Voor het geld dat je voor deze Polo GTI moet achterlaten, had je vroeger bijna een huis, zo enorm duur is hij.
Dat alles duurder en duurder wordt, hoeven je niet te vertellen. Kostte een stukje zoethout je vroeger nog een cent, tegenwoordig betaal je er 3 euro voor. Nog een voorbeeld wil je? Nou, een uurtje parkeren in Amsterdam kostte in ‘mijn tijd’ 1,50 euro per uur, nu betaal je er 7,50. Enorm duur dus.
Hetzelfde geldt voor auto’s. Waar je vroeger een hele bink was als je voor 100.000 gulden een BMW 325i kocht, compleet afgeladen met alle verkrijgbare opties, rij je tegenwoordig in een Volkswagen Polo. Wel een GTI, maar toch. En dat brengt ons bij de kern van dit verhaal.
Want de Polo GTI waar we het vandaag over hebben is echt enorm duur. Maar wel ook erg exclusief. Dat dan weer wel.
Deze Polo GTI Edtion 25 is echt enorm duur
Een Polo GTI is namelijk te krijgen vanaf 43.239 euro. Even omrekenen naar guldens, dat is 95.560 piek. Maar deze kost Polo GTI Edition 25 is zelfs € 49.390. En ja, dat is heel veel geld voor een Polo, zelfs al is het een GTI en zelfs al is het een speciaaltje. Want dat is het wel natuurlijk.
Het is de Polo GTI Edition 25 daarvan komen er maar 25 naar Nederland. In totaal worden er 2500 van gebouwd, maar voor Polo-begrippen is dat weinig. En wat krijg je dan? Nou, een plaatje met 1 of 2500 erop, en verder vrijwel de gehele optielijst van de Polo GTI. Maar dat mag ook wel voor dat geld.
Een van de weinige dingen die je zelf kunt kiezen, is de kleur en de kleur van de foto’s is speciaal voor deze GTI 25 limited edition. Die noemen ze ‘Ascot Grey’ en daarmee onderscheid je je dus prima van je buurman in een ordinaire GTI die géén speciaaltje is.
Oh ja, je krijgt wel gewoon dezelfde specs als een gewone Polo GTI, dat wil zeggen een 207 pk en 320 Nm sterke 2.0 vierpitter. Maar als je die wil tjoenen, dan kan @rubenpriest je wel helpen. Doet hij graag.
Rest als laatste de vraag, zou jij bijna 50.000 euro uitgeven aan een Polo GTI, of vind je dat simpelweg te duur? Zelfs voor een enorm exclusieve?
werf76 zegt
Auto’s zijn tegenwoordig sowieso vreselijk (te) duur. Nieuw en tweedehands.
mashell zegt
Auto’s waren volgens de ooms en tantes op de verjaardagfeestjes altijd al te duur. Maar rationeel beredeneerd kun je op basis van het feit dat er 8 miljoen auto’s in ons kleine landje rondrijden niet anders dan concluderen dat het met dat te duur zijn nog wel meevalt.
autodrome zegt
Nee, ik zou het er niet voor over hebben ….. Ik laat het aan de liefhebber, zeker niet in de Komo vuilnispuut, gerecycled pleepapier kleurstelling ….
kniesoor zegt
Zou voor dat geld nog liever een Tesla Model 3 kopen. En dat wil wat zeggen . . .
lekkerlinksrijden zegt
Nou niet gaan overdrijven
jaso013 zegt
Compleet andere auto maar ik begrijp je keuze wel. Het staat toch totaal niet meer in verhouding met wat je ervoor krijgt…
Stefje zegt
De 1.8T Polo GTI die ik ooit had was iets van 31.000€. Panorama dakje, LED koplampen, groot Navischerm, volle hut.
Vond dat echt veel geld voor een Polo, maar vond mijzelf nog niet rijp voor de Golf GTI.
Die Golf GTI kostte destijds minder dan deze Polo. Uiteindelijk reed ik een 7.5 Performance Pack voor 51. Amper meer dan deze Polo. Wat heeft inflatie toch met deze wereld gedaan…
vbarchetta zegt
Tegenwoordig gaan de prijzen nergens meer over. Mijn ouders hebben net een Yaris Cross gekocht, paar opties erop en hoppa €41.000,- voor een Yaris….!
ggj1987 zegt
Dan hebben ze de duurste genomen want die is er vanaf €27000.
shicomm zegt
Tuurlijk zijn auto’s duurder dan ooit maar 43k voor een polo is werkelijk van de zotte.
Benieuwd wat zoiets in allrisk verzekering zou kosten…
Dutchdriftking zegt
Waarschijnlijk ook de laatste Polo GTI ooit, dus als je er een beetje zuinig mee omspringt kan het nog wel eens een collectors item worden. Maar als je dit budget hebt voor een nieuwe hot hatch, dan moeten er toch betere alternatieven zijn.
jaso013 zegt
Een halve ton voor een Polo… Voor dat geld koop ik een Kia Stinger met de kop er af. Maar goed, gelukkig ist ieder zijn ding.
cossiekiller zegt
Maar als jij dit speciaaltje hebt, en je buurman een gewone Golf Gti… Wie is dan het uberpetje van de straat?
ggj1987 zegt
Beide
Who_carez zegt
Te bedenken dat een e46 m3 nieuw iets van een 51k euro was en je in die tijd voor 21k een civic type r en voor 33k een nissan 350z had…
kniesoor zegt
Niet echt hoor, de E46 M3 coupé kostte in 2001 ‘kaal’ een kleine 80K Euri(-equivalent).
thearchitect zegt
De Euro is er inmiddels meer dan 20 jaar.
Het schokkende omrekenen naar guldens was nog geinig in 2006… zullen we het nu niet meer doen?
gtveej zegt
Was mooi geweest al het vermogen dan ook 225peekaatjes was.
Zoals de golf Ed30. (230pk)’ ed35. (235pk)