Deze knappe neppert gaat je 85k kosten

Auteur: , 33 Reacties

De frontoverhang klopt in elk geval.

Replica’s blijven leuk om te beoordelen. Er zit een enorme hoeveelheid werk, geld en doorzettingsvermogen in. Het doel is om een goedkope auto aan te pakken en deze er erg duur uit te laten zien. Bijna altijd gaat dit mis. Uiteraard laten wij graag de meest bizarre voorbeelden de revue passeren. Al is iemand die een Seat Exeo heeft gemaakt van Audi A4 onderdelen natuurlijk minder spannend.

Waar gaat het fout bij een replica? Het antwoord is heel erg simpel: geld. Een goede replica maken kost veel geld. En geld besparen is juist vaak de reden om een replica te maken. Als je een Aston Martin koets op een Ford Mustang-chassis zet, is er nog lol aan te beleven. Maar bij deze replica is de eigenaar net even te ver doorgeschoten.

De auto in dit geval moet een Bentley Continental GTC SuperSports voorstellen en nu moeten we eerlijk zijn, het resultaat mag er wezen. De neus van de auto komt zeer natuurgetrouw over. Ook aan de achterkant is het nauwelijks te zien dat je met een neppert van doen hebt. De achterlichten lijken niet alleen origineel, ze zijn het ook. De uitlaatjes lijken daarentegen veel te klein.

Chrysler Sebring Cabrio Bentley Continental GTC Replica

Hoe goed je replica ook is, bij het zijaanzicht val je automatisch door de mand. Je hebt namelijk te maken met de wielbasis van de donor-auto. In dit geval is de donor auto een, uhm, Chrysler Sebring. Je weet wel, zo’n spotgoedkope auto die Chrysler uitsluitend aan verhuurmaatschappijen leek te verkopen. Wat wel enorm opgeknapt is aan deze Chrysler, is het interieur: het origineel was episch slecht.

Ook hier zien we dat er veel tijd, moeite en geld in is gestoken. Het gehele dashboard werd overgenomen. Het instrumentarium is overigens nog wel origineel Chrysler, maar dankzij de grote ‘B’ lijkt het net alsof het in een Bentley thuishoort. Daarentegen is het stuurwiel wél uit een echte Bentley afkomstig. Sterker nog, zelfs het Breitling-klokje is origineel! Kortom, best een een geinige auto, deze replica. Natuurlijk, met de amechtige V6 die via een automaat de voorwieltjes aandrijft sta je een beetje voor joker.

Chrysler Sebring Cabrio Bentley Continental GTC Replica

Maar ja, dat heb je nu eenmaal met replica’s. Gelukkig kun je vaak flink geld besparen. Niet in dit geval, want de eigenaar wil er namelijk 85.000 dollar voor hebben! Dat is bizar veel geld. Daar koop je in de States zo’n tien originele Sebring Cabrio’s van. Sterker nog, je kan er prima een originele Bentley Continental GTC van kopen. Zelfs in Nederland vind je ze gemakkelijk voor minder dan 85.000. Toch interesse? Klik dan hier voor de advertentie.



33 reacties

Twee vragen: Waarom? Waarom toch?
@autodidact: Gewoon, omdat het kan.

Blijkbaar.
Dat voorwiel! Make it stop!! 😱
@gulli: Kwestie van een drempel enthousiast nemen. 300kg lood in het vooronder voor de echte experience.
@gulli: Dat gaat niet… Heb je die remmen gezien? Voor zover deze aanwezig zijn.
@srthellcat: die gebaksbordjes bedoel je?
@gulli: de ruimtes in de wielkasten kun je nog verhuren in Amsterdam voor 300pm
Zelfs het dashboard geprobeerd te kopieren (op de Alpine DVD-speler na).
Ach ja, voor sommige is de ideale droom nog ver weg, dan bouw je hem toch na.
Ik denk dat het gros van het volk op de boulevard er in trapt..
Hoe goed het ook in elkaar zit zo’n replica, ziet het er gewoon nooit goed uit. Het klopt nooit.

Wat ik dan denk; als je deze skills hebt waarom dan niet iets origineels bouwen? Je eigen creatie? Iets wat verhoudingsgewijs wél klopt?

Replica’s .. ik zal het nooit begrijpen.
@verplicht: Ik snap het dus wel heel goed bij de Cobra’s en gt40’s van deze wereld. Lekker rammen zonder dat je 10 milli naar de maan helpt.
@fmgarcia: Dat is niet helemaal hetzelfde. Dat zijn kit cars. Oftewel alles klopt aan die dingen want het komt zo de fabriek uit rollen.
Chassis, plaatwerk, electronica, alles ready Made.
Dit snap ik nog wel.

Een replica zoals hierboven is bij voorbaat gedoemd te mislukken want een Sebring is geen Bentley. Precies zoals in het artikel al staat.
Dát snap ik dus niet.
@fmgarcia: maar we zeggen dus hetzelfde bedenk ik net ☺️😉
@fmgarcia: Wat zeg je van een Porsche 356 replica?
@verplicht: Bij sommige auto’s kan ik me dat wel voorstellen zoals fmgarcia al opmerkt.
Gtc met eetprobematiek hahah. Wat bezield je toch om dit dan te willen verkopen na zoveel tijd en liefde.
Mooi lapje voor je dashboard en dat ‘luchtbel’ op je stuur. Hoe kan je in godsnaam 85k vragen?
Ik heb nooit eens een Fiero replica gemaakt op basis van een F40.
@harrie:
Ik ook niet!
Dat is toevallig!
@hallokroket: hey jij ook al niet? Ik ook niet! Dit is wel freaky zo…
@mopar: komt allemaal wel erg dichtbij zo…
En die wielkasten dan. Da’s geen perfect circle. Om maar niet te spreken van die cheap-ass speakers en dat goedkoop ogende radioscherm. Wat een aanfluiting weer, doe maar gewoon niet…
Nee .. en nog eens nee …..
Wel serieus goed gelukt!
Al kreeg ik dat ding voor niks….hetzelfde als met een nep horloge lopen. Verschrikkelijk zeg
@ger_dekker: dr zit toch een echt klokkie in…
Ik vind het niet eens heel slecht.

Zou er geen 85k voor neerleggen maar ik heb slechtere replicas gezien
Wel goedkoop onderhoud verzekering en wegenbelasting.
Een echte kost over een paar jaar zeker het dubbele hehehe
Voor 85k koop je een echte…
Niet slecht gedaan maar waarom zo’n slechte auto als basis nemen? En dan er ook nogeens zoveel geld voor durven te vragen.
dat je dwars door de voorbumper grille heen kijkt is verschrikkelijk, als je al deze moeite en geld hebt verbrast zou ik hier ook nog wel €10,- en een uurtje tegenaan gooien om dat “opgelost” te hebben.
Goede poging, deze man / vrouw heeft echt skills maar het is toch sneu..
Zowel de bouwer als de (eventuele) koper dienen per direct onder curatele gesteld te worden.
Dik!
Beauty is in the eye of the beholder 😄

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).