• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

992 GT2 RS: hybride aandrijving en actief camber

Auteur: willeme, gepost 10 augustus 2023 om 11:02 – 6 Reacties

Deze atoombom op wielen zal explosiever zijn dat dat programma van Jeroen van der Boom. Daarnaast heb je actief camber in de nieuwe 992 GT2 RS!

Ze blijven bij Porsche maar strooien met nieuwe uitvoeringen. Zo konden we afgelopen maand kennis maken met een nieuw smaakje: de 911 S/T. Dat is een soort GT3 TP met Weissach pakket, maar dan extreem veel duurder. Is dat dan de ultieme 911? Bwoah, daar zijn we nog niet van overtuigd

Een 911 GT3 RS heeft namelijk meer afwijkende hardware en is goedkoper. Het is dus even wachten op het oordeel van @wouter na de rijtest. Maar zoals we allen weten, heeft Porsche nog een smaakje dat alle andere 911’jes moet doen verbleken: de GT2 RS.

992 GT2 RS!
Dit is de vorige generatie, de 991 GT2 RS

Octrooinummer 10 2022 102 115.7

Porsche heeft patenten ingediend bij het octrooibureeau voor de 992 GT2 RS, dus we kunnen al een paar voorspellingen doen. Een van de tofste is nummertje 10 2022 102 115.7. Nu zijn jullie allemaal fan van octrooinummer 10 2022 102 115.7 en we hoeven alleen maar de naam van octrooinummer 10 2022 102 115.7 te noemen en jullie weten wij waar het over hebben. Over octrooinummer 10 2022 102 115.7 natuurlijk. In principe is het niet heel bijzonder: met deze techniek kun je de camber van de wielen aanpassen. Precies zoals dat kan camberplates.

992 GT2 RS!
992 GT2 RS!

Het bijzondere aan octrooinummer 10 2022 102 115.7 is dat je het kan aanpassen achter het stuur, al rijdend! Zo kun je dus het camber iets verstellen voor als je een bocht in gaat (meer camber) en weer terugzetten als je op het rechte stuk bent (met minder camber).

992 GT2 RS wordt hybride

Porsche bereikt dit door middels een topstang die het ophangpunt naar buiten duwt. Daaropvolgend past het camber zich aan. Mocht de techniek je bekend voorkomen, de 919 Le Mans-racer heeft ook een dergelijk systeem.

991 GT2 RS
992 GT2 RS
Dit is de 919 uit 2017

Zoals je begrijpt vereist een dergelijke techniek veel vermogen. volgens Auto, motor und Sport gaat het niet lukken met het reguliere 12 volt-systeem. Er is minimaa een 48 volt-systeem nodig. Aangezien de 919 een hybride racer is, gaat men er vanuit dat de komende 911 GT2 RS een elektromotor krijgt ter ondersteuning. De vorige had al 700 pk, dus wij gokken er op dat het heel erg veel meer paarden zullen worden voor de 992 GT2 RS.

Met dank aan Frank voor de tip!

Ook interessant!

  • nieuwe 911 GT2 RS
    Nieuwe 911 GT2 RS krijgt hybride aandrijflijn
  • Donkergroene 911 GT2 RS is sneller dan een Veyron
  • Porsche GT2 RS van Max Verstappen enorm in waarde gestegen
  • Nieuwste TechArt 911 is voorbode op GT2 RS

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

911, gt2-rs, Hybride, Porsche

Vorig bericht: « Maak je 5 Serie dikker met de M Performance parts!
Volgend bericht: Geen 25 maar VEEL meer EV’s aan boord van brandend schip [update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Loek zegt

    10 augustus 2023 om 11:48

    En je kunt de camber aanpassen door het stuur naar voren te trekken of naar achter te duwen? Of heeft Mercedes daar dan weer het octrooi voor ;)

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      10 augustus 2023 om 12:22

      😁👍

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 augustus 2023 om 14:01

      Dat was de toe, dus ik gok dat je je stuur hier omlaag of omhoog moet duwen/trekken ;-)

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    10 augustus 2023 om 12:27

    Geniaal natuurlijk. Maar dit lijkt mij iets wat je altijd in iedere bocht wilt, en wat de auto dus automatisch zelf kan doen?

    Login om te reageren
  3. ericc zegt

    10 augustus 2023 om 17:19

    Krijg je toch een zenuwinzinking als je de “Ring “ gaat doen!!

    Login om te reageren
  4. leaper035t zegt

    10 augustus 2023 om 19:59

    Loopt de 992-generatie op zijn einde mss?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North