• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze puike Markplaats-M3 heeft gaas, en da’s zonde

Auteur: Author, gepost 15 november 2015 om 16:02 – 74 Reacties

Afbeelding Deze puike Markplaats-M3 heeft gaas, en da’s zondeAfbeelding Deze puike Markplaats-M3 heeft gaas, en da’s zondeAfbeelding Deze puike Markplaats-M3 heeft gaas, en da’s zondeAfbeelding Deze puike Markplaats-M3 heeft gaas, en da’s zondeAfbeelding Deze puike Markplaats-M3 heeft gaas, en da’s zonde

Deze puike Markplaats-M3 heeft gaas, en da's zonde
Want verder verkeert deze Bimmer in prima staat.

Zou de E36 M3 ooit de heldenstatus van de E30 weten te evenaren? Geen mens weet het, maar wellicht is het gewoon een kwestie van tijd eer de prijzen van de eerste M3 met zes-in-lijn omhoog schieten. Niet dat ze nu supercheap zijn, want dit beestje heeft een vraagprijs van 35.900 euro en 63.000 km aan levenservaring.

De staat is volgens de verkopende partij perfect, een snelle blik in het interieur en onder de kap later moeten we toegeven dat de E36 er inderdaad netjes bij staat. Bovendien lijkt de coupé met z’n twee deuren minder designtechnisch nog beter te kloppen dan de eveneens fraaie sedan, die al eerder voorbij kwam.

Blijft alleen dat gaas in de grille over. Wellicht sla ik hier volledig de plank mis en betreft het gewoon een standaardfeature, maar wat mij betreft kan de M3 prima zonder. Al spuug ik er nu nog steeds niet op.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, Coupe, e36, M3, marktplaats, occasion

Vorig bericht: « Is dit de lelijkste Mercedes van de afgelopen 20 jaar?
Volgend bericht: Internet gaat los: #placesalonsowouldratherbe »

Lees Interacties

Reacties

  1. scottishcarspotter2000 zegt

    15 november 2015 om 16:06

    Een nette E92 M3 kan ook voor dit geld, je moet wel écht een liefhebber zijn om deze te kopen…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 november 2015 om 23:30

      @scottishcarspotter2000: als ik in de markt zou zijn dan zou deze het worden. Wat een plaatje!

      Login om te reageren
      • beefcake zegt

        15 november 2015 om 23:42

        @dutchdriftking: zelfs terwijl het een import is?

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        16 november 2015 om 00:30

        @dutchdriftking: maar ook voor 35k? Voor vijfendertig mille heb je de mooiste E46 ooit of zelfs een E92. Het enige wat in het voordeel spreekt voor se E36 is dat ie veel sneller was dan de E30, maar dat zijn de E46 en E92 ook…

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          16 november 2015 om 09:10

          @gtwillem: Ik heb een kronkel, ik weet het, maar de e36 is gewoon de BMW die ik wil. Dat een e46 beter is is zeker. Maar de auto heeft gewoon mijn hart gestolen. Als ik een goed bod op de VR6 krijg word deze ingeruild op een 328i coupe…..

          Login om te reageren
  2. fmgarcia zegt

    15 november 2015 om 16:06

    Is geen rede om deze m3 niet aan te schaffen lijkt me.

    Login om te reageren
  3. cadrez zegt

    15 november 2015 om 16:07

    Of zoals wij in België zeggen : ‘kiekendraad’
    OT: het gaas lijkt me niet echt standaard . Dus demonteren die handel en even bij de bmw dealer het originele onderdeel bestellen ;)

    Login om te reageren
  4. logistiek zegt

    15 november 2015 om 16:10

    Het viel mij niet eens zo op dat gaas

    Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    15 november 2015 om 16:11

    Jezus Christus, 36 mille? Gigantisch overpriced… Ik vind zo’n E36 M3 niet meer waard dan 8000 euro. Met een lage km-stand misschien 10 mille.

    Maar goed, dan nog zou ik ‘m niet kopen, want ik vind het geen aantrekkelijk gestylede auto en hij is nog niet verlost van de sjonnie-zweem.

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      15 november 2015 om 16:26

      @Jochempie: het gaat er gelukkig ook niet om wat jij vind..:) zonder dollen, heb geen idee wat zoiets waard is, maar 36k lijkt me wel erg fors.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        15 november 2015 om 17:45

        @sebasjuhh: Waard is hij wat de gek er voor geeft, en feit is dat de nette gedocumenteerde E36 M3’s aardig de lucht in gaan laatste paar jaar.

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      15 november 2015 om 17:46

      @Jochempie: Jaartje 7/8 geleden had je gelijk, maar sinds 2/3 jaar schieten de prijzen omhoog van nette gedocumenteerde exemplaren.

      Login om te reageren
      • parker zegt

        15 november 2015 om 19:50

        @bofkont: fout, schieten de VRAAGprijzen omhoog, maar de transactieprijzen niet..

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          15 november 2015 om 20:32

          @parker: is niet helemaal waar, ook een nette E36 M3 worden schaars, prijzen stijgen echt hard.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            16 november 2015 om 00:34

            @bofkont: no offence, maar 35k voor een totaal niet bijzondere E36 met 60k op de klok… Dat is gewoonweg ridicuul. Er zijn er nog zo veel van. En die heb je voor 5-10k. Mooie exemplaren halen 15-20k. En een GT, Lightweight, R, GT2/Imola Red zijn nog wat duurder, maar dit is een saaie, normale, grijze 3.0 welke in goede staat verkeerd, geïmporteerd, met weinig kilometers. Never nooit €35.000 waard. No way.

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              16 november 2015 om 09:17

              @gtwillem: klopt idd 35k voor deze is veel te duur.

              Login om te reageren
    • awesome zegt

      15 november 2015 om 19:45

      @Jochempie: ik zou een goede en nette E46 opteren, want naar mijn verwachting gaan die pas echt geld opleveren in de toekomst.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        15 november 2015 om 20:33

        @awesome: de E46 m3 is mijn top favoriet, maar heel erg hard stijgen geloof ik niet direct, zijn er nog teveel van.

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          15 november 2015 om 22:22

          @bofkont: in de toekomst…
          Favoriet van velen, vandaar dat ze over een jaar of 10 zeer gewild zijn.

          Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          16 november 2015 om 00:46

          @bofkont: nog even wachten. Maar een E46 M3 Conpetition of M3 CS over een paar jaar wordt de M3 die je moet hebben. CSL’s zijn al erg duur, dus de CS/Competition is de specificatie die je moet hebben. Met boekjes ;-).

          Login om te reageren
  6. st220 zegt

    15 november 2015 om 16:12

    De niertjrs mogen voor dat geld wel origineel….

    Login om te reageren
    • eindhovenaar83 zegt

      15 november 2015 om 17:31

      @st220: deze nieren zijn origineel. De opliggende nieren kwamen pas bij de facelift in 1996 evenals het motorblok van 3.2 liter en 321 pk. Deze heeft een 3.0 met 286 pk

      Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    15 november 2015 om 16:15

    3.500 euro had mijn maatje ooit voor zo een ding afgetikt ..
    Grilletje heb je voor 2 tientjes ..

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 november 2015 om 17:51

      @lincoln: dure spuitbus ;-).

      Login om te reageren
  8. volvo-s60-adept zegt

    15 november 2015 om 16:17

    Ik weet niet waar bij dit type BMW de aircoverdamper zit, maar als die daar achter de bumper zit kan ik me dit gaas prima voorstellen als keienvanger.

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    15 november 2015 om 16:17

    Had dit niet in de rubriek “lelijkste BMW van de afgelopen 20 jaar” geplaatst moeten worden ??

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      15 november 2015 om 19:20

      @lincoln: je hebt smaak, dat is duidelijk…

      Login om te reageren
  10. toniominestrone zegt

    15 november 2015 om 16:21

    Minste M3, vind de prijs wat hoog ingezet.

    Login om te reageren
  11. samasama zegt

    15 november 2015 om 16:22

    Vers importje dat wel

    Login om te reageren
  12. cpp1 zegt

    15 november 2015 om 16:26

    Op het gebied van auto’s ben ik meer van OEM, maar dit stukje gaas is nu niet bepaald iets om een gehele titel aan te wijden….

    Waar het om gaat is dat dit bedrag verre van realistisch is. De betreffende auto gaat hier van ze lang zal ze leven nooit voor verkocht worden. Steeds meer mensen denken als er M opstaat dat ze exorbitant hoge prijzen kunnen vragen. Niet altijd gerechtvaardigd. Bij de E30 deels wel, want daar zijn er nog maar heel weinig goede van en zijn er ook minder van geproduceerd. Echter die belachelijke prijzen die daar momenteel voor neergelegd worden…

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      15 november 2015 om 17:47

      @cpp1: 20/25k is wel haalbaar.

      Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    15 november 2015 om 16:28

    @mauritsh: dat gaasgrilletje zit er altijd in, maar hoort zwart te zijn (dus dan valt het niet op).

    Login om te reageren
    • riceaux90 zegt

      15 november 2015 om 16:53

      @gtwillem: pre-facelift > gaas > kleur van auto

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 november 2015 om 17:01

        @riceaux90: Thanks! Ik dacht dat ze allemaal een zwarte grille hebben, ben het zelf ook niet eerder tegengekomen.

        Login om te reageren
  14. 123bat zegt

    15 november 2015 om 16:35

    Er is maar één persoon die we kunnen raadplegen omtrent het kippengaas-dilemma: AB-orakel @gtwillem natuurlijk!
    ;)

    Login om te reageren
  15. remcott zegt

    15 november 2015 om 16:37

    Voor een hele nette normale e36 M3 zou je toch tussen de 10k en 15k verwachten. Alleen special editions in perfecte staat gaan wel voor veel meer weg.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      15 november 2015 om 19:46

      @remcott: Die tijden liggen alweer achter ons, een nette begint bij 20k, daaronder wordt de kwaliteit cq historie al wat dubieus

      Login om te reageren
  16. clarkson zegt

    15 november 2015 om 16:37

    Zijn radiateur is er wel blij mee.

    Login om te reageren
  17. rico_degraaf zegt

    15 november 2015 om 16:42

    @gtwillem: Bij de pre-facelift e36 m3 is het gaas in de kleur van de auto.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 november 2015 om 17:17

      @rico_degraaf: Maar de meeste hebben het zwart geverfd. Als ik even snel wat E36’s van voor de LCI, zijn er maar een paar die het nog in carosseriekleur hebben.

      Login om te reageren
  18. gtwillem zegt

    15 november 2015 om 16:45

    Ik heb wel een beetje moeite met de prijs. 35 mille voor een E36 is erg veel. Voor een M3 GT of M3 Imola Red kan ik het wel begrijpen, en als je een zeldzame M3-R of M3 Lightwheight hebt, kan het nog wel wat oplopen, maar dit is riducuul. Zo’n mooi of bijzonder exemplaar is dit ook weer niet. En je hebt prima E36’s M3 voor 20 mille minder:

    http://ww3.autoscout24.nl/classified/80405252?asrc=st

    Deze heeft 65k gelopen en komt uit 1998, dus een van de laatste. Sommigen zijn aan het gokken op enorme stijgingen, maar kom op, we hebben het hier over een E36 M3. Een auto die matig ontvangen werd door de pers, de minste M3 is van alle generaties. En een auto met een magistrale opvolger die alles nét even beter deed: de E46, om maar te zwijgen over de E30.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      15 november 2015 om 17:50

      @gtwillem: De E36 M3 is rap aan het stijgen Willem kwa prijs, 7/8 jaartjes terug kocht je nog een nette voor 10/12k, nu is 20/25K zo ineens realistisch, en ze gaan geheid duurder worden.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 november 2015 om 19:42

        @bofkont: als ik even in Europa kijk wat er te koop staat, zijn de echte pareltjes de aparte uit uitvoeringen of modellen met een extreem lage kilometerstand. Het is gewoon een standaard M3. Niets mis mee, maar niets bijzonders. Er staan er zat te koop voor 15-22,5k die net zo mooi zijn en ook niet te veel hebben gelopen.

        Wat mij wel opvalt: in NL staan de idioot dure exemplaren. Modellen welke in Dld gewoon rond de 15k zitten, zijn in Nederland 20-25k, met uitschieters naar 40k en een late SMG met 17k op de klok voor €60k.

        Dat de M-modellen uiteindelijk allemaal in prijs gaan stijgen kan ik begrijpen, maar dit is wel een heel grote voorsprong nemen ;-). Er moeten er nog een paar gecrasht worden, nog een paar omgebouwd naar Ringtool en een bekende TV presentator moet eindelijk lieve woordjes erover zeggen.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          15 november 2015 om 20:35

          @gtwillem: gedeeltelijk eens, maar ze zitten duidelijk in de lift.

          Login om te reageren
      • parker zegt

        15 november 2015 om 19:52

        @bofkont: daar zijn er teveel voor gemaakt en vraagprijzen zijn geen verkoopprijzen. Elkaars prijsverhogingen volgen op online vraagprijzen maakt nog niet dat men die bedragen er ook daadwerkelijk voor over heeft..

        Login om te reageren
  19. riceaux90 zegt

    15 november 2015 om 16:49

    @gtwillem: Bij de prefacelift hoort het grilletje in de kleur van de auto.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 november 2015 om 19:45

      @riceaux90: weet je dat zeker? Niet dat ik mijn ongelijk wil toegeven (ik kan er ook wel eens naast zitten), maar ik heb net even alle mooie 92-96 M3’s in Europa zitten afstruinen tijdens de F1 race, en er zijn er echt maar een paar die de grille in kleur hebben, bijna allemaal zijn zwart. Nu zijn er ook veel zwarte M3’s, maar ook de witte, rode, gele en zilveren M3’s hebben allemaal zwarte roostertjes. Of zijn die allemaal later zwart gemaakt?

      Login om te reageren
  20. garepeug zegt

    15 november 2015 om 17:10

    Helaas een 3.0 en import, dus nog niet in 36.000 jaar.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      15 november 2015 om 17:33

      @garepeug: je bedoelt gelukkig een 3.0 motor maar helaas een import zeker?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 november 2015 om 17:52

        @lekbak: klopt, de 3.0 is het blok dat je wilt. Het liefst in een GT ;-).

        Login om te reageren
        • bmwpowerm5 zegt

          15 november 2015 om 20:26

          @gtwillem: zijn die 3.2 blokken niet goed dan ?

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            16 november 2015 om 08:31

            @bmwpowerm5: De 3.2 is…nou ja, laten we het houden op van mindere kwaliteit…

            Login om te reageren
    • nord zegt

      15 november 2015 om 17:36

      @garepeug:
      Import, dus er zal wel aan gebeund zijn. Is het niet aan de ophanging van achterste veerpoten dan zal het wel ringschade zijn.
      En come on… Import en 60000 km.. Bij niemand gaat een NAP lampje branden.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        15 november 2015 om 17:49

        @nord: Boekjes/documentatie, dealer historie kan uitsluitsel geven.
        Maar hebt gelijk, vooral bij import goed opletten.

        Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      15 november 2015 om 19:22

      @garepeug: Wat is jullie probleem eigenlijk met importwagens?

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        15 november 2015 om 19:52

        @bmwtouring: sommige mensen denken dat alleen Nederlanders de auto’s goed onderhouden. Dat komt uiteraard omdat wij Nederlanders nooit gierig zijn en dus niet bezuinigen op de auto’s.

        Login om te reageren
  21. Rick-dos zegt

    15 november 2015 om 17:29

    Voor die tijd was het een leuke auto. Als je je bedenkt dat deze auto de E30 verving, een auto die ontzettend populair was, de legendarische E30 M3 voortbracht en sportiviteit in elke vezel had zitten, dan kun je wel begrijpen dat dit model nogal als een schok kwam. Weg was de sportiviteit in het model en in de plaats kwam het statige a la Mercedes. Toen was het leuk en nieuw maar het was geen tijdloos design en dat blijkt wel.

    It didn’t age well laten we maar zeggen…

    Login om te reageren
  22. desjonnies zegt

    15 november 2015 om 18:02

    Ik houd de modellenlijn van BMW al jaaaaren nie meer bij, maar deze lijkt me interessanter al is het een Amerikaanse uitvoering :

    http://bringatrailer.com/2015/11/14/well-kept-arctic-silver-1995-bmw-m3/

    Login om te reageren
  23. sanderm3 zegt

    15 november 2015 om 18:06

    Ik had er exact zo 1, in t Avusblauw, met oranje knippers. Uit 1994

    Login om te reageren
  24. e38ossie zegt

    15 november 2015 om 18:25

    Hij is origineel. Ook gaas en grilletjes. Zelfs nog oranje knipperlichten. Mooi!!! Alleen de radio eruit slopen en een BMW Bavaria erin.

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      15 november 2015 om 19:26

      @e38ossie: Waarom witte knippers niet ok zijn op een M, daar kan mijn verstand niet bij. Ooit de accessoire-catalogi uit die tijd gezien? Witte knippers waren gewoon door BMW leverbaar. Geef mij maar wit!

      Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        15 november 2015 om 20:59

        @bmwtouring: de accessoire folder uit die tijd heb ik inderdaad wel liggen. En de witte knipperlichten stonden er pas in nadat de 321 pk versie is gekomen. Daarvoor niet leverbaar. Maar ik bedoelde er eigenlijk alleen mee te zeggen dat deze auto niet “verprutst” is zoals zovele.

        Login om te reageren
  25. thomasthomas zegt

    15 november 2015 om 19:19

    Dat geneuzel van import auto’s altijd. Als de auto toch goed en dealer onderhouden is maakt het geen reet uit waar hij gereden heeft. Hij wordt toch ook gemaakt in München en niet in Nederland.

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      15 november 2015 om 19:24

      @thomasthomas: ik dacht net hetzelfde… Als ik een goede BMW nodig heb voor een betaalbare prijs, dan haal in er eentje in Duitsland. Al 2 keer gedaan, geen spijt van!

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 november 2015 om 20:01

      @thomasthomas:

      Volvo kopers zijn het ergst ..
      Als er in de onderhoudshistorieboekjes staat dat er nieuwe olie in zit .. Dan kan het gewoon pikzwarte teer zijn maar voor hun is het verse olie ..
      Maarja .. Voor mensen die geen verstand van auto’s hebben zijn boekjes heeeeeel belangrijk ..

      Een gezonde auto is gezond .. Punt uit ..

      Login om te reageren
      • super zegt

        15 november 2015 om 23:04

        @lincoln:
        En verstand van autos is een begrip dat niet bestaat zei iemand ooit eens…

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          16 november 2015 om 05:19

          @super:

          Klopt .. Bedoel dan ook verstand van techniek ..
          Dank voor de correctie ..

          Login om te reageren
  26. dutchcorvette zegt

    15 november 2015 om 19:57

    Ik geef 5k… Biet de mooiste m3, denk niet dat ik m mee krijg

    Login om te reageren
  27. thezonda zegt

    15 november 2015 om 20:49

    MarktplaatsBlog.nl

    Login om te reageren
  28. jmebeek34 zegt

    15 november 2015 om 21:30

    Alleen jammer van het kenteken. Voor de rest een gaaf ding !

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      16 november 2015 om 20:42

      @jmebeek34: Jullie Nederlanders hebben echt een kentekenfetish… Het gaat hem toch om de auto, niet?

      Login om te reageren
  29. MarkNauta zegt

    15 november 2015 om 22:52

    Nou en of dat gaas origineel is. Ik ben zelf eigenaar van een E36 M3 3.0 dus weet waar ik het over heb. Net als deze grijze een mooie originele, o.a. ook met oranje knipperlichten, maar dan in Daytona Violet.

    Login om te reageren
  30. jasper_vanderveen zegt

    16 november 2015 om 08:39

    Ik zou voor dat geld voor een e46 gaan dan hou je ook nog geld over ook

    Login om te reageren
  31. ivo_vandersande zegt

    16 november 2015 om 17:33

    En deze M3 3.2 sedan uit 1995 bij Premium Classics in Vught…
    Even € 32.500,- stuk slaan maar dan heb je ook wat.

    http://www.premiumclassics.nl/index.php/news/456/21/BMW-M3-3-2-E36-Sedan-Bostongroen-Schuifdak-71-000km.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North