• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Porsche Boxster loopt op lucht!

Auteur: robbie, gepost 29 september 2008 om 11:03 – 29 Reacties

Porsche Boxster op lucht


Kregen sommige Porsche fans vorige week al de schrik van hun leven toen ze hoorden dat RUF bezig was met het ontwikkelen van een electrische Boxster. Dan heb ik nu nog slechter nieuws, namelijk een Boxster die loopt op perslucht! Dat is weer eens wat anders dan een luchtgekoelde boxer motor.

De Boxster is ontwikkeld door het Amerikaanse bedrijf Air Fuel Auto en heeft de naam MIIN–AER (Minimaly Intrusive Intensely Pneumatic-Air Energy Recovery) meegekregen. De Boxster moet volgens zijn scheppers in staat zijn om een topsnelheid te bereiken van iets meer dan 100 km/u en met de hoeveelheid lucht die aan boord is kom je ongeveer 80 kilometer ver. Maar dit is echter pas fase 1. Uiteindelijk zou de Boxster in fase 3 een topsnelheid moeten hebben van 200 km/u en een range van ongeveer 160 kilometer.

Op zich een leuk initiatief natuurlijk. En in elk geval is een luchtaangedreven Porsche interessanter dan een Nano op lucht. Maar die Porsche maakt nu het geluid als of er brommertje aan komt tuffen (bekijk het filmpje HIERRR). Verschrikkelijk dus! (via: autobloggreen.com)

Porsche Boxster op lucht
Vergeet niet om op je luchtdrukmeter te kijken!

Porsche Boxster op lucht
Met al die persluchttanks hou je weinig ruimte meer over voor andere zaken.

Porsche Boxster op lucht
En zo ’tank’ je. Er komt ook een budgetuitvoering die je zelf kan opblazen.

GIMM Incorporated developed the MIIN–AER System (Patents Pending). The MIIN–AER System is a unique multi-stage process that optimizes energy through the use of natural gases in the air. We begin with the AER Supply which can be any gas (Nitrogen, or simply air). The air flows into the Volume Controls and is held by the Control Valves until signaled to flow out. The amount of air that flows from the Volume Control is determined by the Control Computer based on temperature monitors TM1, TM2 and TM3. If there is a temperature differential between the output TM3 and the input TM1 air will flow through the Energy Recovery Unit or via the Bypass Volume Control.The AER temperature and volume at the output (TM3) of the Energy Recovery Unit is higher than the input TM1.

The output from the Energy Recovery Unit and Bypass Volume Control flows to the Mixer. The AER from the Energy Recovery Unit is combined with the flow from the Bypass Volume Control. The AER is combined to optimize the efficiency of the MIIN–AER System. The AER is ionized and the temperature is measured at TM4 (*). The ionization process prevents boundary layers and maximizes air flow and efficiency throughout the system.

The Control Computer monitors the temperature, airflow, and pressure of the system and fine tunes the various components to ensure maximum efficiency and energy recovery.

Ook interessant!

  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • Porsche Boxster 25 Years rijtest
    Porsche Boxster 25 Years rijtest
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Wat is Porsche van plan met deze compacte sportwagen?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

boxster, lucht, milieu, Porsche

Vorig bericht: « Kijk! De nieuwe E-Klasse in een ander kleurtje
Volgend bericht: Is dit de nieuwe Audi A8? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hete_stefan zegt

    29 september 2008 om 11:09

    Daar wil ik wel naast staan bij het stoplicht

    Login om te reageren
  2. Johan zegt

    29 september 2008 om 11:11

    Jeetje.. ben ik al eerder dan de Saab Online? :D

    Een Porsche op perslucht? dan is het toch geen porsche meer?

    Login om te reageren
  3. mikey zegt

    29 september 2008 om 11:12

    Ik vind het wel leuk dat ze zoiets ontwikkelen maar waarom hangen ze het in een porsche!

    Login om te reageren
  4. Zoepie zegt

    29 september 2008 om 11:15

    Als ik het filmpje hoor zou ik eerder zeggen dat de bestuurder er zelf lucht aan het doorpersen is ;)

    Login om te reageren
  5. GOD zegt

    29 september 2008 om 11:21

    ik kom bijna niet meer bij van het lachen, ik verwachte geen best geluid maar dit scheten festijn slaat alles.

    Login om te reageren
  6. Mr. Marteen zegt

    29 september 2008 om 11:27

    Het zal ook wel een soort van gewichtsbesparing geven, denk ik. En dat zou een sportwagen wel weer ten goede komen.

    Login om te reageren
  7. Björn Borgmoer zegt

    29 september 2008 om 11:29

    Heeft hij nou een lekke uitlaat? Kom op zeg, daar wil je toch niet in gezien worden!? Een Porsche Fartster…

    Login om te reageren
  8. TBK zegt

    29 september 2008 om 11:53

    “Er komt ook een budgetuitvoering die je zelf kan opblazen.”

    LOL :D

    Login om te reageren
  9. q-oekje zegt

    29 september 2008 om 12:04

    komt vanavond een programma vol over dit soort dingen
    http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/40004478/

    Login om te reageren
  10. Benny zegt

    29 september 2008 om 12:06

    en een 0-100 in 100sec zo te zien

    Login om te reageren
  11. q-oekje zegt

    29 september 2008 om 12:07

    doe mij trouwens maar de geblazen versie

    Login om te reageren
  12. rotorhead zegt

    29 september 2008 om 12:08

    Puur afgaand op ’t geluid bij wegrijden: Zo, dat wil wel. (Doet ergens wat denken aan een pp-port Wankel)
    Maar als je dan kijkt hoe snel dat ding gaat… :lol:

    Login om te reageren
  13. GerreLekker zegt

    29 september 2008 om 12:17

    Bestaat al langer: in Frankrijk zijn bezig met de ‘aircar’ (ook zo’n scheten festijn) en in Australie rijden er op de groentenmarkt van die karretjes rond op perslucht (check maar op youtube)

    Login om te reageren
  14. Eric zegt

    29 september 2008 om 12:17

    In plaats van lucht kunnen ze beter lachgas gebruiken!!

    Login om te reageren
  15. Een betere ontwerper zegt

    29 september 2008 om 12:53

    Komt er ook een noodsysteem dat je met een rietje nog net genoeg lucht kan blijven blazen om binnen 80 kilometer een station te vinden?

    Login om te reageren
  16. RenJie zegt

    29 september 2008 om 12:55

    “Pneumatic” Wat een heerlijk woord is dat, telkens als ik het weer hoor, word ik helemaal blij :D

    Login om te reageren
  17. de sjonnies zegt

    29 september 2008 om 13:12

    Onzin aktie, het comprimeren van lucht kost gigantisch veel energie, de persluchtcilinders worden gloeiend heet als je ze volpompt met tot 300 BAR lucht ( de maximumdruk voor cilinders die je kunt kopen) en als de lucht afkoelt verlies je minimaal 10% aan druk
    Dus het genereren van de hoeveelheid perslucht zal meer energie kosten dan dezelfde auto op brandstof te laten rijden

    Login om te reageren
  18. Scar zegt

    29 september 2008 om 13:26

    De Porsche Fart doet zijn opwachting

    Login om te reageren
  19. Victor zegt

    29 september 2008 om 13:29

    van 0 naar 80 in 3 dagen.
    Als dit de toekomst is weet je s’nachts niet meer of je een mug op je slaapkamer hebt.

    Login om te reageren
  20. Edgar zegt

    29 september 2008 om 13:41

    dan gaat mn brommertje van 50cc’tjes nog harder!! die rijd 110 dus…

    Login om te reageren
  21. Guan zegt

    29 september 2008 om 14:15

    @de sjonnies; daar wilde ik bij aansluiten.
    In een eerder topic hebben we hier al lang voorgerekend gekregen dat het gebruik van perslucht om een auto aan te drijven totaal useless is vanwege alle energie verlies bij comprimeren en het ‘verbranden’.
    Natuurkundig gezien gewoon een slecht idee.

    Login om te reageren
  22. SPACEMAKER zegt

    29 september 2008 om 14:20

    is dit dan een waterkoker of een snelkookpan ???

    Login om te reageren
  23. revbd77 zegt

    29 september 2008 om 15:05

    een porsche op lucht! het moet niet gekker worden he? je zou kunnen stellen dat porsche rijders nu ook eens zuinig kunnen rijden, helaas heeft dat tot gevolg dat je kan worden ingehaald door een bejaarde op een solex das dus bepaald geen opsteker maarja het is weereens iets groens he.

    Login om te reageren
  24. papa zegt

    29 september 2008 om 16:24

    ronduit belachelijk, lijkt ook niet veel por in te zitten… bij een nano kan het nog, maar bij een porsche poepster is het niet om aan te horen

    Login om te reageren
  25. Niels zegt

    29 september 2008 om 18:02

    echt vooruit wil ie niet, maar ach, ik zal het maar luchtig opvatten :D

    Login om te reageren
  26. Rickert zegt

    29 september 2008 om 21:42

    hmm, hier zit een luchtje aan :-P

    Login om te reageren
  27. Scar zegt

    29 september 2008 om 22:47

    Die topsnelheid van 100 km/h zal dan toch in een beraf van 90 graden zijn. In fase 3 hebben ze er nog 400 kg extra ballast ingesmeten zodat hij nog sneller bergaf gaat.

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    29 september 2008 om 23:13

    Weet niet waarom, maar bij mij begint na het kijken van het filmpje ineens het liedje van Dr. Snuggles in mijn hoofd af te spelen…

    http://www.youtube.com/watch?v=5XhNP7sI6jA

    Login om te reageren
  29. Jeroen zegt

    30 september 2008 om 02:33

    OMG!!!!! je koopt voor 65000 euries een porsche, trekt t blok eruit en stopt er dan een snorkelmotor in!!! voor dat geld kan je wel wat leukers verzinnen. bv een e46 m3 kopen en dan naar eigen smaak opleuken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North