• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit gaat de Jaguar I-PACE ongeveer kosten

Auteur: RubenPriest, gepost 20 december 2017 om 08:27 – 53 Reacties

Afbeelding Dit gaat de Jaguar I-PACE ongeveer kostenAfbeelding Dit gaat de Jaguar I-PACE ongeveer kostenAfbeelding Dit gaat de Jaguar I-PACE ongeveer kostenAfbeelding Dit gaat de Jaguar I-PACE ongeveer kostenAfbeelding Dit gaat de Jaguar I-PACE ongeveer kostenAfbeelding Dit gaat de Jaguar I-PACE ongeveer kostenAfbeelding Dit gaat de Jaguar I-PACE ongeveer kostenAfbeelding Dit gaat de Jaguar I-PACE ongeveer kosten

Jaguar
Er zijn richtprijzen bekend.

De eerste volledige elektrische productieauto van Jaguar is vanaf maart te koop. In aanloop naar de verkoopstart heeft Jaguar richtprijzen van de I-PACE gecommuniceerd naar klanten. Het elektrische gebakje gaat niet goedkoop worden.

Het was al bekend dat de I-PACE niet de voordeligste Jaguar ooit zou gaan worden. Men sprak eerder over een 10 á 15 procent duurdere vanafprijs in vergelijking met de F-PACE. Nu zijn er door Jaguar enkele richtprijzen gecommuniceerd, zodat we een beter beeld krijgen van de uiteindelijke consumentenprijs.

Volgens het bericht is de I-PACE er straks vanaf ongeveer 82.000 euro. Dit is de I-PACE S, de instapper met onder meer LED-koplampen, 18-inch velgen en een Meridian audiosysteem. Daarboven zit de I-PACE SE voor 90.000 euro. Deze variant komt met zaken als 20-inch velgen, Adaptieve cruise control, een lederen interieur en een elektrisch bedienbare achterklep. Dan komt de I-PACE HSE. Deze gaat ongeveer 97 mille kosten. Deze uitvoering komt met onder andere 18-voudig elektrisch verstelbare stoelen, stoelverwarming voor en achter, Meridian Surround Audio en Matrix koplampen.

Daarnaast lanceert Jaguar een I-PACE First Edition. Deze 106.000 euro kostende variant van de elektrische auto krijgt, naast alle eerder genoemde opties uit andere varianten, zaken als een head-up display, luchtvering en een panoramadak.

Op technisch vlak zijn alle varianten van de I-PACE gelijk. Dit betekent 400 pk, 700 Nm koppel. 543 kilometer bereik (NEDC), standaard vierwielaandrijving, een 90 kWh batterij en een sprint naar de honderd in vier seconden. De eerste klanten rijden in de zomer van 2018 in hun I-PACE.

UPDATE 1 maart 2018: de I-PACE is officieel, alle info HIER!

Met dank aan Jeffrey voor de tip!

Ook interessant!

  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, Elektrisch, geld, i-pace, Jaguar

Vorig bericht: « Deze versnellingsbak komt naar MINI
Volgend bericht: Overheid krijgt in 2018 meer geld via wegenbelasting »

Lees Interacties

Reacties

  1. kobus1967 zegt

    20 december 2017 om 08:40

    Daar gaat Tesla niet van schrikken, zowiezo boven mijn budget.
    Nog een paar jaar wachten op goedkopere alternatieven.

    Login om te reageren
    • slickrick zegt

      20 december 2017 om 21:43

      @kobus1967: nee, maar dit is pas het begin, alle merken gaan nu achter elkaar elektrische auto’s lanceren, ik ga short op Tesla

      Login om te reageren
  2. Hubert zegt

    20 december 2017 om 08:46

    Hmmm… Jaguar of Tesla.

    Dan toch maar voor deze variant kiezen.
    Eindelijk een fatsoenlijk alternatief voor de Tesla.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      20 december 2017 om 09:08

      @hubert: Je doelt dan zeker op het uiterlijk?

      Want hij heeft niet meer rijbereik en het snelladen gaat ook langzamer dan bij Tesla. Kun je terecht zeggen dat een Model X nog duurder is. Maar feit is dat deze specs (rijbereik en snelladen) ook al beschikbaar zijn in de Chevy Bolt of de Model 3, die 50.000 euro goedkoper zijn.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        20 december 2017 om 09:49

        @fanboy: de Bolt heeft de helft aan pk’s en een 50% kleinere batterij.
        En de Model 3, met 75kwh batterij, zal rond de 250pk gaan liggen, en met die batterij zit je ook al snel richting de 50-60k.

        Login om te reageren
        • weetikveel zegt

          20 december 2017 om 10:54

          @gregorius: waar de i-pace 543 km nedc bereik heeft, heeft de bolt/ampera-e een bereik van 520 km nedc

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            20 december 2017 om 11:11

            @weetikveel: & @fanboy: Wat zeggen die tests in het echt? Dat je met een Bolt, als je erg rustig aan doet, dus efficienter kan rijden dan met de Jag.
            Of dat echter ook het geval zal zijn in het echt? In het echt, geloof ik, dat het verbruik dichter bij elkaar zal liggen; waardoor de echte range van de Jag dus een stukkie meer is.
            Maar we zullen zien.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              20 december 2017 om 11:20

              @gregorius: Kijk, de NEDC test is waardeloos, maar het geeft wel een vergelijkingsbasis.

              Dan zie je dit:
              Chevy bolt: NEDC 520km bereik met 60kWh accu
              Jag I-pace: NEDC 540km bereik met 90kWh accu

              Veel extra elektra verbruik door grootte en gewicht. Maar goed, er wordt vaak niet gekeken naar verbruik want de houding is dat elektrisch rijden sowieso goed is, verder wordt niet gekeken.

              Login om te reageren
              • gregorius zegt

                20 december 2017 om 11:50

                @fanboy: Ga je uit van 520km en 60KWh, kom je op 11.5 KWh/100km uit. Daarmee zou de Bolt de zuinigste van allemaal zijn: zuinger dan de VW-e-up, zuiniger dan die I-Mievs (Mitsubishi, Citroen en Peugeot), en zuinger dan een BMW i3 op fietsbanden.
                Zoe’s en Leafs zitten rond de 14 KWh/100km.
                Het zou kunnen natuurlijk, maar ergens vind ik het moeilijke te geloven. Zoekend op internet zie ik dat de Bolt uitermate geschikt is voor mensen die zo zuinig mogelijk willen rijden en daarmee dicht bij de ‘real world range’ komen (380 km). Anderen zien hun range, bij een beetje klote weer en dergelijke, fully charged, op een km of 250-300 staan.
                Maar goed. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze bij Jag nog wat moeten doen aan het optimizen van het verbruik.

        • fanboy zegt

          20 december 2017 om 10:55

          @gregorius: De Chevy heeft qua NEDC meting maar 40km in de bereik. Beide auto’s zullen in de praktijk slechter doen, maar ik vind het een hoop geld allemaal en ik zie de meerwaarde niet echt.

          Deze Jag lijkt ook minder ver met 90kWh te komen dan Tesla’s dat doen. Dat duidt ook op meer energieverbruik.

          Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      20 december 2017 om 10:04

      @Hubert: de jaguar alleen al voor het uiterlijk. Daarnaast heb ik meer vertrouwen in de lange termijn bij jaguar.

      Login om te reageren
  3. e36thuglife zegt

    20 december 2017 om 08:46

    Lijkt op een jaren 90 concept car voor de F Pace. Krijg je er ook een housebroek en een buiktasje bij?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      20 december 2017 om 11:12

      @e36thuglife: als jij 100k aftikt voor de I-Pace, regelt de verkoper vast wel een mooie Cavello voor je!

      Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    20 december 2017 om 08:52

    Apart, dat de prijzen gecommuniceerd worden voordat de auto is voorgesteld..

    Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    20 december 2017 om 09:07

    Dan toch liever een tesla

    Login om te reageren
  6. ericc zegt

    20 december 2017 om 09:11

    Dan toch liever een XE met benzine!

    Login om te reageren
  7. porschepdk zegt

    20 december 2017 om 09:13

    Wacht wel op de Mission-E als ik dan echt elektrisch moet.

    Login om te reageren
  8. dirkv zegt

    20 december 2017 om 09:15

    Mooie Seat!

    Login om te reageren
  9. MaartenD zegt

    20 december 2017 om 09:25

    Dit is een Jaguar? Wat een gedrocht

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    20 december 2017 om 09:26

    Mooi dat een merk wat nog niet zo heel lang geleden op sterven na dood was nu met zoiets op de markt komt. Ik vind het een mooi ding om te zien. Hoef er nog steeds geen, voor dat geld liever een basis F-Type of dikke XE maar wel een knap ding om te zien vind ik.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      20 december 2017 om 09:39

      @E34M5Touring: ze waren naast het vliegveld in Coventry ook weer een fabriek aan het bouwen. Nadat Wolverhampton net geopend is. Gaat de goede kant weer op.

      Ik vermoed – en hoop voor JLR – dat ze Tesla verslaan op het wél kunnen leveren.

      Als de Model 3 niet vanaf begin komend jaar met volume geleverd kan worden is het in september klaar met Tesla Motors.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        20 december 2017 om 10:03

        @stephane8200: Toch wel een successtory aan het worden. En ik gun het ze van harte, blijft een van mijn all time favorite merken. Geweldig wat TATA er mee heeft gedaan.

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          20 december 2017 om 10:36

          @E34M5Touring: ik hoop het ook. Twee weken geleden bij Jaguar Classic geweest en ik ken best wat mensen die voor JLR werken. De oude garde heeft nog echt hart voor het merk en ik denk dat het merk het ook verdient. Er zit echt een historie achter. Meer dan BL bijvoorbeeld want dat was veel rommel.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            20 december 2017 om 12:27

            @stephane8200: En dat soort mensen heeft een merk als Jaguar nodig. Lijkt me erg interessant om zoals jij wat dichter op het ‘vuur’ te zitten!

            Login om te reageren
            • stephane8200 zegt

              20 december 2017 om 15:54

              @E34M5Touring: inderdaad. Dat zijn de mensen met het hart en de ziel van het bedrijf. Ik ben daar overigens sinds vorige week weg, maar wat vaker thuis zijn is ook wel prettig.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                20 december 2017 om 17:17

                @stephane8200: Ja snap ik. Allemaal leuk, hoop van de wereld zien en zo. Maar soms een langere periode thuis kan erg lekker zijn dan. Wel weer een volgend project op het oog?

              • stephane8200 zegt

                20 december 2017 om 18:01

                @E34M5Touring: precies. Voor mijn zoon ook wel prettig als hij zijn vader vaker ziet. Ben al weer bezig met een nieuw project wat hoofdzakelijk in NL is maar ook mogelijk in de UK of Zwitserland zal zijn. Gaan we weer zien komend jaar.

              • E34M5Touring zegt

                20 december 2017 om 19:10

                @stephane8200: Ah mooi, geniet lekker van de tijd bij het gezin de komende weken!

              • stephane8200 zegt

                20 december 2017 om 19:12

                @E34M5Touring: dankjewel! Gaat goed komen. Hetzelfde voor jou uiteraard!

      • dirkv zegt

        20 december 2017 om 10:14

        @stephane8200: Tesla “verslaan” met het wel kunnen leveren zal niet zo moeilijk zijn toch? Tesla heeft alleen op de model 3 al meer dan een half miljoen orders. Jaguar heeft zins ze bestaan nog nooit een half miljoen auto’s verkocht.

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          20 december 2017 om 10:34

          @dirkv: ik weet niet of je het een beetje volgt maar tot nog toe heeft Tesla leveringsproblemen. Ze hebben gezegd eind maart 5000 auto’s per week te kunnen leveren maar dat is nog niet zeker. Dit dan en daar bovenop kwaliteitsproblemen. Ze lopen langs een heel dun lijntje nu en als er ook maar iets gebeurt zijn ze ‘out of business’. Collega heeft een Model S en die is niet te spreken over de kwaliteit.

          Login om te reageren
          • dirkv zegt

            20 december 2017 om 10:56

            @stephane8200: Haha, ik volg dat van Tesla wel een beetje. Daar kom je ook niet onderuit als je AB leest!

            Login om te reageren
            • stephane8200 zegt

              20 december 2017 om 11:11

              @dirkv: nee, inderdaad ;) Ik gun het Tesla net zo goed, maar ik maak me zorgen over de financiële situatie van Tesla en de leveringen die achterblijven. Ik wil Elon Musk niet met Victor Muller vergelijken maar er begint zich wel een patroon af te tekenen, zo lijkt het.

              Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    20 december 2017 om 09:40

    ZIjn er mensen die dit mooier vinden dan een F-pace?
    Stop deze elektrodingen in een F-pace en ik zou het overwegen; maar als hij er zo uitziet: nope.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 december 2017 om 10:33

      @gregorius: Ja ik vind dit mooier dan een een F-pace. Deze oogt gedrongen, sportief een beetje als een hatchback (terwijl het een grote auto is). De F-pace oogt in de praktijk een beetje als een wannabee Cayenne. Komt niet lekker uit de verf.

      Login om te reageren
  12. kennone zegt

    20 december 2017 om 09:50

    Heel erg mooi ja.. NOT!!

    Login om te reageren
  13. lekkerlinksrijden zegt

    20 december 2017 om 10:15

    Ik vind het wel leuk dat ze er een grill in hebben gezet. Het is net een echte Jaguar

    Login om te reageren
  14. caprio zegt

    20 december 2017 om 10:28

    Woooh wat een mooi ontwerp. Dan blijft het toch raar dat BMW & Porsche zulke lelijke en Audi zulke saaie auto’s ontwerpen. Tesla S is ook schitterend maar de X vind ik erg uit verhouding, vorm past niet bij het volume. Kortom, in mijn ogen heeft de Jag weinig concurrenten.

    Login om te reageren
  15. alpinafanb10 zegt

    20 december 2017 om 10:39

    Dacht dat dit een autoforum was. Lijkt steeds meer op een uit de kluiten gewassen golfkarretjes forum. Hypocriet al die E-karren, lees weinig over de hele cyclus. Leuk van 0-100 binnen 3 seconden, waarom zie je die golfkarren altijd langzaam rijden met de verlichting uit?

    Login om te reageren
    • RutgerK zegt

      20 december 2017 om 11:03

      @alpinafanb10:

      Dat komt omdat de verlichting automatisch in- en aan geschakeld wordt tegenwoordig.
      Daarbij is het EV rijden nu nog een hobby voor vooral de rijkere wat oudere bestuurders die over het algemeen minder haast hebben op de weg. EV rijder zijn volgens mij iets minder gestresst in de auto en als je de autopilot inschakelt blijf je lekker cruisen in de rechterbaan.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        20 december 2017 om 12:36

        @RutgerK: vanochtend ook in de mist. Blijkbaar zijn ze toen allemaal vergeten de verlichting weer aan te zetten?

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          20 december 2017 om 20:22

          @peug206: mist is geen reden om je lichten aan te zetten. Beperkt zicht wel. Het een is niet noodzakelijk hetzelfde als het ander. Voor dimlichten overdag moet de zichtbaarheid onder de 200m zitten, maar dat komt zelden voor. Het viel me gisteren op de snelweg nog maar eens op. 80% had de mistlichten aan, maar dat mag pas bij een zichtbaarheid van minder dan 100m. Dat terwijl ik makkelijk vijf lantaarnpalen verder kon kijken – meer dan tweehonderd meter. Niet alleen waren ze dus allemaal strafbaar met hun mistlichten, ze moesten ook helemaal niet hun dimlichten aanhebben (al mag het wel).

          Login om te reageren
          • notsobig zegt

            21 december 2017 om 08:12

            @BaRa: Grootste ‘probleem’ met mist is dat mensen die met dagrijverlichting rijden, hun achterlichten uit staan. En die moeten echt wel aan met mist (als ik me niet vergis, maar anders nog steed zeer aan te raden).
            Dat is anders bij stadslichten, dan branden je achterlichten namelijk wel…

            Login om te reageren
    • BaRa zegt

      20 december 2017 om 20:28

      @alpinafanb10: Jaguar brengt een SUV uit die elektrisch aangedreven wordt. Redenen om daar als autoliefhebber over te zeuren heb je inderdaad. Maar waar struikel jij over? Over ’t feit dat die elektrisch is. En ik maar denken dat de SUV het probleem was. Blijkbaar moet ik mijn definitie van autoliefhebber herzien. Of mezelf zo niet meer noemen. Anders scheren ze me misschien over dezelfde kam als jij.

      Login om te reageren
  16. RutgerK zegt

    20 december 2017 om 10:59

    Ik vind het een erg hoge prijs. De prijzen van Tesla kan ik nog enigzins begrijpen als nieuwe fabrikant die een heel productieproces vanaf de bodem moet opstarten.
    Jaguar heeft een heel groot deel van het productieproces staan en ruime ervaring hoe een auto geproduceerd moet worden. De technologieën zijn conform de hedendaagse technieken volgens mij. Productie is zelfs simpeler dan van een conventionele auto.
    Helaas valt deze ook af als opvolger van de hybride die nu voor de deur staat. Ik had toch echt meer verwacht van de autoindustrie als het om elektrificatie gaat. Tot nu toe zijn er zeer weinig modellen voor de massa en de komende twee jaar zal het aanbod beperkt blijven tot 45.000 euro.

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      20 december 2017 om 11:40

      @rutgerk: er zullen in 2018 wel veel dure EV’s gekocht gaan worden en in 2019 gaan de verkopen sterk afnemen vanwege veranderende bijtellingsregels.
      Deze Jaguar en de Tesla model S krijgen dan een hogere bijtelling van ongeveer 9000 euro per jaar.
      Het deel boven 50.000 euro word dan tegen 22% bijgeteld.

      Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    20 december 2017 om 11:04

    Qua uiterlijk zou hij sowieso al mijn voorkeur hebben boven die Model X. Fraai ding!

    Login om te reageren
  18. sabrerator zegt

    20 december 2017 om 13:26

    De styling van de moderne Jaguars blijft voor mij een beetje een probleem. Het is me wat teveel 13 in een dozijn, terwijl ze vroeger een eigen unieke styling hadden. Een Jaguar was altijd meteen herkenbaar als een Jaguar, zelfs al zou je alle badges eraf halen. Dat gevoel heb ik nu niet.

    De I-PACE is wel onderscheidend, maar ik vind het nog steeds geen mooie wagen.
    Wel goed dat ze op elektro overgaan, want of we het leuk vinden of niet, dinosap zal gaan verdwijnen voor normale auto’s.

    Wat mij wel wat zou lijken is dat er een fabrikant komt die voor bestaande auto’s met pakketten komt waarmee je de aandrijflijn kan vervangen door elektro. Een beetje als Jaguar heeft gedaan met die E-Type. Batterijpack op de plaats van de motor en elektromotoren achterin. En dat dan voor een wat realistische prijs, zeg €10.000,- of zo met 500km realistische range.
    Dan zou ik mijn S-Type van zijn (heerlijke) zespitter diesel kunnen ontdoen en er een elektrobak van kunnen maken.
    Rij je toch in een mooie wagen en heb je wel elektro.

    Login om te reageren
  19. tvr1974 zegt

    20 december 2017 om 13:40

    Dat Jaguar een full EV met fatsoenlijke range eerder lanceert dan de Duitse 3 is natuurlijk al knap.. Maar ik verwacht dat de Duitse 3 nu ook binnen niet al te lange tijd gaan komen met tenminste gelijkwaardige (ik denk dat de Duister een veel langere range willen om een alternatief te zijn voor de diesel, er zijn namelijk genoeg Duitsters die het land, ca 1000km doorkruisen op fatsoenlijke snelheid 140 – 170.. )alternatieven dan de Jag of de Tesla’s.. en met name voor de laatste denk ik dat er dan echt een einde inzicht is en het einde van een pionier…

    Login om te reageren
  20. jorden zegt

    20 december 2017 om 14:19

    Toffe auto zeg! eigenlijk moet er een regel komen dat een auto een maximale range van 500/600km mogen hebben. Wordt dan hoogtijd om een bakje koffie te gaan drinken.

    Login om te reageren
  21. vpowert zegt

    20 december 2017 om 18:56

    Geen gekke prijzen!
    Een Tesla Model X begint als 75D bij 92k voor een 328pk variant met NEDC van 417km. De Model X 100D met 417pk en NEDC van 565km is misschien een betere vergelijking en is er vanaf 112k.
    Daarbij vergeleken is zo’n I-PACE best goedkoop, nietwaar? Of zie ik dit verkeerd?

    Login om te reageren
  22. Foramen zegt

    20 december 2017 om 20:35

    Duurdere prijs ja, Nice.

    Vind het wel leuke innovatie, meer van dat graag.

    Login om te reageren
  23. notsobig zegt

    21 december 2017 om 08:16

    Het interieur is wel erg gaaf!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North