• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze snellader is niet voor paupers

Auteur: RubenPriest, gepost 5 mei 2025 om 13:58 – 9 Reacties

Porsche Charging Lounge

Doorsnee leasevolk vermijden bij de snellader? We got you fam.

Snelladen, vroeg of laat heb je er als EV-rijder mee te maken. Waar je niet op zit te wachten is tussen het leasevolk terechtkomen. Stel je voor. De horror! Porsche snapt heel goed dat je daar geen trek in hebt. Daarom is het Duitse automerk hard bezig met het uitrollen van een eigen snellaadnetwerk.

Porsche Charging Lounge

In 2023 opende Porsche de eerste Charging Lounge. We zijn nu een kleine twee jaar verder en de zesde lounge is een feit. Eerlijk is eerlijk, het tempo is niets in vergelijking met een Fastned of een Tesla Supercharger. Zes snellaadstations openen is eigenlijk gewoon heel lui en langzaam.

Porsche Charging Lounge

Het station is te vinden in het Duitse Leonberg, in de buurt van Stuttgart. Hier is geen plek voor de EV-rijder met hun Action-oplaadkabel en een blikje energiedrank. Nee, zie dit als een soort clubhuis voor mensen die Porsche ademenen. Met een beetje geluk sluit je een zakelijke deal met een andere Porsche-rijder tijdens het snelladen. Win-win.

De locatie is strategisch slim gekozen, vlakbij het knooppunt van de A8 en A81. Er zijn zes DC-snelladers die tot 400 kW leveren. Tien tot tachtig procent SoC laden doe je in 18 tot 21 minuten met je elektrische Taycan of Macan.

Tijdens het laden hoef je niet in de auto te wachten. Ben je helemaal gek? Er is een lounge met toegang tot snacks en drinken. De versnaperingen nuttig je terwijl je kijkt hoe je Porsche laadt. In de tussentijd denk je na over het leven en hoe jij het wel niet getroffen hebt. Terwijl menig EV-rijder onder een afdakje staat bij een snellader op één of andere aftandse plek, zit jij met je decadente reet op een designerstoel in een klimaat gecontroleerde lounge. Ha.

Er is daarnaast snelle wifi, een espressomachine, een waterdispenser, moderne wc’s én uitzicht op de natuur. Er ontbreekt alleen nog een masseur en een champagnebar. Ruimte voor verbetering Porsche..

Toegang krijg je alleen met een Porsche ID. De slagboom herkent je kenteken (mits gekoppeld in de My Porsche-app), en dan mag je naar binnen. Geen Porsche? Wat kom hier doen dan?

Het hele proces wordt geregeld via de Porsche Charging Service. Met een Charging Service Plus-abonnement betaal je € 0,39 per kWh. Zonder zo’n abonnement bedraagt het laadtarief € 0,69 per kWh.

Leonberg is zoals gezegd de zesde locatie van deze luxueuze laadparadijzen. Naast vier andere plekken in Duitsland en eentje in Oostenrijk, bouwt Porsche gestaag verder aan een laadnetwerk voor de elite.

Tijd dat de Porsche Charging Lounge naar Nederland komt. Hoe kunnen we zonder.

Ook interessant!

  • Gespot - elektrische Porsche Boxster
  • Porsche verkopen: Taycan gaat onderuit!
  • Porsche Turbo Targa
    Deze Porsche Turbo Targa kende je nog niet
  • Gespot - tweemaal Porsche 918 Spyder

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Porsche, snelladers

Vorig bericht: « Video: die boom wil ik van dichtbij bekijken
Volgend bericht: Belgische overheid veilt extreem vunzige F31 3 Serie »

Lees Interacties

Reacties

  1. vopo zegt

    5 mei 2025 om 15:04

    Ik kan me goed voorstellen dat mensen hier gevoelig voor zijn.

    Login om te reageren
  2. ouwedibbes83 zegt

    5 mei 2025 om 15:27

    Zie dat het maandabonnement in DE je 16,99 EUR kost. Dus na 57 kWh ben je al voordeliger uit met het abo.

    Login om te reageren
  3. vodgen zegt

    5 mei 2025 om 17:30

    Prima en hele fijne locatie op je Porsche op te laden. Alleen toegangkelijkvoor Porsche rijders. Dus in alle rust laden. In de Lounge heb je ontzettend schone toiletten en voor het inwendige van de mens is ook gedacht. Binnenkort rijden wij weer naar Oostenrijk en stoppen dan wederom bij de Porsche Charging Lounge Wurzburg.

    Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    5 mei 2025 om 19:51

    Lijkt me kansloos qua kosten… maar wellicht wordt dat bij het dealeronderhoud wat gecompenseerd…

    Login om te reageren
  5. jessepinkman zegt

    5 mei 2025 om 21:07

    Zou ik ook gebruik van maken als ik een EV-rijder was (en een Porsche had). Net als een lounge op het vliegveld. Sommigen wachten een uur op een plastic stoeltje bij de gate, andere zitten in een businesslounge met luxe stoelen, eten en drinken. Daar is ook een markt voor.

    Login om te reageren
  6. lpgbarrel zegt

    5 mei 2025 om 21:46

    Kan je er ook benzine tanken? Vraag dit voor een vriend ;-)

    Login om te reageren
  7. verdebosco zegt

    5 mei 2025 om 23:23

    Goed idee, maar het gaat inderdaad te langzaam. Ook helemaal niet passend bij Porsche. Geen kerntaak. Geef FastNed die rol en introduceer “business lounges” met een eigen naam voor de exclusieve merken. Porsche, Maserati, Ferrari en nog wat exclusiviteit. Porsche Centra nog dichterbij de snelweg zetten met shops en fastcharging is ook een mogelijkheid.
    Wordt EV-rijden toch nog leuk.

    Login om te reageren
  8. n54coupe zegt

    5 mei 2025 om 23:43

    Het lijkt me dat er te weinig electrische Porsches rondrijden om dit een rendabel laadnetwerk te maken.
    Geef het tijd, en net als Tesla kan je er straks ook met andere merken laden…

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    6 mei 2025 om 10:44

    Zolang je er geen console hebt staan waar je Need for Speed: Porsche Unleashed op kunt spelen hoef je mij daar niet te verwachten!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North