• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Porsche 911 GT2 is subliem samengesteld

Auteur: Loek, gepost 16 juni 2024 om 15:02 – 9 Reacties

Ja, echt. Eigenlijk klopt alles aan deze Porsche 911 GT2 occasion.

Porsche is eigenlijk twee merken in één geworden sinds de komst van auto’s als de Cayenne, Panamera, Macan en Taycan. De ene kant van het merk borduurt voort op hun geschiedenis met de 911 en de kleinere Cayman en Boxster. De andere kant, met de eerdergenoemde auto’s, is waar het geld verdiend wordt. De één noemt die laatste helft verloedering, maar het is hoe dan ook een meesterzet. Het zorgt ervoor dat Porsche enorm populair en succesvol is en om die reden nog steeds het 911-recept zo klassiek mogelijk kan uitmelken.

Lifestyle

Waarin de twee werelden elkaar ontmoeten is de personalisatie van auto’s als de 911. Middels PTS en PTS Plus kun je alle kleuren van de regenboog bestellen op je 911, maar als je het nóg heftiger wil kan je via Sonderwunsch echt alles doen wat je hartje begeert. En daar wil ondergetekende toch even iets over kwijt: raak niet verdwaald in de wereld van contrasterende stiksels en precies de juiste tint beige op je dashboard. Een 911 is een rijdersauto. Kleurtje mag, maar ga er vooral mee rijden. Er zijn echt 911-specs, helemaal recent, waar het erop lijkt dat de eigenaar langer in de samenstellingsruimte van de showroom heeft gezeten dan achter het stuur. En dat is jammer.

Porsche 911 GT2

Enerzijds zou ik mezelf nu enorm tegenspreken door nu door te gaan met deze ‘subliem samengestelde’ Porsche 911 GT2. Maar zoals gezegd: een kleurtje mag. Een heel mooi kleurtje mag helemaal. Nordic Gold, één van de meer bijzondere tinten van de Porsche 997-generatie, mag absoluut, want het is een geweldig mooie kleur. En op een Carrera/Turbo/Targa zie je hem al nauwelijks, laat staan een GT2. Als we toch één smetje mogen benoemen: de zwarte velgen zouden mooier zijn in het zilver. Maar goed, het is een circuitauto en die hebben vaker zwarte velgen.

Clubsport

We zeggen ‘want het is een circuitauto’, want het lijkt erop dat de originele koper van deze Porsche 911 GT2 dat ook voor ogen had. Die kocht echt geen Porsche met de felbegeerde GT2-naam om hem in een garage te zetten. Hoe we dat weten? Hij vinkte het Clubsport-pakket aan. Dan krijg je diepe koolstofvezel racekuipen met harnasgordels en een rolkooi. Verder werd er ook belachelijk weinig gekozen in het interieur en is alles zwart, behalve de rode gordels en de rode brandblusser. En om de puntjes op de i te zetten: geen infotainmentscherm. Dat heb je toch niet nodig op het circuit.

De Porsche 911 GT2 was de heftigere, turbo-aangedreven broer van de 911 GT3, al was deze zonder ‘RS’ (die kwam pas bij de 997.2, de verhoudingen daarvan legden we al een keer uit bij een andere GT2 occasion). Alsnog betekende dat een 3.6 zescilinder met 530 pk. De PDK stond nog relatief in de kinderschoenen, dus de populaire (en gekozen) optie was de handbak. Je was anno 2008 waarschijnlijk helemaal het mannetje op elke circuitdag met een auto als deze.

Kopen

Eén nadeel hiervan is dat er geen geheim van wordt gemaakt dat deze Porsche 911 GT2 occasion voor het circuit is gebruikt. Deze auto uit 2008 heeft 42.740 km geklokt en daar zitten wel wat circuitkilometers bij. Toch schijnt de eerste eigenaar, die hem in Nederland bestelde op Duitse registratie, het onderhoud wel zo gepleegd te hebben dat ‘ie momenteel om door een ringetje te halen is. Maar je kan het maar beter weten.

Deze Porsche 911 GT2 occasion in een erg toffe kleur én de ideale circuitsamenstelling staat bij AutoLeitner voor 147.500 euro. Da’s een berg geld, maar dan krijg je wel een auto die van buiten erg gaaf is en van binnen klaar voor het circuit. Het beste van twee werelden.

Meer lezen: Waarom heette de Porsche 911 GT2 eigenlijk GT2?

Ook interessant!

  • Waarom heette de eerste 911 GT2 geen GT2?
  • 'Vergeten' Porsche 911 is een absoluut briljante occasion
  • 992 GT2 RS: hybride aandrijving en actief camber
  • Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911
    Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

911, gt2, occasion, Porsche

Vorig bericht: « Autoblog Spot van de Week: Audi Sport Quattro S1 E2
Volgend bericht: 24 uur van Le Mans: succes voor Nederland en Ferrari »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wiwaldi zegt

    16 juni 2024 om 15:47

    Heb hem zien staan bij de detailer. Prachtige machine.

    Login om te reageren
  2. papa zegt

    16 juni 2024 om 15:49

    Andrew Tate kleurtje

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    16 juni 2024 om 16:39

    Qua beschrijving van het interieur : krek zo is ‘t. Clubsport pakket erin, alle andere zooi eruit. Nou ja, behalve de airco dan, je zweet je de tandjes als je een beetje aan het sturen slaat.

    Login om te reageren
  4. FiXeR zegt

    16 juni 2024 om 17:29

    Behalve dan die zwarte velgen die letterlijk de hele samenstelling compleet verkloten.

    Login om te reageren
  5. Stefje zegt

    16 juni 2024 om 19:38

    @Redactie, die prijs is ex-btw. Prijs is dus eerder richting de 180k.

    Login om te reageren
  6. kennone zegt

    16 juni 2024 om 21:34

    Sowieso een heerlijke bak, zo’n widowmaker met sportief pookje.

    Login om te reageren
  7. mark997gt3 zegt

    16 juni 2024 om 22:48

    Vind de prijs heel erg mee vallen. Voor mijn gevoel klopt er iets niet. Als in niet conform de marktprijzen.
    Schade gehad?

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      17 juni 2024 om 07:24

      De prijs is ex btw. Maar de redactie past het niet aan.

      Login om te reageren
  8. Lars zegt

    17 juni 2024 om 15:12

    Levertermijn van een Porsche gezien? Voordat jouw auto daadwerkelijk wordt gebouwd heb je genoeg tijd om hem 200 keer aan te passen. Genoeg tijd om over je stiksels na te denken dus

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North