Deze raszuivere sportsedan is nu nog sportiever

Auteur: , 20 Reacties

Betaalbaar, krachtig en achterwielaandrijving. Deze doet bijna alles goed.

Per land kan het nog weleens verschillen welk imago een merk heeft. Zo is Volkswagen in Europa een mainstream merk, maar op andere markten staat het merk iets hoger gepositioneerd. Voor Toyota geldt ook zoiets. In veel landen is het een degelijk, betrouwbaar merk in de middenklasse, maar in Japan staan ze net even wat hoger in de pikorde.

Voor lange tijd had Toyota dan ook geen luxemerk nodig, zoals ze dat wel wel nodig hadden in de Verenigde Staten en Europa. Anno 2019 is Lexus ook vertegenwoordigd in Japan, maar zijn er óók prestigieuze Toyota sedans. Denk aan de Century, maar ook de Toyota Crown. Deze is onlangs geheel vernieuwd en nu vond Toyota het tijd voor een extra sportieve variant, de zogenaamde Crown Sport Style. Goede naam.

Toyota Crown

De Sport Style is voornamelijk qua stijl iets sportiever. Kijk naar de 18″ lichtmetalen velgen of de LED-koplampen. Er is nu een honingraatgrille en deze is ook nog eens in donker metaalkleur afgewerkt. Ook wat normaal chroom is, zoals de strip boven de kentekenplaat achter, is donkerder dan normaal.In het interieur is de Crown een stuk sportiever aangekleed met sportstoelen en donkere hemelbekleding.

Toyota Crown

De Crown is voorzien van achterwielaandrijving, dus een goede basis voor een fijn rijdende en sportieve sedan. Er zijn twee aandrijflijnen mogelijk. De eerste is een 2.5 liter Atkinson viercilinder met elektromotor, de Crown Hybrid, maar de 2.0 viercilinder turbo klinkt veel interessanter en mag van ons sowieso aangeboden worden in de Lexus IS. Mocht je achterwielaandrijving veel te spannend vinden, dan is er goed nieuws: vierwielaandrijving is ook mogelijk. Prijzen in Japan zijn bekend, omgerekend zo’n 46.300 euro. In Nederland zou dat neerkomen komen op 125.000 euro, waarschijnlijk.



20 reacties

Die rode is wel erg lekker 😍😍😍
Ik dacht dat ik depri werd van de Duitse prijzen vergeleken met Nederland.
@CL65: De berekening in het artikel is volledig uit de lucht gegrepen qua hoogte, maar dankzij onze regering niet ondenkbaar dat dit het geval is. IEDERE auto is in Nederland te duur, maar dat krijg je nou eenmaal met de regering die alleen maar luistert naar de milieu lobby, en dat ze het beste jongetje/meisje/hetje uit de klas willen zijn voor Brussel. Allemaal naaierij van de Nederlandse burgers.
@rike: bla bla bla beste jongetje van de klas bla bla bla, overheid luistert alleen naar linkse milieulobby bla bla bla. Wat zijn we met zijn alleen zielig, hè? En wat hebben we het slecht.
Zeiken en zaniken is het enige waar we in NL goed in zijn. Oh nee, er zijn ook nog enkele sporters die super presteren. Maar dat zal dan wel weer dopinggerelateerd zijn.
 
On: ik zie dagelijks erg veel nieuwe auto’s op de weg. Als ze echt te duur waren dan zouden er een stuk minder rondrijden. Ik denk dus dat het allemaal best wel meevalt. En het zou zomaar kunnen dat ze ergens anders goedkoper zijn. Maar daar zijn dan weer andere (meestal echte) problemen.
 
Kortom, maak je niet zo druk om eerste wereld problemen en probeer te genieten van de mooie auto’s die hier wel degelijk rondrijden. Word je een stuk gelukkiger van.
@milvus: Dat jij het normaal vindt dat auto’s 30 tot 40% beter zijn dan in onze buurlanden terwijl die landen vrijwel dezelfde welvaart en stabiliteit hebben als wij, is geen reden om anderen maar meteen tot klagers uit te roepen meneer de boomknuffelaar !
@dawwg: * 30 to 40% duurder zijn
Smaken verschillen, maar ik word er niet warm van… Het lijkt net alsof de voorkant van was gemaakt is en wat te dicht bij de verwarming heeft gestaan.
@kees66: ja, dacht precies hetzelfde.
@kees66: heeeeeerlijk geformuleerd!
Niet mijn smaak, kan dit niet mooi vinden.
De Nederlandse overheid weet bijna alles wat leuk is kapot te belasten. Sad, so sad.
Mooie auto om te zien maar ik kan echt niet wennen aan die trend van alsmaar groter wordende grille’s. Als ik dit zo zie ben ik blij met mijn oude golf😂
Alles is idd duur. Weet je wat nog erger is… wanneer deze auto 6 jr lang al bijv ned kenteken staat en destijds nieuw waarde boven 1 ton was . Nergens normaal kan verzekeren.ik kan nog steeds niet begrijpen dat we in nederland absurd hoge premie betalem vergeleken omringde landen
@elemento: verzekering is juist lager in NL dan in BE heb ik het idee. Als ik vergelijk met mijn collegae iig. De rest is idd veel duurder.
Ik vind hem fraaier dan menig corpulente Duitse priemiejum en ook een stuk beter te behappen dan die geforceerde Lexus modellen van tegenwoordig. Zelfs die grote grille kan -ie goed hebben.

Jammer dat de kans dat je deze in Nederland in het wild gaat tegenkomen, nihil is. Dit is toch zó veel leuker dan de zoveelste A6, E Klasse of 5 Serie.
Kennelijk kan de Japanse overheid er ook wat van als deze Crown daar al ruim 46 mille kost…

Even ter vergelijking, een Lexus ES 300, die de Crown met groot gemak naar de kroon steekt, kost hier met een vanaf prijs van zo’n 53 mille niet eens zo veel meer.
We vinden het allemaal mooi, maar geen hond in Europa zal er eentje kopen.
@dutchdriftking: ik heb een Toyota Crown. Weliswaar geen nieuwe, maar wel een relatief jonge (2004)
@rd1991: even gekeken, wijs ding! Zit nu te denken, bij mij in de straat heeft iemand er eentje welke er op lijkt (kan ook Lexus zijn) Coupé, en een heel dik (maar dan echt heel dik) geluid. Aangezien de eigenaar ook een behoorlijk opgefokte Supra heb heb ik zo’n vermoeden dat deze ook wel eens rap kan zijn.
Nice!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).