Deze ‘Ringrecord houder is spotgoedkoop

Auteur: , 28 Reacties

Uiteraard is het allemaal relatief.

Supercars en rondetijden op de Nordschleife. Het is altijd een dingetje geweest. Heel erg leuk dat je een auto maakt die waanzinnig snel in een rechte lijn gaat en ook aardig de bocht om kan, maar totdat de auto op de Nordschleife een toptijd weet neer te zitten, stelt dat niet zo veel voor. Op dit moment lijkt het wel alsof elke week het record scherper gesteld wordt. Dat klopt ook, maar helemaal eerijk is de vergelijking niet. Er zijn wat wijzigingen aan de baan geweest waardoor de baan sneller is geworden. Zo zijn de 911 GT2 RS (6:47) en 911 GT3 RS (6:56) sneller dan de 918 hypercar (6:57). De 918 deed het echter nog op de ‘oude’ Nordschleife, de andere twee op de nieuwe.

Gumpert Apollo S '09

Als we kijken op deze lange lijst van Nordschleife tijden, dan valt de tijd van deze Gumpert Apollo S op. Dit was geen eigen test in de meest optimale omstandigheden. Ze hebben de baan gehuurd, en terwijl het Duitse Sport Auto de boel in de gaten hield, ging Florian Gruber er even goed voor zitten. Zijn tijd was een bizar snelle 7:11. De video kun je hier bekijken. Voor de goede context, dat was in 2009, bijna 9 jaar geleden. Ondanks dat het zeker een sterke auto was, valt het vermogen van 700 pk eigenlijk best mee.

Gumpert Apollo S '09

Die zevenhonderd paarden worden opgewekt uit een 4172cc metende achtcilinder met veertig kleppen en twee enorme turbo’s. Het blok is afkomstig uit de eerste generatie van de Audi RS6 en leverde in standaard-trim 450 pk. Dankzij MTM (geen onbekende met de RS6) wordt het vermogen opgekrikt naar 700 pk. Omdat de Gumpert Apollo bijzonder licht is (zo’n 1.200 kilogram) zijn de prestaties uitstekend. 0-100 km/u haal je in drie seconden en de topsnelheid bedraagt maar liefst 360 km/u. 0-300 km/u doet ‘ie in 26,7 seconden. De prijs van dat alles valt heel erg mee, want de eigenaar wil er graag 333.000 euro voor hebben. Ongeveer op het niveau van een Porsche 911 GT2 RS of Lamborghini Huracan Performante. Gezien de exclusiviteit en bruutheid van dit exemplaar een koopje.



28 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Als deze auto op die oude langzamere baan al zo’n toptijd neerzette, waarom gaan ze er nu niet nóg eens overheen om te kijken hoe snel hij nu eroverheen kan gaan?
@rickross: vanwege het feit dat dat een dure grap is. Zeker als je ‘em daarbij in de prak rijdt.
@fisto: dan moet je ‘m niet in de prak rijden…
@dsdh: Ja. Dat scheelt altijd een hoop. Vorige week nog; m’n auto drie keer niet in de prak gereden. Man. Ik hou geld over deze maand! ;-) #Flauw
@rickross: omdat Gumpert niet meer bestaat. Dus who cares?
Ringrecord of goeie looks, je kan niet altijd alles hebben. Doe mij die 993 RS maar die erbij staat…
@davelepeef: getver je bent sneller. Nou voor mijn dan dat fordje wat erachter staat.
@jpoers: OK, ik heb gezocht en niets gevonden… Waar heb je het over??
@davelepeef: Ford GT😉
Al die lelijkheid zit er dan ook nog eens bij he! Echt geen geld….
De enige Apollo die ik ooit gezien heb is de zwarte die vaak rondjes doet op de Ring. Mooi is die niet, maar wel vet.
@deora: Apollo Creed bedoel je?
@deora: in dat zwart valt de vormgeving een beetje weg. Op zich is het natuurlijk wel een wreed apparaat.
Wat een lelijke en lange pook.
@ikleesookoverautos: komt uit de rallysport… dan hoef je niet zo ver van je stuur af met je hand om te schakelen
Bruut & Lelijk. Check.
Net zo mooi als zn naam: Maar je zij dat je een supercar had? Ja dit is hem. Wat is t dan? Een Gumpert. Ah, en (genderneutraal woord) loopt de andere kant op.
@vtie: genderneutraal of niet maar zij=zei.
Philips tandenborstel als pook.
Dik 3 ton en dan krijg je een tennisbal als pookknop
Toch liever een Porsche!
Exclusief of niet, sommige klanten moeten echt tegen zichzelf beschermd worden inzake kleurkeuze’s. Er moet toch wel 1 persoon in die fabriek aanwezig zijn die even kon zeggen: “nein nein nein!!!!”
Wat staat er rechtsachter naast de Range Rover?
@robertus: Lijkt op een Saleen S7, al durf ik m’n hand er niet voor in het vuur steken…
Klopt die 0-300 tijd wel?

De BMW M5 V10 G-Power Hurricane RR Touring doet al 0-300 km/h in 25.6 sec.
@v10m5: Die Apollo heeft veel meer downforce. Wat op hoge snelheid steeds meer een rol gaat spelen qua drag.
700pk uit een VAG blok, zal wel een flinke slok olie lusten!
Springbok exclusive cars uit duitsland is eigenaar… niet motor1.com waar de link van afgeplukt is😑

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).