• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Polo GTI Edition 25 is enorm exclusief. Maar ook enorm duur!

Auteur: nicolasr, gepost 27 juni 2023 om 19:00 – 18 Reacties

Voor het geld dat je voor deze Polo GTI moet achterlaten, had je vroeger bijna een huis, zo enorm duur is hij.

Dat alles duurder en duurder wordt, hoeven je niet te vertellen. Kostte een stukje zoethout je vroeger nog een cent, tegenwoordig betaal je er 3 euro voor. Nog een voorbeeld wil je? Nou, een uurtje parkeren in Amsterdam kostte in ‘mijn tijd’ 1,50 euro per uur, nu betaal je er 7,50. Enorm duur dus.

Hetzelfde geldt voor auto’s. Waar je vroeger een hele bink was als je voor 100.000 gulden een BMW 325i kocht, compleet afgeladen met alle verkrijgbare opties, rij je tegenwoordig in een Volkswagen Polo. Wel een GTI, maar toch. En dat brengt ons bij de kern van dit verhaal.

Want de Polo GTI waar we het vandaag over hebben is echt enorm duur. Maar wel ook erg exclusief. Dat dan weer wel.

Deze Polo GTI Edtion 25 is echt enorm duur

Een Polo GTI is namelijk te krijgen vanaf 43.239 euro. Even omrekenen naar guldens, dat is 95.560 piek. Maar deze kost Polo GTI Edition 25 is zelfs € 49.390. En ja, dat is heel veel geld voor een Polo, zelfs al is het een GTI en zelfs al is het een speciaaltje. Want dat is het wel natuurlijk.

Het is de Polo GTI Edition 25 daarvan komen er maar 25 naar Nederland. In totaal worden er 2500 van gebouwd, maar voor Polo-begrippen is dat weinig. En wat krijg je dan? Nou, een plaatje met 1 of 2500 erop, en verder vrijwel de gehele optielijst van de Polo GTI. Maar dat mag ook wel voor dat geld.

Een van de weinige dingen die je zelf kunt kiezen, is de kleur en de kleur van de foto’s is speciaal voor deze GTI 25 limited edition. Die noemen ze ‘Ascot Grey’ en daarmee onderscheid je je dus prima van je buurman in een ordinaire GTI die géén speciaaltje is.

Oh ja, je krijgt wel gewoon dezelfde specs als een gewone Polo GTI, dat wil zeggen een 207 pk en 320 Nm sterke 2.0 vierpitter. Maar als je die wil tjoenen, dan kan @rubenpriest je wel helpen. Doet hij graag.

Rest als laatste de vraag, zou jij bijna 50.000 euro uitgeven aan een Polo GTI, of vind je dat simpelweg te duur? Zelfs voor een enorm exclusieve?

Ook interessant!

  • Polo GTI Edition 25
    Polo GTI Edition 25 is een lekker dik feestvarken
  • Volkswagen Polo occasion benzine
    Polo occasion op benzine heeft enorm veel gelopen
  • Het einde is er voor de Volkswagen Up! GTI
    Het einde is er voor de Volkswagen Up! GTI
  • VW Polo Track
    VW Polo Track is eindelijk een échte Volkswagen

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

gti, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Singer komt met nieuw monster op basis van de Porsche 964
Volgend bericht: Max Verstappen tempert verwachtingen voor Oostenrijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. werf76 zegt

    27 juni 2023 om 19:40

    Auto’s zijn tegenwoordig sowieso vreselijk (te) duur. Nieuw en tweedehands.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 juni 2023 om 10:09

      Auto’s waren volgens de ooms en tantes op de verjaardagfeestjes altijd al te duur. Maar rationeel beredeneerd kun je op basis van het feit dat er 8 miljoen auto’s in ons kleine landje rondrijden niet anders dan concluderen dat het met dat te duur zijn nog wel meevalt.

      Login om te reageren
  2. autodrome zegt

    27 juni 2023 om 19:53

    Nee, ik zou het er niet voor over hebben ….. Ik laat het aan de liefhebber, zeker niet in de Komo vuilnispuut, gerecycled pleepapier kleurstelling ….

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    27 juni 2023 om 21:56

    Zou voor dat geld nog liever een Tesla Model 3 kopen. En dat wil wat zeggen . . .

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      27 juni 2023 om 22:51

      Nou niet gaan overdrijven

      Login om te reageren
    • jaso013 zegt

      28 juni 2023 om 10:17

      Compleet andere auto maar ik begrijp je keuze wel. Het staat toch totaal niet meer in verhouding met wat je ervoor krijgt…

      Login om te reageren
  4. Stefje zegt

    27 juni 2023 om 23:02

    De 1.8T Polo GTI die ik ooit had was iets van 31.000€. Panorama dakje, LED koplampen, groot Navischerm, volle hut.

    Vond dat echt veel geld voor een Polo, maar vond mijzelf nog niet rijp voor de Golf GTI.

    Die Golf GTI kostte destijds minder dan deze Polo. Uiteindelijk reed ik een 7.5 Performance Pack voor 51. Amper meer dan deze Polo. Wat heeft inflatie toch met deze wereld gedaan…

    Login om te reageren
  5. vbarchetta zegt

    28 juni 2023 om 07:39

    Tegenwoordig gaan de prijzen nergens meer over. Mijn ouders hebben net een Yaris Cross gekocht, paar opties erop en hoppa €41.000,- voor een Yaris….!

    Login om te reageren
    • ggj1987 zegt

      28 juni 2023 om 09:23

      Dan hebben ze de duurste genomen want die is er vanaf €27000.

      Login om te reageren
  6. shicomm zegt

    28 juni 2023 om 07:44

    Tuurlijk zijn auto’s duurder dan ooit maar 43k voor een polo is werkelijk van de zotte.
    Benieuwd wat zoiets in allrisk verzekering zou kosten…

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    28 juni 2023 om 09:33

    Waarschijnlijk ook de laatste Polo GTI ooit, dus als je er een beetje zuinig mee omspringt kan het nog wel eens een collectors item worden. Maar als je dit budget hebt voor een nieuwe hot hatch, dan moeten er toch betere alternatieven zijn.

    Login om te reageren
  8. jaso013 zegt

    28 juni 2023 om 10:15

    Een halve ton voor een Polo… Voor dat geld koop ik een Kia Stinger met de kop er af. Maar goed, gelukkig ist ieder zijn ding.

    Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    28 juni 2023 om 11:11

    Maar als jij dit speciaaltje hebt, en je buurman een gewone Golf Gti… Wie is dan het uberpetje van de straat?

    Login om te reageren
    • ggj1987 zegt

      28 juni 2023 om 11:14

      Beide

      Login om te reageren
  10. Who_carez zegt

    28 juni 2023 om 11:54

    Te bedenken dat een e46 m3 nieuw iets van een 51k euro was en je in die tijd voor 21k een civic type r en voor 33k een nissan 350z had…

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      28 juni 2023 om 13:56

      Niet echt hoor, de E46 M3 coupé kostte in 2001 ‘kaal’ een kleine 80K Euri(-equivalent).

      Login om te reageren
  11. thearchitect zegt

    28 juni 2023 om 14:56

    De Euro is er inmiddels meer dan 20 jaar.
    Het schokkende omrekenen naar guldens was nog geinig in 2006… zullen we het nu niet meer doen?

    Login om te reageren
  12. gtveej zegt

    28 juni 2023 om 21:36

    Was mooi geweest al het vermogen dan ook 225peekaatjes was.

    Zoals de golf Ed30. (230pk)’ ed35. (235pk)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North