• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit bedrijf maakt de Stelvio Quadrifoglio afzichtelijk

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 7 januari 2019 om 22:03 – 32 Reacties

Afbeelding Dit bedrijf maakt de Stelvio Quadrifoglio afzichtelijkAfbeelding Dit bedrijf maakt de Stelvio Quadrifoglio afzichtelijkAfbeelding Dit bedrijf maakt de Stelvio Quadrifoglio afzichtelijkAfbeelding Dit bedrijf maakt de Stelvio Quadrifoglio afzichtelijkAfbeelding Dit bedrijf maakt de Stelvio Quadrifoglio afzichtelijkAfbeelding Dit bedrijf maakt de Stelvio Quadrifoglio afzichtelijkAfbeelding Dit bedrijf maakt de Stelvio Quadrifoglio afzichtelijk

Dit bedrijf maakt de Stelvio Quadrifoglio afzichtelijk
Welke dorpsgek gaat dit dan doen?

Het is jaren geleden dat wij aandacht besteed hebben aan Romeo Ferraris en dankzij deze interpretatie op de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio begrijpen we direct weer waarom. De koolstofvezel-liefhebbende tuner uit Milaan is zijn verstand verloren en heeft een auto die eigenlijk alleen in Rosso Corsa voor de dag hoort te komen – goed, een diepblauwe tint mag ook – zowaar gehuld in een parelmoeren wrap.

Dit betekent dat afhankelijk vanuit welke hoek het licht valt, de kleur van de meest krachtige Stelvio zal veranderen. Op het eerste gezicht lijkt de wagen een vieze groene tint te dragen, een ander aanzicht kan ervoor zorgen dat de auto ineens een bronzen of paarse huid heeft. Of een combinatie van de drie kleuren. Zoals Pusha T zou zeggen: “yuuuuugh!”

Daar houdt het uiteraard niet op. Romeo Ferraris heeft de Quadrifoglio naast een wanstaltige parelmoeren wrap ook nog allerlei koolstofvezel accenten gegeven en een set 20″ velgen van OZ gemonteerd. Diezelfde velgen staan overigens ook nog eens 20 mm (voor) en 25 mm (achter) verder buiten de wielkasten dan normaal gesproken.

Gelukkig is niet alle hoop verloren. Nee, Romeo Ferraris heeft de een van de duurste SUV’s van Nederland namelijk ook een motorische beurt gegeven. Hierdoor produceert de dubbelgeblazen 2,9-liter V6 geen 510 pk, maar 555 pk en 660 Nm. Dankzij de toename in vermogen heeft de Stelvio Quadrifoglio voortaan een topsnelheid van 290 km/u, precies 6 km/u meer dan het origineel kan presteren. Ook zijn minder potente broertjes worden niet vergeten. Voor ieder van de Stelvio’s die Alfa Romeo aanbiedt, heeft het bedrijf een kleine boost in de aanbieding. Hoeveel het allemaal moet kosten, dat is vooralsnog niet bekend.

Meer lezen over de Alfa Romeo Stelvio? Bekijk HIER onze rijtest.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
    Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
  • Alfa Romeo Stelvio als charmante politieauto
    Alfa Romeo Stelvio als charmante politieauto
  • De gaafste Alfa van dit moment is stiekem Duits
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Quadrifoglio, romeo-ferraris, stelvio, SUV, tuning

Vorig bericht: « Deze 17 niet-BMW’s hebben een BMW-motor
Volgend bericht: Gelekt: de nieuwe Mercedes CLA »

Lees Interacties

Reacties

  1. freudeamfahrenholwerda zegt

    7 januari 2019 om 22:10

    Oef elk paneel een andere kleur :-(

    Login om te reageren
    • papa zegt

      8 januari 2019 om 05:43

      @freudeamfahrenholwerda: da’s idd niet best

      Login om te reageren
    • gove zegt

      8 januari 2019 om 08:13

      @freudeamfahrenholwerda: is normaal bij alfa

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    7 januari 2019 om 22:14

    Wat misschien nog het meest beangstigend is dat dit soort tuners de vermogenstoename combineren met een aanpassing van de spoorbreedte (en dus hoogstwaarschijnlijk ook de rijhoogte), en er zo in één moeite door de zorgvuldig door de fabrikant uitge-engineerde wielgeometrie en daaruit resulterende wegligging in één klap om zeep helpen. Dan is een carbonwrapje nog je minste probleem.

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    7 januari 2019 om 22:19

    En ik maar denken dat ik voor schut reed in mijn eerste auto nadat er twee ‘nieuwe’ deuren van de sloop in waren gekomen. Eenmaal gemonteerd bleek de kleur daarvan, hoe kan het ook anders, net niet te kloppen met de auto. En om het af te maken kwamen allebei de deuren vermoedelijk van een andere sloopauto. En de kleur zilver uit de spuitbus op de dorpels was het ook al net niet.

    Login om te reageren
    • crosske zegt

      8 januari 2019 om 07:11

      @moveyourmind: integendeel! Halverwege de jaren ’90 was het zelfs hip en trendy, gewaagd en kunstig tegelijk. Remember VW’s polo en golf Harlequin? Check deze link. Ik vind het een youngtimer/classic in wording https://youtu.be/Aa1oICN1s8w

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      8 januari 2019 om 14:05

      @moveyourmind: zilver is dan ook een van de moeilijkste kleuren om juist te krijgen.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    7 januari 2019 om 22:20

    2003 belt of ze hun parelmoer terug mogen.

    Login om te reageren
    • twijn zegt

      8 januari 2019 om 07:06

      @dutchdriftking: past wel bij de auto. Design van de Stelvio. is ook zo 2003.

      Login om te reageren
    • ukbob zegt

      8 januari 2019 om 07:41

      @dutchdriftking: waren ze maar voor dat mooie parelmoer kleurtje van de (vroege) 156 gegaan, dat had er denk ik beter uit gezien en was dan nog tikkeltje historisch correct…

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        8 januari 2019 om 08:02

        @ukbob: Ja inderdaad, dat vond ik altijd wel een gaaf kleurtje!

        Login om te reageren
    • macchina zegt

      8 januari 2019 om 11:49

      @dutchdriftking: wie hier dacht ook Nokia 6110? Haha! Good ol’ times

      Login om te reageren
  5. posthumus zegt

    7 januari 2019 om 22:21

    Leuk voor op een TVR, maar niet hierop

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      7 januari 2019 om 22:46

      @posthumus: of Nissan micra

      Login om te reageren
      • justsomebody zegt

        8 januari 2019 om 10:07

        @rob5nismo: Stelvio Mica

        Login om te reageren
  6. shibby zegt

    7 januari 2019 om 22:47

    Waarom?!

    Login om te reageren
  7. dees zegt

    7 januari 2019 om 22:55

    Kunnen we geen wet aannemen dat dit soort dingen verbied?

    Login om te reageren
  8. 205zonderdak zegt

    7 januari 2019 om 22:58

    Het is weer eens wat anders!

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      8 januari 2019 om 05:57

      @205zonderdak: een gebruikte satéprikker in je oogbal drukken ook.

      Login om te reageren
  9. alfisstii zegt

    7 januari 2019 om 23:10

    En het meest schandalige is eigenlijk dat ze het klaverblad eraf hebben gehaald..

    Login om te reageren
  10. Boomer zegt

    7 januari 2019 om 23:12

    Ach lelijker kunnen ze hem niet maken. Dus laat ze lekker.

    Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 januari 2019 om 23:16

    Misschien een poging om het alom geprezen Alfa Azuro Nuvola te recreëren? Niet écht gelukt…

    Login om te reageren
  12. tosoni zegt

    7 januari 2019 om 23:54

    Beetje jammer dat het geen Q is op de afbeelding. Niet dat parelmoer dan wel beter wordt trouwens…

    Login om te reageren
  13. geelbarrel zegt

    8 januari 2019 om 00:10

    Als ik deze pics in Huize Geelbarrel aan de vrouw laat zien, is het gauw gedaan met Stelvio als opvolger voor onze 159SW. Wordt het toch een Giulia (ik mn zin… jeuj!)

    Login om te reageren
  14. koentag zegt

    8 januari 2019 om 01:21

    Dat groen heeft wat weg van het het olivo verde van mijn eersts alfa 156! De 156 had trouwens een licht gelijkaardig parelmoer kleur van bij de lancering in 98, zonder dat groen wel.

    Login om te reageren
  15. dper4mance zegt

    8 januari 2019 om 06:31

    Ik vind zo’n Stelvio ook zonder kameleonlak eigenlijk maar een lelijk ding. Van voor is het een angry bird (koplampen en DRL’s) en van achter heeft ie een hangkont… Doe maar 100x liever een Giulia.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      8 januari 2019 om 10:59

      @dper4mance: Alfa is ook zo naïef geweest door te denken dat een hoge giulia er goed uit zou zijn. In tegenstelling tot de giulia kan ik de stelvio geen mooi ding noemen.

      Login om te reageren
  16. specialveloce zegt

    8 januari 2019 om 09:26

    Ik moet toegeven dat ik 15 jaar geleden ook zo’n auto had. Dat was precies dezelfde kleurstelling. Echter een wrap is een totaal drama. Hier ziet een paneel inderdaad keer op keer anders uit. Persoonlijk vond ik deze kleur van Alsacorp (net zoiets als House of kolor) een mooie opvallende verschijning.

    Login om te reageren
  17. ramshoek zegt

    8 januari 2019 om 12:58

    Ach, verfje, velgje en carbon-folie. Je moet er een beetje doorheen kijken.

    Romeo Ferraris is een club waar zeker wel wat auto(sport) kennis zit. Dat het ding een bescheiden vermogenstoename naar 555 pk heeft en de tjoenert niet adverteert met 666 pk en 888 Nm geeft wel een idee over het realiteitsgehalte van deze partij. En een onderstel afstellen kunnen ze ook wel. Ze hebben best mooie dingen laten zien in het (van oorsprong Italiaans) SuperStars toerwagen kampioenschap van een paar jaar geleden en doen tegenwoordig best goed werk met hun Alfa Guilietta TCR.

    Login om te reageren
  18. ramshoek zegt

    8 januari 2019 om 13:08

    Ach.
    Je kunt een mooie auto met het verkeerde verfje lelijk maken.
    Maar er zijn genoeg auto’s op de markt welke je met geen enkel verfje mooi kunt maken.

    Login om te reageren
  19. amersfoorter zegt

    8 januari 2019 om 14:38

    Na een jaar of wat blijkt de stelvio niet echt houdbaar qua design. Beetje zelfde als met maserati. Het doet weinig

    Login om te reageren
  20. mats106rallye zegt

    8 januari 2019 om 17:10

    Achh zonde, Stelvio Q is voor mij de nummer 1 SUV

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North