• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dieselen met de nieuwe G-Klasse doe je vanaf…

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 25 januari 2019 om 12:16 – 31 Reacties

Afbeelding Dieselen met de nieuwe G-Klasse doe je vanaf…Afbeelding Dieselen met de nieuwe G-Klasse doe je vanaf…Afbeelding Dieselen met de nieuwe G-Klasse doe je vanaf…Afbeelding Dieselen met de nieuwe G-Klasse doe je vanaf…Afbeelding Dieselen met de nieuwe G-Klasse doe je vanaf…Afbeelding Dieselen met de nieuwe G-Klasse doe je vanaf…Afbeelding Dieselen met de nieuwe G-Klasse doe je vanaf…Afbeelding Dieselen met de nieuwe G-Klasse doe je vanaf…

Dieselen met de nieuwe G-Klasse doe je vanaf...
Veel, héél veel euro’s.

174.829 euro, zoveel kost instappen in de nieuwste telg van de familie G-Klasse. De nieuwe G-Klasse is er sinds zijn introductie aan het begin van vorig jaar gekomen als G500 en G63, maar tot op heden heeft Mercedes de Geländewagen nog niet met een dieselmotor op de markt gebracht. In december onthulden de Duitsers echter eindelijk de G350d en vandaag alweer krijgen we van die auto de prijs voorgeschoteld.

Het moge duidelijk zijn dat de G-Klasse nog altijd niet is weggelegd voor mensen met een lege portemonnee. Dit mag dan misschien de goedkoopste nieuwe G-Klasse zijn die je tegenwoordig kunt kopen, wie een paar opties aanvinkt komt uit op bijna twee ton aan euro’s. Koop je een auto als deze, dan ben je sowieso een gul donateur aan de staatskas en de dieselmotor in het vooronder zal het bedrag absoluut niet verder drukken.

Dat gezegd hebbende is de nieuwe dieselmotor die in de G350d ligt de zuinigste die Mercedes ooit in een G-Klasse heeft geplaatst. Hoewel feitelijk correct zegt dit uiteindelijk bijster weinig, aangezien de 2,9-liter zescilinder voorin de G350d op een goede dag ongeveer 1 op 10 loopt. De zespitter produceert 286 pk en heeft als vanouds een monsterlijk koppel, dat hier 600 Nm bedraagt. Vanaf 1.200 toeren per minuut is het volledig aantal overigens beschikbaar. Zijn topsnelheid ligt op 199 km/u en in minder dan 7,5 seconden trapt hij naar de 100 km/u.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Nieuwe Mercedes G-Klasse W464 is stiekem stokoud
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, g-klasse, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Volkswagen doet een Teslaatje, maakt eigen laadpaal
Volgend bericht: Deze SUV moet Europa veroveren, met steun van Gumpert »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    25 januari 2019 om 12:30

    Is dat zo’n Renault motor? Want die kleur komt zeker wel van Renault. Terecht overigens, het blijft een prachtige kleur.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      25 januari 2019 om 13:16

      Nee.

      Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      25 januari 2019 om 14:52

      @mashell: let’s hope not…

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      25 januari 2019 om 15:11

      @mashell: nee van Dacia

      Login om te reageren
  2. joostvis zegt

    25 januari 2019 om 12:33

    Eigenlijk de ideale aandrijving voor deze container. Kost wat, maar dan kan je ook heerlijk dieselen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 januari 2019 om 13:34

      @joostvis: Er zijn toch wel heel wat auto’s die net zo heerlijk dieselen en de helft goedkoper zijn.

      Login om te reageren
      • joostvis zegt

        25 januari 2019 om 13:42

        @berlinetta: bij klanten van dit kaliber vrij irrelevante factor, hè! ;)

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          25 januari 2019 om 14:18

          @joostvis: Nouja, weet ik niet. Kijk naar de GLE400d. Die is krachtiger en zal ook een stuk lekkerder rijden. Kost ook een stuk minder. Kan me voorstellen dat iemand sneller voor zoiets kiest.

          Login om te reageren
          • joostvis zegt

            25 januari 2019 om 14:32

            @berlinetta: bij de gemiddelde consument is het type auto leidend, niet de motorisering. Bovendien is een G een wagen met karakter en verveelt niet snel, terwijl de GLE een dertien in een dozijn wagen is en na een paar jaar al compleet wordt vernieuwd. Ik snap wat je zegt, maar die 350d is natuurlijk competent genoeg… Zijn overigens vast en zeker genoeg mensen die wel een GLE400d boven de G verkiezen vanwege de motorisering, maar dat aantal lijkt me relatief klein.

            Login om te reageren
  3. branko zegt

    25 januari 2019 om 12:34

    Lekker werkpaard voor de betere boswachter

    Login om te reageren
  4. ghost zegt

    25 januari 2019 om 12:45

    Toch maar even gekeken naar hoe gestoord onze overheid is met betrekking tot BPM en belastingen ten opzichte van onze oosterburen…daar begint deze G350d bij €95.735,50.

    Kortom; wij betalen bijna €80.000,- meer!

    Login om te reageren
    • lscorkscrew zegt

      25 januari 2019 om 12:56

      @ghost: en dat is maar goed ook. Komt dit dieselblok het land niet binnen of hebben wij mooie wegen om op te rijden ;)

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        25 januari 2019 om 13:01

        @lscorkscrew: ja want de nieuwste generatie dieselmotoren is natuurlijk veel schadelijker dan alle reeds rondrijdende dieselmotoren die NIET voorzien zijn van de beste partikeldeeltjesfilters. En de wegen in Duitsland vind ik ook nog niet zo slecht als in België. Feit is gewoon dat het een absurd verschil is.

        Login om te reageren
  5. gilettelubbers zegt

    25 januari 2019 om 12:54

    Heb ze afgelopen week veel zien rijden in Oostenrijk. Kan maar niet wennen aan die “geschrokken” indruk van de led-lampen

    Login om te reageren
  6. musje83 zegt

    25 januari 2019 om 13:02

    Ik blijf het bizar vinden. Je rijdt in een vierkante Puch/Peugeot/Mercedes met een design dat sinds 1979 onveranderd is gebleven, een halve tank per kilometer verbruikt en je betaalt er evenveel voor als een leuke eengezinswoning. Why?? Woon je nou in de outback, in een chateautje in de bossen van de pyreneeën of op de toendra van Alaska, dan prima. Maar in Nederland? In stedelijke gebieden? Als P.C. Hoofttracktor?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 januari 2019 om 13:07

      @musje83: je maakt er een statement mee. Een statement is dat je graag belasting betaald, graag een suboptimale auto rijdt en vooral dat je gewoon anders bent. Voor sommigen is het heel wat waard om zich zo te kunnen profileren.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        25 januari 2019 om 14:02

        @mashell: Of je hebt gewoon (te) veel geld en vindt dit een vette bak.

        Niet iedereen die een duurdere of een opvallende auto rijdt doet het om de ‘kijk mij nou’ status.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          25 januari 2019 om 14:28

          @reactief: Inderdaad, niet iedereen is zo oppervlakkig als een voetballer of volkszanger; kinders en hun vooroordelen he ….

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          26 januari 2019 om 07:19

          @reactief: maar voor veel geld kun je veel uit veel mooie, handige of snelle wagens kiezen. Maar een G-klasse kan natuurlijk ook.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            26 januari 2019 om 10:55

            @mashell: Zeker. Maar puur rationeel kom je uit bij een Dacia Logan toch. Dus de meeste auto’s worden gekozen vanuit begeerte, en dat hoeft niet perse snelheid of comfort te zijn.

            Voor dit geld kan ik trouwens ook veel betere en leukere auto’s bedenken, maar ik vind zo’n G-klasse toch ook wel heel tof.

            Login om te reageren
    • fanboy zegt

      25 januari 2019 om 14:04

      @musje83: Nou dan kan ik je ook alvast vertellen dat zo’n nieuwe G klasse ook compleet ongeschikt is voor zeker de helft van de wereld.
      Waar je met een oude Puch misschien nog de hele wereld over kan rijden, gaan al deze nieuwe dieselmotoren stikken in al die slechte diesel die je op veel plekken kunt tanken.
      Dus een wereldreis mobiel is het ook al niet meer, weer een niche minder.

      Login om te reageren
  7. marinepower zegt

    25 januari 2019 om 13:24

    Rare kleurencombinatie: Rood van buiten, en aan de binnenzijde blauwe lak, Mercedes Exclusive?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 januari 2019 om 13:39

      @marinepower: Is gewoon een andere auto.

      Login om te reageren
      • marinepower zegt

        25 januari 2019 om 15:05

        @berlinetta: Oooohhhhhh….

        Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    25 januari 2019 om 13:36

    Voor dat geld liever een GLE400d en een A35 AMG als we dan toch bij Mercedes moeten shoppen, maar daar zullen de kopers van dit apparaat waarschijnlijk anders over denken.

    Login om te reageren
    • marklevinson zegt

      25 januari 2019 om 13:39

      @berlinetta: verdraaid goede suggestie!!

      Login om te reageren
  9. marklevinson zegt

    25 januari 2019 om 13:40

    Blijft een heerlijke kar.

    Krijgen we van de NL overheid ook recessiekorting als de dip gaat komen?

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    25 januari 2019 om 13:51

    En die idiote prijs is er dus alleen omdat een of andere idioot moest sjoemelen met de uitstootcijfers van Golfjes…. Neemt niet weg dat deze motor waarschijnlijk het beste past bij de wagen.

    Login om te reageren
  11. johnwaters zegt

    25 januari 2019 om 13:52

    Kan in België voor 72.947 Euro minder. Wat is Nederland toch een heerlijk land vol dynamische, hard werkende mensen die geen enkele kans onbenut laten om het vel over de oren te trekken.

    Login om te reageren
  12. pjansen zegt

    25 januari 2019 om 15:22

    Prachtige auto en zeker in de kleur hyacinthrot, vreemd genoeg heeft deze ook nog het oude infotainment zonder MBUX. Als ik dan zelf voor een diesel SUV zou shoppen zou ik aangezien dat GLE uiterlijk me niet zo aanstaat veel liever voor een BMW X5 50d of een X7 gaan, allemaal ook veel bruikbaarder voor op de gewone weg.

    Login om te reageren
  13. wimof zegt

    25 januari 2019 om 16:49

    Wie heeft dit dashboard getekend?
    Zodat ik hem de prijs van de wansmaak kan opsturen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North