• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze sedan heeft twee V8’s en 1.548 pk

Auteur: machielvdd, gepost 20 juli 2024 om 08:14 – 4 Reacties

De Chinezen hebben hun pijlen gericht op de Nordschleife, met deze Xiaomi SU7 Ultra.

Tot nu toe zijn er nog niet zoveel Chinese auto’s die iets te zoeken hebben op de Nürburgring. Met een elektrische cross-over kun je beter andere dingen doen. Er is nu echter een Chinese auto die wel degelijk bedoeld is voor de Nordschleife.

Het betreft een Xiaomi, een merk wat we vooral kennen van smartphones. In tegenstelling tot een zekere Amerikaanse smartphonefabrikant kregen zij het wel voor elkaar om een auto te ontwikkelen. Meerdere zelfs.

Op basis van de SU7 – een elektrische sedan – komen ze nu met een extreme versie: de SU7 Ultra. In deze auto introduceren ze een nieuwe ‘V8s’ motor. Dat klinkt petrolheads als muziek in de oren, maar je komt van een koude kermis thuis: dit is dus een elektromotor die V8s heet…

Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra

De Xiaomi SU7 Ultra heeft niet één, maar drie elektromotoren. Twee V8s-motoren en V6-motor (ja, die hebben ze ook nog), die samen goed zijn voor maar liefst 1.548 pk. Xiaomi benadrukt dat dit meer is dan een Chiron. Die heeft in feite ook twee V8-motoren, maar dan échte.

Geheel volgens de verwachting is deze Xiaomi bizar snel op de sprint: 0-100 km/u neemt slechts 1,97 seconden in beslag en 0-200 km/u 5,97 seconden. De topsnelheid zit ergens boven de 350 km/u, maar die zal niet in de buurt komen van een Chiron (als we die vergelijking dan toch moeten maken).

Xiaomi SU7 Ultra

Als we de banden bekijken wordt het al vrij snel duidelijk dat deze auto niet bedoeld is voor de openbare weg. En al zou je er straatbanden onder gooien, dan ga je alsnog niet ver komen met die splitter. Maar wellicht heeft Xiaomi ook nog een straatversie in de pijplijn zitten.

Het lijkt erop dat Xiaomi in ieder geval furore wil maken op de Nürburgring met deze auto. Het overall record voor EV’s is in handen van de Volkswagen ID.R (6:05.336), maar die ga je niet zomaar verslaan met een sedan. Wel kun je natuurlijk altijd een specifiek record pakken, zoals de ‘snelste vierdeurs elektrische auto’. Of wie weet, überhaupt de snelste vierdeurs.

Ook interessant!

  • Xiaomi SU7: goedkoper dan een Tesla en daardoor een hit
    Xiaomi SU7: goedkoper dan Tesla en daardoor een hit
  • Xiaomi SU7 'sneller dan Tesla en Taycan'
  • Uh oh, modellen van Xiaomi worden lelijk
  • Chinese EV heeft storing
    Chinese EV heeft storing na 39 km: niet meer te repareren

Nieuwste artikelen

  • Suzuki e Vitara: goedkoper dan Toyota-variant
  • Gespot – Een verse GT3 RS met een lekker kleurtje
  • Betaalbare 5 Serie-concurrent komt uit onverwachte hoek!
  • Volkswagen ID.3 2020-heden occasion aankoopadvies
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, su7, xiaomi

Vorig bericht: « Er komt een straatlegale Red Bull!
Volgend bericht: YouTuber Nico Rosberg neemt AMG One in ontvangst »

Lees Interacties

Reacties

  1. mc96 zegt

    20 juli 2024 om 08:49

    Ik vind m er fraai uit zien, maar verder volstrekt nutteloos.

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    20 juli 2024 om 09:16

    EV’s zijn in een hoop dingen goed, maar niet in circuitrijden. Was die heel dikke Rimac niet langzamer over de ring dan een Cayman gtr rs met een derde van het vermogen?

    Login om te reageren
  3. cloverleaf zegt

    20 juli 2024 om 10:04

    EV’s zijn voor dagelijks woonwerk verkeer de allerbeste oplossing. Voor lange afstanden of racerij hebben ze nog een hele lange weg te gaan.

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    20 juli 2024 om 13:00

    “Geheel volgens de verwachting is deze Xiaomi bizar snel op de sprint: 0-100 km/u neemt slechts 1,97 seconden in beslag en 0-200 km/u 5,97 seconden.”

    Ik heb altijd moeite de geloofwaardigheid in te schatten van de opgegeven meetwaarden, op het moment dat deze in twee cijfers achter de komma worden gespecificeerd. Buiten laboratoriumtesten om zijn er zo veel variabelen die dergelijke metingen beïnvloeden dat je onmogelijk kunt spreken van een nauwkeurige analyse. Ik vermoed dan ook dat de opgegeven waarden een gemiddelde zijn van meerdere metingen.

    Voor de rest zijn dit soort getallen m.i. niet meer dan het automotive equivalent van een ordinair potje ver pissen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North