• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat we weten over de productieversie van de I-PACE

Auteur: RubenPriest, gepost 20 april 2017 om 15:01 – 34 Reacties

Afbeelding Wat we weten over de productieversie van de I-PACEAfbeelding Wat we weten over de productieversie van de I-PACEAfbeelding Wat we weten over de productieversie van de I-PACEAfbeelding Wat we weten over de productieversie van de I-PACEAfbeelding Wat we weten over de productieversie van de I-PACEAfbeelding Wat we weten over de productieversie van de I-PACEAfbeelding Wat we weten over de productieversie van de I-PACEAfbeelding Wat we weten over de productieversie van de I-PACE

i-pace
What you see is what you get.

Autofabrikanten komen regelmatig met concepts op de proppen die het productiestadium niet halen. Als ze het productiestadium wel halen, dan ziet het uiteindelijke model er soms heel anders uit. Denk aan Audi met de retedikke A3 Clubsport Quattro Concept. De uiteindelijke RS3 Limousine bleek een stuk braver.

Dat is in het geval van Jaguar waarschijnlijk anders. In gesprek met AutoExpress maakt de Britse autofabrikant duidelijk dat het productiemodel van de I-Pace nauwelijks zal afwijken van het concept. 80% van de styling van het concept gaan we terugzien op het verkoopmodel. Tevens heeft Jaguar bekendgemaakt dat het productiemodel zal debuteren tijdens de IAA in Frankfurt (september).

Onderhuids zullen er ook geen (grote) wijzigingen gaan plaatsvinden. Verwacht dus een 90 kWh lithium-ion batterij met een theoretisch bereik van 500 kilometer. Verder een vermogen van 400 pk en 700 Nm aan koppel. Snelladen zal gaan met een 50 kW DC. Dit betekent dat de batterij in ongeveer anderhalf uur voor 80 procent is geladen.

De verwachting is dat de emissievrije auto zo’n 2.100 kg gaat wegen. Qua prijs zal de I-Pace zo’n 10 á 15 procent duurder worden dan de F-Pace. Die SUV van Jaguar is er vanaf 57.100 euro.

UPDATE 1 maart 2018: de I-PACE is officieel, alle info HIER!

Ook interessant!

  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, i-pace, iaa-2017, Jaguar

Vorig bericht: « Aanbieding vd week: V8 Vantage met wat deukjes
Volgend bericht: Max Verstappen geeft gul aan gecrashte collega »

Lees Interacties

Reacties

  1. esprit84 zegt

    20 april 2017 om 15:03

    Wat we weten over de productieversie van de I-Pace

    “Hij ziet er niet uit!”

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      21 april 2017 om 00:35

      @esprit84: dit!

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    20 april 2017 om 15:04

    Ik vind dit echt een prachtige auto! Als ik dan toch aan’t zuur moet, dan maar in deze. Erg fraai!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 april 2017 om 15:23

      @e34m5touring: Ik sluit me hierbij aan. Een van de mooiste elektrogebakjes tot nu toe. Laten we hopen dat het een succes wordt.

      Login om te reageren
  3. kobus1967 zegt

    20 april 2017 om 15:15

    Dus vanaf zo’n 65000 euro, btw eraf mia 36% plus normale afschrijving dan zo’n 23000 euro netto voor de zzp-er. Doe mij er maar een.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      20 april 2017 om 15:29

      @kobus1967: Die vlieger gaat niet meer op ben ik vanaf haha.

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        20 april 2017 om 18:27

        @granlusso: de mia nog wel de kia niet meer.

        Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    20 april 2017 om 15:25

    Ik heb liever een F-pace shell over de I-pace, want die I-pace ziet er niet heel erg efficient uit qua ruimte vanaf de 2e helft van de auto.

    Login om te reageren
  5. autodrop zegt

    20 april 2017 om 15:38

    Grappig hoe wij hier in Europa opgehoogde hatchbacks zien als SUV’s. Hou toch eens op met die hype. De auto zelf is prima om aan te gluren maar dat het zo nodig een “SUV” moet lijken/zijn is gewoon jammer. Heb dan lef en produceer een bakbeest. De Amerikanen kunnen het ook.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 april 2017 om 15:46

      @autodrop: Niemand zegt hier ook dat de I-Pace een SUV is.

      Login om te reageren
      • autodrop zegt

        20 april 2017 om 15:47

        @berlinetta: hoe zou jij dit noemen dan?

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          20 april 2017 om 15:50

          @autodrop: Geen idee. Ik draag geen paarse broeken. Maar ik ben het verder wel met je eens dat het geen SUV is. Ik zou het eerder een crossover noemen.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            20 april 2017 om 17:52

            @berlinetta: en dan gebruik je wel de ultieme paarse broeken term… crossover.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              20 april 2017 om 18:40

              @mashell: Ja, ik heb wel een bordeaux rode broek in mijn kast hangen.

              Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        20 april 2017 om 15:48

        @berlinetta: De laatste zijn van het artikel… Ik snap @autodrop wel. Alleen is het de schuld van Autoblog? Nee, de schuld van de fabrikant die beweert een SUV aan te bieden.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          20 april 2017 om 15:49

          @viezefreddyw: Nee, de laatste zin heeft betrekking op de F-Pace.

          Login om te reageren
          • autodrop zegt

            20 april 2017 om 15:58

            @berlinetta: @RubenPriest @Viezefreddyw , mijn opmerking was niet als bash tegen AB bedoeld hoor! Wat ik ermee wilde aangeven is dat ik het jammer vind dat men dit soort auto’s als SUV/Crossover wil presenteren. Nog zoiets, ”crossover”, ik vind het maar een raar compromis. Staat wat hoger op zijn poten maar meer binnenruimte, nauwelijks. Afgelopen week nog in een Kadjar gezeten, grappig bakkie maar van binnen echt niet groter dan een vergelijkbare hatchback. Sterker nog, hij reed nerveuzer dan de Punto uit 2003 van mijn moeder. All i’m saying is dat de Amerikanen tenminste niet voor het compromis gaan maar voor dikke bakken. Is dat haalbaar hier in de EU? Nee, maar dat blijft jammer.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              20 april 2017 om 16:37

              @autodrop: Een crossover is vaak inderdaad niet veel meer dan een opgehoogde hatchback. Ik ben het ook met je eens dat vooral de Europese fabrikanten overal zomaar een naam opplakken.
              En zulke auto’s bouwen als in de VS kan hier ook inderdaad niet. Daarvoor is ons wegennetwerk te oud. Amerika is gewoon een jong land (bestaat nog geen 250 jaar) en dat merk je ook aan het wegennetwerk. Dat is heel anders ingericht.

              Login om te reageren
        • RubenPriest zegt

          20 april 2017 om 15:50

          @viezefreddyw: De laatste zin van het artikel slaat op de F-Pace…

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            20 april 2017 om 15:51

            @rubenpriest: @berlinetta: Sla ik even een flater… Sorry mates!

            Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        20 april 2017 om 15:49

        @berlinetta: Met “De laatste zijn van het artikel” bedoel ik natuurlijk “de laatste ZIN van het artikel”.

        Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    20 april 2017 om 15:50

    Normaal duurt het voordat zo’n auto de markt op komt minstens 5 jaar, ik kijk naar jullie 3, Mercedes-Benz, BMW en Audi. Jaguar is er vergeleken heel erg snel mee. Overigens zijn de Duitse prijzen bekend gemaakt van de Opel Ampera-E. Kost €35000 met alle kortingen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 april 2017 om 17:56

      @henkhupelschoten: viel me laatst ook al op bij het interieur van de Range Rover Velar. Die heeft nu al waar de Duitsers aan werken. JLR loopt gewoon voor op de Duitse drie.

      Login om te reageren
  7. turboboy zegt

    20 april 2017 om 15:55

    Ik zocht pas een paar nieuwe wielmoeren voor mijn V50, bij de Volvo hadden ze deze niet meer en bij de Ford dealer nog een paar liggen maar ook niet meer beschikbaar en nu zie ik ze duidelijk op deze Jaguar oftewel duidelijk waar die vandaan kwamen in het Ford tijdperk.

    Login om te reageren
  8. wijsneus zegt

    20 april 2017 om 15:58

    Ik vind deze auto niet mooi maar zal vast en zeker heel aerodynamisch zijn. Ik zie wat van een Tesla Model X en een Honda Civic. Leuk en aardig maar niet voor een Jaguar.

    Login om te reageren
  9. fiestacruizer zegt

    20 april 2017 om 16:07

    Ziet er lekker uit.

    Login om te reageren
  10. bmwm6f12 zegt

    20 april 2017 om 16:20

    wel een hele mooie volvo!

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    20 april 2017 om 16:37

    Ik heb wel eens een lelijkere EV gezien.

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      20 april 2017 om 19:28

      @dutchdriftking: Yeps de Zoe afgrijselijk ding!

      Login om te reageren
  12. anders zegt

    20 april 2017 om 17:02

    De carrosserie ziet er uit als een Tesla Model X en met de elektrische aandrijving is het exterieur op en top een auto uit de 21e eeuw. Hoe gaaf zou het daarom zijn om dan in een interieur te stappen dat er ziet als een whiskybar uit een 19e eeuws Engels Landhuis met walnoothout, cognacleren chesterfield stoelen en analoge klokken. Laat de concurrentie maar met een rijdende I-pad komen, krijgen we dus genoeg van…. Of draaf ik nu door?

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      20 april 2017 om 19:01

      @anders: dan graag met een authentieke stoppenkast op het dashboard.

      Login om te reageren
      • anders zegt

        20 april 2017 om 21:00

        @bara: goed idee! Samen zijn we niet te stoppen! ;-)

        Login om te reageren
  13. focusrs1 zegt

    20 april 2017 om 19:23

    Ziet er prima uit – dat er maar meer van dit soort voertuigen mogen komen dan heb ik meer keuze als ik over een paar jaar vaarwel zeg tegen de verbrandingsmotor.

    Login om te reageren
  14. vroaaar zegt

    20 april 2017 om 21:18

    Dat 80% van de styling gelijk blijft, zegt niet zoveel. Als de 20% die wel wijzigt nou net de “scherpe kantjes” zijn, dan kan de auto heel anders uitvallen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North