. Wegens zijn design zou het dan een Challenger worden. Al neem ik er dan wel één in een opvallend kleur met de T/A livery https://blog.dodge.com/wp-content/uploads/2016/08/DG017_102CL.jpg
No way dat ie 400pk heeft. Niet door enkel dat uitlaatsysteem. Dit is nog de 340pk motor en niet de 375pk van de huidige. Lijkt me sterk dat je door enkel ene setje pijpen 60pk wint. Sorry maar die ouwe R/T is net niks. Klinkt super maar qua prestaties nauwelijks sneller dan een V6 Camaro of Mustang. Ik zou altijd de SRT nemen. Of een nieuwe R/T met scat pack. Dan heb je ook de 392 Hemi.
@e34m5touring: Je vergeet de matzwarte bestickering. Dat zorgt voor die overige pk’s.
@berlinetta: poh, dit beest heeft alleen nog No Fear stickers en een Malossi terugloop uitlaat nodig en je zit op de 600pk
@berlinetta: Ja en een open lucht filter ook nog zie ik net. Misschien toch te vroeg gesproken..
@e34m5touring: The R/T hosted a 5.7 Hemi sporting 372 hp (277 kW) and 398 lb·ft (540 N·m) of torque when coupled with the 5 speed automatic
2009
@e34m5touring: Die Diablo intune die je op de foto ziet is een Handheld tuner, kun je inpluggen in de ODB en een custom tune laden. voor 200$ heb je al een tune waarmee je al gauw op de 400pk zit.
Net terug uit usa & canada. Daar zie je er minimaal 20 per dag rijden. Kost ook geen drol daar. Jammer van alle belastingen in NL anders had ik het wel geweten…
@jaso013: tsja, even naar het ziekenhuis daar kost dan weer bizar veel en hier niet weet ik uit ervaring…
@punicaoase: Het is maar wat je veel vind…. ik neem aan dat je ook gewoon je maandabbo aftikt van rond de 100 euro of meer… en dat de rest van je leven. Verder gaat er via premie over je verdiende geld nog meer naartoe per jaar. Ik ga de rekensom niet maken maar reken maar dat het veel is!
Overigens van de hele ‘belastingmarkt’ gaat meer als de helft naar gezondheidszorg ;)
Mijn auto kost maar €8,70 per pk haha, maarja dat zijn er maar 138
Zo gaaf dit!
Ps staat al op ‘gerserveerd’, dus waarschijnlijk ben je te laat als je hem wil kopen :-(
Ben momenteel in NYC en net terug uit Philly, naast deze zie je ook de Mustang hier echt overal rijden. En geen vierpittertjes maar allemaal de volvette V8 die zo heerlijk weergalmt tussen de avenues hier.