• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit gaat de Audi Q4 worden

Auteur: RubenPriest, gepost 14 februari 2019 om 07:40 – 26 Reacties

Dit gaat de Audi Q4 worden


Audi deelt de eerste beelden van het nieuwe model.

Over enkele weken gaat de Autosalon van Genève van start. In aanloop naar de belangrijkste autoshow ter wereld komen autofabrikanten met voorproefjes van nieuws die we in Zwitserland mogen verwachten. Audi neemt onder andere deze Q4 mee en deelt alvast schetsen van de SUV.

Dit gaat de Audi Q4 worden

Het ding luistert naar de naam ‘Q4 e-tron concept’. In Genève mag er dan misschien een conceptmodel staan, de elektrische Q4 gaat er wel degelijk komen. Audi heeft bevestigd dat de Q4 eind 2020 of begin 2021 in productie zal gaan. Zoals de naam al doet vermoeden plaatst de Duitse autofabrikant de SUV qua formaat tussen de Q3 en de Q5, alleen dan in een volledige elektrische vorm. Of de Q4 ook met verbrandingsmotoren geleverd gaat worden is op dit moment niet bekend.

Naast schetsen van het exterieur is ook een glimp van het interieur te zien. Fysieke knoppen gaan nog meer verdwijnen binnen Audi en daar komen schermen voor in de plaats. Dat zien we nu al bij de huidige A6 en A7 en het merk zal zo te zien nieuwe stappen gaan zetten met de Q4. Niet iedereen voelt daar wat voor. Een merk als BMW blijft vooral vasthouden aan fysieke knoppen als het gaat om de middenconsole. Over een paar weken weten we meer.

Dit gaat de Audi Q4 worden

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, e-tron, geneve-2019, q4, SUV

Vorig bericht: « Het verhaal van een zeer fraaie Franse stationwagon
Volgend bericht: Tesla introduceert slimme antidiefstal features op Model 3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. marc94 zegt

    14 februari 2019 om 07:52

    Ik ben geen fan van cross over/SUV coupe’s. Maar meer variatie in het electrische segment is zeer welkom. en dan een volledige auto en geen gebakjes.

    Login om te reageren
  2. wout0 zegt

    14 februari 2019 om 08:00

    35 inch velgen erop

    Login om te reageren
    • gove zegt

      14 februari 2019 om 08:08

      @wout0: maar wel 125 breed i.v.m. de rolweerstand

      Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        14 februari 2019 om 11:44

        @gove: en 65 hoog

        Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      14 februari 2019 om 08:10

      @wout0: je bent me voor.. zegt helemaal niks zo

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    14 februari 2019 om 08:11

    Op een eerste oog weinig speciaal.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    14 februari 2019 om 08:16

    Een gewone elektrische A3 is te moeilijk?

    Login om te reageren
    • koen0373 zegt

      14 februari 2019 om 09:07

      @dutchdriftking: lijkt mij ook niet. Dat batterijpack kan toch in een skikoffer op het dak?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        14 februari 2019 om 09:54

        @koen0373: Precies, een hoog zwaartepunt is geen probleem…. Nee ik vermoed dat er over niet al te lange tijd een nieuwe A3 komt, ik mag hopen dat bij het basisontwerp van deze auto er al rekening is gehouden met een elektrische aandrijflijn. Maar wellicht zie ik dat verkeerd.

        Login om te reageren
        • RutgerK zegt

          14 februari 2019 om 12:05

          @dutchdriftking: Van de nieuwe A3 komt geen elektrische variant. Alleen al omdat die er bij de nieuwe Golf ook niet komt. De elektrische versie van de A3 zal waarschijnlijk op het platform van de Volkswegen ID Neo worden gebaseerd.

          Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          14 februari 2019 om 13:55

          @dutchdriftking: nee joh! Gewoon al die accu’s voor de vooras. Moet natuurlijk wel blijven rijden als een audi!

          Login om te reageren
  5. kroon zegt

    14 februari 2019 om 08:18

    Hopelijk wordt dit beter dan de mislukte loodzware e-tron van 2700kg en weinig range.
    Die is nu al mislukt: https://twitter.com/martinengwicht/status/1094563605641658368

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    14 februari 2019 om 08:28

    Wel of geen fysieke knoppen… Ik voel een fijne discussie opkomen, net als 12 jaar geleden met de mobiele telefoon…

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      14 februari 2019 om 08:35

      @pomoek: enige verschil met een telefoon is dat je daar op kan kijken terwijl je ermee bezig bent. Als je rijdt en je zit op een scherm te voelen zonder fysieke knoppen moet je ernaar kijken waardoor je aandacht verslapt op wat er voor je gebeurd.. Oftewel; +1 voor fysieke knoppen die je op gevoel bedient.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        14 februari 2019 om 10:10

        @str8six: ik ben het met je eens, ik denk dat touchcreens op dit moment nog niet goed genoeg zijn om fysieke knoppen te vervangen. Toetsenborden voor computers en laptops zijn ook nog steeds fysiek, dat is nog steeds de betere manier om tekst en data in te voeren.

        Login om te reageren
      • V8Vantage zegt

        14 februari 2019 om 22:13

        @str8six: inderdaad. Vaandaag alweer een paar gevallen gezien die zo druk met het touchscreen bezig waren dat ze of bijna van de weg raakte of bijna de buurman aantikte.

        Login om te reageren
  7. evdw zegt

    14 februari 2019 om 08:40

    Oh oh wat ziet het er weer allemaal shiny en futuristisch uit met een supersnel design, grote velgen die enorm naar buiten staan….
    Als hij straks daadwerkelijk uit de fabriek rolt is er waarschijnlijk niet meer van over dan een suf hok op smalle bandjes vanwege de range.

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      14 februari 2019 om 08:48

      @evdw: klopt passt bij hun credo
      Langeweile durch Technik ?

      Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    14 februari 2019 om 08:57

    Is er ooit een fabrikant (op Rinspeed na) geweest die een gelijkend conceptmodel heeft neergezet na dit soort achterlijke schetsen?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      14 februari 2019 om 12:07

      @gulli: Audi met de TT

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        14 februari 2019 om 12:23

        @emping: even opgezocht, die conceptschetsen zien er idd heel erg uit als het uiteindelijke model. Ze waren dan ook niet zo achterlijk als deze schetsen met 400” wielen en kromgebogen elementen die recht horen te zijn om er meer dynamiek in te brengen. Goeie

        Login om te reageren
  9. dt89 zegt

    14 februari 2019 om 11:28

    Normaliter komt er geen verbrandingsmotor in deze Q4. Omdat “Q4” alleen niet gebruikt mag worden aangezien alfa romeo dit heeft vastgelegd, tenzijn Audi dit afkoopt natuurlijk. “Q4 e-tron” kan dus wel.

    Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      14 februari 2019 om 16:59

      @dt89: is volgens mij afgekocht, net als Q2. Die had Alfa ook, maar mag Audi ook gebruiken.

      Login om te reageren
  10. thomasthomas zegt

    14 februari 2019 om 11:47

    Zou wel humor zijn als ze hem zo exact in de markt zouden zetten.

    Login om te reageren
  11. cortinaracing zegt

    14 februari 2019 om 18:33

    Hoeveel inch zouden die wielen zijn vraag ik me maar af…

    Login om te reageren
  12. HzR zegt

    14 februari 2019 om 18:56

    Lekker veel hoofdruimte ook!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North