Autoblog Advies: ultieme cabriolet voor 150k

Auteur: , 123 Reacties

Work hard, play hard.

Mercedes-Benz SL65 AMG (R230) '16

Voor vandaag hebben we wel een heel bijzondere aanvraag. We gaan ditmaal niet shoppen voor een betrouwbare, goedkope, snelle, Duitse, jonge, zuinige premium auto. Welnee, we gaan over de grens kijken. We hebben een aanvraag gekregen van Tim, jullie beter bekend als @e34m5touring. In het verleden heeft hij al de meest briljante auto’s op de inrit gehad, waaronder een Chevrolet Camaro, Alfa Romeo 159 en BMW M5 Touring.

Het is duidelijk van wie hij het autovirus heeft. Een appel valt nu eenmaal niet ver van de boom. Tims vader is namelijk aan het kijken naar een opvolger voor zijn Aston Martin DB7 Vantage Volante. De twaalfcilinder Aston heeft veel vreugde gebracht, maar het is tijd om verder te kijken. Want ondanks dat het een luxe GT is, is de auto relatief spartaans. Het is nu eenmaal een oudere auto.

Aston Martin DB7 Volante Vantage '01

Kortom, de hulp van Tim werd ingeschakeld om te kijken naar een volgende auto. Het is duidelijk dat de auto een iets relaxter en luxer karakter mag hebben. Het mag ook wel iets moderner. Met name qua veiligheid en voorzieningen is het wel lekker om een modernere auto te hebben. De Aston Martin DB7 Volante was sowiesonooit de modernste auto in zijn segment. Het was een doorontwikkeling van de Jaguar XJ-S, waarbij er ook nog eens op de kleintjes gelet moesten worden. Kortom: tijd voor wat nieuws!

Aston Martin DB7 Volante Vantage '01

Maar ja, dan komt de tweede vraag: welke auto dan? Zelf zijn Tim en zijn vader al heel erg aan het kijken naar twee gegadigden, de Mercedes-Benz S-Klasse cabriolet en de Bentley Continental GT Convertible. Zijn dat ook de beste opties? Of zijn er meer mogelijkheden? Team Autoblog keek naar het Amerikaanse aanbod en kwam op het volgende uit. Voordat we beginnen, bijgaand de wensen en eisen:

Huidige /vorige auto's:Aston Martin DB7 Vantage Volante
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:Zo'n 150.000 USD
Jaarkilometrage:5.000 miles per jaar
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Iets ruimer, moderner en luxer
Gezinssamenstelling:2 volwassenen, de rest het huis uit
Voorkeursmerken /modellen:Bentley Continental GT Convertible, Mercedes S65 Cabrio
No-go modellen / merken:Oud, traag en spartaans

Tip 1: ga voor Certified Cars
De prijsverschillen in dit segment zijn enorm. Je kan in sommige gevallen dezelfde auto krijgen, terwijl er 20.000 dollar tussenzit. Dan ben je toch wel een dief van je eigen portemonnee als je die laat staan? Nou, nee, dat hoeft dus niet per se. Bij een handelaar kopen of bij een dealer met een certified label is een enorm verschil. Vaak zijn de garantievoorwaarden bij de dealer namelijk heel erg gunstig voor de consument. Soms met wel 24 tot 36 maanden aan volledige garantie: op alles! In normale gevallen maakt dat niet veel uit, maar bij dit soort auto’s kan je over drie jaar met gemak tegen meer dan twintig mille aan reparaties aankijken. Altijd doen dus, die garantie. Het is gewoon een soort verzekering waarvan je eigenlijk altijd wel gebruik gaat maken.

Tip 2: Kijk ook eens naar de basis-motor
Als je een ultieme cabrio wil, waarom gaan wij dan een basismotortje aanraden? Daar zijn een paar redenen voor. Ten eerste zijn de basismotoren in dit geval niet te versmaden: je hebt vaak nog altijd een zeer sterke V8 met zo’n 450 tot 500 pk aan boord. Ten tweede kun je niet zoveel met het surplus aan vermogen. In het geval van de Mercedes moet je bij de V12 zelfs 4-Matic ontberen. Wel echt premium, maar minder leuk als het hard regent. Ten derde: zo’n V8 blaft net even iets lekkerder dan zo’n heel erg discrete twaalfcilinder. Een Bentley Continental GTC V8 of Mercedes-Benz S550 4-Matic kosten daarbij ook nog eens een stuk minder dan hun broeders met twaalfpitter. We weten dat een topmotorisering de wens is, dus die zullen we ook in het advies behandelen. Doch misschien is een bak geld besparen door wat kleine ‘opofferingen’ te brengen een overweging waard.

Doe het niet: Maserati GranCabrio
Voordat we beginnen: sla de Maserati over. In het budget kom je ze geregeld tegen. Het zijn in principe de (bijna) nieuwe exemplaren die je bij de dealers ziet staan. De GranCabrio is een geweldige auto: er zijn weinig mooiere vierzits cabrio’s gebouwd. Ook is de balans tussen comfort en sportiviteit goed gevonden. Maar ze zijn gewoonweg hun geld niet waard nieuw. Het model is zwaar verouderd. Kijk dan naar een exemplaar uit 2014, die ook nog eens de helft minder kost, dat is de betere optie. Qua luxe en prestaties kan de Maserati echt niet meer meekomen. Geweldige auto, verkeerde prijs.

Maserati GranCabrio Sport '18

Bentley Continental GT Speed Convertible
$ 160.000
2016
10.000 miles

Deze Bentley doet uitstekend waarvoor deze ontworpen is. De GTC is zéér comfortabel met een sportief randje. In vergelijking met een gelijkwaardige Rolls-Royce is de Bentley wat straffer en directer, zoals het een Bentley betaamt. Het gewicht van de auto is extreem hoog, maar de 640 pk sterke twaalfcilinder van de Speed weet dat goed te maskeren. Het interieur is zeer ruim van opzet, met name in de breedte. De bagageruimte is verdacht klein, overigens. Dat is echt opmerkelijk. Niet dat het direct uit hoeft te maken, maar als je een weekend met zijn tweeën weg gaat, zul je snel de achterbank gebruiken voor de koffers. De standaard vierwielaandrijving is erg welkom: vanuit elke snelheid sprint deze edele Brit als een bezetene weg. Heel erg verslavend. Je hebt er totaal niets aan, maar de topsnelheid is echt bizar hoog. Doet het goed in de kroeg.

Bentley Continental GT Speed Convertible '16

Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio (A217)
$ 145.000
2017
10.000 miles

De meest directe tegenstrever van de Bentley Continental GTC Speed is natuurlijk de Mercedes-Benz S-Klasse Cabriolet. In S65-trim is het eveneens een bijzonder stukje engineering. De V12 motor is een nucleaire krachtbron. Het koppel wat dit blok weet te produceren is zelfs indrukwekkender dan in de Bentley. De S65 heeft namelijk 160 Nm méér dan de W12 uit de Brit. Deze NM’s zijn dan ook nog eens begrensd om de versnellingsbak te ontzien! Het is echter water naar de zee dragen, want tot 120 km/u kun je (afhankelijk van de ondergrond) vooral kijken naar knipperende tractiecontrole lampjes. Het is een Mercedes, dus net even wat minder exclusief dan een Bentley. Dat zie je ook in de restwaardes terug, dit type auto daalt enorm snel in waarde in de VS. Het interieur is meer ‘barok’ dan in de Bentley. Ze hebben absoluut hun best gedaan bij Mercedes, maar in sommige uitvoeringen is het misschien net iets te veel van het goede. In bijna alle opzichten is de S63 AMG de betere auto: deze klinkt beter en is goedkoper. Alleen moet je het in de S63 wel zien te stellen met vierwielaandrijving, in plaats van premium RWD.

Mercedes-Benz S65 AMG Cabriolet (A217) '17

Aston Martin Vanquish Volante
$ 150.000
2014
10.000 miles

In vergelijking met Porsche’s, Lamborghini’s en Ferrari’s, noemen we de Aston Martin vaak de comfortabele GT. Dat is grappig, want in dit gezelschap is het juist de sportieve optie. Kijk, als je toch vanuit een DB7 komt, dan is een DB9 een logische optie. Echter, binnen het budget kun je ook opteren voor een relatief jonge Vanquish Volante. De Vanquish is in dit geval een doorontwikkeling op basis van de DB9, met een koets van carbon. De motor is eveneens een doorontwikkeling, sterker nog: de basis is nog gelijk aan die van de DB7 Vantage! In dit geval is de motor veel sterker en misschien wel belangrijker, de transmissie is beter. Nog een zeer grote vooruitgang is het interieur. Dat is niet op het niveau van de Mercedes, maar ten opzichte van de DB7 ga je er enorm op vooruit. Daarbij is het design van zowel het exterieur als het interieur om van te smullen. Natuurlijk, zo comfortabel en relaxed als de S-Klasse is de Aston niet, maar als de auto bedoeld is voor de leuke tochten in de zomeravonden en de weekenden, biedt de Vanquish meer sensaties.

Aston Martin Vanquish Volante '14

Mercedes-Benz SL65 AMG (R231)

$120.000
2017
4.500 miles

Je kunt je afvragen of je de S65 niet een beetje teveel van het goede is. Ondanks dat de S65 een stuk lichter is dan de Bentley, heb je het nog altijd over een auto van 2.200 kg. Dat is niet erg, maar de achterbank is dan nog steeds niet toereikend. In de SL heb je helemaal géén achterbank, alleen wat ruimte om tassen en andersoortige bagage te kunnen opbergen. De SL65 is wel lichter en dus nóg sneller dan de S65. Je zal het nooit doen (en je moet de begrenzer verwijderen), maar er zijn weinig auto’s die sneller tussen de 100 en 200 mph kunnen accelereren. De SL65 is duidelijk iets sportiever dan de S65, maar comfort blijft de toon aanvoeren. Wel is de stijfheid van de koets een stuk groter. Dat is een voordeel. Nadeel het verouderde interieur. Het ziet er absoluut keurig uit en het is opgetrokken uit zeer fraaie materialen, maar als het gaat om gadgets is de modernere S-Klasse beter voorzien dan de SL.

Mercedes-Benz SL65 AMG (R231) '16

Ferrari California T
$ 145.000
2015
15.000 miles

Een Ferrari is natuurlijk veel te sportief, maar van alle Ferrari’s is de California het meest comfortabel. Het is de allround-Ferrari, uitstekend geschikt voor de clientèle in, eh, California. De California T is een gigantische vooruitgang ten opzichte van zijn voorganger. Ten eerste qua uiterlijk, dat is er enorm op vooruitgegaan na de facelift. De motor is wellicht minder spannend, maar dankzij de turbo’s is de kracht enorm toegenomen. Je kunt nu ook prettig op koppel rijden. Wel is het nog altijd een volbloed Ferrari. Dat merk je niet alleen aan de hitsige motor, maar bijvoorbeeld ook aan de zeer directe besturing en de meer dan uitstekende rijeigenschappen in de sport-stand. Qua restwaarde zit je uitstekend, want een open Ferrari doet het in de VS altijd goed. Dus het is niet eens de duurste auto wat afschrijving betreft. Qua onderhoud zul je wel wat meer kwijt zijn, alhoewel geen van de auto’s in dit rijtje goedkoop is in dat opzicht.

Ferrari California T '16

Porsche 911 Turbo Convertible (991)
$ 145.000
2016
15.000 miles

Natuurlijk moet er ook een Porsche bij. Bijna in elk advies lijkt een Porsche een mogelijkheid te zijn. In het geval van luxe en snelle cabrio’s is de 911 Turbo Cabriolet natuurlijk de beste optie. Het gaat in dit geval om de 991-generatie. In vergelijking met de Mercedes en Bentley is de 911 zéér sportief en licht, maar het is toch zeker een comfortabele cruiser. De motor is slechts een zescilinder met maar 540 pk, maar dit is desondanks de snelste auto in dit rijtje. Met gemak. De praktische bruikbaarheid is groter dan je zou verwachten, zeker als je de zitjes geen zitjes noemt, maar bagageruimte. In het budget kun je kiezen voor een pre-facelift 911 Turbo S Cabriolet of een post-facelift 911 Turbo Cabriolet (zonder S, dus). Ga voor die laatste. De facelift was zeer geslaagd te noemen, met veel betere infotainment, afwerking en materialen. Het grote voordeel van de Turbo S (meer vermogen), wordt deels ongedaan gemaakt omdat de facelift-Turbo óók wat meer vermogen kreeg.

Porsche 911 Turbo Cabriolet (991) '16

YOLO 1: Bentley Azure
€ 120.000
2007
5.000 miles

Tsja, als je dan toch corpulent wil cruisen, doe het dan in een keer goed. Ja, we weten het: de auto is wat ouder. Qua gadgets zul je niet overweldigd worden. Dat maakt ook niet uit, want dit is de laatste écht handgebouwde open Bentley. De auto is gebaseerd op de Arnage, waar nog niet al te veel Volkswagen genen in zitten. Dat is zowel positief als negatief uit te leggen. Onderdelen en onderhoud zijn extreem duur. De motor is bizar dorstig, maar wel een echt koppelmonster. Het is bijna een vrachtwagenmotor, maar dan stil en trillingsvrij. Echt een bijzonder stukje doorontwikkelde doch oude techniek. Briljant. De zitpositie is hoog en rechtop, like a gentleman. Je vindt ze niet heel erg veel en zoals gezegd, de boel rijdend houden is de echte uitdaging. Wil je echter een auto voor erbij die je een bijzondere ervaring geeft, zonder dat direct je rijbewijs in gevaar loopt, is het best een goede optie. Qua afschrijving lijken ze een beetje op het dieptepunt te zitten.

Bentley Azure '07

YOLO 2: Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe
$ 170.000
2009
25.000 miles

Natuurlijk is er ook een overtreffende trap ten opzichte van de Bentley en dat is de enorm grote Rolls-Royce Phantom DHC. Qua bouw en architectuur is deze auto overigens veel moderner dan de Bentley. De koets tordeert minder, de besturing is scherper en qua infotainment staat deze dikke BMW op een iets hoger plan. Je zit nog hoger in de Rolls dan in de Bentley, bijna op crossover niveau. Echt heel bizar. Het interieur is zo mogelijk nog hoogwaardiger. Qua afwerking en materiaalgebruik scheelt het niet veel, het is meer het design: de Rolls is cleaner en strakker. Nadeeltje is zijn motor. Zeggen dat een dikke V12 niet voldoende is, is natuurlijk kolder, maar eigenlijk wel een beetje het geval. Vanwege het bizarre gewicht (meer dan 2.700 kilogram) heb je nooit echt (veel) over, iets wat je wél wil in een auto als deze. Ook hier zit je qua afschrijving redelijk aan de bodem.

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe '09

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



123 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Ik zou deze coupé doen https://www.jamesedition.com/cars/ferrari/ff/ferrari-ff-for-sale-10596700.
@jaapiyo: FF staat ook op de lijst. Sterker nog, daar is t hele verhaal mee begonnen. Is de enige Ferrari waar we beide in passen. Probleem is dat de dichtstbijzijnde dealer op 400 km hier vandaan zit. Is niet praktisch. Zeker als je kleine storingen hebt etc.
@e34m5touring: of een M850i cabrio?
@e34m5touring: ach, kleine storingen, die heb je toch gewoon nooit met zo’n Italiaan?
@jaapiyo: Karakter heet dat. Maar om daar nou elke keer 4,5 uur voor in de auto te gaan zitten…
@e34m5touring: Zit die Aston Martin dealer dan zoveel dichter bij? Lijkt mij dat die 2 merken toch in de buurt van elkaar zouden moeten zitten ivm geld dat in die regio zit.
@stijnson: Nee dat niet. Maar dat is ook een van de redenen dat we afscheid nemen. T’is een fantastische bak maar ook vrij gevoelig. En voor elk wissewasje zoveel rijden gaat gewoon vervelen. Dus als we dat kunnen voorkomen zou het fijn zijn. Tuurlijk is een moderne Ferrari vele malen beter. Maar het is een hoop gedoe elke keer. Elke x als er wat moet gebeuren kost je dat sowieso 2dgn aan rijden van en naar de dealer. Dat is gewoon niet praktisch. Bentley zit op 1,5u van hier. Dat is nog te doen.
@e34m5touring: Nog een jaartje wachten en dan de nieuwe Lexus LC cabrio aanschaffen, in Amerika zit er toch in elke fatsoenlijke stad wel een lexus dealer
@kevindb: Ja Lexus komt er hier niet in, vinden we beide echt lelijke bakken.
Ik zou liever gewoon lekker in een ‘goedkope’ Z4 boenderen oid als het een cabrio moet zijn.
Die grote zware statushokken boeien me dan ook geen reet, maar ja ik ben ook maar een simpele boiiii
Nog een paar maandjes wachten op de Lexus LC Cabriolet! Is in de VS voor die prijs nog de 5.0 V8 ook!
@svenska_aeroplan_ab: dacht ik ook meteen aan. Voordat geld de Lexus LC 500 V8 C
Bentley Azure, veel mooier wordt het niet in dit leven!
@tenaci: Zeker nice! De brooklands vind ik helemaal om je vingers bij af te likken.
Als je keuze hebt in deze prijs klasse dan zou bij mij nooit de MB in t lijstje staan.
Alleen maar duur, geen stijl.
In dit segment zijn t echt de Engelsen en Italianen die iets extra’s bieden, wellicht niet t beste, wel genoeg voor die glimlach en dat tevreden gevoel.
@spideriv: iets met een spijker en een kop…
@spideriv: tsja, als je er op vooruit wilt dan zijn de AMG’s wel echt lichtjaren beter dan de GTC of DB9/Volante. Wil je een betrouwbare comfortabele snelle auto dan is de Benz wellicht toch echt de beste keuze.

Daarbij mis ik dan dr, wat mij betreft, onbetwiste winnaar; een AMG GT Roadster. Al dan niet in een S-trim.

Succes met de keuze, ben benieuwd wat het wordt :)
Deze buitenlandse advies aanvragen vind ik minder leuk.
@c70cabrio: sorry
@c70cabrio: ik niet. En omdat ‘t voor een trouwe deelnemer is, is er geen reden om ‘t af te wijzen. En zeg nou zelf: er mag toch wel een keer een zomerse exoot tussen zitten i.p.v. 400pkRWD met starlet betrouwbaarheid en prijs 😉
@c70cabrio: zeker omdat het een buitenlander is he? :p
Leuke auto’s. Ervaring met een sl 63 amg (‘09). Fantastische motor, maar het hoge gewicht matcht niet met het vermogen. 500pk is snel, maar heeft mij niet verrast. wegligging is om te huilen en meer vermogen maakt dit niet goed. Voor mij vallen alle hoog gewicht amg’s af.

Beverly hills cars had een fantastische bentley azure te koop, 5000 miles én 50 000 dollar! Anders voor mij de RR, aston vanquish (zo lekker geluid) of ferrari. De porsche turbo s is ook leuk, goedkoper te krijgen dan 140 000 dollar, maar het geluid… mwah!
@kritisch: sl uit 2009 (r230) is niet representatief.. r231 is een enorme verbetering. Alle motoren zijn geschikt : SL 400/450 is de stilste maar is best krachtig vooral in Sport. De SL 500/550 is een koppel beest rijdt echt heel soepel en snel. De SL 63 AMG is eigenlijk veel te snel voor US/NL tenzij je vaak in Duitsland komt ofwel op de racetrack rijdt. De SL 65 nu ja overkill ?
@oliviermerc: de SL is in alle versies te zwaar voor op een circuit te rijden
Ik vindt ze allemaal geweldig😀

Maar als ik dit budget voor een roadster had dan kwam er een Wiesmann
Kun je in de VS geen AMG GT (C) krijgen voor dit geld?
@Rudy: Jawel, hebben we ook naar gekeken maar passen we beide niet in. Pa is 1.94 en ik 2.08m. Veel te klein. Vinden hem beide heel gaaf.
@e34m5touring: oei. Dan blijft er weinig over. Geen Italiaan in ieder geval
@e34m5touring: woonde je niet eerst in Zwitserland?
@kenner: Nee nu nog gewoon in NL. Pa woont nu nog in Zwitserland maar gaat met 6mnd over naar de US. Ik (hopelijk) over 18mnd. Ben er wel veel. Mooi rijden daar en dat vind ik erg leuk om te doen.
@e34m5touring: en blijft er nog wat voor Ray over?😜
Sws de Bentley Conti. Beter krijg je het niet qua afwerking en beleving.
Bij elke keer scrollen weer denken, ‘dat moet hem worden’.

Oftewel.. teveel leuke keuzes. Je hebt het maar zwaar met zo’n wensenlijstje inclusief budget :)
Mooie opties Willem! Zal ze eens voorleggen. We zijn inmiddels in onderhandeling met een S65 AMG en een Conti GTC Speed. Hij wil zo nieuw mogelijk dus de Azure valt af (had dat al geprobeerd want ik vind hem zelf echt superdik). De Phantom vind ie to much. Heb nog gekeken naar een Ghost cabrio maar die zijn nog prijzig.
911 hebben we beide niks mee. Ondanks zijn Porsche historie.
@e34m5touring: Ik verkoop mijn 2019 Camaro ZL1 convertible 15555 miles ( voor C8) pas ik makkelijk in met mijn 1.94 dus top, 650pk dus sneller als bijna alle bovengenoemde auto’s en betrouwbaarder en goedkoper in onderhoud. :) container in en klaar.
@robusa: En je houdt nog geld over voor ook een C8 voor jezelf :)
@RobUSA: Heb ik hem voorgesteld maar hij wil liever iets in de trend van wat geadviseerd is. We vinden het echt mooi spul (heb zelfs een Demon voorgesteld) maar hij voelt zich daar wat te oud voor.
@e34m5touring: Hell Cat Red Eye in mooie bordeaux kleur staat hier te koop in Fort Myers (800pk) zonder wide body dus zeer ingetogen en dan even naar droptop customs brengen in FL en die maakt er een convertible van !! Veel exlusiever en sneller word het niet lol.
https://www.youtube.com/watch?v=jH2KN1vaplY
@robusa: Ja ik wil straks een Challenger met wide body als ik naar de us ga. Voor die ouwe is dat gewoon niet wat. Rijden er 2 rond hier. Beest van een wagen.
@robusa: Dan de Conti GT Speed dan maar lol
@e34m5touring: overweeg de AMG GT(S) Roadster ook nog. Lijkt me veel gaver en unieker :)
@stefje: Vinden we ook erg fraai maar passen we beide niet in helaas.
@e34m5touring: Weet niet hoeveel ze daar gaan., maar een McLaren 570s Spider is geen optie? Of ook die lengte? Ben zelf 1m90… zou het een hel vinden moest ik niet in een AMG GTR passen.
Had Tim een tijdje terug ook al niet een adviesbehoefte in deze zelfde rubriek (andere auto)? Wat is daar toen uitgekomen?
@camber24: Golf 6 GTI Edition. Safe choice maar ben er erg tevreden mee. Is een NL auto met heel weinig kms en in smetteloze staat. Fijne allrounder.
@e34m5touring: ah ja, dat was het. Je laatste hothatch in Nederland. Ik weet het weer. Thanks! Veel plezier overigens met een van de bovenstaande opties. Kan niet anders dan genieten worden.
@camber24: Dank je wel!
@e34m5touring: fijne keuze. Maar, waarom valt een BMW liefhebber op een Golf GTI? Dan zou je toch echt eerder zeggen dat het een M135i of iets in die aard moest worden?
@saxoke: We hebben een M235i thuis dus die kan ik zo pakken. Daarbij was binnen budget niet echt iets knaps te vinden. Alleen maar relatief hoge kms en vrij kaal uitgerust.
Jaguar XKR-S convertible?
No brainer, uiteraard een Mercedes-McLaren SLR! Wellicht ook te spartaans, maar wel heerlijk.

Wat doet eventueel een SLS in The States?
@jack_abarth: Roadster gaat ook voor deze bedragen weg. Maar is ook wat krap. We hebben de achterbank niet nodig voor passagiers. Meer om niet tegen een schutbord aan te zitten. Zo hou je wat meer verstelmogelijkheden. We zijn beide nogal lang vandaar.
@e34m5touring:

Hmm, ik had anders nog een Alfa Romeo 8c in gedachten.

Oke, dan de echte out of the box. Een Spyker?
Dat is toch ook wel behoorlijk cool!
@jack_abarth: Passen we ook niet in. De Aston dealer waar we onderhoud deden had er 1 staan. Prachtige auto, maar voor ons te krap.
@jack_abarth: https://www.autojunk.nl/2017/10/spyker-c8-laviolette-205906

Heb in deze gezeten toen.
@e34m5touring:

Dat is toch wel echt een stukje purno😍😍
Het is allemaal gaaf maar ik zou toch gaan voor de Bentley Continental GT Speed Convertible.
Wel een ander kleurtje, iets minder protserig want dat heeft deze auto niet nodig.
Met 10000km zal deze nog in sublieme staat zijn en eigenlijk nog zo goed als nieuw en dan heb je zoveel auto voor je geld.
Met deze auto dwing je ongewild of gewild enorm veel respect af als je ergens komt voorrijden.
Niet dat ik het daarvoor zou doen maar het geeft wel aan wat voor een auto je onder je reet hebt.
De S65 of de bentley V8. Geen ervaring echter met de V12 van Mercedes, maar die van BMW ging meer stuk dan wat anders… Hou er rekening mee: Hoe sportiever/gekker de motor, hoe meer miserie… dus een goede dealer in de buurt is wel een aanrader.
Persoonlijk zou ik voor de SL65 of de Bentley gaan. Het verouderde interieur in de SL65 vind ik eigenlijk mooier dan het nieuwe interieur in de S65 Coupe. De Bentley blijft ook erg gaaf en wint wat mij betreft zeker qua interieur en misschien ook wel exterieur.

Een 911 Turbo cabrio vind ik dan weer heel erg fout. Zelfde geldt voor de Rolls-Royce-en al weet ik in het laatste geval niet waarom ze zo fout voelen.
De DB7 is een doorontwikkeling van de XJ41/XJ42 concept, niet van de XJ-S.
Ik zou voor de Porker gaan. Altijd goed. Ben zelf een 911 fan. Een alleskunner. Juist dat vind ik het mooie aan die dingen.
@camber24: 8 serie cabrio, ook misschien een optie.
@camber24: Die viel me tegen in t echt. Moet, als bmw fan, toegeven dat ik hem in het echt niet zo mooi vind. Kwam op foto’s beter uit de verf vind ik.
@e34m5touring: geinig, ik vond het juist andersom. Hier ook een BMW fan. Ik vond de foto’s tegenvallen. Maar toen ik voor onderhoud aan het wachten was en dat ding irl bij de dealer zag vond ik hem juist ineens wel mooi
@camber24: eens lekker voor de 911 gaan
De Vanquish natuurlijk. In deze wagen ben je James Bond. In de overige een ouwe dikke lul.
M6 cabrio?
Ooit eens een paar dagen met de California T gespendeerd, wát een geweldige auto. Lekker lui cruisen of abnormaal hoeken, deze wagen kan het allebei. Verwacht niet het comfort van een S65 Cabrio, maar het is echt een fijne auto. Goede versnellingsbak ook.

Succes met kiezen, prachtig budget om aan een auto uit te geven. Jaloers!
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar bij de Duitsers in de lijstje denk ik iedere keer hetzelfde: neeh, toch maar niet. Ze hebben op de een of andere manier altijd dat proletenrandje, altijd slachtoffer van te hard willen proberen tonen dat ze premium zijn.
@BaRa: eens, behalve die AMG GT, die is wel echt heel gaaf en mooi, maat te klein voor de heren..
8c Spider?
@posthumus: voor 150K dollar?? Dream on..
Hummer H2 Convertible
Ik vind dit een makkie: de Vanquish, want naar mijn mening de enige die echt mooi is, en chique en kippenvel geeft..
Is de nieuwe Vantage te klein?
Lexus LC500 is prachtig.
Jaguar F type met alles d’r op en d’r aan?
Of wacht een jaartje of twee en wellicht is dan die nieuwe conti en DB11 in het budget?
@mrbasa: De F-Type is te klein. Vinden we beide ook echt heel mooi maar passen we niet in. Ik pas niet eens in de passagiersstoel. Knieën tegen het dashboard. Nwe Vantage vinden we niet mooi en de nwe DB11 ook niet. Wachten op de nwe Conti duurt nog te lang, hij wil eigenlijk in de aankomende week iets anders gekocht hebben.
@e34m5touring: heb een tijdje in een F-Type R gereden. Daar mis je in vergelijking met de Bentley of Mercedes op kwaliteit, interieur en weggedrag weinig aan.
@e34m5touring: een tof ‘probleem’ hoor. Woon jij ook in de states? En waar woont je pa? Ik woon in Colorado.
Laat maar weten wat de keuze is geworden, ben benieuwd!
@mrbasa: Ik ga met 18mnd over. Zoals het er nu naar uit ziet in de omgeving van Atlanta. Pa zit in Bluffton SC. We hebben nog een appartement in Siesta Key die we voornamelijk verhuren. Colorado is mooi, paar keer doorheen gekomen.
@e34m5touring: nice. Ik ga in November naar Charleston voor een weekend. Zijn jullie al dichter bij een besluit?
Nieuwe Corvette C8 targa? 😬
Beetje off-topic, maar heeft het zin om redelijk recente auto (max. 5 jaar), die een certified owned garantie keurmerk heeft van de merkdealer, te kopen? Je betaald namelijk een premium prijs voor die garantie (een stuk meer dan bij een handelaar en het is tevens niet bulletproof) en zo ver ik weet is die garantie niet overdraagbaar naar de merkdealer in NL. FYI, Google wilt niet helpen.
@e550: Bij Mercedes is de garantie bij elke dealer geldig. Maakt niet uit waar je koopt en onderhoud doet. Kopen in Knoxville en onderhouden in Bluffton maakt niks uit. Garantie blijft geldig.
@e34m5touring: Ik bedoelde meer, kopen in Knoxville en onderhouden in Amsterdam.
@e550: De auto blijft in de US. (ter verduidelijking).
@e34m5touring: Kijk dan hoef ik hem dus niet eens in een container te doen maar kan je hem zo ophalen in SWFL.
@RobUSA: De volgende keer dat ik kom neem ik wat we gaan aanschaffen mee naar Siesta Key. Dan lijkt het me leuk om een keer een bakkie te doen als je dat ook wat lijkt. Vanaf daar zit je niet ver weg. Rij ik een keer je kant op. Als je dat wat lijkt natuurlijk.
@e34m5touring: Altijd leuk en zeker als je een leuke auto meeneemt zoals de Phantom :) Siesta keys is uurtje bij mij vandaan.
@robusa: Kijk, tof! Ik stuur je effe een berichtje zodra ik weet hoe of wat!
@e34m5touring: En geen BPM/BTW/APK/wegenbelasting/bijtelling/slurptax/invoerrechten/RDWkeuring/transport enz enz.
Zou voor een Mercedes S65 gaan, wat een elegante dame is dat!
Ongetwijfeld de grancabrio, qua geluid blaast het alles weg, je bent de afwerking en prijs daardoor zo vergeten.
Gaat sowieso te klein en te sportief zijn, maar groter en luxueuzer dan de Huracan: Audi R8 spyder Voor het geluid van de V10 alleen al.
En de dealer zit om de hoek.
150.000 voor een Cali T? Altijd doen
Geen S65, maar de S63.. vind ik persoonlijk lekkerder klinken en het prijs verschil tussen de twee vind ik nog altijd drastisch!

Andere opties; DBS Volante / Vanquish volante (moeders mooiste), 8C Spider (p0rno, maar maar weet niet hoe het zit qua lengte), een fraaie F430 spider vind ook nog altijd gaaf (ondanks dat de 458 ook in het budget valt). AMG GT C past goed in het budget, bloedsnel, fraao, lekker geluid en technologie. Alleen net als jij had ik wel enorm last van de instap (1.98m), al was dat wel bij de coupe. Waarbij Porsche een betere instap heeft, heeft de AMG GT een enorm hoge en brede dorpel… en een R8/ Hurican?

Damn, lastige keuze pik!
Misschien even in de tekst vermelden dat het een zoekopdracht in de VS betreft. Begreep er weinig van tot ik de reacties las. @willeme
LP640 en niets anders!
@e34m5touring hoe snel moet ie op de oprit komen? Ik denk dat tegen de tijd hij binnen het budget valt, ik de Ferrari Portofino zou nemen. Vind ik persoonlijk mooier dan de Cali T en dat speelt in deze klasse toch zwaarder mee dan normaal. Bovendien is hij hartstikke modern en zal hij eerst een stukkie afschrijven zodat hij denk ik binnenkort wel binnen budget past.

Anders zou ik voor de Conti GTC gaan.
@720s: Ja moet snel gaan gebeuren. We willen eigenlijk volgende week beslissen. Ik ben nu nog in de US dus kan nou nog wat dingen regelen indien nodig. We waren al vrij ver met een FF. Toen ook in meerdere Ferrari’s gepast of het kon. Eigenlijk passen we alleen in de FF of F12. En die laatste is wat te extreem qua performance. De rest is gewoon te krap voor ons helaas. Die verkoper beaamde dat ook. Zelfde geldt voor een Huracan of R8 oid. The Tall Guy car reviews op Youtube zijn best handig ook. Die kerel is net zo lang als ik.
@e34m5touring: begrijpelijk. Qua formaat is de Portofino niet eens de slechtste denk ik, maar een grote auto is het evenmin. Zo veel mogelijk open rijden helpt dan ook, nietwaar? Dan kom je ook niet met je hoofd tegen het dak aan :)

De ‘Fino zit momenteel nog op een vraagprijs van tussen de 210 en 230 ruggen, da’s wel meer dan ik had gehoopt. Dan zou ik voor een lekkere dikke Continental GTC gaan, alles wat je nodig hebt.
Vanquish Volante 100%! Stijlvol, tijdloos, modern, chique en een prachtig blok met een schitterend geluid
Dit is echt een no brainer 911 Turbo cabrio natuurlijk, al dat andere spul is veel te groot. Heb zelf lang geleden de 997 4S cabrio gehad die was ook al echt goed. Voor 150 USD koop je in de VS waarschijnlijk ook al een nieuwe 992 S Cabrio.
@ottosk: voor $150k zit je al in Turbo 992.2 gebied. Volgens mij heb je al zelfs een Turbo S voor dat geld (992.2).
@e550: De 992.1 is pas een paar maanden uit en er is nog geen 992.2 generatie, de Turbo hiervan is zelfs nog niet beschikbaar, die wordt nu nog getest en er zijn wel al Spyshots van. Ga er maar vanuit dat deze Turbo over de 200K USD zal kosten, daarentegen een nieuwe 992 1e gen ;) met S motor zal wel voor 150K USD nieuw te koop zijn.
Ik zou voor een Bentley Continental gaan
Tsja, allemaal zware bakken.
De oude Bentley is gebaseerd op het platform van de Phaeton, de nieuwe versie op die van de Panamera. Lijkt me toch iets leuker rijden, die nieuwe. En een W12 is echt niet nodig.

Mijn advies: Come on, live a little.

Een gloednieuwe Boxster Spyder EN een 30+ jaar oude R107 500SL.
BMW Z8
Is een Mclaren geen optie?
Ik had de Cadillac Ciel willen voorstellen, maar ze zijn vergeten hem in productie te nemen…
Huracan Spyder?
Garantie op ALLES, daar geloof ik niets van. Certified of niet, in je zakken zitten ze altijd!
Simpel: de Aston
Ik zou proefrijden in de auto’s op de shortlist en voor degene gaan waarbij je het beste gevoel hebt.
Of is dat té rationeel?

Anders ‘gewoon’ de SL, die is zoveel mooier dan de S, praktischer dan de meeste anderen en degelijk Duits. Dat laatste zal in deze prijsklasse nog wel gelden..
Misschien te oud, maar ik zou toch (mits jullie erin passen) voor de maserati gaan; alleen al voor het fantastische geluid, wellicht met paar jaar oude is er nog geld over voor een hellcat bijv.
Ps. De overige opties zijn ook niet te versmaden! 😁
Alfa romeo 8c?
@samoht: of de Audi r8?
Moeilijke keuze. Voor mij zou het of de Bentley Continental of de Porsche worden. Zou helemaal van mn stemming op dat moment afhangen. Wil ik sportief, dan kies ik de Porsche, wil ik comfortabel, dan de Bentley. Echt een zeer moeilijke keuze voor mij. De Mercedessen vallen af vanwege “Te gewoon” (Voor dat geld) Ook al zijn het prachtwagens.
Ik heb een 2017 BMW 440i Cabrio en deze is zeer comfortabel (20”) en met 360pk (power and soundkit) zeer snel.
Onlangs heb ik een 2018 Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabrio erbij gekocht. Twee totaal verschillende auto’s waarbij ik niet niet had verwacht de Porsche ook als cruiser de voorkeur krijgt.
Tering wat is zo’n Bentley Continental in het groen een vette wagen zeg! Toch denk ik als je de Rolls koopt dat hier misschien nog wel de minste afschrijving aan zit, omdat RR hebben gezegd dat deze geen opvolger gaat krijgen. En zeg nou eerlijk? Er is toch niks een grootere middelvinger als een RR Phantom (zeker de cabrio). Suc6 met kiezen!
En: wat is het geworden?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).