• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de 17 duurste SUV’s van Nederland

Auteur: RubenPriest, gepost 20 februari 2018 om 22:00 – 97 Reacties

De duurste SUV


De auto’s in dit lijstje vereisen een diepe buidel.

SUV’s zijn vandaag de dag niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Ze zijn er in alle soorten en maten. En ja, de komende jaren zal het aanbod alleen nog maar breder worden. Ferrari werkt aan een SUV en ook Rolls-Royce komt met een hoog vlaggenschip. De prijzen van de duurste SUV’s van Nederland verschillen sterk. Om en nabij de 120.000 euro begint het leuk te worden, maar 300.000 euro uitgeven is ook geen probleem. In dit overzicht tonen we je de consumentenprijs van de desbetreffende auto’s, zonder de opties. In sommige gevallen kun je er dus gerust twintig mille bij optellen. Diverse automerken in dit lijstje hebben overigens meerdere SUV’s in het gamma. Van deze merken is alleen het duurste model meegenomen.

Toyota Land Cruiser Executive 7-persoons – 105.475 euro
Geen hond die zo’n ding op gele platen neemt, maar het kán wel. Kost je iets meer dan een ton.
Land Cruiser

Jaguar F-Pace S AWD – 113.630 euro
De fijne 380 pk sterke V6 uit de F-Type in de F-Pace. Een lekker recept, al staat daar een prijs tegenover.
F-Pace

Maserati Levante Diesel GranSport – 122.740 euro
De Italiaanse SUV is vooralsnog geen succes op de Nederlandse markt. De Levante is er in verschillende smaakjes, waarvan de GranLusso en GranSport de duurste uitvoeringen zijn. Voor dit bedrag heb je wel een deftige diesel op de stoep staan.
Levante

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio – 127.750 euro
Nog een Italiaanse SUV in deze lijst. Ditmaal de exotische Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Met 510 pk in combinatie met zijn prijskaartje is de Stelvio Q krachtiger en aantrekkelijker dan een Levante of Porsche Macan. Bovendien heb je een door Ferrari ontwikkelde 2.9 V6 biturbo onder de kap. Dat kan niet iedereen zeggen.
Stelvio Q

Volvo XC90 Excellence T8 AWD – 129.380 euro
Een Excellence Volvo heeft ook een excellente prijs. Het is dan ook wel een koninklijke uitvoering.
XC90

Audi SQ7 – 131.545 euro
In Ingolstadt bieden ze ook krachtige SUV-diesels in de vorm van de Audi SQ7. Een stukje prijziger dan de Maserati Levante Diesel, maar daar krijg je dan ook geen kinderachtige auto voor terug. Kiezen voor de Audi is wel minder gedurfd.
SQ7

Infiniti QX70 S 5.0 V8 – 136.100 euro
Een achtcilinder is vies. En daar wordt je dan ook bij de QX70 S 5.0 V8 keihard voor gestraft.
QX70 S

Tesla Model X P100D – 159.475 euro
De enige auto in dit lijstje met een aantrekkelijke bijtelling. Dit heeft natuurijk alles te maken met de elektrische aandrijflijn. Tevens de enige auto in dit lijstje die in drie seconden naar de honderd katapulteert.
Model x

Jeep Grand Cherokee SRT – 174.490 euro
In de Verenigde Staten is er de nog brutere Cherokee Trackhawk met maar liefst 717 pk. In Nederland moeten we het stellen met de Cherokee SRT. Dankzij een ongenuanceerde 6.2 HEMI V8 is de Amerikaan in Nederland aan de prijzige kant.
Grand Cherokee SRT

BMW X6 M – 182.583 euro
De BMW X6 werd 10 jaar geleden geïntroduceerd en nog steeds kan (lees: wil) ik er niet aan wennen. In M-trim wel ongelofelijk bruut. En ongelofelijk duur..
X6M

Cadillac Escalade ESV Platinum – 192.720 euro
De Cadillac mag meedoen met de grote jongens. De SUV is daadwerkelijk zo in Nederland verkrijgbaar. Uiteraard is hier ook de motor de ‘boosdoener’ van de consumentenprijs.
Cadillac Escalade

Porsche Cayenne Turbo – 204.500 euro
De nieuwe Cayenne Turbo is kakelvers en klaar voor de Nederlandse koper. Deze SUV gaan we weer vaak zien. Het voorlopige topmodel is de Turbo. De koper mag voor deze variant meer dan twee ton aftikken.
Cayenne Turbo

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC – 215.373 euro
De daddy onder de GL-serie van Mercedes. Bijna elke variant is tegenwoordig leverbaar in AMG 63-trim, met de GLS 63 4MATIC bovenaan. Zijn formaat in combinatie met een achtcilinder maken de Mercedes-AMG een dure aanschaf.
GLS

Lamborghini Urus – 278.844 euro
Later dit jaar staat ‘ie bij de dealer. Het flinke prijskaartje schrikt niet af, want diverse Nederlanders hebben al getekend voor de Urus.
Urus

Bentley Bentayga W12 – 285.957 euro
Is er ook in ‘voordeligere’ uitvoeringen. Met zijn kolossale gewicht en flinke uitstoot blijft de Bentayga W12 echter een enorm prijzig apparaat.
Bentayga

Range Rover V8 Supercharged SV Autobiography – 290.880 euro
Wanneer luxe en comfort bovenaan staan en je niet Duits of Italiaans wilt rijden. Is met een aanschafprijs van bijna 300.000 euro eentje van de buitencategorie.
Range Rover SVautobiography

Rolls-Royce Cullinan – 415.255 euro
Eigenlijk mag het niet verbazen dat Rolls-Royce de duurste auto in dit lijstje heeft. De eerste SUV die de Britten maken zit bomvol luxe en is in ieder opzicht geniaal. Zoals het een Rolls-Royce betaamt, dus. Logisch dat je daar diep in de buidel voor dient te tasten. Merkwaardig genoeg is hij wel goedkoper dan de nieuwe Phantom.
Dit zijn de 17 duurste SUV's van Nederland

Ook interessant!

  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: een Land Rover kan veel hebben, maar dit?
    Video: een Land Rover kan veel hebben, maar dit?
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, amg, Audi, bentayga, Bentley, BMW, Cadillac, cayenne, escalade, f-pace, geld, gls, gls63, grand-cherokee, Infiniti, Jaguar, Jeep, Lamborghini, Land Rover, land-cruiser, levante, lijstjes, Maserati, Mercedes, model-x, Porsche, Q7, Quadrifoglio, qx70, range-rover, sq7, srt, stelvio, SUV, Tesla, Toyota, turbo, urus, Volvo, x6, x6m, xc90

Vorig bericht: « Mierda! SEAT CUPRA lekt prematuur het web op
Volgend bericht: Officieel: dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 RS [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaapiyo zegt

    20 februari 2018 om 22:06

    Bizar dat die range inmiddels tegen de drie ton aan schurkt. Is binnen no-time een tonnetje bijgekomen…

    Login om te reageren
    • daihatsucuore zegt

      20 februari 2018 om 22:07

      @jaapiyo: Het voordeel is dan wel dat na een tonnetje rijden er ook weer een tonnetje aan afschrijving overheen gaat.

      Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        20 februari 2018 om 22:14

        @daihatsucuore: maak daar maar 2 ton van

        Login om te reageren
    • robert110 zegt

      20 februari 2018 om 22:27

      @jaapiyo: Ach voor de helft kan het ook. Maar de Range Rover is wel een auto die zijn hoge prijs (al is bijna 3 ton misschien een beetje te) wel waard is. Dat kun je van de meeste auto’s in dit lijstje toch niet zeggen.

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        21 februari 2018 om 09:46

        @robert110: waarom is ie dat geld waard dan? Bovendien gok ik dat het zo’n 70k aan belasting is. Dan moet de Range wel echt heel goed zijn om te kunnen zeggen dat ie dat geld inderdaad waard is.

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          21 februari 2018 om 11:35

          @rikus: De waarde van de Range Rover zit in mijn ogen vooral in de inzetbaarheid. Want in tegenstelling tot het grootste deel van deze lijst (met uitzondering van de Land Cruiser en misschien de Jeep) is de Range Rover nog een echte terreinwagen. Daarmee is een Range Rover veel bruikbaarder dan een Bentayga of een X6.
          Ik ga er daarbij wel vanuit dat de Range Rover begint bij €150.000 want €290.000 is inderdaad best veel.

          Login om te reageren
          • O plaat zegt

            21 februari 2018 om 12:15

            @robert110:
            De Cadillac is infeite een dikkere Suburban ik denk dat hij off road verder komt dan de Range

            Login om te reageren
            • rikus zegt

              21 februari 2018 om 12:41

              @shiva: oei dat is een gewaagde uitspraak. In dit geval denk ik dat je de Range onderschat.

              Login om te reageren
            • robert110 zegt

              21 februari 2018 om 14:22

              @shiva: Ìk weet wel zeker van niet. Hoewel de Escalade het onderstel deelt met de Suburban en zelfs de Silverado is de Escalade totaal anders afgesteld en meer weg georiënteerd dan de Suburban en de Silverado. Daarnaast is een Escalade ook lager bij de grond. De Escalade is al slechter off road dan een Suburban, dus verder dan een Range Rover komt ie zeker niet.

              Login om te reageren
      • simonferrari zegt

        21 februari 2018 om 09:51

        @robert110: Bijna 3 ton voor een Range is reëel? Sorry maar in mijn ogen zijn ze (door kwaliteit, exclusiviteit en afwerking) niet meer waard dan hooguit 1,5 ton.

        Overigens moet er heel wat gebeuren wil je mij in een SUV/Crossover krijgen. Op een mooie Defender na.

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          21 februari 2018 om 11:33

          @simonferrari: Ik spreek ook over de prijs range van €150.000 tot €290.000 en geef aan dat 3 ton misschien een beetje te is. Daarbij zit de waarde van de Range Rover in mijn ogen ook niet in de exclusiviteit of in de afwerking maar in de inzetbaarheid. Want in tegenstelling tot het grootste deel van deze lijst (met uitzondering van de Land Cruiser en misschien de Jeep) is de Range Rover nog een echte terreinwagen. Daarmee is een Range Rover veel bruikbaarder dan een Bentayga of een X6.

          Login om te reageren
          • simonferrari zegt

            21 februari 2018 om 14:40

            @robert110: Daar geef ik je gelijk in, zet er dan maar een voor de deur ;p

            Login om te reageren
        • timt zegt

          22 februari 2018 om 23:12

          @simonferrari: Een Defender is geen SUV en al helemaal geen crossover.

          Login om te reageren
          • simonferrari zegt

            22 februari 2018 om 23:35

            @timt: Anders gezegd: De enige auto met hoge instap die ik wil hebben. Begrijp niks meer van al die termen tegenwoordig..

            Login om te reageren
    • deolivier zegt

      21 februari 2018 om 10:38

      Waarom zou je ook voor die lelijke Range gaan. Doe mij maar die F-Pace maar dan wel met het 550PK blok ?@jaapiyo:

      Login om te reageren
  2. daihatsucuore zegt

    20 februari 2018 om 22:06

    Dit lijstje doet voornamelijk pijn. Niet alleen vanwege de exorbitant hoge prijzen, maar ook door het trauma wat op je netvlies ontstaat door creaties als de Urus en de X6.

    Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    20 februari 2018 om 22:07

    Een van de volgende gerne:
    Land Cruiser
    QX70 V8
    Grand Cherokee SRT
    Of de Escalade

    Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      20 februari 2018 om 23:00

      @toyotafortuner: dat zijn de lelijkste?

      Login om te reageren
    • stephano zegt

      21 februari 2018 om 16:28

      @toyotafortuner: Smaak! Als ik geld over had zou ik ook zeker voor de Toyota gaan. Dat is tenminste echt een auto die wat kan. En waarschijnlijk zeldzamer op de Nederlandse wegen dan alle andere luxe bakken die hier genoemd worden.

      Login om te reageren
  4. misterdrogba zegt

    20 februari 2018 om 22:15

    Wat is de F-pace toch een schoonheid in vergelijking met de rest. De rest blinkt naast de prijs ook uit in lelijkheid vind ik.

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      21 februari 2018 om 00:04

      @misterdrogba: de range is niet mooi?

      Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      21 februari 2018 om 08:02

      @misterdrogba: hij is mooi maar ik vond hem niet geweldig rijden. Dat was de 180pk AWD waar ik een week mee heb gereden. Maar die had misschien sportonderstel en dat heeft hij niet nodig.

      Login om te reageren
  5. 87sandyd zegt

    20 februari 2018 om 22:15

    Waarom zou je een levante diesel kopen terwijl je voor hetzelfde geld een stelvio kan kopen?

    Login om te reageren
  6. toyotaprius zegt

    20 februari 2018 om 22:17

    Voor de prijs van een Range Rover koop je 14,5 Dacia Dusters..

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      21 februari 2018 om 06:18

      @toyotaprius: voor de prijs van een Dacia Duster koop je 8 lolly’s

      Login om te reageren
      • jules713 zegt

        21 februari 2018 om 08:24

        @jochen: Wil je zeggen dat je voor de prijs van 116 lolly’s een Range Rover koopt?

        Login om te reageren
  7. E550 zegt

    20 februari 2018 om 22:20

    Waar is de Landcruiser 100 en G63? Ik meende dat ze nog verkrijgbaar waren.

    130k voor een Volvo 4-cilinder. Je moet wel een erg grote Volvo liefhebber zijn.
    En wat is die X toch ontiegelijk lelijk. Komt imo in de buurt van Aztec-lelijk. Daarnaast is de X meer een minivan dan een SUV.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      20 februari 2018 om 22:24

      @e550: Ik denk dat je de J200 bedoelt? (de J100 is in 2007 uit productie gegaan) Maar die wordt niet meer verkocht in Nederland (bijna nergens in Europa) alleen de J150 is nog leverbaar.

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      20 februari 2018 om 23:34

      @e550: Nee, die GLS is geen Minivan…kon ook een Vito embleem op als het aan mij ligt, BMW-hater ;-)

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        21 februari 2018 om 08:24

        @skinnybmw: Ik denk dat hij hier de Tesla Model X bedoelt. Die is ook wel vrij lelijk, maar op n bepaalde manier ook wel tof.

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          21 februari 2018 om 10:30

          @vondick: Ah, inderdaad, mee eens. Ik neem m’n woorden weer terug dan.

          Login om te reageren
  8. pa045 zegt

    20 februari 2018 om 22:27

    @e550: over minivan gesproken: die GLS is toch zeker een veredelde versie van een Honda minivan.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      21 februari 2018 om 08:26

      @pa045: En die escalade gewoon een pickup met een aquarium in de laadbak.

      Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    20 februari 2018 om 22:28

    Ik ben benieuwd of de G65 AMG ooit nog overtroffen gaat worden in aanschafprijs, blijft ook nog eens de SUV die ik ooit nog zou willen, op de Maserati en Volvo na doet mij deze lijst niet zo veel…

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      20 februari 2018 om 22:29

      @henkhupelschoten: oh en de Alfa, wat een schoonheid!

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        21 februari 2018 om 08:22

        @henkhupelschoten: maar waardeloos in een zandbak. Kijk maar een recente aflevering van The Grand Tour terug. Na 15 seconden off-road sprong de Alfa in ‘limited power mode’ omdat alle systemen overbelast waren. Wat een waardeloze SUV ?

        Login om te reageren
        • eelco74 zegt

          21 februari 2018 om 08:42

          @henk_he: 90% van de kopers gebruikt m nooit off-road, dus het is veel belangrijker om te beoordelen op de prestaties op het asfalt.

          Login om te reageren
        • papkar zegt

          21 februari 2018 om 16:46

          @henk_he: Net zoals de Porsche. Het zegt wat over je als je wat de Grand Tour zegt als de waarheid interpreteert. Vol de zandbak in rammen en dan als een gek de elektronische handrem activeren terwijl je volgas geeft + remt en stuurt. Vond het absoluut niet bijzonder dat beide auto’s over de zeik raakten.

          Login om te reageren
    • iphonistvongates zegt

      20 februari 2018 om 23:41

      @henkhupelschoten: Pagani, Ferrari en Bugatti hebben allemaal concrete plannen om een SUV te bouwen/verkopen. Reken op zo’n 6,5 Euroton voor een Ferrari, een Pagani gaat zo’n €3,5 miljoen kosten. Een Bugatti SUV gaat minimaal €5 miljoen kosten.

      Ik mis in het rijtje de RR Sport SVR.

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        21 februari 2018 om 05:08

        @iphonistvongates: heb je een referentie naar jouw wijsheden?

        Wie gaat er nou 5 miljoen voor een SUV aftikken

        Login om te reageren
        • henk_he zegt

          21 februari 2018 om 08:25

          @theblazerunner: dat noemt men ‘sarcasme’.

          Login om te reageren
  10. robert110 zegt

    20 februari 2018 om 22:30

    Nog een voor de lijst: Mitsubishi Pajero: €120.425.

    Login om te reageren
  11. jack_abarth zegt

    20 februari 2018 om 22:36

    De landcruiser is geen SUV maar gewoon een UV.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      20 februari 2018 om 22:37

      @jack_abarth: Dat noemen ze een terreinwagen. De Range Rover is dat eigenlijk ook.

      Login om te reageren
  12. robert110 zegt

    20 februari 2018 om 22:39

    Het is toch eigenlijk wel bizar, die Toyota hoort gewoon de helft te kosten. Wat een mooie prijs is voor zo’n geweldige auto. Maar €100.000 is gewoon te veel om normaal mee te kunnen doen, zonde.

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      20 februari 2018 om 23:16

      @robert110: De prijs van de Toyota kan ik nog enigszins begrijpen, luxe, praktisch en uiterst capabel in het terrein.
      Hij loopt alleen geen 200 zoals de rest wel doet, maar wanneer doe je dat…

      Login om te reageren
      • juniorclk zegt

        21 februari 2018 om 02:14

        @senne: niet omdat het moet, maar omdat het kan

        Login om te reageren
  13. apriliarsv zegt

    20 februari 2018 om 22:41

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  14. shibby zegt

    20 februari 2018 om 22:41

    Grand Cherokee SRT graag!

    Login om te reageren
  15. autodrop zegt

    20 februari 2018 om 22:43

    Ik zie maar 1 SUV, de Escalade. Komt u maar.

    Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      20 februari 2018 om 22:46

      @autodrop: de rest staat erachter geparkeerd

      Login om te reageren
      • autodrop zegt

        21 februari 2018 om 17:56

        @apriliarsv: haha nice one.

        Login om te reageren
  16. itiswhatitis zegt

    20 februari 2018 om 22:45

    De Range Rover aub

    Login om te reageren
  17. kenner zegt

    20 februari 2018 om 22:48

    Doe mij maar de RR SVR !

    Login om te reageren
  18. de63amg zegt

    20 februari 2018 om 22:49

    De Grand Cherokee heeft een 6.4 Hemi ipv een 6.2 deze is alleen te verkrijgen in de Trackhawk variant.

    Login om te reageren
  19. lekbak zegt

    20 februari 2018 om 22:52

    Best bijzonder. Een lijstje met zulke dure auto’s en ik zou niet een ervan willen hebben. Al zou ik ze gratis krijgen zou ik er nog voor bedanken. Stuk voor stuk vreselijke hokken die nergens goed voor zijn.

    Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      21 februari 2018 om 09:01

      @lekbak: dan ben je gek.

      Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      21 februari 2018 om 13:24

      @lekbak: dom gewoon doorverkopen

      Login om te reageren
    • rikus zegt

      21 februari 2018 om 15:10

      @lekbak: zo is dat. Daarom heb ik vorig jaar vriendelijk bedankt voor de hoofdprijs in de postcode loterij. Als ze zulke lelijke vrouwen sturen met een stuk karton met cijfers erop, dan hoef ik het niet eens.

      Login om te reageren
      • bmwe46m3balling zegt

        21 februari 2018 om 16:30

        @rikus: hahahahah, scherp.

        Login om te reageren
  20. Loek zegt

    20 februari 2018 om 23:04

    Jammer dat Infiniti het zo slecht doet hier. Kan die auto’s altijd wel waarderen. Menig Nederlander houdt er niet van om te vragen naar de onbekende weg en blijft Audi rijden. Echt jammer.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      21 februari 2018 om 08:26

      @720s: op zich wel begrijpelijk. In de lease zijn Infiniti’s vrij duur, er zijn weinig dealers, er zijn weinig motorvarianten, de styling is overdreven Aziatisch, interieur afwerking is niet op Duits niveau, en veel modellen zijn behoorlijk verouderd en. De naamsveranderingen hebben ook niet veel geholpen om de modellen te onderscheiden.

      Leuke auto’s om over 4 jaar particulier te kopen (want flinke afschrijving), maar ik begrijp wel waarom men voor een Audi of BMW gaat in zo’n geval. Beter en goedkoper. Ook nog eens een beter imago. Tsja.

      Login om te reageren
  21. escort77 zegt

    20 februari 2018 om 23:30

    Ik had in dit overzichtje ook wel de uitsplitsing willen zien in kale prijs, Btw en BPM/CO2-toeslag.

    Wat zou dat beteken voor de volgorde?

    Login om te reageren
  22. skinnybmw zegt

    20 februari 2018 om 23:37

    De auto’s in deze lijst die qua rijden het minst aan een grote dikke SUV doen denken, zijn de Stelvio en de X6M. Onbegrijpelijk dat die Range en Amerikaanse troep zo duur zijn!

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      21 februari 2018 om 00:06

      @skinnybmw: je wilt toch niet beweren dat een X6M een echt mooie en goede rijdersauto is?! Een Captur is nog mooier.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        21 februari 2018 om 02:19

        @autodrop: Moet ik hier echt op antwoorden. Jij krijgt de Captur, ik de X6M…;-)

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          21 februari 2018 om 11:43

          @skinnybmw: Ik zou ook voor de X6 kiezen, om hem dan gelijk weer te verkopen. Wat een lelijk hok zeg.

          Login om te reageren
    • papa zegt

      21 februari 2018 om 04:48

      @skinnybmw: als ik de x6m gratis zou krijgen zou ik hem direct verkopen en wat normaals terugkopen

      Login om te reageren
      • bmwe46m3balling zegt

        21 februari 2018 om 16:34

        @papa: @fanboy: jullie zijn jaloeersss whoeeee

        Login om te reageren
  23. kennone zegt

    20 februari 2018 om 23:43

    Kom er net achter dat ik het nieuwe hok van ons pa waarschijnlijk niet mee ga krijgen. Holy shit!!

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      21 februari 2018 om 08:25

      @kennone:
      En terecht, ga maar sparen voor een 98ér Suzuki Swift met brulpijp.
      Is nix mis mee en met je Pa ook niet.

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      21 februari 2018 om 08:27

      @kennone: bedankt voor deze nutteloze bijdrage.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        21 februari 2018 om 09:43

        @henk_he: graag gedaan Henk!

        Login om te reageren
  24. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    20 februari 2018 om 23:45

    @RubenPriest: kun je dit lijstje in september nog eens herhalen? Kun je lachen! Met de verplichte WLTP per september krijgen deze beestjes nog eens een paar hele hele grove BPM tikken erbij…

    Login om te reageren
  25. gokartmozart zegt

    21 februari 2018 om 00:16

    Onbegrijpelijke prijzen die denk ik alleen nog zakelijk of semi zakelijk worden afgetikt..
    Prijzen zijn in 12 jaar verdrievoudigd…

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      21 februari 2018 om 07:39

      @gokartmozart: Vroeger was alles beter.. je weet zelluf

      Login om te reageren
  26. juniorclk zegt

    21 februari 2018 om 02:16

    Graag de bentley sinds ik daar in heb gezeten ben ik verkocht

    Login om te reageren
  27. mikje90 zegt

    21 februari 2018 om 06:07

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      21 februari 2018 om 06:13

      Sorry Verkeerde post met de tekst van een ander. Er zit een klein verschil in de knop annuleren en versturen. Maar ook is er een klein verschil tussen een landcruiser en de rest. Ik vind dat de landcruiser niet in dit rijtje thuis hoort. Want dat is nog steeds een echte offroader, en ik vind een offroader nog steeds niet hetzelfde als een suv.

      Login om te reageren
  28. viezefreddyw zegt

    21 februari 2018 om 07:55

    Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom bij de Levante is gekozen voor de diesel terwijl de benzineversies een klap duurder zijn. De Levante S GranSport kost bijna 160.000 euro…

    Login om te reageren
    • tom_hanekamp zegt

      21 februari 2018 om 10:52

      @viezefreddyw: Daar zat ik nou ook aan te denken. De Levante staat nu onder de Stelvio alleen maar omdat ze van de Levante de goedkoopste motorisering hebben gekozen en van de Stelvio de duurste.

      Login om te reageren
  29. BaRa zegt

    21 februari 2018 om 08:05

    Tractorblog…

    Login om te reageren
  30. blaze3027 zegt

    21 februari 2018 om 08:09

    Ik zie de tesla niet als suv

    Login om te reageren
  31. jbowe zegt

    21 februari 2018 om 08:27

    Bizar die prijs van de Range Rover…

    Login om te reageren
  32. cossiekiller zegt

    21 februari 2018 om 08:47

    Die Cherokee SRT pik je in Duitsland zo goed als nieuw op voor 65000 €. Wat een belastingen zeg!
    In Belgie moet je tellen op max 10000 € inschrijvingstaks, maar dan ben je er ook wel.

    Login om te reageren
  33. Dutchdriftking zegt

    21 februari 2018 om 09:04

    Tja, wat zou ik graag het blok uit de SQ7 in de A6 zien! Lijkt me de ultieme auto.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      21 februari 2018 om 11:13

      @dutchdriftking: De ultieme onderstuurde auto krijg je dan. Dat blok lijkt me veelste zwaar voor de A6.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        21 februari 2018 om 11:17

        @berlinetta: Past ook in de Panamera, en lijkt me weinig zwaarder dan de v8 uit de S/RS6?

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          21 februari 2018 om 12:34

          @dutchdriftking: Die staat wel op een andere basis, met de motor achter de voorwielen. Dat is bij een A6 wel anders.

          Login om te reageren
  34. kukuk zegt

    21 februari 2018 om 09:15

    En zo’n grote Defender dan?

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      21 februari 2018 om 11:40

      @kukuk: Die worden niet meer gemaakt, maar in zijn laatste jaren kostte een Defender 110 op geel kenteken minimaal €111.000, een 90 was maar €93.000. Zonder belasting zaten beide modellen trouwens onder de €30.000.

      Login om te reageren
  35. sjeemsbond zegt

    21 februari 2018 om 10:26

    Doe mij maar de jaguar, alfa of de volvo…maar dan met een minder potente motor. Nederland heeft maar één ‘berg’ (die nog gedeeld wordt ook), maar ik kom nooit in het zuiden. Dus voor woon-werk verkeer en naar de supermarkt ben je toch prima voorzien met de kleinere versies.

    Login om te reageren
  36. ikleesookoverautos zegt

    21 februari 2018 om 11:03

    De Urus vind ik de gaafste uit het lijstje.

    Login om te reageren
  37. editorinchief zegt

    21 februari 2018 om 11:37

    > En daar wordt je dan ook bij de QX70 S 5.0 V8 keihard voor gestraft.

    En daar wordt je bij de QX70 S 5.0 V8 dan ook keihard voor gestraft.

    > Tevens de enige auto in dit lijstje die in drie seconden naar de honderd katapulteert.

    die _je_ in drie seconden … katapulteert

    > Is met een aanschafprijs van bijna 300.000 euro eentje van de buitencategorie.

    Is … _er_ eentje van de buitencategorie.

    Login om te reageren
  38. O plaat zegt

    21 februari 2018 om 12:11

    De Toyota, De Jeep of de Cadillac. De enige uit het lijstje die je praktisch kan gebruiken door dat ze goed zware aanhangers kunnen trekken en offroad ergens kunnen komen.a al zijn het buiten de Toyota stuk voor stuk wagens voor triestige figuren.

    Login om te reageren
  39. Paul58 zegt

    21 februari 2018 om 15:06

    Ik ben totaal geen fan van hoge auto’s / SUV’s. Als ik dan toch moet kiezen zou ik voor de Stelvio gaan of de Jaguar. Stelvio omdat dit volgens alle rijtesten gewoon de best sturende is en die V6 lijkt me heerlijk. De Jaguar omdat ik deze het mooist vind van het stel.

    Login om te reageren
  40. mastemaker zegt

    21 februari 2018 om 19:59

    Landcruiser want: minste onderhoud, hoogste restwaarde, onverwoestbaar en deze kan wel van het asfalt af…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North