
Cupra heeft FC Barcelona-keeper Marc ter Stegen aangesteld als ambassadeur van het nieuwe automerk.
Het is alweer even geleden dat Seat bekendmaakte dat Cupra een losstaand merk gaat worden. Alles op het gebied van performance komt onder die laatste benaming te vallen. Dit om het onderscheid duidelijker maken. En om mensen zich specialer te laten voelen?
Van Seat naar Cupra
Voorlopig zit men nog in de overgangsfase. Zo zul je aan iedereen moeten uitleggen dat je geen Seat, maar een Cupra hebt. ‘Een wat?’. Daar wil het Spaanse merk dus vanaf. Om een merk snel onder de aandacht te krijgen zijn een paar dingen nodig. Allereerst moeten je modellen verkopen en als tweede is marketing van belang. Met de juiste marketing is de doelgroep zo bereikt. Cupra wil dit bereiken door onder meer ambassadeurs aan te nemen.

In dit kader heeft het merk FC Barcelona-keeper Marc ter Stegen aangetrokken als ambassadeur. Als onderdeel van een partnerschap op de lange termijn zal ter Stegen het gezicht worden van Cupra. Natuurlijk hoort daar passend vervoer bij. De Duitse international krijgt een Cupra Ateca Limited Edition. Dit model werd vorig jaar op de Autosalon van Genève gepresenteerd. Het model valt onder meer op door zijn 20-inch jetsers en een uitlaatsysteem van Akrapovic. De Cupra Ateca beschikt over een 2.0-liter viercilinder turbomotor met 300 pk, verdeeld over alle vier de wielen. Van de Limited Edition worden in totaal 1.999 stuks gemaakt.
Als ambassadeur moet je wel meer dan dan alleen rondjes rijden in zo’n Cupra. Het merk zal ter Stegen onder andere inzetten bij events over de hele wereld. Zo speelt de voetballer een rol bij de wereldpremière van het nieuwste Cupra-model dat binnenkort gaat komen. Ook is hij aanwezig bij de opening van het hoofdkantoor dat het merk omschrijft als de Cupra Garage.
Ik zie graag meer automerken op de weg, maar dit is natuurlijk wel een beetje fopperij…..
@dutchdriftking: Tja, dat is eigenlijk met Seat, Skoda, Audi en VW ook al eventjes aan de gang ? Citroën en Peugeot idem, Hyundai en Kia etc. etc.
Ik geef het 2 jaar en dan heten alle Cupra’s weer gewoon Seat.
@escort77: zei je dat 2 jaar geleden ook over Citroen’s DS devisie?
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo:
Zijn voor mij nog steeds gewoon Citroëns.
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: niet dat ik weet.
Maar DS’en zijn eigen modellen met een eigen gezicht en onderhuids Citroën techniek.
Cupra’s zijn nu Seat’s met tuning en spoilers.
Dat is wel een verschil.
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: dat zijn nog steeds Citroëns
@baklava: dan zijn alpina’s ook gewoon BMW’s en Bentley gewoon Volkswagen
@benja01: en Dacia Renault en soms Mercedes (met de diesel motor).
@erik2907: dodges Zijn gewoon Fiats dan. En Ferrari ook!
Wanneer komt er een nieuwe escort?
Ik was vorige week in Barcelona, en je ziet echt nergens Cupra’s behalve een heel rijtje bij het stadion, dus zo populair zijn ze nog niet
@bbjorn: heb er dinsdag één zien rijden : https://www.autojunk.nl/2020/02/cupra-ateca-250840
@sntial :
komt wel erg dichtbij zo
Ik zou het merk ook best willen promoten als ik gratis in een Cupra zou morgen rijden, en er waarschijnlijk ook nog voor betaald krijg ;)
@bastiaanfidder: Maar als ik het salaris van iemand op zijn positie zou hebben dan moet je wel echt helemaal niks met auto’s hebben om je voor zoiets te laten strikken.
Hadden ze niet beter Yosemite Sam kunnen vragen?
@AutomotiveDesigner: beter Messi. Weinig mensen zullen een Cupra kopen vanwege Ter Stegen (niks tegen hem als speler). Populariteit en invloed op fans van Messi is veel meer.
@benja01: Denk dat het geen reet uitmaakt. Alsof een volwassen persoon zijn auto keuze laat af hangen van een voetballertje.
@langejohn: als dat echt zou zijn, zou autosport niet bestaan.
@langejohn: u bent niet bekend met de gemiddelde voetbalsupporter?
Erg slim van Seat om een duitser te strikken hiervoor. Het schijnt dat ze deze move overgenomen hebben van Pickwick. Zij huurden een (koffie) drinkende Colombiaan in om hun thee te promoten.
Ik weiger gewoon dit als een nieuw merk te zien. Gewoon sportievere versies van bestaande Seats (met een ID&T logo).
@tenaci: net als Abarth idd.
Een typische ogende Duitser strikken om het temperamentvolle Spaanse merk in je gamma te promoten.
Dat is wel het mooie aan Duitse humor: Het is pas echt grappig wanneer ze het zelf niet snappen.
Als het toch een keeper is, mag hij hem houden van mij.