Deze schade werd veroorzaakt door een Koenigsegg

Auteur: , 18 Reacties

De hypercar bevindt zich in nog mindere staat.

Koenigsegg crash

Het is een veel gehoorde klacht onder ons, nederige autoliefhebbers. Peperdure exoten die in een loods opgeslagen worden om vervolgens maandenlang stil te staan. Af en toe brengt de huismonteur een bezoekje met een druppellader, maar dat is dan het hoogtepunt voor de zeldzame McLaren of Pagani.

Dat is jammer, want dan zien wij ze niet voorbij komen. Ja, af en toe een LaFerrari op groene handelaarsplaten die een meeting bezoekt, maar dat is het dan ook wel. Waarom niet elke supercar eigenaar met zijn bezit gaat rondrijden, wordt duidelijk aan deze foto’s. Ze zijn genomen in Mexico-Stad en ze bevestigen het ergste vermoeden.

Jazeker, de eigenaar van deze Koenigsegg kan de gebroeders Coronel bellen voor een aantrekkelijke autoverzekering. Naar verluidt reed de vader van de eigenaar van deze Koenigsegg tijdens het moment van de crash. Hij kon zijn zoon bellen door te zeggen dat de auto voorzien is van ‘lichte parkeerschade’.

Koenigsegg CCXR

Dat zal waarschijnlijk een van de redenen zijn dat we niet overal hypercars voorbij zien komen. Dit soort schades kunnen flink in de papieren lopen. De auto in kwestie is in dit geval een zeer zeldzame Koenigsegg CCXR. Dat is al een heel bijzondere auto, maar dit turquoise exemplaar moet wel uniek zijn, al helemaal dankzij het eveneens turquoise interieur. In dit artikel zie je de auto in oorspronkelijke staat.

Koenigsegg CCXR

Onder de kap ligt een (serieus waar) milieuvriendelijke V8 die op E85 en E100 kan draaien. Het maximale vermogen van 1.018 pk en koppel van 1.060 Nm wordt op de achterwielen losgelaten middels een handgeschakelde zesbak. Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken.



18 reacties

In één van de afgelopen video’s van Schmee150 bezocht hij de verzameling van deze eigenaar. Hij mocht even in deze wagen zitten maar niet rijden. Nu is ie total-loss! Auw…
@ericc: tja dat krijg je ervan als je die slissende eikel in een van je auto’s laat zitten..
@str8six: Ik denk wel dat shmee bang is voor meisjes. Dat slissen kan hij niks aan doen.
@fmgarcia: ooit van logopedie gehoord? Kamaraad van me is er ook vanaf gekomen, alhoewel als hij heel enthousiast is komt er nog wel een slis doorheen maargoed!
@b00m3rang: Zou dan ook wel wat voor slissende Max Verstappen kunnen zijn.
@ericc: lijkt me niet total loss toch? Gezien de waarde van de auto.
@mnmg71: de onderdelen zullen best wat kosten. Ik zag wel ergens voorbij komen dat ze hem gaan repareren of een nieuwe maken.
@ericc: Wedden dat ie niet total loss is ;-)
Risco van autorijden. Als de gemiddelde 18 jarige zijn 15 jaar oude Peugeot kort rijdt doet het waarschijnlijk meer zeer….
@dutchdriftking: ik vind dit soort opmerkingen altijd enigszins dubbel. Misschien dat iemand die miljoenen kan stukslaan op een Hypercar er minder wakker van ligt, dan iemand met een 15 jaar oude Peugeot. Misschien hebben beiden wel hun hele leven keihard gewerkt om die wagen te bemachtigen. De richkids van dezer dagen bedoel ik dan niet maar de jongens die zelf door slim te ondernemen en hard te werken dingen voor elkaar krijgen, die voelen echt wel. Hetzelfde geldt idd voor iemand die van zn eerste geld een 15 jaar oude Peugeot koopt. Maar ja, ook dan weet je het niet, kan ook weer zijn dat ie er niet wakker van ligt omdat ie juist zo goedkoop was.
@ghost: heb dezelfde gedachte. Alleen grote verschil is dat die oude Peugeot waarschijnlijk de enige auto is en deze een van vele.
@jpoers: ja dat zou kunnen natuurlijk
Zonde van die auto
Vraag me ineens af hoe het zit met die deuren wanneer er een aanrijding plaatsvindt. De veiligheidseisen stellen vaak dat je met een bepaalde maximum kracht een deur moet kunnen openen na een ongeval. Maar deze deuren werken natuurlijk compleet anders dan standaard deuren of zelfs anders dan vleugeldeuren. Het is niet een simpel scharnier dat naar buiten of naar boven draait.
@Gulli: klopt. Misschien valt de regel te ontwijken als targa?
Ik weet nog wel een aantal jaar geleden stond de auto te koop voor € 650.000 in Duitsland, aantal maanden erna € 1.200.000 in Dubai.. Heb destijds nog wel eens een vermogende kennis erover getipt, helaas niets mee gedaan.
Willem ik denk niet dat de trevita handgeschakeld zijn.
Het zou kunnen dat de bestuurder plotseling onwel werd. Kan me goed voorstellen dat me dat zou gebeuren door zo’n overdaad aan turquoise.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).