• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Peugeot 205 T16 is eigenlijk een Lancer EVO

Auteur: nicolasr, gepost 7 november 2016 om 18:06 – 25 Reacties

Afbeelding Deze Peugeot 205 T16 is eigenlijk een Lancer EVOAfbeelding Deze Peugeot 205 T16 is eigenlijk een Lancer EVOAfbeelding Deze Peugeot 205 T16 is eigenlijk een Lancer EVOAfbeelding Deze Peugeot 205 T16 is eigenlijk een Lancer EVOAfbeelding Deze Peugeot 205 T16 is eigenlijk een Lancer EVOAfbeelding Deze Peugeot 205 T16 is eigenlijk een Lancer EVOAfbeelding Deze Peugeot 205 T16 is eigenlijk een Lancer EVOAfbeelding Deze Peugeot 205 T16 is eigenlijk een Lancer EVO

Evopeug
Een identiteitscrisis die wij best kunnen waarderen.

Over de Peugeot 205 T16 hoeven we niets meer te zeggen, iedereen weet natuurlijk dat dit een onbetaalbare Groep B-rallywagen uit de jaren 80 is. Heel af en toe staat er eentje te koop, maar die zijn dan, zoals gezegd, onbetaalbaar.

Maar gelukkig zijn er dan altijd nog creatieve geesten met twee rechterhanden die ons zo’n wagen gunnen, maar ons ook niet aan de bedelstaf willen hebben. En met een beetje passen, meten, schroeven, zagen, lassen en boren past de koets van deze Peug prima op het onderstel van een Mitsubishi Lancer EVO.

Onder de zeer lichte, want kevlar carrosserie gaat een Evo 6 met de motor van een EVO 8 schuil, met de Turbo van een EVO 9. Om het eightiesgevoel helemaal compleet te maken schakel je met een dog-leg-versnellingsbak. De 400 pk die het Japanse EVO-mengelmoesje levert, wordt uiteraard naar de vier wielen gestuurd.

Zoals zo vaak is er goed nieuws voor de liefhebber die de Peug wil hebben; hij staat te koop. Als je even een eBay-account aanmaakt, kun je bieden. het hoogste bod staat nu op 55.000 euro, ongeveer 275.000 euro goedkoper dan een beetje Mercedes 190. Kun je best een boel brandstof en banden voor kopen.

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

205, evo-vi, lancer-evo, Mitsubishi, occasion, Peugeot, rally, t16

Vorig bericht: « Lexus RX 450h: rijtest en video
Volgend bericht: Roush bouwt 500 pk sterke Focus RS »

Lees Interacties

Reacties

  1. goodolddays zegt

    7 november 2016 om 18:10

    Oke ik ga het toch vragen… Waarom?

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      7 november 2016 om 18:12

      @goodolddays: Nou, ik denk omdat ze zelf geen echte 205 T16 konden betalen plus het feit dat ze het misschien leuk vonden. En wellicht verdienen ze er nog wat centen mee ook. Redenen genoeg toch?

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        7 november 2016 om 18:19

        @nicolasr: franse looks met japanse betrouwbaarheid. Daarom.

        Login om te reageren
      • papa zegt

        7 november 2016 om 19:51

        @nicolasr: wellicht willen ze het gaan verkopen als kitcar ofzo… Zou een prima idee zijn.

        Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        7 november 2016 om 21:58

        @nicolasr: hoogste bod staat nu al op 55k een echte kost grofweg 80k dus ben niet overtuigd dat het prijskaartje dermate duurder is. Een evo is niet goedkoop en ombouwen evenmin…

        Login om te reageren
    • addiction4cars zegt

      7 november 2016 om 19:05

      @goodolddays: waarom niet..

      Login om te reageren
    • rikus zegt

      8 november 2016 om 12:50

      @goodolddays: omdat gaaf.

      Login om te reageren
  2. janmetdelangeachternaam zegt

    7 november 2016 om 18:13

    Pwohh heerlijke ouderwetse Rally porno, zo worden ze niet meer gemaakt

    Login om te reageren
  3. rolov zegt

    7 november 2016 om 18:13

    Dit is toch de Ari vatanen pikes peak Peugeot?

    Login om te reageren
    • bas79 zegt

      7 november 2016 om 18:44

      @rolov: was dat geen 405?

      Login om te reageren
    • bas79 zegt

      7 november 2016 om 19:13

      @rolov: het is een Mitsubishi … maar reed wel idd met zo’n ding

      Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    7 november 2016 om 18:14

    Altijd top zulk vakwerk

    Login om te reageren
  5. griffendahl zegt

    7 november 2016 om 18:15

    Klopt echt geen kak van… te breed, helling van het raam klopt niet, motor voorin… Beter even doorsparen voor een echte dan.

    Login om te reageren
  6. thefmanl zegt

    7 november 2016 om 18:25

    Is gewoon een heel gaaf ding, alle centen waard

    Login om te reageren
  7. xiran zegt

    7 november 2016 om 18:53

    In Zwitserland staat er een te koop voor 180k.

    Login om te reageren
  8. snuif zegt

    7 november 2016 om 18:57

    Om de Frankenstein helemaal compleet te maken zitten er ook nog velgen van een Lancia Delta Integrale onder?

    Login om te reageren
    • bas79 zegt

      7 november 2016 om 19:44

      @snuif: ha ha ja bah

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      8 november 2016 om 06:34

      @snuif: volgens mij zijn de spatborden voor van een 306

      Login om te reageren
  9. biohazardracer zegt

    7 november 2016 om 18:58

    Zeer zonde van die lancer evo 6.
    Hoewel het een gaaf project is snap ik persoonlijk het nut hier niet helemaal van. Je maakt van een imo prachtige wagen een project dat niet Helemaal lijkt te kloppen en ook nog eens de motor op de verkeerde plek heeft zitten en een motor die nog eens heel anders klinkt ook. Ik had die lancer uitgebouwd, maargoed ieder zijn ding.

    Login om te reageren
  10. JelleEp3 zegt

    7 november 2016 om 19:14

    Doe mijn maar liever die evo 6

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      7 november 2016 om 20:09

      @jelle166: idd de 6 is ook een geile bak . En zeker de tommy makinnen.

      Login om te reageren
  11. pinut187 zegt

    7 november 2016 om 19:32

    Hoe kom je erop? Leuk gedaan en bedacht.

    Login om te reageren
  12. thijs_vangrinsven zegt

    7 november 2016 om 19:47

    4G63T al de dingen!

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    7 november 2016 om 20:51

    Het is wel een gaaf ding. Maar ik heb toch liever een Evo.

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    8 november 2016 om 09:25

    Dogleg transmissie;
    A dog-leg gearbox is a manual transmission shift pattern distinguished by an up-over-up shift between first and second gear. The layout derives its name from a dog’s hind leg, with its sharp angles.

    Ofwel de eerste versnelling zit linksonder, de twee zit midden boven (waar normaal de 3 zit) en de derde zit midden onder. Dit wordt gedaan omdat er tijdens de race wanneer er veel moet worden geschakeld meestal in 2 en 3 wordt gereden. Dan is het makkelijker als die in het midden tegenover elkaar liggen. Minder snel mis schakelen en het is gewoon sneller. [url=https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/92/a3/93/92a3936d54e79c9fd35fea064894a3bd.jpg]Oudere supercars hebben het ook nog wel eens[/url]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North