• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze T2 heeft de motor van een e-Golf

Auteur: machielvdd, gepost 22 november 2019 om 14:05 – 20 Reacties

Afbeelding Deze T2 heeft de motor van een e-GolfAfbeelding Deze T2 heeft de motor van een e-GolfAfbeelding Deze T2 heeft de motor van een e-GolfAfbeelding Deze T2 heeft de motor van een e-GolfAfbeelding Deze T2 heeft de motor van een e-GolfAfbeelding Deze T2 heeft de motor van een e-GolfAfbeelding Deze T2 heeft de motor van een e-GolfAfbeelding Deze T2 heeft de motor van een e-Golf

Deze T2 heeft de motor van een e-Golf
Het beste van twee werelden?

Klassiek en elektrisch: het lijkt op het eerste gezicht een vreemde combinatie. Toch zien we het steeds vaker. Blijkbaar zijn er mensen die wel gesteld zijn op een traditioneel uiterlijk, maar die wat de aandrijflijn betreft minder conservatief zijn.

De nieuwste creatie in deze categorie is deze Volkswagen T2. Dit guitige busje dateert uit 1972, maar herbergt een aandrijflijn die aanzienlijk moderner is. Deze komt namelijk regelrecht uit de e-Golf. Hiervoor heeft de originele viercilinder die achterin zat het veld moeten ruimen. Dit betekent dat de T2 er qua vermogen flink op vooruitgegaan is, want dat bedraagt nu 136 pk, waar dit eerst niet meer dan 60 pk was. Met het 35,8 kWH grote accupakket is een actieradius van 200 km mogelijk.

Om dit voor elkaar te krijgen hebben heeft Volkswagen de handen ineengeslagen met EV West. Dit Amerikaanse bedrijf is gespecialiseerd in het elektrificeren van voertuigen. Het is overigens een all-American project, omdat het uitgaat van het Volkswagen Noord-Amerika.

De klassieke versnellingspook is intact gebleven, maar bediend nu in plaats van de verschillende versnellingen evenals in de e-Golf de standen P, R, N en D. Uiterlijke aanpassingen zijn tot een minimum beperkt gebleven. De auto heeft daarom nog dezelfde vrolijke uitstraling als in 1972. Wie het uiterlijk van een T2 en de aandrijflijn van een e-Golf de ideale combinatie vindt, kan helaas niet bij Volkswagen aankloppen. Het is namelijk slechts een eenmalige actie voor drive-in bioscoopevenement in Los Angeles. Als je het vriendelijk vraagt is EV West wellicht wel bereid het kunstje nog een keer te doen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Klassiekers, t2, transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « Eerste M8 Gran Coupés rollen van de band
Volgend bericht: BMW M komt met zelfstandig model »

Lees Interacties

Reacties

  1. fanboy zegt

    22 november 2019 om 14:10

    Hij wordt er in ieder geval betrouwbaarder door.

    En het hilarische is, is dat hij sterker/sneller is dan de aangekondigde elektrische Transporter in 2020, die krijgt minder vermogen. En die is ook nog eens door (e-)ABT gebouwd? huh wat?

    Allemaal leuk, maar we kunnen al sinds 2014 een elektrisch Nissan busje kopen.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      22 november 2019 om 15:09

      @fanboy: Maar die is lelijk!!! De normale NV200 is al geen schoonheid, maar die verlengde opplakneus bij de EV maakt het nog lelijker.
      Daarbij is de ICE versie eigenlijk beter bij de NV200. Hier gaat de EV erop vooruit ten opzichte van de originele motor.

      Login om te reageren
  2. Boomer zegt

    22 november 2019 om 14:25

    Oh wauw, precies wat ik wil voor mijn eigen T2 (op termijn).

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      22 november 2019 om 15:10

      @airc: Bij EV West ook erg cool dat ze niets aan de auto aanpassen. Je kunt zo weer terug naar de originele setup mocht je dat ooit willen.

      Login om te reageren
    • chriscross zegt

      22 november 2019 om 15:38

      @airc: lijkt mij niet slim aangezien die dingen in originele staat sterk in waarde stijgen

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        22 november 2019 om 16:38

        @chriscross: Ik heb het ding niet voor de waarde. Ik heb het ding om te gebruiken. Ik heb er nu ook een niet origineel blok in zitten (ca 100pk) en schrijfremmen rondom. Dus origineel is hij toch al lang niet meer. Maar ik gebruik hem wel, mensen die auto’s kopen als investering snappen het doel van een auto niet imho.

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    22 november 2019 om 14:27

    Doe mij maar een blauwe in “Lost” uitvoering. Aangezien actieradius wel een dingetje is zullen we wel moeten swappen. Een VR6, een Porsche boxer of een 400pk+ TFSI met DSG? Lastig….

    Login om te reageren
    • emping zegt

      22 november 2019 om 14:33

      @dutchdriftking: ik zou voor een Porsche gaan.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        22 november 2019 om 15:22

        @emping: Waarschijnlijk de snelste optie. Ik zelf voor de VR6. Het liefst 3.6 VR6 met een HGP kit.

        Login om te reageren
        • markos78 zegt

          22 november 2019 om 23:50

          @dutchdriftking: doe mij maar een Subaru H6. Want boxer, geluidje en cheap as chips. Heb er uitgebreid naar gekeken voor m’n T3 Westfalia… Zucht…

          Login om te reageren
  4. baklava zegt

    22 november 2019 om 14:43

    Zonde. Zo’n busje hoort te pruttelen. Dat is de charme.

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      22 november 2019 om 14:53

      @baklava: nu zag ik laatst een oude kever met electromotor rijden, vond het toch best wat hebben!

      Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      22 november 2019 om 15:21

      @baklava: als hij elektrisch is kun je er een koffiezetmachine in laten pruttelen.

      Login om te reageren
  5. maxidyne zegt

    22 november 2019 om 14:47

    De hele charme van zo’n oude auto is de techniek. Heerlijk rauwe boxer motor. Nu is hij “zielloos” in mijn ogen.

    Login om te reageren
  6. rammillius zegt

    22 november 2019 om 14:49

    Ik heb het idee dat dit de toekomst wordt. Oude/mooie/klassieke auto’s met elektrische aandrijving. Steeds meer landen willen benzine/diesel verbannen. En eerlijk gezegd. Ik zie liever deze auto’s nog rond rijden met elektro dan dat ze worden vernietigd ivm vies/bah

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      22 november 2019 om 15:09

      @rammillius: dit dus.

      Login om te reageren
  7. Volvo_440_turbo zegt

    22 november 2019 om 14:52

    Mmm, kosten doen om een auto te laten devalueren… dat botst toch in mijn hoofd fameus hoor!

    Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    22 november 2019 om 18:51

    Zelfde actieradius maar zonder (jaja lokale) uitstoot… perfect toch.

    Login om te reageren
  9. spence zegt

    22 november 2019 om 20:07

    Totale fan, maar waarschijnlijk onbetaalbaar en onmogelijk door de homologatie te krijgen.
    Snif.

    Login om te reageren
    • markos78 zegt

      22 november 2019 om 23:52

      @spence: onbetaalbaar, mwoah, goedkoop is het niet en zeker bij deze lui. Een Nederlands bedrijf doet het voor 25k maar wel met Tesla batterijen.
      Op kenteken krijgen is geen probleem.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North