Deze puike Markplaats-M3 heeft gaas, en da’s zonde

Auteur: , 74 Reacties

Want verder verkeert deze Bimmer in prima staat.

Zou de E36 M3 ooit de heldenstatus van de E30 weten te evenaren? Geen mens weet het, maar wellicht is het gewoon een kwestie van tijd eer de prijzen van de eerste M3 met zes-in-lijn omhoog schieten. Niet dat ze nu supercheap zijn, want dit beestje heeft een vraagprijs van 35.900 euro en 63.000 km aan levenservaring.

De staat is volgens de verkopende partij perfect, een snelle blik in het interieur en onder de kap later moeten we toegeven dat de E36 er inderdaad netjes bij staat. Bovendien lijkt de coupé met z’n twee deuren minder designtechnisch nog beter te kloppen dan de eveneens fraaie sedan, die al eerder voorbij kwam.

Blijft alleen dat gaas in de grille over. Wellicht sla ik hier volledig de plank mis en betreft het gewoon een standaardfeature, maar wat mij betreft kan de M3 prima zonder. Al spuug ik er nu nog steeds niet op.



74 reacties

Een nette E92 M3 kan ook voor dit geld, je moet wel écht een liefhebber zijn om deze te kopen…
@scottishcarspotter2000: als ik in de markt zou zijn dan zou deze het worden. Wat een plaatje!
@dutchdriftking: zelfs terwijl het een import is?
via iPhone app
@dutchdriftking: maar ook voor 35k? Voor vijfendertig mille heb je de mooiste E46 ooit of zelfs een E92. Het enige wat in het voordeel spreekt voor se E36 is dat ie veel sneller was dan de E30, maar dat zijn de E46 en E92 ook…
@gtwillem: Ik heb een kronkel, ik weet het, maar de e36 is gewoon de BMW die ik wil. Dat een e46 beter is is zeker. Maar de auto heeft gewoon mijn hart gestolen. Als ik een goed bod op de VR6 krijg word deze ingeruild op een 328i coupe…..
Is geen rede om deze m3 niet aan te schaffen lijkt me.
Of zoals wij in België zeggen : ‘kiekendraad’
OT: het gaas lijkt me niet echt standaard . Dus demonteren die handel en even bij de bmw dealer het originele onderdeel bestellen ;)
Het viel mij niet eens zo op dat gaas
Jezus Christus, 36 mille? Gigantisch overpriced… Ik vind zo’n E36 M3 niet meer waard dan 8000 euro. Met een lage km-stand misschien 10 mille.

Maar goed, dan nog zou ik ‘m niet kopen, want ik vind het geen aantrekkelijk gestylede auto en hij is nog niet verlost van de sjonnie-zweem.
@Jochempie: het gaat er gelukkig ook niet om wat jij vind..:) zonder dollen, heb geen idee wat zoiets waard is, maar 36k lijkt me wel erg fors.
@sebasjuhh: Waard is hij wat de gek er voor geeft, en feit is dat de nette gedocumenteerde E36 M3’s aardig de lucht in gaan laatste paar jaar.
@Jochempie: Jaartje 7/8 geleden had je gelijk, maar sinds 2/3 jaar schieten de prijzen omhoog van nette gedocumenteerde exemplaren.
@bofkont: fout, schieten de VRAAGprijzen omhoog, maar de transactieprijzen niet..
@parker: is niet helemaal waar, ook een nette E36 M3 worden schaars, prijzen stijgen echt hard.
via iPhone app
@bofkont: no offence, maar 35k voor een totaal niet bijzondere E36 met 60k op de klok… Dat is gewoonweg ridicuul. Er zijn er nog zo veel van. En die heb je voor 5-10k. Mooie exemplaren halen 15-20k. En een GT, Lightweight, R, GT2/Imola Red zijn nog wat duurder, maar dit is een saaie, normale, grijze 3.0 welke in goede staat verkeerd, geïmporteerd, met weinig kilometers. Never nooit €35.000 waard. No way.
@gtwillem: klopt idd 35k voor deze is veel te duur.
@Jochempie: ik zou een goede en nette E46 opteren, want naar mijn verwachting gaan die pas echt geld opleveren in de toekomst.
@awesome: de E46 m3 is mijn top favoriet, maar heel erg hard stijgen geloof ik niet direct, zijn er nog teveel van.
@bofkont: in de toekomst…
Favoriet van velen, vandaar dat ze over een jaar of 10 zeer gewild zijn.
via iPhone app
@bofkont: nog even wachten. Maar een E46 M3 Conpetition of M3 CS over een paar jaar wordt de M3 die je moet hebben. CSL’s zijn al erg duur, dus de CS/Competition is de specificatie die je moet hebben. Met boekjes ;-).
De niertjrs mogen voor dat geld wel origineel….
@st220: deze nieren zijn origineel. De opliggende nieren kwamen pas bij de facelift in 1996 evenals het motorblok van 3.2 liter en 321 pk. Deze heeft een 3.0 met 286 pk
3.500 euro had mijn maatje ooit voor zo een ding afgetikt ..
Grilletje heb je voor 2 tientjes ..
@lincoln: dure spuitbus ;-).
Ik weet niet waar bij dit type BMW de aircoverdamper zit, maar als die daar achter de bumper zit kan ik me dit gaas prima voorstellen als keienvanger.
Had dit niet in de rubriek “lelijkste BMW van de afgelopen 20 jaar” geplaatst moeten worden ??
@lincoln: je hebt smaak, dat is duidelijk…
Minste M3, vind de prijs wat hoog ingezet.
Vers importje dat wel
Op het gebied van auto’s ben ik meer van OEM, maar dit stukje gaas is nu niet bepaald iets om een gehele titel aan te wijden….

Waar het om gaat is dat dit bedrag verre van realistisch is. De betreffende auto gaat hier van ze lang zal ze leven nooit voor verkocht worden. Steeds meer mensen denken als er M opstaat dat ze exorbitant hoge prijzen kunnen vragen. Niet altijd gerechtvaardigd. Bij de E30 deels wel, want daar zijn er nog maar heel weinig goede van en zijn er ook minder van geproduceerd. Echter die belachelijke prijzen die daar momenteel voor neergelegd worden…
@cpp1: 20/25k is wel haalbaar.
@mauritsh: dat gaasgrilletje zit er altijd in, maar hoort zwart te zijn (dus dan valt het niet op).
@gtwillem: pre-facelift > gaas > kleur van auto
@riceaux90: Thanks! Ik dacht dat ze allemaal een zwarte grille hebben, ben het zelf ook niet eerder tegengekomen.
Er is maar één persoon die we kunnen raadplegen omtrent het kippengaas-dilemma: AB-orakel @gtwillem natuurlijk!
;)
Voor een hele nette normale e36 M3 zou je toch tussen de 10k en 15k verwachten. Alleen special editions in perfecte staat gaan wel voor veel meer weg.
@remcott: Die tijden liggen alweer achter ons, een nette begint bij 20k, daaronder wordt de kwaliteit cq historie al wat dubieus
Zijn radiateur is er wel blij mee.
@gtwillem: Bij de pre-facelift e36 m3 is het gaas in de kleur van de auto.
@rico_degraaf: Maar de meeste hebben het zwart geverfd. Als ik even snel wat E36’s van voor de LCI, zijn er maar een paar die het nog in carosseriekleur hebben.
Ik heb wel een beetje moeite met de prijs. 35 mille voor een E36 is erg veel. Voor een M3 GT of M3 Imola Red kan ik het wel begrijpen, en als je een zeldzame M3-R of M3 Lightwheight hebt, kan het nog wel wat oplopen, maar dit is riducuul. Zo’n mooi of bijzonder exemplaar is dit ook weer niet. En je hebt prima E36’s M3 voor 20 mille minder:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/80405252?asrc=st

Deze heeft 65k gelopen en komt uit 1998, dus een van de laatste. Sommigen zijn aan het gokken op enorme stijgingen, maar kom op, we hebben het hier over een E36 M3. Een auto die matig ontvangen werd door de pers, de minste M3 is van alle generaties. En een auto met een magistrale opvolger die alles nét even beter deed: de E46, om maar te zwijgen over de E30.
@gtwillem: De E36 M3 is rap aan het stijgen Willem kwa prijs, 7/8 jaartjes terug kocht je nog een nette voor 10/12k, nu is 20/25K zo ineens realistisch, en ze gaan geheid duurder worden.
@bofkont: als ik even in Europa kijk wat er te koop staat, zijn de echte pareltjes de aparte uit uitvoeringen of modellen met een extreem lage kilometerstand. Het is gewoon een standaard M3. Niets mis mee, maar niets bijzonders. Er staan er zat te koop voor 15-22,5k die net zo mooi zijn en ook niet te veel hebben gelopen.

Wat mij wel opvalt: in NL staan de idioot dure exemplaren. Modellen welke in Dld gewoon rond de 15k zitten, zijn in Nederland 20-25k, met uitschieters naar 40k en een late SMG met 17k op de klok voor €60k.

Dat de M-modellen uiteindelijk allemaal in prijs gaan stijgen kan ik begrijpen, maar dit is wel een heel grote voorsprong nemen ;-). Er moeten er nog een paar gecrasht worden, nog een paar omgebouwd naar Ringtool en een bekende TV presentator moet eindelijk lieve woordjes erover zeggen.
@gtwillem: gedeeltelijk eens, maar ze zitten duidelijk in de lift.
@bofkont: daar zijn er teveel voor gemaakt en vraagprijzen zijn geen verkoopprijzen. Elkaars prijsverhogingen volgen op online vraagprijzen maakt nog niet dat men die bedragen er ook daadwerkelijk voor over heeft..
@gtwillem: Bij de prefacelift hoort het grilletje in de kleur van de auto.
@riceaux90: weet je dat zeker? Niet dat ik mijn ongelijk wil toegeven (ik kan er ook wel eens naast zitten), maar ik heb net even alle mooie 92-96 M3’s in Europa zitten afstruinen tijdens de F1 race, en er zijn er echt maar een paar die de grille in kleur hebben, bijna allemaal zijn zwart. Nu zijn er ook veel zwarte M3’s, maar ook de witte, rode, gele en zilveren M3’s hebben allemaal zwarte roostertjes. Of zijn die allemaal later zwart gemaakt?
Helaas een 3.0 en import, dus nog niet in 36.000 jaar.
@garepeug: je bedoelt gelukkig een 3.0 motor maar helaas een import zeker?
@lekbak: klopt, de 3.0 is het blok dat je wilt. Het liefst in een GT ;-).
@gtwillem: zijn die 3.2 blokken niet goed dan ?
@bmwpowerm5: De 3.2 is…nou ja, laten we het houden op van mindere kwaliteit…
@garepeug:
Import, dus er zal wel aan gebeund zijn. Is het niet aan de ophanging van achterste veerpoten dan zal het wel ringschade zijn.
En come on… Import en 60000 km.. Bij niemand gaat een NAP lampje branden.
@nord: Boekjes/documentatie, dealer historie kan uitsluitsel geven.
Maar hebt gelijk, vooral bij import goed opletten.
@garepeug: Wat is jullie probleem eigenlijk met importwagens?
@bmwtouring: sommige mensen denken dat alleen Nederlanders de auto’s goed onderhouden. Dat komt uiteraard omdat wij Nederlanders nooit gierig zijn en dus niet bezuinigen op de auto’s.
Voor die tijd was het een leuke auto. Als je je bedenkt dat deze auto de E30 verving, een auto die ontzettend populair was, de legendarische E30 M3 voortbracht en sportiviteit in elke vezel had zitten, dan kun je wel begrijpen dat dit model nogal als een schok kwam. Weg was de sportiviteit in het model en in de plaats kwam het statige a la Mercedes. Toen was het leuk en nieuw maar het was geen tijdloos design en dat blijkt wel.

It didn’t age well laten we maar zeggen…
Ik houd de modellenlijn van BMW al jaaaaren nie meer bij, maar deze lijkt me interessanter al is het een Amerikaanse uitvoering :

http://bringatrailer.com/2015/11/14/well-kept-arctic-silver-1995-bmw-m3/
Ik had er exact zo 1, in t Avusblauw, met oranje knippers. Uit 1994
Hij is origineel. Ook gaas en grilletjes. Zelfs nog oranje knipperlichten. Mooi!!! Alleen de radio eruit slopen en een BMW Bavaria erin.
@e38ossie: Waarom witte knippers niet ok zijn op een M, daar kan mijn verstand niet bij. Ooit de accessoire-catalogi uit die tijd gezien? Witte knippers waren gewoon door BMW leverbaar. Geef mij maar wit!
@bmwtouring: de accessoire folder uit die tijd heb ik inderdaad wel liggen. En de witte knipperlichten stonden er pas in nadat de 321 pk versie is gekomen. Daarvoor niet leverbaar. Maar ik bedoelde er eigenlijk alleen mee te zeggen dat deze auto niet “verprutst” is zoals zovele.
Dat geneuzel van import auto’s altijd. Als de auto toch goed en dealer onderhouden is maakt het geen reet uit waar hij gereden heeft. Hij wordt toch ook gemaakt in München en niet in Nederland.
@thomasthomas: ik dacht net hetzelfde… Als ik een goede BMW nodig heb voor een betaalbare prijs, dan haal in er eentje in Duitsland. Al 2 keer gedaan, geen spijt van!
@thomasthomas:

Volvo kopers zijn het ergst ..
Als er in de onderhoudshistorieboekjes staat dat er nieuwe olie in zit .. Dan kan het gewoon pikzwarte teer zijn maar voor hun is het verse olie ..
Maarja .. Voor mensen die geen verstand van auto’s hebben zijn boekjes heeeeeel belangrijk ..

Een gezonde auto is gezond .. Punt uit ..
@lincoln:
En verstand van autos is een begrip dat niet bestaat zei iemand ooit eens…
@super:

Klopt .. Bedoel dan ook verstand van techniek ..
Dank voor de correctie ..
Ik geef 5k… Biet de mooiste m3, denk niet dat ik m mee krijg
MarktplaatsBlog.nl
Alleen jammer van het kenteken. Voor de rest een gaaf ding !
@jmebeek34: Jullie Nederlanders hebben echt een kentekenfetish… Het gaat hem toch om de auto, niet?
Nou en of dat gaas origineel is. Ik ben zelf eigenaar van een E36 M3 3.0 dus weet waar ik het over heb. Net als deze grijze een mooie originele, o.a. ook met oranje knipperlichten, maar dan in Daytona Violet.
Ik zou voor dat geld voor een e46 gaan dan hou je ook nog geld over ook
En deze M3 3.2 sedan uit 1995 bij Premium Classics in Vught…
Even € 32.500,- stuk slaan maar dan heb je ook wat.

http://www.premiumclassics.nl/index.php/news/456/21/BMW-M3-3-2-E36-Sedan-Bostongroen-Schuifdak-71-000km.html

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).