• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Viper heeft 1.500 pk aan de wielen

Auteur: Author, gepost 17 maart 2015 om 22:12 – 42 Reacties

Afbeelding Deze Viper heeft 1.500 pk aan de wielenAfbeelding Deze Viper heeft 1.500 pk aan de wielenAfbeelding Deze Viper heeft 1.500 pk aan de wielenAfbeelding Deze Viper heeft 1.500 pk aan de wielenAfbeelding Deze Viper heeft 1.500 pk aan de wielenAfbeelding Deze Viper heeft 1.500 pk aan de wielen

Racing Solutions Viper GTS Twin Turbo
Kun je meteen die verse zomerbandjes effe goed oprullen.

15 jaar terug had iedereen met een beetje verstand van auto’s je waarschijnlijk voor gek verklaard, maar anno nu staat de wereld niet meer op z’n kop als er weer eens 1.000+ pk uit een auto wordt gepeuterd middels wat tuning hier en daar.

Deze Viper verdient echter wel de aandacht, want RSI Racing Solution is erin geslaagd om maar liefst 1.500 pk (aan de wielen gemeten) uit de 8.4-liter V10 te pompen. Dankzij twee turbo’s levert het gigablok zo’n 1.000 pk (standaard rond de 640) en E85 ethanol zorgt voor nog 500 paardjes extra.

Da's een straf blokkie

Exacte prestatiecijfers zijn helaas niet bekend, maar we vermoeden dat van 0 naar een natte broek in minder dan 3 tellen mogelijk is. Naast de turbo’s kreeg de Viper ook een vernieuwde uitlaat en andere mumbo-jumbo die deze vermogensboost mogelijk maakten.

Nu we het toch over de Viper hebben, het eerste exemplaar op Nederlandse bodem is gespot. Je checkt de foto’s op autojunk.

Ook interessant!

  • Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk
    Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk
  • The Collectables - Dodge Viper SR II
    Dodge Viper SR II
  • Deze kan van jou zijn
    Koop de groenste Dodge Viper van Marktplaats
  • 500 pk sterke GR Yaris nu ook een dingetje

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Dodge, srt-10, tuning, turbo, V10, Viper, zwart

Vorig bericht: « Wie heeft in vredesnaam deze Veyron Grand Sport besteld?
Volgend bericht: Sauber bevestigt schikking met Giedo vd Garde »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesclk350 zegt

    17 maart 2015 om 22:14

    “Dat van 0 naar een natte broek in minder dan 3 tellen mogelijk is.”
    Aangezien dat mogelijk is met een waarschijnlijk zwaardere Veyron met “slechts” 1200 PK zou dat niet gek zijn, toch?
    Misschien dat de Viper voor de natte broek uit elkaar valt ofzo.

    Login om te reageren
    • flex01 zegt

      17 maart 2015 om 22:22

      @mercedesclk350: omdat tractie

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      17 maart 2015 om 22:23

      @mercedesclk350: Achterwielaandrijving vs 4×4, en kan goed dat deze een handbak heeft.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        17 maart 2015 om 22:39

        @crackdavid: deze heeft den handbak. De Viper is niet leverbaar met een automaat.

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      17 maart 2015 om 23:42

      @mercedesclk350: de Veyron heeft een motor in het midden, wen hoger gewicht, een DSG automaat en vierwielaamdrijving. Voor 0-100 allemaal gunstig.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 maart 2015 om 00:01

        @gtwillem: Een hoger gewicht lijkt me niet zo gunstig voor de 0-100.

        Login om te reageren
        • imba zegt

          18 maart 2015 om 01:45

          @berlinetta: Afhankelijk van het aantal pk’s 0-20/40 km/u via de banden meer massa op het asfalt = meer grip. Vergis je daar niet in.

          Login om te reageren
        • casperfcb zegt

          18 maart 2015 om 02:25

          @berlinetta: nouja, je moet ook natuurlijk wel grip houden

          Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          18 maart 2015 om 09:40

          @berlinetta: in principe niet. Klopt. Maar het gaat hier om extreme vermogens. En een hoger gewicht is goed voor de druk op de wielen. Van 0-100 is dat bijzonder prettig. Een Ariel Atom met 1.200pk zal alleen maar spinnende wielen hebben, ook met 4wd, door dat de wielen niet voldoende grip hebben.

          Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      18 maart 2015 om 10:58

      @mercedesclk350: Lol, het geld wat zowel in de ontwikkeling van de fabrikant zowel als de tuner hierin gestopt heeft onder aan de streep is een fractie van dat van de Veyron..

      Login om te reageren
      • autogijs zegt

        18 maart 2015 om 19:04

        @lekkaah: Dat betwijfel ik

        Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        20 maart 2015 om 21:38

        @lekkaah: Precies, en 1500 is meer dan 1200. Deal, toch?

        Login om te reageren
  2. rolov zegt

    17 maart 2015 om 22:16

    Lekker hoor.

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    17 maart 2015 om 22:17

    Dit artikel las ik begin van de middag al op autoweek.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      17 maart 2015 om 22:19

      @ghost: En nu?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 maart 2015 om 23:37

        @viezefreddyw: nu lees ik het weer op autoblog, net iets meer geparafraseerd.

        Login om te reageren
    • jurdespotter zegt

      17 maart 2015 om 22:20

      @ghost: wie leest er nou weer autoweek

      Login om te reageren
      • littleturbo96 zegt

        17 maart 2015 om 22:21

        @jurdespotter: de azijnpissers onder de autoliefhebbers :p

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          17 maart 2015 om 22:32

          @littleturbo96:
          Autoliefhebbers vind ik toch echt teveel eer voor de lezers van dat reclamevodje van Pon..

          Login om te reageren
          • roppp zegt

            18 maart 2015 om 09:30

            @tupperware: niet om het één of ander, maar tijdens Genève was het hier ook VAAG wat de klok sloeg. 9 van de 10 berichten gingen over VW, Audi, Skoda, Seat of Porsche, terwijl ze daar ook net zo min echt nieuws hadden.

            Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          17 maart 2015 om 22:57

          @littleturbo96: zo! Ik kijk af en toe ook op AW, maar de reaguurders zijn daar echt van een ander allooi. Liefhebbers kun je het niet noemen, bijtellingsgeile muesliliefhebbers op geitenwollen sokken wel.

          De reacties op deze briljante Viper waren dan ook erg negatief. Dat zo’n auto nog verkocht en gebouwd kan worden anno 2015.

          Maar ze reageren wel massaal op de gefacelifte Honda Jazz of de Peugeot 308 aangedreven door astma…

          Wat betreft waardeer ik jullie allemaal wel, AB reaguurders. Niet altijd even tactisch (ik reken mezelf absoluut mee ) maar het autohart zit zeker op de goede plaats!!

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 maart 2015 om 23:15

      @ghost: Soms is AW sneller, soms AB, lees beiden en je bent altijd op de hoogte.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 maart 2015 om 23:36

        @dutchdriftking: jep

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 maart 2015 om 00:13

        @dutchdriftking: klopt, alleen is het bericht op AutoBlog leuker om te lezen en waren de reaguurders briljanter ;-)

        Login om te reageren
  4. gash zegt

    17 maart 2015 om 22:18

    Best een aangename verandering om een keer over zo’n rappe Vipert te lezen in plaats van de zoveelste getunede GT-R of Lambo.

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    17 maart 2015 om 22:29

    Van de week een artikel op speedhunters van een gast die meer dan 1000pk in zijn streetlegal rx7 had liggen. Ls3/met twin turbo’s…

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      17 maart 2015 om 22:43

      @w0o0dy: helaas is dat voor puristen (en voor mij overigens ook) the wrong way to go. Als je met een RX bezig gaat, hou dat ding dan lekker rotary-powered. Om maar even met de woorden van Matt Farrah te spreken: als je een RX-7 met V8 wil, koop dan gewoon een Corvette. Dat is eigenlijk exact hetzelfde.

      Dat neemt niet weg dat die RX-7 best een gaaf ding is, maar het is gewoon fout. Dat vind ik tenminste, gelukkig hoef ik die keuze niet te maken.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        17 maart 2015 om 22:58

        @ej20g:

        Inderdaad, koop dan een C5.
        Dan heb je qua styling ruwweg een FD3S XXL.

        Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        17 maart 2015 om 23:06

        @ej20g: ik vind het toch wel een geweldig ding…
        https://youtu.be/yIfHnWAz7NI

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          17 maart 2015 om 23:12

          @w0o0dy: het is zeker een gaaf ding hoor, dat ben ik met je eens. Maar voor mijn gevoel klopt het gewoon niet. Een dikke 4-rotor met hetzelfde vermogen (wel minder koppel natuurlijk) past er veel beter bij.

          Login om te reageren
    • gash zegt

      17 maart 2015 om 22:53

      @w0o0dy:

      Supermooie projecten op Speedhunters. Ik volg o.a. de ontwikkeling van de Radbull MX-5 van MadMike met z’n 1200pk twin turbo 4-Rotor wankelmotor.

      Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    17 maart 2015 om 22:33

    Nelson racing haalt meer dan 2200pk op normale benzine… En ze sloopten hun dyno toen ze dat beest aan het meten waren… Teveel koppel om te meten 1750lb/ft vanaf 5700 toeren of zoiets…dat is 2372nm koppel…

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      17 maart 2015 om 22:44

      @w0o0dy: nelson racing vind ik altijd maar een beetje fail, in de titel zetten en in de video zeggen dat ze zoveel pk hebben , en als ze dan zon dynorun maken zie ik dat getal nooit in de grafiek terug

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        17 maart 2015 om 22:55

        @johanhummer9: dat komt omdat ze de pk’s die ze meten op normale brandstof doen en de pk’s die ze claimen is op methanol… Maar 2200 pk betrouwbaar uit een big block v8 van minder dan 8 liter… Blijft fucking impressive

        Login om te reageren
      • Sir_Vmax zegt

        17 maart 2015 om 23:26

        @johanhummer9: Dat komt doordat er op de wielen gemeten wordt. In de titel staat het vermogen dat de motor op de cardanas levert. Er komt boven op de meting nog een bepaald percentage (10 tot 15%), dat komt doordat er vermogen in de transmissie, diffs en eventueel het 4×4 systeem verloren gaat.

        Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    17 maart 2015 om 23:05

    Wat een waanzinnig bruut en sinister apparaat. 1.000pk uit een Viper V10 is niet nieuw, maar nog altijd indrukwekkend.

    Vergeet niet dat het een Viper een auto is die zijn vermogen behoorlijk goed kwijt kan. Ten eerste is de 1 idioot lang, getunede exemplaren halen 110 in de 1e versnelling. Dus bij de tweede versnelling kun je al veel vermogen kwijt en vanaf 3 volgas. De banden zijn ook bizar breed (335 minimaal achter).

    Daarbij is de V10 altijd behoorlijk dociel. Ja, 1.000pk is veel, maar de Viper heeft een relatief luie motor, die niet extreem hard hoeft te werken om zeer veel vermogen en koppel te leveren, met dank aan het slagvolume (meer cm3’s dan een Veyron).

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      17 maart 2015 om 23:18

      @gtwillem: de Viper (2006) die mijn stagebedrijf in onderhoud heeft, heeft achterop de heerlijke maat 345/30ZR19 liggen. Wat een plakkaten zeg! Toen viel het me ook voor het eerst op dat zo’n Viper 6 wielmoeren heeft. Best gaaf.

      Login om te reageren
    • nasty zegt

      18 maart 2015 om 05:12

      @gtwillem: ik vind het al razend knap dat ze nog extra tuning kwijt konden in dat krappe motorcompartiment

      Login om te reageren
  8. philipf zegt

    17 maart 2015 om 23:06

    Wat een machine!! Heerlijke viper!

    Login om te reageren
  9. bierbuik zegt

    17 maart 2015 om 23:15

    Hehe van 0 naar nieuwe banden in 20 seconden?

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    18 maart 2015 om 09:12

    Ik denk dat die achterbanden al kaal zijn voordat je 1km hebt gereden

    Login om te reageren
  11. 4apaev zegt

    18 maart 2015 om 15:42

    Las ergens dat de verkopen van de viper erg tegenvallen :-(( de naam was in srt verandert en de dealers moesten zelfs 15k korting geven… Zou erg jammer zijn als dit de laatste generatie zou zijn, maar ja vraag en aanbod…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North