• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Hyundai Kona Electric kan nu een stukje verder rijden

Auteur: hayte, gepost 13 februari 2020 om 16:02 – 16 Reacties

Rode Hyundai Kona Electric

Dat de Kona Electric dit jaar met een kleiner accupakket geleverd zou worden, wisten we al. Maar blijkbaar krijg je in 2020 ook een langere actieradius met je elektrische Hyundai Kona!

Het is een auto die je steeds vaker ziet op de Nederlandse wegen: de Hyundai Kona Electric. Best kans dat je die dit jaar nóg meer gaat zien, de elektrische Kona gaat in 2020 namelijk een stukje beter worden. Om te beginnen bij een belangrijke vooruitgang: de actieradius van de 64 kWh-versie gaat van 449 naar 480 kilometer op basis van WLTP. Een enorm groot verschil is het niet, maar kan wel nét het verschil maken voor sommige kopers/leasers. Hyundai heeft wat zitten puzzelen met het motormanagmentsysteem en andere banden onder de Kona geschroefd, vandaar de langere range. Wees overigens niet getreurd dat dit ten koste is gegaan van de vlotheid: de topsnelheid van 167 km/u en nul-naar-honderd-tijd van 7,6 seconden zijn gelijk gebleven.

De langere actieradius van de Hyundai Kona geldt ook voor het 39 kWh-pakket, dat sinds dit jaar in het gamma zit. Eind vorig jaar schreven we nog over een bereik van 289 kilometer. Dat is nu 305 km geworden. Hyundai noemt wel een kleine kanttekening: dit zijn nog geen officiële, door de EU getoetste cijfers. Deze kunnen ‘een fractie van een paar kilometer afwijken’.

Een ander nieuwigheidje is een 3-fase laadsysteem, waarmee de Kona’s standaard geleverd gaan worden. Dit had Hyundai al aangekondigd, maar nu is er meer over bekend. Met dit systeem kan je EV sneller opgeladen worden – mits het laadpunt dit ondersteunt. Hyundai spreekt van een laadtijd die ’tot’ 20 procent korter is. Het accupakket kan nu met maximaal 11 kW worden opgeladen bij normaal laden. De 39 kWh-accu is met zo’n 3-fase lader in 4 uur en 50 minuten op te laden, de 64 kWh-versie heeft er 7 uur en 30 minuten voor nodig.

Binnen krijgt de Kona Electric eveneens nieuwe goodies. Het infotainmentscherm is bijvoorbeeld te vergroten naar 10,25-inch. Standaard is dit 7.0-inch. De 2020 Kona Electric krijgt ook ondersteuning voor Hyundai Bluelink. Bestuurders kunnen dan via een app bepaalde functies op afstand bedienen, zoals de climate control. Leuker voor EV’ers is het op afstand kunnen checken van de batterijstatus. Hoef je niet helemaal naar je Kona te lopen om erachter te komen of je in één rit thuis kan komen.

Hyundai verwacht de eerste voertuigen met de nieuwe specs vanaf april te kunnen produceren. De 39 kWh-Kona is er vanaf 36.795 euro, de 64 kWh-uitvoering kost je minimaal 41.565 euro. Benieuwd naar hoe de Kona Electric rijdt? Lees dan onze rijtest.

Foto: Hyundai Kona Electric van Stekkerkoning, via Autojunk.nl.

Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Dit is de Hyundai Kona N!
  • Vernieuwde Hyundai Kona Electric is strakker én goedkoper
  • Hyundai Kona N met 280 pk eindelijk officieel

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

electric, Elektrisch, Hyundai, kona, update

Vorig bericht: « Deze voetballer moet Cupra bekend gaan maken
Volgend bericht: Hoeveel kost een supercarcollectie? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    13 februari 2020 om 16:47

    En zo komt de elektrische auto voor Jan Modaal weer wat dichterbij.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      13 februari 2020 om 17:03

      @dutchdriftking: Jan Modaal koopt geen nieuwe auto, hooguit in de lease. Dat laatste kán overigens best aantrekkelijk zijn mits je thuis kan laden, geen hypotheek wilt afsluiten en/of toch twee auto’s voor de deur hebt.

      Meerprijs per kilometer op de eGolf lag bij mij op slechts 4 ct, dus ook voor veel woon-werkverkeer kan het al snel lonen om te elektrificeren.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      13 februari 2020 om 19:11

      @dutchdriftking: Jan Modaal kan tegenwoordig geen nieuwe auto meer kopen. Er zijn er maar weinig die even 35/40k hebben liggen.

      Login om te reageren
  2. nopetrolnofun zegt

    13 februari 2020 om 16:56

    Dus met een beetje doorrijden nu 250 km ipv 220 joepie!

    Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    13 februari 2020 om 17:08

    @Hayte weet je dat zeker van die 11kw? Volgens mij zag ik in de folder van mijn eNiro staan dat die kan snelladen tot 150kw ?

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      13 februari 2020 om 17:31

      @gulli: 11kw laden waar je parkeert en 100 kw als je speciaal stopt om te laden. Dat laatste is duurder en veroorzaakt minimale slijtage aan de accu terwijl dat eerste dat niet heeft.

      Login om te reageren
  4. hayte zegt

    13 februari 2020 om 17:13

    Ik snap de verwarring @Gulli, ik heb de bewoording aangepast. Dat 11 kW gaat om het normaal laden ;) Snelladen gaat voor zover ik begrijp met maximaal 100 kW.

    Login om te reageren
  5. Richmond zegt

    13 februari 2020 om 19:57

    Niet helemaal on topic, maar ik had vandaag training over de nieuwe 508 en 3008 hybrid en er werden gewoon nieuwsartikelen van Autoblog getoond.

    Login om te reageren
  6. wimof zegt

    13 februari 2020 om 20:17

    Dat zegt wat over wie?

    Login om te reageren
  7. bernoulli zegt

    13 februari 2020 om 20:37

    Ik koop over een half jaar een nieuwe elektrische auto met 4K overheidssubsidie. En dan koopt mijn buurman hem met 2K subsidie. En dan koop ik hem weer terug met 2K subsidie. Dat herhalen we een keer of 10 en dan heb ik lekker een gratis door het Rijk betaalde elektrokar. ?

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      13 februari 2020 om 21:09

      @bernoulli: ja…. nee sorry. Of hebben jij en je buurman beide een “vakgarage” en niets beters te doen?

      Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      13 februari 2020 om 23:23

      @bernoulli: De subsidie geldt enkel van bedrijf naar particulier. Niet van particulier naar particulier. Helaas.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 februari 2020 om 08:11

      @bernoulli: een klassiek geval van jezelf rijk rekenen met een som de niet opgaat.

      Login om te reageren
  8. loetje zegt

    14 februari 2020 om 07:26

    @Bernoulli, jij weet echt niet wie en wat voor subsidies je kan aanvragen, je schrijft maar wat zo te lezen. (als de meeste op dit forum)

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      14 februari 2020 om 13:14

      @loetje: Parels voor de zwijnen… ?

      Login om te reageren
  9. mashell zegt

    14 februari 2020 om 08:14

    Kunnen ze inmiddels wel normaal binnen een maand of drie geleverd worden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North