Dit bedrijf maakt de Stelvio Quadrifoglio afzichtelijk

Auteur: , 32 Reacties

Welke dorpsgek gaat dit dan doen?

Het is jaren geleden dat wij aandacht besteed hebben aan Romeo Ferraris en dankzij deze interpretatie op de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio begrijpen we direct weer waarom. De koolstofvezel-liefhebbende tuner uit Milaan is zijn verstand verloren en heeft een auto die eigenlijk alleen in Rosso Corsa voor de dag hoort te komen – goed, een diepblauwe tint mag ook – zowaar gehuld in een parelmoeren wrap.

Dit betekent dat afhankelijk vanuit welke hoek het licht valt, de kleur van de meest krachtige Stelvio zal veranderen. Op het eerste gezicht lijkt de wagen een vieze groene tint te dragen, een ander aanzicht kan ervoor zorgen dat de auto ineens een bronzen of paarse huid heeft. Of een combinatie van de drie kleuren. Zoals Pusha T zou zeggen: “yuuuuugh!

Daar houdt het uiteraard niet op. Romeo Ferraris heeft de Quadrifoglio naast een wanstaltige parelmoeren wrap ook nog allerlei koolstofvezel accenten gegeven en een set 20″ velgen van OZ gemonteerd. Diezelfde velgen staan overigens ook nog eens 20 mm (voor) en 25 mm (achter) verder buiten de wielkasten dan normaal gesproken.

Gelukkig is niet alle hoop verloren. Nee, Romeo Ferraris heeft de een van de duurste SUV’s van Nederland namelijk ook een motorische beurt gegeven. Hierdoor produceert de dubbelgeblazen 2,9-liter V6 geen 510 pk, maar 555 pk en 660 Nm. Dankzij de toename in vermogen heeft de Stelvio Quadrifoglio voortaan een topsnelheid van 290 km/u, precies 6 km/u meer dan het origineel kan presteren. Ook zijn minder potente broertjes worden niet vergeten. Voor ieder van de Stelvio’s die Alfa Romeo aanbiedt, heeft het bedrijf een kleine boost in de aanbieding. Hoeveel het allemaal moet kosten, dat is vooralsnog niet bekend.

Meer lezen over de Alfa Romeo Stelvio? Bekijk HIER onze rijtest.



32 reacties

Oef elk paneel een andere kleur :-(
@freudeamfahrenholwerda: da’s idd niet best
@freudeamfahrenholwerda: is normaal bij alfa
Wat misschien nog het meest beangstigend is dat dit soort tuners de vermogenstoename combineren met een aanpassing van de spoorbreedte (en dus hoogstwaarschijnlijk ook de rijhoogte), en er zo in één moeite door de zorgvuldig door de fabrikant uitge-engineerde wielgeometrie en daaruit resulterende wegligging in één klap om zeep helpen. Dan is een carbonwrapje nog je minste probleem.
En ik maar denken dat ik voor schut reed in mijn eerste auto nadat er twee ‘nieuwe’ deuren van de sloop in waren gekomen. Eenmaal gemonteerd bleek de kleur daarvan, hoe kan het ook anders, net niet te kloppen met de auto. En om het af te maken kwamen allebei de deuren vermoedelijk van een andere sloopauto. En de kleur zilver uit de spuitbus op de dorpels was het ook al net niet.
@moveyourmind: integendeel! Halverwege de jaren ’90 was het zelfs hip en trendy, gewaagd en kunstig tegelijk. Remember VW’s polo en golf Harlequin? Check deze link. Ik vind het een youngtimer/classic in wording https://youtu.be/Aa1oICN1s8w
@moveyourmind: zilver is dan ook een van de moeilijkste kleuren om juist te krijgen.
2003 belt of ze hun parelmoer terug mogen.
@dutchdriftking: past wel bij de auto. Design van de Stelvio. is ook zo 2003.
@dutchdriftking: waren ze maar voor dat mooie parelmoer kleurtje van de (vroege) 156 gegaan, dat had er denk ik beter uit gezien en was dan nog tikkeltje historisch correct…
@ukbob: Ja inderdaad, dat vond ik altijd wel een gaaf kleurtje!
@dutchdriftking: wie hier dacht ook Nokia 6110? Haha! Good ol’ times
Leuk voor op een TVR, maar niet hierop
@posthumus: of Nissan micra
@rob5nismo: Stelvio Mica
Waarom?!
Kunnen we geen wet aannemen dat dit soort dingen verbied?
Het is weer eens wat anders!
@205zonderdak: een gebruikte satéprikker in je oogbal drukken ook.
En het meest schandalige is eigenlijk dat ze het klaverblad eraf hebben gehaald..
Ach lelijker kunnen ze hem niet maken. Dus laat ze lekker.
Misschien een poging om het alom geprezen Alfa Azuro Nuvola te recreëren? Niet écht gelukt…
Beetje jammer dat het geen Q is op de afbeelding. Niet dat parelmoer dan wel beter wordt trouwens…
Als ik deze pics in Huize Geelbarrel aan de vrouw laat zien, is het gauw gedaan met Stelvio als opvolger voor onze 159SW. Wordt het toch een Giulia (ik mn zin… jeuj!)
Dat groen heeft wat weg van het het olivo verde van mijn eersts alfa 156! De 156 had trouwens een licht gelijkaardig parelmoer kleur van bij de lancering in 98, zonder dat groen wel.
Ik vind zo’n Stelvio ook zonder kameleonlak eigenlijk maar een lelijk ding. Van voor is het een angry bird (koplampen en DRL’s) en van achter heeft ie een hangkont… Doe maar 100x liever een Giulia.
@dper4mance: Alfa is ook zo naïef geweest door te denken dat een hoge giulia er goed uit zou zijn. In tegenstelling tot de giulia kan ik de stelvio geen mooi ding noemen.
Ik moet toegeven dat ik 15 jaar geleden ook zo’n auto had. Dat was precies dezelfde kleurstelling. Echter een wrap is een totaal drama. Hier ziet een paneel inderdaad keer op keer anders uit. Persoonlijk vond ik deze kleur van Alsacorp (net zoiets als House of kolor) een mooie opvallende verschijning.
Ach, verfje, velgje en carbon-folie. Je moet er een beetje doorheen kijken.

Romeo Ferraris is een club waar zeker wel wat auto(sport) kennis zit. Dat het ding een bescheiden vermogenstoename naar 555 pk heeft en de tjoenert niet adverteert met 666 pk en 888 Nm geeft wel een idee over het realiteitsgehalte van deze partij. En een onderstel afstellen kunnen ze ook wel. Ze hebben best mooie dingen laten zien in het (van oorsprong Italiaans) SuperStars toerwagen kampioenschap van een paar jaar geleden en doen tegenwoordig best goed werk met hun Alfa Guilietta TCR.
Ach.
Je kunt een mooie auto met het verkeerde verfje lelijk maken.
Maar er zijn genoeg auto’s op de markt welke je met geen enkel verfje mooi kunt maken.
Na een jaar of wat blijkt de stelvio niet echt houdbaar qua design. Beetje zelfde als met maserati. Het doet weinig
Achh zonde, Stelvio Q is voor mij de nummer 1 SUV

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).