• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze schitterende Ferrari Testa Rossa is verdacht goedkoop

Auteur: Dizono, gepost 11 mei 2016 om 18:59 – 27 Reacties

Afbeelding Deze schitterende Ferrari Testa Rossa is verdacht goedkoopAfbeelding Deze schitterende Ferrari Testa Rossa is verdacht goedkoopAfbeelding Deze schitterende Ferrari Testa Rossa is verdacht goedkoopAfbeelding Deze schitterende Ferrari Testa Rossa is verdacht goedkoopAfbeelding Deze schitterende Ferrari Testa Rossa is verdacht goedkoopAfbeelding Deze schitterende Ferrari Testa Rossa is verdacht goedkoopAfbeelding Deze schitterende Ferrari Testa Rossa is verdacht goedkoopAfbeelding Deze schitterende Ferrari Testa Rossa is verdacht goedkoop

Ferrari 250 Testa Rossa
Goedkoop mag je overigens met een korreltje zout nemen.

Klassieke Ferrari’s zijn flink aan de prijs en modellen uit de 250-reeks spannen doorgaans de kroon. De 250 GTO en 250 GT California SWB zijn de bekende toppers, maar ook de Testa Rossa (met spatie dus) doen het traditioneel goed. In 2009 ging een exemplaar weg voor ruim 9 miljoen euro, in 2011 werd er voor een vergelijkbare 250 TR al ruim 11 miljoen euro betaald, terwijl begin 2014 zelfs zonder blikken of blozen 29 miljoen euro werd neergelegd voor een Testa Rossa.

Nu zal een Ferrari die voor 485.000 dollar te koop staat niet meteen een alarmbelletje doen rinkelen, maar als het om een 250 Testa Rossa gaat, dan is er iets aan de hand. Het gaat hier namelijk helemaal niet om een Testa Rossa, maar om een 330 GT met carnavalskostuum. Een heel fraai carnavalskostuum welteverstaan, maar het blijft een replica, terwijl het ooit een schitterende originele Ferrari-klassieker was.

Schuldige is Rod Tempero, een bedrijf in Nieuw Zeeland dat het bouwen van replica’s tot een ware kunst verheven heeft. De carrosserieën van de 250 GTO’s, Testa Rossa’s, D-Types en XJ13’s die ze bouwen worden, net als vroeger, met de hand geklopt uit aluminium. Het chassis wordt waarheidsgetrouw nagemaakt en de aandrijflijn komt uit een minder gewilde klassieker van datzelfde merk. Bij zo’n Jaguar kun je daarvoor een oude XJ slachtofferen, maar voor dit soort Ferrari-replica’s moet dus een échte Ferrari sterven en dat doet toch een beetje pijn. Zelfs als in de originele koets vervolgens een Jaguar V12 wordt gelepeld, zoals Tempero nogal eens schijnt te doen.

Modellen als de 250 GTE of 330 GT zijn dan misschien niet de mooiste auto’s die Enzo Ferrari ooit gebouwd heeft, het blijven schitterende en vooral authentieke klassiekers. Gelukkig zijn de prijzen van dergelijke wagens ook flink gestegen de laatste jaren, nog eens extra geholpen door het feit dat er al zovelen zijn opgeofferd voor een replica. Wie weet wordt het ooit nog rendabel om deze weer in originele staat te herstellen…

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

250, Ferrari, Klassiekers, occasion, replica, testarossa

Vorig bericht: « Max Verstappen en het mysterie van de verdwenen Golf GTI
Volgend bericht: Jullie absolute droomauto’s. Een bloemlezing »

Lees Interacties

Reacties

  1. retsok zegt

    11 mei 2016 om 19:09

    Prachtig! Doe mij deze maar ipv van een exemplaar van 10 miljoen plus!

    Login om te reageren
    • retsok zegt

      11 mei 2016 om 19:09

      @retsok: – van

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      11 mei 2016 om 19:14

      @retsok: Ik zou het wel weten als ik het geld had…

      Login om te reageren
    • Ikke_ferrari zegt

      12 mei 2016 om 08:57

      @retsok: Voor 5 ton kan je er tenminste nog eens in rijden, voor 10+ miljoen staat hij alleen in de garage of showroom… zonde.

      Login om te reageren
  2. jasbelle zegt

    11 mei 2016 om 19:23

    Heb dan toch zeker liever deze!

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    11 mei 2016 om 19:24

    Ach ja, als er dan wel mee word gereden…..

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      11 mei 2016 om 19:33

      @dutchdriftking: Top toch? Een replica om mee te rijden en een echte om naar te kijken. Ideaal!

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        11 mei 2016 om 21:17

        @clarkson: precies.

        Login om te reageren
  4. eaudi zegt

    11 mei 2016 om 19:25

    Hoho, de 250 GTE niet zo mooi? Lees het artikel in de laatste Octane Magazine (maar dat doen jullie autoliefhebbers wss al) en bekijk de foto’s. T is een plaatje!

    Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      11 mei 2016 om 19:31

      @eaudi: idd een prachtbak!

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      11 mei 2016 om 23:49

      @eaudi: Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige maar ik vind de 330 GT en de 250 GTE veel mooier dan de race Ferrari’s, zoals de bovenstaande. Veel chiquer en mooier lijnen.

      Login om te reageren
  5. bizarrini zegt

    11 mei 2016 om 19:25

    doe mij maar een Bizzarrini

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      11 mei 2016 om 19:51

      @bizarrini: https://www.classicdriver.com/en/car/bizzarrini/5300-gt/1967/377813

      te koop in Belgie. Sjiek ding inderdaad!

      Login om te reageren
    • bizzarrini zegt

      12 mei 2016 om 11:22

      @: Ik ben het met je eens :p

      Login om te reageren
  6. lompey zegt

    11 mei 2016 om 19:29

    Toch maar voor een 1:24 van Bburago gaan

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      11 mei 2016 om 19:45

      @lompey: jij juicht zeker ook voor Bouwe Dob?

      Login om te reageren
  7. rufctr01 zegt

    11 mei 2016 om 19:42

    Prachtige auto, ik denk erg moeilijk te zien dat het een replica betreft.

    Login om te reageren
    • lompey zegt

      11 mei 2016 om 20:59

      @rufctr01: kun je bij Marijke Helwegen ook slecht zien zeker

      Login om te reageren
  8. dilbert zegt

    11 mei 2016 om 19:42

    Topsnelheid max 170 km/h? Is de Motor ook een replika V12?

    Login om te reageren
  9. martijn11 zegt

    11 mei 2016 om 21:00

    Deze is wel goedkoper maar die andere is denk ik wel beter

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      11 mei 2016 om 23:09

      @martijn11: beter in welk opzicht?

      Login om te reageren
  10. dwersbongel zegt

    11 mei 2016 om 21:15

    Petrolicius was ook bij een kerel die alleen een carrosserie had van zo’n 250. Had ‘ie opgebouwd met een andere Ferrari motor en onderdelen. Zag er geweldig uit en de man reed er geloof ik ook vaak mee.

    Login om te reageren
  11. beefcake zegt

    11 mei 2016 om 23:10

    Als je dan toch bezig bent, ga er dan helemaal voor. Gewoon een F12 als basis gebruiken. Dan heb je echt het beste van 2 werelden.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      11 mei 2016 om 23:40

      @beefcake: heb jij wel eens met een potente klassieker gereden?

      Login om te reageren
      • beefcake zegt

        12 mei 2016 om 05:22

        @dizono: dat kan absoluut leuk zijn, maar zo’n ding, snaarstrak met 700+ pk lijkt me toch ook geinig.

        Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    12 mei 2016 om 09:52

    Oef, een 330 GT vind ik toch heel wat mooier dan deze creatie… Zonde.

    Login om te reageren
  13. kwatkam zegt

    12 mei 2016 om 12:11

    Filmpje van deze bouwer op Youtube gezien. Ik ben die onder de indruk van het vakmanschap. Met een originele gaat niemand meer rijden, maar met zo’n auto kun je toch prima de straat op? Geluid en de techniek klopt tot in de puntjes, dus ik zou me er niet voor schamen. Dit in tegenstelling tot de kitcars uit Engeland. Een Ford Probe of Peugeot 406 die zijn omgebouwd tot 430 Scuderia. Vreselijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North