• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW Polo Track is eindelijk een échte Volkswagen

Auteur: willeme, gepost 15 november 2022 om 13:33 – 7 Reacties

VW Polo Track

Met de VW Polo Track keert het Duitse merk terug naar zijn wortels.

De wortels van Volkswagen zijn inmiddels wel bekend. Ferdinand Porsche ‘leende’ het ontwerp van een Joodse ingenieur om daar de ‘KdF’ van te maken, dat uiteindelijk de Volkswagen Kever werd. Eenvoudig, basaal vervoer. Zo begon het. Uiteindelijk zocht Volkswagen het iets minder in de budget-hoek en ging het waar meer de premium-kant op met de Touareg en Phaeton. Ook de Volkswagens zelf werden mooier, luxer en duurder. Dat zorgde er vervolgens voor dat er ruimte is voor budgetmerken als Seat, Skoda en Jetta.

Maar het is niet zo dat Volkswagen vergeten is waar ze vandaan komen. In Brazilië kun je nog ‘echte’ Volkswagens krijgen. De Gol is daar al 42 jaar de standaardauto waar iedereen in heeft leren rijden. Deze auto gaat nu uit productie. Het huidige model stamt uit 2008 en was na 14 jaar en drie facelifts uitontwikkeld. Volkswagen viert het feestje met 1.000 exemplaren van de Gol Last Edition.

VW Polo Track
VW Polo Track

Opvolger Gol

Wat wordt dan de nieuwe Gol? Er komt namelijk geen direct opvolger met dezelfde naam. Echter, er is wel een nieuwe échte Volkswagen in de vorm van de VW Polo Track. Het idee erachter is om de Volkswagen Polo zo goedkoop mogelijk te maken. Dat levert een bijna heerlijke old-school écht VW-gevoel op.

VW Polo Track

Check de neus. Deze heeft koplampen met halogeen-lampjes erin. Geen LEDs, Xenon of andere tierlantijnen. De grille is gewoon zwart (niet gelakt ofzo) en de auto staat op 15 inch stalen velgen met wieldoppen.

VW Polo Track
VW Polo Track
VW Polo Track
VW Polo Track

Vraagprijs VW Polo Track

Bij het interieur gaat het schrapen verder. Zo zit er een radio in met een héél klein schermpje. De fit & finish is nog des Volkswagens, maar het interieur is opgetrokken uit hardere plastics om zo een lagere prijs te kunnen realiseren. Die prijs is ook laag, want je betaalt omgerekend 14.400 euro voor de VW Polo Track.

VW Polo Track
VW Polo Track

Wat krijg je dan? Een atmosferische 1.0 MPI driecilinder benzinemotor. Deze is goed voor 84 briesende pk’s en maar liefst 101 stenen-uit-de-straat-trekkende Newtonmeters. Schakelen met de vijfbak doe je helemaal zelf met de rubberen pookknop die rechtstreeks uit de catalogus van Easy Toys te komen (niet dat we die ooit hebben gelezen).

Qua uitrusting zit het nodige erop, maar niet meer dan dat: airco, elektrische ramen en centrale deurvergrendeling krijg je standaard. Wil je meer uitrusting of vermogen: dan moet je een (flink) duurdere reguliere Polo kopen. Helaas komt de VW Polo Track iet naar Nederland. Jammer, want nuchter beschouwd heb je niet meer nodig dan deze auto.

Meer lezen? Deze 13 Polo’s zijn wél leuk!

Ook interessant!

  • Polo Track
    Polo Track wordt budget VW voor het volk
  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Volkswagen Polo facelift gaat terug naar af
  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

brazilie, gol, polo, polo-track, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « 4 Redenen waarom ook jij elektrisch gaat rijden!
Volgend bericht: Widebody voor Audi RS6 Don de Jong »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    15 november 2022 om 13:47

    VW zal het imago-technisch vermoedelijk niet willen, maar eigenlijk zouden ze deze ‘kale’ Polo in Europa ook moeten aanbieden. Dat zou Dacia waarschijnlijk klotsende oksels bezorgen 😆

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      15 november 2022 om 13:56

      @amghans: helemaal omdat de Polo hier alles VANAF 26.890 euro kost… daar schrik ik serieus van.

      Maar een goedkopere Polo zal in het vaarwater van Skoda of SEAT komen natuurlijk.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      15 november 2022 om 14:39

      @amghans: gaat niet gebeuren. Dat heeft VW ooit met de Fox geprobeerd, maar om deze goedkope Braziliaan in Europa van een typegoedkeuring en een ‘Europees’ kwaliteitsniveau te voorzien, moest er zo veel worden aangepast, dat de auto onder de streep helemaal niet meer zo’n prijspakker meer was.

      Login om te reageren
  2. Calimero zegt

    15 november 2022 om 14:44

    Nou het zal mij wel niet in dank worden afgenomen maar ik vind de Gol (Last Edition) er beter uit zien dan de Polo Track.Eigenlijk is de Gol een Polo van de generatie daarvoor ( of daarvoor)
    I

    Login om te reageren
  3. Benny_Weisz zegt

    15 november 2022 om 15:38

    Een echte VW…..wat is dat? 3 ltr. olie/1.000 km?

    Login om te reageren
  4. Klojum zegt

    15 november 2022 om 15:49

    Tsja, wat er niet op zit kan ook niet kapot.

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    15 november 2022 om 17:36

    De koplampen hangen net iets lager tov de grill. Dat hebben we ook vaker gezien bij de Gol, terwijl dat in Europa niet echt mooi gevonden werd. Vergelijkbaar iets kon je zien bij de Fiats die voor Brazilie/Zuid-Am bedoeld waren.

    Verder is dit natuurlijk een prima auto. Gewoon weinig gezeur, ziet er prima uit, geen dure toefjes die je niet makkelijk kan betalen. De huurmaatschappijen voor de EU zullen vast wel navraag doen of er toch niet iets mogelijk is :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North