Deze vrouw gaat streng toezicht houden bij Volkswagen

Auteur: , 46 Reacties

K-tschhhhhh.

Steph

Afgelopen week schreven we nog dat autobedrijven er goed aan zouden doen meer vrouwen in te huren. Een paar dagen later maakt Volkswagen bekend dat ze een vrouw in hebben gehuurd. Toeval?

De 33-jarige in kwestie heet Stephanie C. Davis. We weten niet waar de C. voor staat. Net als bij voormalig POTUS Harry S. Truman zou de extra letter er zomaar eens achteraf bijverzonnen kunnen zijn. Voorheen werkte Stephanie bij consultancy-moloch KPMG, het bedrijf waar ook Wouter Bos na zijn politieke carrière enige tijd werkzaam was. Maar nu gaat ze erop toezien dat ze bij Volkswagen nooit meer gaan sjoemelen.

Steph wordt namelijk Chief Compliance Officer bij Volkswagen Group of America (VWGoA). In deze functie zal ze direct rapporteren aan Hinrich J. Woebcken, de CEO van VWGoA. Dr. Kurt Michels, Chief Compliance Officer van de hele Volkswagen Group, is in zijn nopjes met de nieuwe aanwist:

“Credibility and trust in Volkswagen, our brands and the people who work for us stem from a compliance culture that is lived rather than imposed. I’m delighted to welcome Stephanie to our network of compliance officers as we work to make Volkswagen an example of how a socially responsible global company should act and lead.”

Juist ja. Misschien kan ze beginnen met het publiceren van een onderzoek dat advocatenkantoor Jones Day uitvoerde over sjoemelgate dat Volkswagen volgens Automotive News bewust achterhoudt. Enfin, heb jij ook wat toezicht van Stephanie nodig? Laat het weten, in de comments.



46 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
En ze gaat slechts drie miljoen Dollar per jaar verdienen met recht op bonussen voor een slordige zes miljoen, toch?

” De honden blaffen, de karavaan trekt voorbij ” (vind ik een mooier gezegde dan ze dronken een glas, ze deden een plas en lieten alles zoals het was)
ce via iPhone app
@desjonnies: lelijk monsterhoofd. Heb hekel aan duitse vrouwen die man willen zijn
@kruimel: nou ja zeg ..
@kruimel:
Jouw hoofd is vast beter?
@desjonnies: En wat is daar mis mee dan??
Zoals al vaker aangegeven, diesel gate is vooral een Amerikaanse aangelegenheid, de uitstootnormen in EU zijn helemaal geen punt van discussie die haalt de sjoemel diesel ook probleemloos, in de praktijk is de euro 5 sjoemel TDI zelfs schoner dan menig van zijn concurrentie, dat is nog het leukste.
Zij mag best toezicht houden over mij….
@dhrwilders: Is het nodig? haha
1 foto is natuurlijk best ”magertjes” om zo maar te noemen
Dus ik googlede even haar naam.
http://www.bing.com/images/search?q=Stephanie+C.+Davis&FORM=HDRSC2
ik krijg toch echter wat anders en meer te zien

P.S Bing.com is het zelfde als google maar dan van Microsoft.
ce via iPhone app
@kimhung: hahaha…zou het een fake naam zijn?!
@ce: Een sjoemelnaam.
@kimhung: Bing =/= Google. Hele andere algoritmes om te zoeken en zooi te indexeren.
Enfin, romige foto’s!
@kimhung: zo is ze natuurlijk door de sollicitatie heen gekomen
@pindakoning: wel een goede manier trouwens hahaha
@kimhung: alleen is Google veel beter als grote verschil😉
Maar …. Kan ze koken?
Ik heb ook een blondine als baas. Seksuele intimidatie en intieme aanrakingen is hetgeen wat ik dagelijks meemaak.
@audirijder: en dat accepteert zij allemaal zomaar?
@lekbak: Bedoel je niet of ik het allemaal accepteer? Dat antwoord luidt overigens bevestigend.
@audirijder: als het waar is dan kun jij je lol op als ze merkt dat jij het rondbazuind. Bovendien is ze een baas van niets als ze dat doet.
@audirijder: niceeeee
@audirijder: 1) hie ziet ze er uit?
2)hebben ze nog volk nodig?
3)doe eem goed woordje voor mij aub😂😂😂
@audirijder: zitten jullie dan met of zonder kinderen aan tafel?
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt..
“K-tschhhhhh.” want blond en niet onaantrekkelijk?! Jongens toch…
@hilpp: zullen we de adverteerders waarschuwen?
Of wiens currywurst men eet diens woord men spreekt.
@w0o0dy: is lastig met zo’n curryworst van iemand in d’r mond.
Ze zal wel een heel goed trucje kennen….
Stephanie C.

Als je naam al op een dergelijke manier wordt geschreven zal het vast weinig moeite kosten bij VW te integreren.
@karhengst: zo schrijven Amerikanen altijd hun naam. First name – middle name – last name. Jouw suggestie is dus een beetje onzin. En die C. staat vast voor Compliance….
Fraulein Stéphane C. Davis, und her Flick von die Gestapo.
@ghost: *der toch? Derde naamval 🙄
@bischero: niet in het Frans ;-)
Typische gebakken lucht functie om voor de buitenwereld braaf te ogen. Alle grote commerciele toko’s verbranden miljoenen om de salarissen van deze mensen te kunnen betalen.
Ik neem dat ze niet vanuit de VS toezicht gaan houden op de ingenieurs in Wolfsburg, dat gaat natuurlijk niet werken.
Als een iemand van 33 een dergelijke functie krijgt aangeboden frons ik toch wel even mijn wenkbrauwen.
Als iemand van 33 ook nog een vrouw is met relatief goede looks dan kan ik er toch niet omheen dat het hoogst opmerkelijk is. Daarmee niet gezegd hebbende dat ze niet de capaciteiten voor een dergelijke functie zou hebben, maar voor zover ik kan inschatten heb je enige autoriteit nodig om in een dergelijke functie goed te kunnen functioneren en autoriteit moet je verdienen en dat komt met de jaren.
En dan heb ik het nog niet eens over vakinhoudelijke kennis over het runnen van een autofabriek.
De reden dat ik dergelijke reserves heb is omdat ik in het bedrijfsleven een 23 jarige dame tegen het lijf liep met bijzonder goede looks met de MBO opleiding tot schoonheidsspecialist.
Deze dame werd aangenomen als bedrijfsleider van een nieuw op te richten bedrijfsonderdeel bij een ingenieursbureau. Je voelt al wel aankomen dat ze behoorlijk praatjes had, maar dat er uiteindelijk niet zo heel veel van de grond kwam….
@stationcar: Oei laat @pomoek dat niet horen haha
@bofkont @stationcar: Nee, hoor geen problemen met deze opmerking. Hij geeft aan dat hij het opmerkelijk vindt dat een vrouw, (hoeveel vrouwen lopen er rond in het management bij VAG?) met gezien haar leeftijd weinig ervaring een dergelijke belangrijke functie krijgt. Hij vermoed dat er andere redenen zijn dan haar capaciteiten waarom ze haar hebben gekozen. Een reden zou haar uiterlijk kunnen zijn. Hij onderbouwt zijn argument met weliswaar anekdotisch bewijs maar hij grijpt het niet compleet uit de lucht.

Het is overigens een typisch @jaapiyo onderwerp, ik heb er voor gekozen het lekker niet te lezen, maar dank je wel voor het mij betrekken in deze waardevolle discussie.
@pomoek: Gelukkig maar!
@stationcar: de functie van Chief Compliance Officer is verre van het runnen van een autofabriek. Je reactie komt zeer gefrustreerd over en behoorlijk vrouw onvriendelijk. Bij de functie die ze gaat vervullen is overigens primair (juridische)kennis en een aanpak van “oude waarden tegen het licht houden en oude cultuur omgooien” van belang. Iets wat een hele slimme dame (dat is ze gezien haar achtergrond) heel goed zou kunnen.
@spideriv:
Ik begrijp niet wat er vrouwonvriendelijk en gefrustreerd is aan mijn reactie, eigenlijk.
Wat betreft de inhoudelijke kant, ik kan me voorstellen dat ze in haar functie weerwoord moet kunnen bieden aan topmannen. Juist VAG heeft in het recente verleden laten zien dat wet- en regelgeving bewust genegeerd of ontweken kon worden. Dat soort beslissingen worden aan de top genomen. Daarom lijkt het mij nuttig als iemand die een dergelijke functie vervult náást de benodigde juridische kennis, autoriteit uitstraalt én dat diegene begrijpt hoe het bedrijf werkt.
Aan deze beide voorwaarden lijkt deze dame niet te voldoen, en dat heeft niks met haar vrouw-zijn te maken, maar met haar leeftijd en achtergrond bij een bedrijf in een andere sector.
Een autofabrikant is per slot van rekening wezenlijk andere business dan een financiële instelling als KPMG.
Maar ik kan er uiteraard helemaal naast zitten…
@stationcar: dat zit je idd mijns inziens. KPMG is geen financiële instelling maar een accountancy maar vooral consultancy bedrijf.
@SpiderIV: en KPMG en soortgelijke bedrijven staan erg bekend om hun kwaliteit? Voor zover ik ze aan het werk hebben gezien is het simpel en begrijp ik de opmerkingen van stationcar heel goed. Men wordt ingehuurd met de opdracht om hetgeen op te leveren wat de leiding van het bedrijf in een goed daglicht stelt zodat, mocht ’t echte resultaat het daglicht bereiken wat het meestal niet doet omdat het geleverde zo grijs en wollig is, ze altijd kunnen wijzen naar die derde partij. En die vindt dat prima, want ze worden dik betaald. In dit geval voor VW dus een logische keuze gezien de recente ontwikkelingen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).